Постанова
від 21.03.2011 по справі 601/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2011 р.

09 год.30 хв. Справа № 2-а-601/11/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючого судді : Гомельчук С.В.,

розглянувши в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу за позовом

прокурора Комсомольсько го району м. Херсона в інтере сах держави в особі Міністер ства транспорту та зв'язку Ук раїни, Головної державної ін спекції на автомобільному т ранспорті, територіального у правління Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті в Херсонській о бласті до приватного підпри ємства "Гранд-СП" про стягнен ня фінансових санкцій,

встановив:

Прокурор Комсомольс ького району м. Херсона в інт ересах держави в особі Мініс терства транспорту та зв'язк у України, Головної державно ї інспекції на автомобільно му транспорті, територіально го управління Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті в Херсонські й області звернувся до суду з позовом до приватного підпр иємства "Гранд-СП", в якому про сить стягнути фінансові санк ції в розмірі 1700 грн.

У позовній заяві зазначено , що 09 вересня 2010 року територі альним управлінням Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті в Х ерсонській області проведе но перевірку відповідача що до додержання суб'єктом госп одарювання вимог законодав ства про автомобільний транс порт. За результатами переві рки складено акт, на підставі якого винесено постанову в ід 02 листопада 2010 року № 105885 про з астосування до приватного пі дприємства "Гранд-СП" фінанс ових санкцій в розмірі 1700 грн. У передбачений законом тер мін сума застосованої фінанс ової санкції відповідачем д обровільно не сплачена, пост анова не оскаржена ні в адмін істративному, ні в судовому п орядку протягом 10 днів після ї ї винесення, отже, є обов'язков ою до виконання.

Відповідач письмових запе речень проти позову та заяв у про його визнання не надав, хоча був належним чином пові домлений про розгляд справи в порядку скороченого провад ження, строк та порядок подан ня заперечення проти позову, а також наслідки неподання т акого заперечення, що підтве рджується повідомленням пр о вручення поштового відправ лення, яке міститься в матері алах справи та було направле но рекомендованим листом за місцем знаходження приват ного підприємства "Гранд-СП" та повернулось за закінчення м терміну зберігання.

Відповідно до ч.11 ст.35 КАС Укр аїни у разі повернення пошто вого відправлення із повістк ою, яка не вручена адресату з н езалежних від суду причин, вв ажається, що така повістка вр учена належним чином.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судд я встановив, що позовні вимог и підлягають задоволенню з н аступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно з актом від 0 9 вересня 2010 року № 186976 під час пр оведення перевірки на предме т дотримання ПП "Гранд-СП" вимо г законодавства про автомобі льний транспорт, державними інспекторами територіальн ого управління Головної держ авної інспекції на автомобі льному транспорті в Херсонс ькій області виявлений факт експлуатації транспортног о засобу марки "КАМАЗ 55102" ГКБ 8527, з номерним знаком НОМЕР_1 , під керувнням водія ОСО БА_1 (дорожній лист № 000049 вида ний ПП "Гранд - СП") по наданню п ослуг з перевезення вантажі в автомобільним транспорто м без оформлення ліцензійної картки. Крім того, в дорожнь ому листі відсутні відмітки про передрейсове проходже ння водієм медичного огляду. Акт перевірки підписано О СОБА_1 без заперечень.

На підставі акту перевірки від 09 вересня 2010 року № 186976 нача льником територіального уп равління Головної державно ї інспекції на автомобільно му транспорті в Херсонській області 02 листопада 2010 року п рийнята постанова № 105885 про за стосування до ПП "Гранд - СП" фінансових санкцій в розмір і 1700 грн. на підставі абз. 3 ч. 1 ст . 60 Закону України "Про автомоб ільний транспорт". Постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оск аржена, санкції добровільно не сплачено.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт"від 05 квітня 2001 р. № 2344-ІІІ (далі- Закон № 2344-ІІІ), центральн ий орган виконавчої влади з п итань автомобільного трансп орту забезпечує проведення д ержавної політики на автомоб ільному транспорті через уря дові органи державного управ ління на автомобільному тран спорті, службу міжнародних а втомобільних перевезень та м ісцеві органи виконавчої вла ди і органи місцевого самовр ядування. У складі центральн ого органу виконавчої влади з питань автомобільного тран спорту функціонують: урядови й орган державного управлінн я з питань регулювання діяль ності автомобільного трансп орту; урядовий орган державн ого управління з питань конт ролю на автомобільному транс порті. Урядовий орган держав ного управління з питань кон тролю на автомобільному тран спорті здійснює: державний к онтроль за додержанням суб'є ктами господарювання, які пр овадять діяльність у сфері а втомобільного транспорту, ви мог законодавства про автомо більний транспорт, норм та ст андартів законодавчо регуль ованої сфери, що визначають о рганізацію перевезення паса жирів і вантажів автомобільн им транспортом. Головна держ авна інспекція на автомобіль ному транспорті (Головавтотр ансінспекція) є урядовим орг аном державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку Україн и і йому підпорядковується. Т ериторіальне управління Гол овної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області є терит оріальним структурним підро зділом Головавтотрансінспе кції без права юридичної осо би, діє на підставі Положення про територіальні органи Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті , затвердженого наказом Міні стерства транспорту та зв'яз ку № 888 від 14.12.2005.

Відповідно до Порядку здій снення державного контролю н а автомобільному транспорті , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 08.11.2006 № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотранс інспекція, її територіальні управління в областях, Автон омній Республіці Крим, м. Києв і та м. Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється пос адовими особами органу держа вного контролю шляхом провед ення планових, позапланових та рейдових перевірок. Діяль ність щодо перевезення пасаж ирів і вантажів автотранспор том регулюється Цивільним Ко дексом України, Господарськи м кодексом України, Законом У країни "Про ліцензування пев них видів господарської діял ьності", Законом України "Про а втомобільний транспорт", "Пра вилами надання послуг пасажи рського автомобільного тран спорту", затвердженими поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 18 лютого 1997 р. № 176, "Прави лами перевезення вантажів ав томобільним транспортом в Ук раїні", затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 14.10.97 № 363, "Ліцензійними у мовами провадження господар ської діяльності з надання п ослуг з перевезення пасажирі в і вантажів автомобільним т ранспортом" відповідно до ви дів робіт, визначених Законо м України "Про автомобільний транспорт", затверджені нака зом Державного комітету Укра їни з питань регуляторної по літики та підприємництва, Мі ністерства транспорту та зв' язку України від 01.02.2008 № 9/119, та інш ими нормативними актами.

Згідно з пунктом 15 Порядку з дійснення державного контро лю на автомобільному транспо рті, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006, під час проведення рейдової перевірки перевіря ється, зокрема, наявність виз начених статтями 39 і 48 Закону д окументів, на підставі яких з дійснюються перевезення авт омобільним транспортом.

Статтею 18 Закону № 2344-ІІІ пер едбачено, що з метою організа ції безпечної праці та ефект ивного контролю за роботою в одіїв транспортних засобів а втомобільні перевізники зоб ов'язані: здійснювати органі зацію та контроль за своєчас ним проходженням водіями мед ичного огляду.

Згідно зі ст. 30 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник, я кий здійснює перевезення пас ажирів на договірних умовах, зобов'язаний: забезпечувати проведення щозмінного перед рейсового та післярейсового медичного огляду водіїв тра нспортних засобів;

Статтею 48 Закону № 2344-ІІІ пер едбачено, що документами для фізичної особи, що здійснює в антажні перевезення на догов ірних умовах, є: для автомобіл ьного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує вик ористання транспортного зас обу на законних підставах, ін ші документи, передбачені за конодавством України; для во дія - посвідчення водія відпо відної категорії, реєстрацій ні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, тов арно-транспортна накладна аб о інший визначений законодав ством документ на вантаж, інш і документи, передбачені зак онодавством України.

Відповідно до абз.3 ст.60 Зако ну № 2344-ІІІ за порушення закон одавства про автомобільний т ранспорт до автомобільних пе ревізників застосовуються с анкції за:надання послуг з пе ревезень пасажирів та вантаж ів без оформлення документів , перелік яких визначений ста ттями 39 та 48 цього Закону, - штра ф у розмірі ста неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян (1700 грн.).

Враховуючи викладене, судд я дійшов висновку, що позивач ем фінансові санкції застосо вано правомірно, а тому позов ні вимоги щодо стягнення з пр иватного підприємства "Гранд -СП" штрафних санкцій у розм ірі 1700 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України, з відповідача не ст ягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 1 83 -2 КАС України, -

постановив:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з приватного під приємства "Гранд-СП", ідентифі каційний код 35787837, до державног о бюджету фінансові санкції в розмірі 1700 (одна тисяча сімс от) грн. по постанові № 105885 від 02.11 .2010 на р/р 31116106700002, УДК у Херсонські й області, МФО 852010, код доходу 2108 1100, код ОКПО 24104230.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з моменту її отрим ання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Суддя Гоме льчук С.В.

кат. 3.7.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2011
Оприлюднено01.04.2011
Номер документу14424677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —601/11/2170

Постанова від 21.03.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні