Постанова
від 11.03.2011 по справі 2а-1428/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 березня 2011 року Справа № 2а-1428/11/1270

11 березня 2011 року місто Луганськ

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

Головуючого судді: Широ кої К.Ю.,

при секретарі: Смі шливій І.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом Державної податково ї інспекції в Жовтневому рай оні у м. Луганську до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Фірма «Укрдонстройрезе рв» про стягнення суми подат кової заборгованості шляхом звернення стягнення на акти ви,-

ВСТАНОВИВ:

15 лютого 2011 року Державна под аткова інспекція в Жовтневом у районі у м. Луганську зверну лась до Луганського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Фірма «Укрдонст ройрезерв» (далі - ТОВ «Фірм а «Укрдонстройрезерв») про с тягнення суми податкової заб оргованості шляхом зверненн я стягнення на активи, в обґру нтування якого вказав наступ не Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Фірма «Укрд онстройрезерв», код ЄДРПОУ 3648 6158, зареєстровано як суб' єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганс ької міської ради Луганської області за № 1 382 105 0001 016328 від 13.07.2007 ро ку, місцезнаходження підприє мства: м. Луганськ, вул. Монтаж на, буд. 19. Згідно статуту ТОВ «Ф ірма «Укрдонстройрезерв» є ю ридичною особою приватного п рава, має відокремлене майно , самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку і з своїм найменуванням та іде нтифікаційним кодом. Керівни ком підприємства є Клімови ч Сергій Янесович. Підприєм ство перебуває на обліку як п латник податків в ДПІ в Жовтн евому районі у м. Луганську з 1 8.01.2010 за № 3233. Заборгованість ТОВ «Фірма «Укрдонстройрезерв» перед бюджетом складає 510,00 грн ., а саме: з податку на прибуток (штрафні санкції) 340,00 грн., що ви никли на підставі прийнятого податковим органом податков ого повідомлення - рішення від 21.04.10 № 0032061510/0, винесеного на під ставі акту перевірки від 15.04.10 № 567/151; з податку на додану вартіс ть (штрафні санкції) 170,00 грн., що виникли на підставі прийнято го податковим органом податк ового повідомлення - рішенн я від 06.10.10 № 0037021510/0, винесеного на п ідставі акту перевірки від 29.0 9.10 № 1410/160. Відповідно до ст. 6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетоми та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ (зі змінами та доповненнями) (діючого на мом ент правовідносин) та з метою погашення податкового боргу відповідача податковим орга ном були прийняті заходи, пер едбачені Законом № 2181, а саме: н а юридичну адресу відповідач а направлено першу податкову вимогу № 1/498 від 04.06.10 яку у зв' яз ку з неможливістю вручення, в ідповідно до абз. 4 п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 було розмі щено на дошці податкових ого лошень та вона вважається вр ученою з дня її розміщення - з 18.06.2010, про що свідчить акт про н еможливість вручення від 18.06.201 0; на юридичну адресу відповід ача направлено другу податко ву вимогу № 2/592 від 20.07.10, яку у зв' язку з неможливістю вручення , відповідно до абз. 4 п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст . 6 Закону України № 2181 було розм іщено на дошці податкових ог олошень та вона вважається в рученою з дня її розміщення - з 02.08.2010, про що свідчить акт про н еможливість вручення від 02.08.201 0. ДПІ в Жовтневому районі у м. Л уганську 02.09.2010 прийнято рішенн я за № 97 про стягнення коштів т а продаж інших активів відпо відача в рахунок погашення й ого податкового боргу. Вищев казані заходи з погашення по даткового боргу, які були зді йсненні податковою інспекці єю, не дали позитивного резул ьтату, у зв' язку з чим виника є необхідність застосування погашення суми податкового боргу шляхом звернення стягн ення на активи відповідача. У зв' язку з чим, позивач проси в стягнути з ТОВ «Фірма «Укрд онстройрезерв» суму податко вого боргу у розмірі 510,00 грн. шл яхом звернення стягнення на його активи, з яких: з податку на прибуток у сумі 340,00 грн.; з под атку на додану вартість у сум і 170,00 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав, надав пояснення аналогі чно викладеним у позові та пр осив задовольнити позов у по вному обсязі.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про день, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином , причини неявки суду не повід омив, правом подати суду запе речення проти позову та дока зи на підтвердження своїх до водів не скористався.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані суду письмові доказ и, оцінивши їх за своїм внутрі шнім переконанням, що ґрунту ється на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у суд овому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд п риходить до наступного.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначає Закон України «П ро державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова ад міністрація України є центра льним органом виконавчої вла ди, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова і нспекція в Жовтневому районі міста Луганська .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноваж ень, наданих державній подат ковій службі законодавством , суд дійшов висновку, що Держа вна податкова інспекція в Жо втневому районі міста Луганс ька у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб' єктом владних повноважень та даний спір належить до розгл яду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають пр аво стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми грошових зобов'язань та/а бо податкового боргу у випад ках, порядку та розмірі, встан овлених цим Кодексом, стягув ати суми простроченої заборг ованості суб'єкта господарюв ання перед державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) з а кредитом (позикою), залучени м державою (Автономною Респу блікою Крим чи територіально ю громадою міста) або під держ авну (місцеву) гарантію, а тако ж за кредитом з бюджету в поря дку, визначеному цим Кодексо м.

Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим здійснювати функцію ко нтролю за визначенням та спл атою платником податків, пов новаження якого на звернення до суду із позовом про стягне ння податкового боргу прямо визначені законодавством Ук раїни.

Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України регулює від носини, що виникають у сфері с правляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.

Згідно ст. 9 Закону України « Про систему оподаткування» п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов'яз ані, зокрема, подавати до держ авних податкових органів та інших державних органів відп овідно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов'язані з обчисленням і спла тою податків і зборів (обов'яз кових платежів) та сплачуват и належні суми податків і збо рів (обов'язкових платежів) у в становлені законами терміни . Обов' язок платника податк ів щодо здійснення своєчасно ї сплати суми податкових зоб ов' язань встановлений тако ж пунктом 16.1.4. статті 16 Податков ого кодексу України.

Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами, порядок оскарження ді й органів стягнення визначен і Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», який діяв до 01.01.2011р. та главою 9 Податкового кодексу України, який набрав чинност і 01.01.2011р. Згідно змісту зазначен их нормативно-правових актів , стягненню з платника податк ів підлягає наявна в платник а сума податкового боргу.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Фірма «Укрдонстройр езерв» зареєстроване як суб' єкт підприємницької діяльно сті виконавчим комітетом Луг анської міської ради за № 1 382 107 0002 016328 від 11.06.2009, що підтверджуєтьс я витягом з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. П ідприємство перебуває на обл іку як платник податків в ДПІ в Жовтневому районі у місті Л уганську з 15.06.2009 за № 07121.(а.с.11).

Згідно із абзацом 2 пункту 16.4 статті 16 Закону України від 28 г рудня 1994 року № 334/94-ВР “Про опода ткування прибутку підприємс тв” платники податку у строк и, визначені законом, подають до податкового органу подат кову декларацію про прибуток за звітний період, розрахова ну наростаючим підсумком з у рахуванням від'ємного значен ня об'єкта оподаткування мин улих податкових періодів у р азі його наявності відповідн о до пункту 6.1 статті 6 цього Зак ону. При цьому за звітні кварт ал, півріччя та три квартали п латники податку подають спро щену декларацію, а за результ атами звітного року - повну.

Платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” сплачує штра ф у розмірі десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян за кожне таке непода ння або її затримку.

На підставі акту про резуль тати невиїзної документальн ої перевірки своєчасності по дання податкової звітності в ід 15 квітня 2010 року № 567/151 за поруш ення пункту 16.4 статті 16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334 /94-ВР “Про оподаткування прибу тку підприємств” (неподання податкової звітності з подат ку на прибуток підприємств з а 3 квартал 2009 р. та 2009 р.) ТОВ «Фірм а «Укрдонстройрезерв» згідн о із підпунктом 17.1.1 пункту 17.1 ст атті 17 Закону України від 21 гру дня 2000 року № 2181-III “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” податковим повідомлен ням-рішенням від 21 квітня 2010 ро ку № 0032061510/0 визначено податкове зобов' язання за штрафними (фінансовими) санкціями у роз мірі 340,00 грн. У зв' язку з немож ливістю вручення податковог о повідомлення - рішення ві д 21.04.2010 № 0032061510/0, зазначене податко ве повідомлення - рішення р озміщено на дошці податкових оголошень 20.05.2010.

Відповідно до п.4.9 Порядку на правлення органами державно ї податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків, затвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації України від 21 червня 2001 зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 11 червня 2003 року за № 467/7788, день р озміщення такого податковог о повідомлення на дошці пода ткових оголошень (повідомлен ь), зафіксований в акті про при чини неможливості його вруче ння платнику податків, вважа ється днем його вручення.

Податкове повідомлення-рі шення у встановленому законо м порядку відповідачем не ос каржене, тобто є узгодженим.

Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України регулює від носини, що виникають у сфері с правляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.

Згідно з пунктом 36.1 статті 36 П одаткового кодексу України п одатковим обов'язком визнаєт ься обов'язок платника подат ку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, в изначені цим Кодексом, закон ами з питань митної справи.

Пунктом 36.5 статті 36 Податков ого кодексу України передбач ено, що відповідальність за н евиконання або неналежне вик онання податкового обов'язку несе платник податків, крім в ипадків, визначених цим Коде ксом або законами з питань ми тної справи.

Відповідно до п.п. «г» п.п.9.8 ст .9 Закону України «Про податок на додану вартість» реєстра ція особи, як платника податк у на додану вартість діє до да ти її анулювання, яка відбува ється, зокрема, у випадках, якщ о зареєстрована як платник п одатку особа обирає відповід но до цього Закону спеціальн ий режим оподаткування за ст авками, іншими, ніж зазначені у статті 6 та статті 8-1 цього За кону.

Згідно абз. 7 п.п.9.8 ст. 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» анулювання реєс трації на підставах, визначе них у підпунктах "б"-"ґ" цього пу нкту, здійснюється за ініціа тивою відповідного податков ого органу або такої особи.

Абзацами 8, 12 п.п.9.8 ст. 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» встановлено, що у разі анулювання реєстрації платник податку позбавляєть ся права на нарахування пода ткового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, а ле у строки, визначені законо м, є зобов'язаним погасити сум у податкових зобов'язань або податкового боргу з цього по датку, що виникли до такого ан улювання, за їх наявності, нез алежно від того, чи буде така о соба залишатися зареєстрова ною як платник цього податку на дату сплати такої суми под атку, чи ні; платник податку зо бов'язаний повернути податко вому органу реєстраційне сві доцтво якщо анулювання реєст рації здійснюється за ініціа тивою податкового органу, - пр отягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішен ня про анулювання. У цьому вип адку затримка у поверненні т акого свідоцтва прирівнюєть ся до затримки у наданні пода ткової звітності з цього под атку.

Відповідно до акту № 1410/160 від 29.09.2010 відповідачем порушено ви моги абз.14 пункту 9.8 ст.9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість»: неповернення св ідоцтва платника ПДВ, анульо ваного за ініціативою податк ового органу.(а.с.16). Зазначений акт отриманий відповідачем 02.10.2010.

На підставі акту № 1410/160 від 29.09.20 09 позивачем винесено податко ве повідомлення - рішення № 0037021510/0 від 06.10.2010 про застосування штрафних санкцій в сумі 170,00грн . (а.с.17).

Зазначене рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій відповідачем за юр идичною адресою не отримане, про що посадовими особами по зивача складено Акт від 26.10.2010 пр о неможливість вручення пода ткового повідомлення - ріше ння відповідачу та розміщено його на дошці оголошень, зазн ачивши дату розміщення - 26.10.20 10.(а.с.18).

Крім цього, були виставлені перша податкова вимога №1/498 ві д 04.06.10, яку у зв' язку з неможлив істю вручення, відповідно до п.п. 6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами і державними ціль овими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 роз міщено на дошці податкових о голошень та вона вважається врученою з дня її розміщення - з 18.06.2010 (а.с. 19), друга податкова вимога № 2/592 від 20.07.10, яку у зв' яз ку з неможливістю вручення, в ідповідно до п.п. 6.2.4 п.6.2 ст.6 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами і дер жавними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 розміщено на дошці податкових оголошень та вона вважається врученою з дня її розміщення - з 02.08.2010.(а.с.20).

02 вересня 2010 року позивачем в инесено рішення № 97 про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів платника податків в ра хунок погашення його податко вого боргу.(а.с.21).

Відповідно до пункту 3 статт і 50 Бюджетного кодексу Україн и органи стягнення забезпечу ють своєчасне та в повному об сязі надходження до державно го бюджету податків, зборів (о бов' язкових платежів) та ін ших доходів відповідно до за конодавства.

Доказів сплати податковог о боргу відповідач не надав с уду. Наявність податкового б оргу на час розгляду справи п ідтверджена податковим орга ном шляхом надання суду розр ахунку суми податкового борг у.

У зв' язку з чим станом на д ень розгляду справи, існує по даткова заборгованість відп овідача перед Державним бюдж етом України з податку на дод ану вартість та податку на пр ибуток в сумі 510,00 грн.

Права органів державної по даткової служби передбачені ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни № 2755-VI від 02.12.2010р.

Згідно п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податко вого кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 510,00 грн., позо вні вимоги належить задоволь нити у повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 4 1-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 1 85-186, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Фі рма «Укрдонстройрезерв» (код ЄДРПОУ 36486158) суму податкового б оргу:

- з податку на прибуток підприємств у сумі 340,00 грн. (три ста сорок гривень 00 коп.) на р/р 31117009700004, одержувач ГУДКУ у Луганс ькій області, МФО 804013, код плате жу 11021000, одержувач Державний бю джет Жовтневого району м. Луг анська, код 204046538;

- з податку на додану ва ртість у сумі 170,00 грн. (сто сімде сят гривень 00 коп.) на р/р 31119029700004, од ержувач ГУДКУ у Луганській о бласті, МФО 804013, код платежу 14010100, о держувач Державний бюджет Жо втневого району м. Луганська , код 24046538;

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова складена в повно му обсязі та підписана 16 берез ня 2011 року.

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2011
Оприлюднено01.04.2011
Номер документу14424223
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1428/11/1270

Постанова від 11.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні