Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 січня 2011 року Справа № 2а-10095/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді Цицюри О .О.,
при секретарі судового зас ідання Глазунової О.О.,
за участю представників ст орін:
від позивача - старшого д ержавного податкового інспе ктора ДПІ
в м.Красний Л уч Луганської області Яков лєва О.І.,
довіреність №71/10-25 від 05.01.2011,
від відповідача - не з' яви вся,
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні у м. Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Державної под аткової інспекції в місті Кр асний Луч Луганської області до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Арсенал» пр о стягнення суми податкового боргу з податку з доходів фіз ичних осіб у розмірі 4290,32 грн.,
ВСТАНОВИВ:
21 грудня 2010 року позивач - Державна податкова інспекц ія в місті Красний Луч Луганс ької області звернулась до Л уганського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, в якому прос ить стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Арсенал» податковий борг з п одатку з доходів фізичних ос іб у розмірі 4290,32грн. В обґрунту вання позовних вимог позивач зазначив таке. ТОВ «Арсенал» зареєстровано в якості юрид ичної особи виконавчим коміт етом Краснолуцької міської р ади 07.11.2005 року за №13801200000000508 та взято на податковий облік у ДПІ в м. Красний Луч Луганської облас ті в якості платника податкі в. При перевірці підприємств а відповідача з питань прави льності обчислення, повноти та своєчасності сплати до бю джету податку з доходів фізи чних осіб у відповідності з в имогами Закону України «Про податок з доходів фізичних о сіб» від 22.05.2003 №889, з боку останнь ого було встановлено порушен ня вимог підпунктів 6.3.3. пункту 6.3 ст.6 Закону №889, а саме, не в повн ому обсязі було перераховано до бюджету утриманий з робіт ників підприємства податок з доходів фізичних осіб, за рез ультатами перевірки складен о акт №399-17/31190206 від 14.05.2010. Станом на 01. 12.2010 року ТОВ «Арсенал» має под атковий борг перед бюджетом у розмірі 4290,32 грн. На пі дставі викладеного, позивач просив стягнути з відповідач а - Товариства з обмеженою від повідальністю «Арсенал» сум у податкового боргу з податк у з доходів фізичних осіб у ро змірі 4290,32 грн. та зарахувати йо го до місцевого бюджету.
У судовому засіданні п редставник позивача позовні вимоги підтримав у повному о бсязі, надав суду пояснення, а налогічні викладеним у позов і.
Представник відповіда ча в судове засідання не приб ув, про місце, дату та час розг ляду справи повідомлявся нал ежним чином. Правом надання з аперечень проти позову у вст ановлений судом строк та док азів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяв и про визнання позовних вимо г або про розгляд справи за йо го відсутності суду не надав ав.
Відповідно до частин и 6 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропози цію суду для підтвердження о бставин, на які вона посилаєт ься, суд вирішує справу на осн ові наявних в матеріалах спр ави доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і наявн их у матеріалах справи доказ ів, оцінивши докази відповід но до вимог ст.ст. 69-72 КАС Україн и, суд дійшов висновку про обґ рунтованість заявлених вимо г з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Справи за участю Держав них податкових інспекцій є а дміністративними, оскільки в ідповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного с удочинства України стосовно визначення адміністративно ї справи.
Статтею 17 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що до юрисдик ції адміністративних судів в ідносяться спори за зверненн ями суб'єкта владних повнова жень у випадах, встановлених Конституцією та законами Ук раїни.
Окрім того, такі справи не підпадають під перелік пу блічно-правових справ, визна чених частиною третьою статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України, на які не поширюється компетенція адміністративних судів.
Згідно зі ст. 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що прав овий порядок в Україні ґрунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
01 січня 2011 року набув чинн ості Податковий Кодекс Украї ни від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.
Відповідно до п.2 Прикін цевих положень Податкового к одексу України з 01.01.2011 Закон Укр аїни «Про податок з доходів ф ізичних осіб» від 22 травня 2003 р оку № 889-IV втратив чинність. Про те, у зв' язку з тим, що правов ідносини щодо наслідків несп лати платником податків - в ідповідачем у даній адмініст ративній справі - податковог о боргу з податку з доходів фі зичних осіб, виникли до набра ння чинності Податковим Коде ксом України від 02.12.2010 №2755-VI, суд п риходить до висновку, що в дан ому випадку при розгляді спр ави слід застосовувати саме норми Закону України Закон У країни «Про податок з доході в фізичних осіб» від 22 травня 2003 року № 889-IV, які встановлюють п орядок нарахування, утриманн я та сплати (перерахування) по датку з доходів фізичних осі б до бюджету.
Спеціальним законом, я кий визначає статус державно ї податкової служби в Україн і, її функції та правові осно ви діяльності є Закон Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990р. №509-XII.
Відповідно до ч.1 ст. 13 За кон України «Про державну по даткову службу в Україні» ві д 04.12.1990р. №509-XII посадові особи орга нів державної податкової слу жби зобов' язані дотримуват и Конституції (254к/96-ВР) і законі в України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних з аконом інтересів громадян, п ідприємств, установ, організ ацій, забезпечувати виконанн я покладених на органи держа вної податкової служби функц ій та повною мірою використо вувати надані їм права.
Стаття 67 Конституції У країни передбачає, що кожен з обов'язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х, встановлених законом.
Судом встановлено, пі дтверджується матеріалами с прави, що Товариство з обмеже ною відповідальністю «Арсен ал» (код ЄДРПОУ 31190206) зареєстров ано в якості юридичної особи Краснолуцьким виконкомом Лу ганської області 17.11.2000 за №04051945Ю00 10120 (дата державної реєстрації у виконавчому комітеті Крас нолуцької міської ради Луган ської області 07.11.2005 за №138012000000000508) та перебуває на податковому об ліку в Державній податковій інспекції в м.Красний Луч Луг анської області в якості пла тника податків з 28.11.2000 за №164 (арк .справи 8-9,11,14).
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Арсенал » відповідно до пункту 1.15 стат ті 1 Закону України від 22 травн я 2003 року № 889-IV «Про податок з дох одів фізичних осіб» є податк овим агентом (податковим аге нтом є юридична особа (її філі я, відділення, інший відокрем лений підрозділ) або фізична особа чи представництво нер езидента - юридичної особи, як і незалежно від їх організац ійно-правового статусу та сп особу оподаткування іншими п одатками зобов'язані нарахов увати, утримувати та сплачув ати цей податок до бюджету ві д імені та за рахунок платник а податку, вести податковий о блік та подавати податкову з вітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за п орушення норм цього Закону).
14.05.2010 фахівцями ДПІ в м.Кр асний Луч Луганської області було проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача - Товариства з обмеже ною відповідальністю «Арсен ал» з питань своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання та сплати до бюджету сум податку з доходів фізичних о сіб за період з 01.01.2009 по 31.03.2010 та вс тановлено порушення останні м вимог підпунктів 6.3.3. пункту 6 .3 ст.6 Закону України «Про пода ток з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 №889 - безпідставне над ання податкової соціальної п ільги, за результатами перев ірки складено акт №399/17-31190206 (арк. с прави 15-18).
Станом на 01.12.2010 за ТОВ « Арсенал» рахується податков ий борг перед бюджетом з пода тку з доходів фізичних осіб у розмірі 4290,32 грн., що підтверджу ється розрахунком податково го боргу (арк. справи 4) та актом звірення суми існуючої стан ом на 01.12.2010 податкової заборгов аності з податку з доходів фі зичних осіб, складеним та під писаним між ДПІ в м.Красний Лу ч Луганської області та дире ктором відповідача ТОВ «Арсе нал» (арк. справи 10).
Згідно із пунктом 19.2 с татті 19 Закону України від 22 тр авня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» особ и, які відповідно до цього Зак ону мають статус податкових агентів, зобов'язані, зокрема , своєчасно та повністю нарах овувати, утримувати та сплач увати (перераховувати) до бюд жету податок з доходу, який ви плачується на користь платни ка податку та оподатковуєтьс я до або під час такої виплати та за її рахунок, надавати у с троки, встановлені законом д ля податкового кварталу, якщ о інше не визначено нормами ц ього Закону, податковий розр ахунок сум доходу, нарахован ого (сплаченого) на користь пл атників податку, а також сум у триманого з них податку пода тковому органу за місцем сво го розташування, надавати по датковому органу інші відомо сті з питань оподаткування д оходів окремого платника под атку в обсягах та за процедур ою, визначеною цим Законом та Законом України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами».
Порядок нарахуванн я, утримання та сплати (перера хування) податку з доходів фі зичних осіб до бюджету врегу льовано статтею 8 Закону Укра їни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Пр о податок з доходів фізичних осіб».
Відповідно до підп унктів 8.1.1, 8.1.2 та 8.1.4 пункту 8.1 статт і 8 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з дохо дів фізичних осіб»:
- податковий агент, яки й нараховує (виплачує) оподат ковуваний дохід на користь п латника податку, утримує под аток від суми такого доходу з а його рахунок, використовую чи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статт і 7 цього Закону;
- податок підлягає спла ті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковув аного доходу єдиним платіжни м документом, банки не мають п рава приймати платіжні докум енти на виплату доходу, які не передбачають сплати (перера хування) цього податку до бюд жету. Якщо оподатковуваний д охід нараховується, але не ви плачується платнику податк у особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утрим анню з такого нарахованого д оходу, підлягає сплаті (перер ахуванню) до бюджету у строки , встановлені законом для міс ячного податкового періоду;
- якщо оподатковуваний дохід виплачується у негрош овій формі чи готівкою з каси резидента, то податок сплачу ється (перераховується) до бю джету протягом банківського дня, наступного за днем такої виплати.
До складу загального місячного оподатковуваного доходу згідно із підпунктом 4.2.1 пункту 4.2 статті 4 Закону Укр аїни від 22 травня 2003 року № 889-IV «П ро податок з доходів фізични х осіб» включаються доходи у вигляді заробітної плати, ін ші виплати та винагороди, нар аховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов т рудового або цивільно-правов ого договору.
При нарахуванні доход ів у вигляді заробітної плат и об'єкт оподаткування згідн о із пунктом 3.5 статті 3 Закону У країни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізич них осіб» визначається як на рахована сума такої заробітн ої плати, зменшена на суму збо ру до Пенсійного фонду Украї ни та внесків до фондів загал ьнообов'язкового державного соціального страхування, як і відповідно до закону справ ляються за рахунок доходу на йманої особи.
Відповідно до підпунк ту 16.3.3 пункту 16.3 статті 16 Закону У країни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізич них осіб» фізична особа, відп овідальна згідно з вимогами цього Закону за нарахування та утримання податку, сплачу є (перераховує) його до відпов ідного бюджету, у випадку, кол и така фізична особа є податк овим агентом, - за місцем реєст рації у податкових органах.
Контроль за правильні стю та своєчасністю сплати п одатку з доходів фізичних ос іб відповідно підпункту 16.3.4 пу нкту 16.3 статті 16 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних о сіб» здійснює податковий орг ан за місцезнаходженням юрид ичної особи або її уповноваж еного підрозділу.
Згідно із підпунктом 16.3.5 пункту 16.3 статті 16 Закону Укр аїни від 22 травня 2003 року № 889-IV «П ро податок з доходів фізични х осіб» відповідальність за своєчасне та повне перерахув ання сум податку до відповід ного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповно важений підрозділ, що нарахо вує (виплачує) оподатковуван ий дохід.
Питання фінансової ві дповідальності за порушення норм Закону України від 22 тра вня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» врегу льовано у статті 20 цього Закон у.
Згідно із підпунктом « а» пункту 20.2 статті 20 Закону Ук раїни від 22 травня 2003 року № 889-IV « Про податок з доходів фізичн их осіб» при порушенні прави л нарахування, утримання та с плати до бюджету податку з до ходів платника податку, що зд ійснюються особами, визначен ими цим Законом податковими агентами, фінансово відповід альними є податкові агенти.
Згідно із підпунктом «а» підпункту 20.3.1 пункту 20.3 ста тті 20 Закону України від 22 трав ня 2003 року № 889-IV «Про податок з до ходів фізичних осіб» особами , відповідальними за погашен ня суми податкового зобов'яз ання або податкового боргу з цього податку, при нарахуван ні податку особою, на яку покл адається відповідальність з а таке нарахування, утриманн я та сплату (перерахування) по датку до бюджету згідно з нор мами цього Закону, - є така осо ба - податковий агент.
У разі коли податковий агент до або під час виплати д оходу на користь платника по датку не здійснює нарахуванн я, утримання або сплату (перер ахування) цього податку, відп овідальність за погашення су ми податкового зобов'язання або податкового боргу, що вин икає внаслідок таких дій, пок ладається на такого податков ого агента. При цьому платник податку - отримувач таких дох одів звільняється від обов'я зків погашення такої суми по даткових зобов'язань або под аткового боргу (підпункт 20.3.2 пу нкту 20.3 статті 20 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про по даток з доходів фізичних осі б»).
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 14 Закону Укра їни від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткува ння» податок на доходи фізич них осіб є загальнодержавним податком.
Згідно із пунктом 11 стат ті 10 Закону України 4 грудня 1990 р оку № 509-XII «Про державну податк ову службу в Україні» до функ цій державних податкових інс пекцій в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонних та об'єднан их державних податкових інсп екцій, серед іншого, належить здійснення контролю за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), подання до суді в позовів до підприємств, уст анов, організацій та громадя н про стягнення заборгованос ті перед бюджетом і державни ми цільовими фондами за раху нок їх майна.
У будь-яких випадках, к оли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов'язков ий платіж), якими оподатковую ться інші особи, у тому числі п одатки на доходи фізичних ос іб, дивіденди, репатріацію, до дану вартість, акцизні збори , а також будь-які інші податки , що утримуються з джерела вип лати, сума таких податків, збо рів (обов'язкових платежів) ві дповідно до підпункту 3.2.1 пунк ту 3.2 статті 3 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» вважається бюджет ним фондом, який належить дер жаві або територіальній гром аді та створюється від їх іме ні, а податкові органи відпов ідно до пункту 30 статті 2 Бюдже тного кодексу України є орга нами, яким відповідно до зако ну надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обо в'язкових платежів) та інших н адходжень.
Враховуючи те, що за ча с судового розгляду справи с ума заборгованості з податку з доходів фізичних осіб у роз мірі 4290,32 грн. відповідачем у до бровільному порядку не погаш ена, позовні вимоги визнають ся судом обґрунтованими, дов еденими і такими, що підлягаю ть повному задоволенню.
На підставі частини 3 ст атті 160 КАС України у судовому засіданні 20 січня 2011 року прог олошено вступну та резолютив ну частини постанови. Складе ння постанови у повному обся зі відкладено на 24 січня 2011 рок у, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідом лено після проголошення всту пної та резолютивної частин постанови в судовому засідан ні.
Питання по судових витр атах не вирішується, оскільк и позивач звільнений від їх с плати у встановленому порядк у, а ст.94 Кодексу адміністрати вного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов Державної податкової інс пекції в місті Красний Луч Лу ганської області до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Арсенал» про стягнення суми податкового боргу з под атку з доходів фізичних осіб у розмірі 4290,32 грн. задовольнит и повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Арсенал» (код ЄДРПОУ 31190206, міс цезнаходження: 94503 Луганська о бласть, м.Красний Луч, вул.Енге льса,70; р/р 260048983 АППБ «Аваль» м.Кр асний Луч Луганської області , МФО 304007) податковий борг з пода тку з доходів фізичних осіб у розмірі 4290,32 грн. (чотири тисячі двісті дев' яносто гривень 32 коп.) на користь місцевого бю джету міста Красний Луч Луга нської області.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєт ься до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Луганський окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.
Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 КАС Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Повний текст постанови складено та підписано 24 січня 2011 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2011 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14424320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні