Постанова
від 27.01.2011 по справі 2а-10348/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 січня 2011 року Справа № 2а-10348/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді - Цицюри О .О.,

при секретарі судового зас ідання - Глазуновій О.О.,

розглянувши у відк ритому судовому засіданні у місті Луганську адміністрат ивну справу за адміністратив ним позовом Прокурора Жовтне вого району міста Луганська в інтересах держави в особі Л уганського територіального управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку до Відкритого акціо нерного товариства «Централ ьна збагачувальна фабрика «К риворізька» про стягнення шт рафних санкцій за правопоруш ення на ринку цінних паперів в сумі 17 000,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

23 грудня 2010 року Прокуро р Жовтневого району м. Луганс ька звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом в інтересах держави в о собі Луганського територіал ьного управління Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Це нтральна збагачувальна фабр ика «Криворізька» з вимогою про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн., накл адених постановою ЛТУ ДКЦПФР від 10.06.2010 року за № 70-ЛУ за правоп орушення на ринку цінних пап ерів. В обґрунтування позовн их вимог прокурор послався н а те, що ВАТ «Центральна збага чувальна фабрика «Криворізь ка» порушило вимоги п.1 та п.3 гл ави 3 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітен тами цінних паперів, затверд женого рішенням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку №1591 від 19.12.2006 та зар еєстрованого Міністерством юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, а с аме, шляхом не розкриття регу лярної квартальної інформац ії за І квартал 2010 року в термін до 25 квітня 2010 року, та неподанн я її до Комісії. Такі дії відпо відача підпадають під правоп орушення, відповідальність з а яке передбачена п.7 ч.1 ст.11 Зак ону України Закону України « Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні» . У зв' язку з цим, на підставі ст.ст.8,9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» на чальником ЛТУ ДКЦП та фондов ого ринку у відношенні відпо відача 10.06.2010 була винесена пост анова №70-ЛУ про накладення сан кцій за правопорушення на ри нку цінних паперів у розмірі 17 000,00 грн. та запропоновано прот ягом 15-ти днів від дня її отрим ання перерахувати вказану су му в дохід Державного бюджет у України, копії платіжних до кументів направити до ЛТУ ДК ЦП та фондового ринку. Зазнач ена постанова про накладення санкцій у встановленому зак онодавством порядку відпові дачем оскаржена не була, копі й платіжних документів на пі дтвердження виконання поста нови до ЛТУ ДКЦП та фондового ринку не надходило, що свідчи ть про несплату штрафу до Дер жавного бюджету України. На п ідставі викладеного прокуро р просив стягнути з відповід ача в дохід Державного бюдже ту України суму застосованог о штрафу в розмірі 17 000,00 грн.

Прокурор у судове з асідання не прибув.

Представник позивач а у судовому засіданні позов ні вимоги підтримав, надав по яснення, аналогічні викладен им у позові та наполягав на їх задоволенні.

Представник відповід ача в судове засідання не при був, про місце, дату та час роз гляду справи повідомлявся на лежним чином. Правом надання заперечень проти позову у вс тановлений судом строк та до казів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяв и про визнання позовних вимо г або про розгляд справи за йо го відсутності суду не надав ав.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністра тивного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин н е надасть докази на пропозиц ію суду для підтвердження об ставин, на які вона посилаєть ся, суд вирішує справу на осно ві наявних в матеріалах спра ви доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і наявн их у матеріалах справи доказ ів, оцінивши докази відповід но до вимог ст.ст. 69-72 КАС Україн и, суд дійшов висновку про обґ рунтованість заявлених вимо г з огляду на наступне.

Ст. 19 Конституції Укр аїни встановлено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові та службові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України.

У відповідності за ст.2 Кодексу адміністративного с удочинства України у справа х про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень слід пе ревіряти чи прийняті такі р ішення на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення (в чинення дії), безсторонньо (не упереджено), добросовісно, ро зсудливо, з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягненн я яких спрямоване це рішення , з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення, своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.

Згідно із абз. 2 ст.1 Зако ну України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні» (далі - Закон № 448) держа вне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення держа вою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, наг ляду за ринком цінних папері в та їх похідних та запобіган ня зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст.3 Зако ну № 448 державне регулювання р инку цінних паперів здійснює ться у таких формах:

- прийняття актів закон одавства з питань діяльності учасників ринку цінних папе рів;

- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов' язків учасників ринку цінних паперів;

- видача ліцензій на зді йснення професійної діяльно сті на ринку цінних паперів т а забезпечення контролю за т акою діяльністю;

- заборона та зупинення на певний термін (до одного ро ку);

- професійної діяльност і на ринку цінних паперів у ра зі відсутності ліцензії на ц ю діяльність та притягнення до відповідальності за здійс нення такої діяльності згідн о з чинним законодавством;

- реєстрація випусків (е місій) цінних паперів та інфо рмації про випуск (емісію) цін них паперів;

- контроль за дотримання м емітентами порядку реєстра ції випуску цінних паперів т а інформації про випуск цінн их паперів, умов продажу (розм іщення) цінних паперів, перед бачених такою інформацією;

- створення системи зах исту прав інвесторів і контр олю за дотриманням цих прав е мітентами цінних паперів та особами, які здійснюють проф есійну діяльність на ринку ц інних паперів;

- контроль за достовірн істю інформації, що надаєтьс я емітентами та особами, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , контролюючим органам;

- встановлення правил і с тандартів здійснення операц ій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;

- контроль за системами ціноутворення на ринку цінн их паперів;

- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випус к та обіг цінних паперів;

- проведення інших заход ів щодо державного регулюван ня і контролю за випуском та о бігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст.5 Закону за № 448 здійснює Д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку.

Державна комісія з цін них паперів та фондового рин ку є державним органом, підпо рядкованим Президенту Украї ни і підзвітним Верховній Р аді України. До системи цьо го органу входять Державна к омісія з цінних паперів та фо ндового ринку, її центральни й апарат і територіальні орг ани. Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої те риторіальні органи (ст.6 Закон у № 448).

Державна комісія з цін них паперів та фондового рин ку, у відповідності із п.14 ст.8 З акону № 448, зокрема, має право на кладати штрафні та інші санк ції за порушення чинного зак онодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до ан улювання ліцензій на здійсне ння професійної діяльності н а ринку цінних паперів.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.8 З акону № 448 позивач має право на дсилати емітентам, особам, як і здійснюють професійну діял ьність на ринку цінних папер ів, фондовим біржам та саморе гулівним організаціям обов'я зкові для виконання розпоряд ження про усунення порушень законодавства про цінні папе ри та вимагати надання необх ідних документів відповідно до чинного законодавства.

Судом встановлено, під тверджується матеріалами сп рави, що відповідач - ВАТ «Цент ральна збагачувальна фабрик а «Криворізька» порушив вимо ги п.1 та п.3 глави 3 розділу ІV Пол оження про розкриття інформа ції емітентами цінних папері в, затвердженого рішенням Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку №1591 ві д 19.12.2006 та зареєстрованого Міні стерством юстиції України 05.02 .2007 за №97/13364, а саме, не розкрив рег улярну квартальну інформаці ю за І квартал 2010 року в термін до 25 квітня 2010 року та не подав ї ї до Комісії.

31.05.2010 уповноваженою осо бою ЛТУ ДКЦП та фондового рин ку складено акт № 70-ЛУ про прав опорушення на ринку цінних п аперів, яким зафіксовано пов торне порушення відповідаче м - ВАТ «Центральна збагачу вальна фабрика «Криворізька » вимог Закону України „Про д ержавне регулювання ринку ці нних паперів в Україні” (19.04.2010 п озивачем у відношенні відпов ідача вже виносилася постано ва №36-ЛУ, якою накладено санкц ії через не розкриття регуля рної квартальної інформації за 4-й квартал 2009 та неподання ї ї до Комісії) (аркуш справи 5).

01.06.2010 т.в.о. начальника ЛТ У ДКЦП та фондового ринку вин есено постанову про розгляд справи № 70-ЛУ про правопорушен ня на ринку цінних паперів, зг ідно п.2 зазначеної постанови розгляд справи про правопор ушення на ринку цінних папер ів було призначено на 10.06.2010 року (аркуш справи 6).

10.06.2010 на підставі ст.ст.8,9 ,11,12 Закону України «Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні» начальник ом ЛТУ ДКЦП та фондового ринк у у відношенні відповідача б ула винесена постанова №70-ЛУ п ро накладення санкцій за пра вопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000,00 грн., Від критому акціонерному товари ству «Центральна збагачувал ьна фабрика «Криворізька» за пропоновано протягом 15-ти дні в від дня її отримання перера хувати вказану суму в дохід Д ержавного бюджету України, к опії платіжних документів на правити до ЛТУ ДКЦП та фондов ого ринку. Зазначена постано ва про накладення санкцій у в становленому законодавство м порядку відповідачем оскар жена не була, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанови до ЛТУ Д КЦП та фондового ринку не над ходило (аркуш справи 8).

11.06.2010 вказана постанова була направлена позивачем н а юридичну адресу відповідач а, що підтверджується копіям и реєстру відправки поштової кореспонденції та фіскально го чеку (аркуш справи 9).

Державна комісія з цін них паперів та фондового рин ку застосовує до юридичних о сіб фінансові санкції за неп одання, подання не в повному о бсязі інформації та/або пода ння недостовірної інформаці ї до Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у - у розмірі 1000 неоподатковува них мінімумів доходів громад ян. За ті самі дії, вчинені пов торно протягом року, - у розмір і від тисячі до п'яти тисяч нео податковуваних мінімумів до ходів громадян (п.7 ч.1. ст.11 Закон у № 448).

Відповідно до ст.12 Зако ну № 448 штрафи, передбачені ста ттею 11 цього Закону, накладают ься Головою Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, членом Комісії, нача льником відповідного терито ріального органу або за його письмовим дорученням його з аступником після розгляду ма теріалів, які засвідчують фа кт правопорушення.

Посадова особа Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку прийма є рішення про накладення штр афу протягом 10 робочих днів пі сля отримання документів, за значених у частині другій ці єї статті. Рішення про наклад ення штрафу оформлюється пос тановою, що надсилається юри дичній особі, на яку накладен о штраф, та банківській устан ові, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особ и.

10.06.2010 начальником ЛТУ Д КЦП та фондового ринку було в инесено постанову про наклад ення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку ц інних паперів за №70-ЛУ, при цьо му були враховані обставини, що обтяжують відповідальніс ть ВАТ «Центральна збагачува льна фабрика «Криворізька», а саме: наявність повторного вчинення протягом року одно рідного правопорушення (пост анова про накладення санкцій за правопорушення на ринку ц інних паперів за № 36-ЛУ від 19.04.2010 року).

Згідно з ст.11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протяг ом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на під ставі відповідного рішення с уду за позовом Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку.

Відповідно до розділ у XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затве рджених рішенням Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку від 11 грудня 2007 р оку № 2272 та зареєстрованих в Мі ністерстві юстиції України 1 2 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф ма є бути сплачений юридичною о собою не пізніше як через 15 дн ів з дати отримання нею поста нови. Юридичні особи сплачую ть штрафи шляхом перерахуван ня коштів до Державного бюдж ету. Документ, який підтвердж ує сплату штрафу, протягом п'я ти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділ у центрального апарату Коміс ії (відповідного підрозділу територіального органу Комі сії). У разі несплати штрафу юр идичною особою в строк, устан овлений пунктом 2 цього розді лу, штраф стягується в судово му порядку.

Таким чином, Відкрите акціонерне товариство «Цент ральна збагачувальна фабрик а «Криворізька», порушило ви моги п.14 ст.8, ст.9, абз. 2 п.7 ч.1 ст.11, ст .12 Закону № 448 та допустило повт орне вчинення протягом року однорідного правопорушення , що підтверджується актом пр о правопорушення на ринку ці нних паперів від 31.05.2010 року № 70-ЛУ (аркуш справи 5).

Враховуючи те, що відпо відач постанову Луганського територіального управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку пр о накладення санкцій за прав опорушення на ринку цінних п аперів від 10.06.2010 року № 70-ЛУ у вст ановленому законодавством п орядку не оскаржив, внаслідо к чого вона на момент розгляд у справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також т е, що в порушення вимог розділ у XVIII Правил розгляду справ пр о порушення вимог законодавс тва на ринку цінних паперів т а застосування санкцій, затв ерджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в М іністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф п ротягом 15 днів з дати отриманн я постанови про накладення с анкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не спла тив, позовні вимоги визнають ся судом обґрунтованими та т акими, що підлягають повному задоволенню.

Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що прокурор відповідно до пунк ту 30 частини 1 статті 4 Декрету К абінету Міністрів України ві д 21 січня 1993 року № 7-93 «Про держав не мито» від сплати державно го мита (судового збору) звіль нений, судові витрати у цій сп раві не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у спр авах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України у судовому з асіданні 27 січня 2011 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови. Складе ння постанови в повному обся зі відкладено на 31 січня 2011 рок у, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 К АС України повідомлено після проголошення вступної та ре золютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 1 8, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Прокурора Жовтневого райо ну міста Луганська в інтерес ах держави в особі Лугансько го територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Центральна збаг ачувальна фабрика «Криворіз ька» про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 17 000,00 грн. задовольнити повніст ю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Це нтральна збагачувальна фабр ика «Криворізька» (місцезнах одження: 94100 Луганська область , м.Брянка, вул.Спасательна,1; ко д ЄДРПОУ 00178548) в дохід Державног о бюджету України (р/р 31115106700017 в ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013, код 24048321, код бюджетної класи фікації 21081100) суму штрафних сан кцій у розмірі 17 000,00 грн. (сімнад цять тисяч гривень 00 коп.) згід но постанови Луганського тер иторіального управління Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку про на кладення санкцій за правопор ушення на ринку цінних папер ів №70-ЛУ від 10.06.2010.

Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Донецького апеляційног о адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.

У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.

Повний текст постанови складено та підписано 31 січня 2011 року.

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2011
Оприлюднено01.04.2011
Номер документу14424330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10348/10/1270

Постанова від 27.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні