Категорія №6.19
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 грудня 2010 року Справа № 2а-8844/10/1270
Суддя Луганського ок ружного адміністративного с уду Чиркін С.М., розглянувши в порядку скороченого провадж ення адміністративну справу за позовом Прокурора Жовтне вого району м .Луганська в інт ересах держави в особі Луган ського територіального упра вління Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку до Публічного акціонер ного товариства «Попаснянсь ка швейна фабрика «Елегант» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 17 000,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
18 листопада 2010 року Прок урор Жовтневого району м .Луг анська в інтересах держави в особі Луганського територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку ( далі - пози вач) звернувся до Луганськог о окружного адміністративно го суду з позовом до Публічно го акціонерного товариства « Попаснянська швейна фабрика «Елегант» ( далі - відповіда ч) про стягнення суми штрафно ї санкції у розмірі 17 000,00 грн.
В обґрунтування позовн их вимог зазначено, що відпов ідачем порушено вимоги чинно го законодавства про цінні п апери, а саме : вимоги ст.40 Закон у України «Про цінні папери т а фондовий ринок» та вимоги П оложення «Про розкриття інфо рмації емітентами цінних пап ерів». Так, відповідачем рег улярну квартальну інформаці ю за ІІІ квартал 2009 року було ро зкрито шляхом подання до ЛТУ ДКЦПФР 25.11.2009 за № 54. В зазначений в Положенні термін регулярн у квартальну інформацію за І ІІ квартал 2009 року відповідач ем до ЛТУ ЦПФР подано не було. Такі дії підпадають під прав опорушення , відповідальніст ь за яке передбачена п.7 ч.1 ст.11 З У «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні» - неподання інформації до Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку. Об ставиною, що обтяжує відпові дальність є наявність повтор ного вчинення протягом року однорідного правопорушення ( постанова про накладення са нкцій за правопорушення на р инку цінних паперів № 540-ЛУ від 03.09.2009). У зв' язку з чим 17.12.2009 у від ношенні відповідача винесен а постанова № 625 - ЛУ про накла дення санкції за правопоруше ння на ринку цінних паперів в розмірі 17 000,00 грн.
У зв' язку з чим прокуро р - заявник просить стягнут и з відповідача суму штрафно ї санкції в розмірі 17 000,00 грн.
09 грудня 2010 року від відпо відача надійшло заперечення , в якому зазначено, що позовні вимоги не визнає з наступних підстав:
- по перше - постанова про пор ушення справи про правопоруш ення на ринку цінних паперів від 30.11.2009, акт про правопорушен ня на ринку цінних паперів №625 - ЛУ від 08.12.2009, Постанова про ро згляд справи про правопоруше ння на ринку цінних паперів № 625-ЛУ від 09.12.2009, Постанова про на кладення санкції за правопор ушення на ринку цінних папер ів №625 - ЛУ від 17.12.2009 не отримувал ися, посилається на те, що пози вачем надані до суду лише кас ові чеки.
- по - друге не дотримана пе редбачена діючим законодавс твом форма акту та постанови про правопорушення на ринку цінних паперів, не вжиті всі н еобхідні заходи для документ ального закріплення факту пр авопорушення, всебічного, по вного та об' єктивного дослі дження обставин справи та св оєчасного застосування пере дбачених законодавством сан кцій. Крім цього вважає, що Ком ісією не був з' ясований скл ад правопорушення у частині суб' єкта правопорушення.
- по третє до січня 2010 року осн овним акціонером товариства була держава Україна в особі Фонду державного майна. Отже звертає увагу, що сама держав а, як основний акціонер відпо відача, затвердила редакцію статуту, що не відповідає вим огам законодавства. У січні 201 0 року акції держави у статутн ому фонді відповідача були п риватизовані. На даний час за правопорушення, що було скоє но самою державою відповідал ьність має нести приватні ін вестори, які придбали акції в ідповідача.
У зв' язку з зазначеним п росить відмовити у задоволен і позову, у випадку задоволен ня позовних вимог просить на дати розстрочку при виплаті суми штрафної санкції в терм ін на 12 місяців.
09.12.2010 відповідачем надано з аяву про розстрочку при випл аті суми штрафної санкції в т ермін на 12 місяців, в обґрунту вання якого зазначено, що ПАТ «Попаснянська швейна фабрик а «Елегант» з 2006 року не здійс нювало фінансово - господарс ьку діяльність. За цей період накопичилися борги по зароб ітній платі та платежам в бюд жет, що привело підприємство до межі банкрутства. Відпові дно до акту №9 про інвентариза цію розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими д ебіторами та кредиторами ста ном на 31.10.2009 загальна заборгова ність фабрики склала 1513635,25 грн. Відповідно до довідки станом на 26.11.2010 підприємство погасило заборгованість з виплати за робітної плати та заборгован ість по податках і платежах в бюджет. На теперішній час під приємство прибутків від діял ьності не отримує і знаходит ься у важкому фінансовому ст ановищі.
Розгляд справи проведен о в порядку скороченого пров адження, з наданого відповід ачем заперечення суд не вбач ає підстав для призначення с прави до судового засідання.
Дослідивши матеріали сп рави, суд прийшов до наступно го.
Відповідач - Публічне а кціонерне товариство «Попас нянська швейна фабрика «Елег ант», і.к. 00308755, зареєстроване як юридична особа 05.08.1999, місцезнах одження : 93301, Луганська обл., Поп аснянський район, м.Попасна, в ул.Комісарська,2 ( а.с.29).
Відповідно до ст.5 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» ві д 30.10.96 №448 ( далі - ЗУ №448), державне р егулювання ринку цінних папе рів здійснює Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку. Iнші державні органи здійснюють контроль за діял ьністю учасників ринку цінни х паперів у межах своїх повно важень, визначених чинним за конодавством.
Статтею 6 вищезазначено го ЗУ передбачено, що державн а комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Пр езиденту України і підзвітни м Верховній Раді України . До системи цього органу вход ять Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку , її центральний апарат і тери торіальні органи.
Склад, порядок і строки р озкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформ ації та інформації про іпоте чні цінні папери, сертифікат и фонду операцій з нерухоміс тю та інформації в повідомле нні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емі тентами цінних паперів та по дання її до Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку регулює Положення « Про розкриття інформації емі тентами цінних паперів», зат вердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.02.2007 за № 97/13364 ( далі - Положен ня).
Відповідно до п.1-2 гл.1 розд ілу IV емітенти зобов'язані роз кривати регулярну квартальн у інформацію (далі - квартальн а інформація) у повному обсяз і відповідно до вимог цього П оложення. Квартальна інформа ція складається за підсумкам и кожного кварталу.
П.1.3. гл.3 розділу IV передбач ено, що розкриття квартально ї інформації на фондовому ри нку здійснюється шляхом її р озміщення в загальнодоступн ій інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісі ї. Особи, зазначені у підпункт ах 3.1, 3.4-3.8 пункту 3 глави 1 цього ро зділу, зобов'язані розкрити к вартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, нас тупного за звітним кварталом , квартальну інформацію за че твертий квартал - не пізніше 20 лютого року, наступного за зв ітним роком.
Відповідно розділу IV Прав ил розгляду справ про правоп орушення на ринку цінних пап ерів та застосування санкцій , затверджених рішенням ДКЦП ФР від 11.12.2007 №2272 ( далі - Правила) у повноважена особа при виявле нні правопорушення виносить постанову про порушення спр ави про правопорушення на ри нку цінних паперів.
З постанови про порушенн я справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 30. 11.2009 ( а.с.7) вбачається, що Лугансь ким територіальним управлін ням Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у було виявлено порушення ві дповідачем вимог чинного зак онодавства про цінні папери - в порушення вимог ст.40 ЗУ «П ро цінні папери та фондовий р инок» та вимог Положення про розкриття інформації емітен тами цінних паперів , затверд женого рішенням ДКЦПФР №1591 ві д 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.0 2.2007 за № 97/13364, не розкрило регуляр ну квартальну інформацію за ІІІ квартал 2009 року, шляхом под ання до Комісії. Регулярну кв артальну інформацію за ІІІ к вартал 2009 року було надано до Л ТУ ДКЦПФР 25.11.2009 за вх.№54, тобто не своєчасно. Зазначена постано ва була направлена відповіда чу 011.12.2009, що підтверджується че ком (а.с.8).
Відповідно до Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня ринку цінних паперів в Укр аїні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил роз гляду справ про порушення ви мог законодавства на ринку ц інних паперів та застосуванн я санкцій, затверджених Ріше нням державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку 11.12.2007 № 2272, Луганське територі альне управління Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку здійснює держа вний контроль за дотриманням вимог законодавства на ринк у цінних паперів та при виявл енні фактів порушень законод авства про цінні папери упов новажені особи складають акт и про правопорушення на ринк у цінних паперів, які в подаль шому є підставою для винесен ня постанови про накладення штрафних санкцій.
08 грудня 2009 року уповноваж еною особою Комісії складени й Акт № 625 - ЛУ про правопоруше ння на ринку цінних паперів. В якому зазначено «відповіда чем порушено вимоги п.3 гл.3 роз ділу IV Положення. 03.09.2009 у віднош енні відповідача було винесе но постанову про накладення санкції №540-ЛУ у зв' язку з не р озкриттям регулярної кварта льної інформації за ІІ кварт ал 2009 року, шляхом її подання до Комісії. Отже відповідач пов торно порушив вимоги Положен ня». Представник відповідача на підписання акту не з' яви вся, що кваліфіковано як відм ова від підписання акту ( а.с.9). Акт про правопорушення на ри нку цінних паперів № 625-ЛУ від 08 .12.2009 та постанова про розгляд с прави була направлена на адр есу товариства ( а.с.11).
Пункт 7 ч.1 ст. 11 ЗУ “Про держа вне регулювання ринку цінних паперів в Україні ”(зі змінам и і доповненнями згідно ЗУ № 80 1 від 25.12.2008) передбачає, що за неп одання, подання не в повному о бсязі інформації та/або пода ння недостовірної інформаці ї до Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у -у розмірі до тисячі неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.
За ті самі дії, вчинені пов торно протягом року, -у розмір і від тисячі до п'яти тисяч нео податковуваних мінімумів до ходів громадян;
Постановою № 625- ЛУ від 17.12. 2009 до відповідача застосован а санкція у вигляді накладен ня штрафу у розмірі 1000 неопода ткованих мінімумів доходів г ромадян - 17 000, 00 грн., який слід п ерерахувати в дохід Державно го бюджету України. Обставин ою, що обтяжує відповідальні сть є наявність повторного в чинення протягом року однорі дного правопорушення ( поста нова про накладення санкцій за правопорушення на ринку ц інних паперів №540 - ЛУ від 03.09.2009 ( а.с.12). Постанова № 625-ЛУ була нап равлена відповідачу 17.12.2009 ( а.с.13) .
Постанова про накладення санкцій за правопорушення н а ринку цінних паперів у вста новленому законодавством по рядку не оскаржувалась, копі ї платіжних документів до Лу ганського територіального у правління Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку не надходило, що свідч ить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
Частиною 3 ст.11 цього Зако ну передбачено, що штрафи, нак ладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Порядок накладення штра фу, визначений ст.12 ЗУ «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні», позива чем дотриманий.
Суд не приймає до уваги на данні відповідачем у запереч енні обґрунтування щодо неви знання позовних вимог, оскіл ьки не заперечуючи факт несв оєчасності надання ним регул ярної квартальної інформаці ї за ІІІ квартал 2009 року, а саме 25.11.2009, посилається лише на нена лежність підтвердження отри мання ним відповідних акту т а постанов фіскальними чекам и та на недотримання позивач ем формальних вимог щодо заз начених документів.
При прийнятті рішення с уд керується нормами матеріа льного права, які діяли на мом ент винекнення правовідноси н та розгляду справи по суті.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що позовні вимог и є обґрунтованими та підляг ають задоволенню.
Відповідно до ст. 256 КАС Укр аїни негайно виконуються пос танови суду, прийняті в поряд ку скороченого провадження.
Враховуючи зазначене, суд позбавлений можливості визн ачити строки виконання судов ого рішення відповідно до ст . 257 КАС України, на яку посилаєт ься позивач у наданій заяві п ро розстрочення виконання рі шення суду.
Відповідно до ч.1 ст.263 КАС У країни за наявності обставин , що ускладнюють виконання су дового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутніс ть присудженого майна в нату рі, стихійне лихо тощо), держав ний виконавець може звернути ся до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції в идав виконавчий лист, що вида в виконавчий лист, із подання м, а особа, яка бере участь у сп раві, та сторона виконавчого провадження - із заявою про ві дстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановл ення способу і порядку викон ання судового рішення. Питан ня про відстрочення або розс трочення виконання, зміну чи встановлення способу і поря дку виконання судового рішен ня може бути розглянуто тако ж за ініціативою суду.
Роз' яснити позивачу йог о право на звернення з тотож ною заявою про розстрочення виконання судового рішення п ісля відкриття виконавчого п ровадження.
Питання по судових витра тах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сп лати у встановленому порядку , а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі викладеного, к еруючись ст.ст.9,11,12 Закону Укра їни «Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні» від 30.10.1996 року №448/96 ( зі зміна ми і доповненнями), Рішенням д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку 11.12.2007 № 2272 про затвердження правил ро згляду справ про порушення в имог законодавства на ринку цінних паперів та застосуван ня санкцій , ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 183-2, 256 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Проку рора Жовтневого району м .Луг анська в інтересах держави в особі Луганського територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку до Публічног о акціонерного товариства «П опаснянська швейна фабрика « Елегант» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 17 000,00 грн. задовольнити повністю .
Стягнути з Публічног о акціонерного товариства «П опаснянська швейна фабрика « Елегант» суму штрафної санкц ії у розмірі 17 000,00 грн. ( сімнадця ть тисяч гривень) в дохід Дер жавного бюджету України - р/ р 31111106700259 в УДК в Луганській обла сті, МФО 804013, код 24046604, код бюджетно ї класифікації 21081100.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною і підлягає негайному в иконанню.
Постанова за результ атами скороченого проваджен ня може бути оскаржена сторо нами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.
Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
У разі оскарження в ап еляційному порядку постанов и, прийнятої у скороченому пр овадженні, ухвала суду апеля ційної інстанції по такій сп раві є остаточною і оскаржен ню не підлягає.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2010 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14424017 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні