ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2011 р.
09 год.30 хв. Справа № 2-а-601/11/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд
у складі: головуючого судді : Гомельчук С.В.,
розглянувши в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу за позовом
прокурора Комсомольсько го району м. Херсона в інтере сах держави в особі Міністер ства транспорту та зв'язку Ук раїни, Головної державної ін спекції на автомобільному т ранспорті, територіального у правління Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті в Херсонській о бласті до приватного підпри ємства "Гранд-СП" про стягнен ня фінансових санкцій,
встановив:
Прокурор Комсомольс ького району м. Херсона в інт ересах держави в особі Мініс терства транспорту та зв'язк у України, Головної державно ї інспекції на автомобільно му транспорті, територіально го управління Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті в Херсонські й області звернувся до суду з позовом до приватного підпр иємства "Гранд-СП", в якому про сить стягнути фінансові санк ції в розмірі 1700 грн.
У позовній заяві зазначено , що 09 вересня 2010 року територі альним управлінням Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті в Х ерсонській області проведе но перевірку відповідача що до додержання суб'єктом госп одарювання вимог законодав ства про автомобільний транс порт. За результатами переві рки складено акт, на підставі якого винесено постанову в ід 02 листопада 2010 року № 105885 про з астосування до приватного пі дприємства "Гранд-СП" фінанс ових санкцій в розмірі 1700 грн. У передбачений законом тер мін сума застосованої фінанс ової санкції відповідачем д обровільно не сплачена, пост анова не оскаржена ні в адмін істративному, ні в судовому п орядку протягом 10 днів після ї ї винесення, отже, є обов'язков ою до виконання.
Відповідач письмових запе речень проти позову та заяв у про його визнання не надав, хоча був належним чином пові домлений про розгляд справи в порядку скороченого провад ження, строк та порядок подан ня заперечення проти позову, а також наслідки неподання т акого заперечення, що підтве рджується повідомленням пр о вручення поштового відправ лення, яке міститься в матері алах справи та було направле но рекомендованим листом за місцем знаходження приват ного підприємства "Гранд-СП" та повернулось за закінчення м терміну зберігання.
Відповідно до ч.11 ст.35 КАС Укр аїни у разі повернення пошто вого відправлення із повістк ою, яка не вручена адресату з н езалежних від суду причин, вв ажається, що така повістка вр учена належним чином.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судд я встановив, що позовні вимог и підлягають задоволенню з н аступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно з актом від 0 9 вересня 2010 року № 186976 під час пр оведення перевірки на предме т дотримання ПП "Гранд-СП" вимо г законодавства про автомобі льний транспорт, державними інспекторами територіальн ого управління Головної держ авної інспекції на автомобі льному транспорті в Херсонс ькій області виявлений факт експлуатації транспортног о засобу марки "КАМАЗ 55102" ГКБ 8527, з номерним знаком НОМЕР_1 , під керувнням водія ОСО БА_1 (дорожній лист № 000049 вида ний ПП "Гранд - СП") по наданню п ослуг з перевезення вантажі в автомобільним транспорто м без оформлення ліцензійної картки. Крім того, в дорожнь ому листі відсутні відмітки про передрейсове проходже ння водієм медичного огляду. Акт перевірки підписано О СОБА_1 без заперечень.
На підставі акту перевірки від 09 вересня 2010 року № 186976 нача льником територіального уп равління Головної державно ї інспекції на автомобільно му транспорті в Херсонській області 02 листопада 2010 року п рийнята постанова № 105885 про за стосування до ПП "Гранд - СП" фінансових санкцій в розмір і 1700 грн. на підставі абз. 3 ч. 1 ст . 60 Закону України "Про автомоб ільний транспорт". Постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оск аржена, санкції добровільно не сплачено.
Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт"від 05 квітня 2001 р. № 2344-ІІІ (далі- Закон № 2344-ІІІ), центральн ий орган виконавчої влади з п итань автомобільного трансп орту забезпечує проведення д ержавної політики на автомоб ільному транспорті через уря дові органи державного управ ління на автомобільному тран спорті, службу міжнародних а втомобільних перевезень та м ісцеві органи виконавчої вла ди і органи місцевого самовр ядування. У складі центральн ого органу виконавчої влади з питань автомобільного тран спорту функціонують: урядови й орган державного управлінн я з питань регулювання діяль ності автомобільного трансп орту; урядовий орган державн ого управління з питань конт ролю на автомобільному транс порті. Урядовий орган держав ного управління з питань кон тролю на автомобільному тран спорті здійснює: державний к онтроль за додержанням суб'є ктами господарювання, які пр овадять діяльність у сфері а втомобільного транспорту, ви мог законодавства про автомо більний транспорт, норм та ст андартів законодавчо регуль ованої сфери, що визначають о рганізацію перевезення паса жирів і вантажів автомобільн им транспортом. Головна держ авна інспекція на автомобіль ному транспорті (Головавтотр ансінспекція) є урядовим орг аном державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку Україн и і йому підпорядковується. Т ериторіальне управління Гол овної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області є терит оріальним структурним підро зділом Головавтотрансінспе кції без права юридичної осо би, діє на підставі Положення про територіальні органи Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті , затвердженого наказом Міні стерства транспорту та зв'яз ку № 888 від 14.12.2005.
Відповідно до Порядку здій снення державного контролю н а автомобільному транспорті , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 08.11.2006 № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотранс інспекція, її територіальні управління в областях, Автон омній Республіці Крим, м. Києв і та м. Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється пос адовими особами органу держа вного контролю шляхом провед ення планових, позапланових та рейдових перевірок. Діяль ність щодо перевезення пасаж ирів і вантажів автотранспор том регулюється Цивільним Ко дексом України, Господарськи м кодексом України, Законом У країни "Про ліцензування пев них видів господарської діял ьності", Законом України "Про а втомобільний транспорт", "Пра вилами надання послуг пасажи рського автомобільного тран спорту", затвердженими поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 18 лютого 1997 р. № 176, "Прави лами перевезення вантажів ав томобільним транспортом в Ук раїні", затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 14.10.97 № 363, "Ліцензійними у мовами провадження господар ської діяльності з надання п ослуг з перевезення пасажирі в і вантажів автомобільним т ранспортом" відповідно до ви дів робіт, визначених Законо м України "Про автомобільний транспорт", затверджені нака зом Державного комітету Укра їни з питань регуляторної по літики та підприємництва, Мі ністерства транспорту та зв' язку України від 01.02.2008 № 9/119, та інш ими нормативними актами.
Згідно з пунктом 15 Порядку з дійснення державного контро лю на автомобільному транспо рті, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006, під час проведення рейдової перевірки перевіря ється, зокрема, наявність виз начених статтями 39 і 48 Закону д окументів, на підставі яких з дійснюються перевезення авт омобільним транспортом.
Статтею 18 Закону № 2344-ІІІ пер едбачено, що з метою організа ції безпечної праці та ефект ивного контролю за роботою в одіїв транспортних засобів а втомобільні перевізники зоб ов'язані: здійснювати органі зацію та контроль за своєчас ним проходженням водіями мед ичного огляду.
Згідно зі ст. 30 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник, я кий здійснює перевезення пас ажирів на договірних умовах, зобов'язаний: забезпечувати проведення щозмінного перед рейсового та післярейсового медичного огляду водіїв тра нспортних засобів;
Статтею 48 Закону № 2344-ІІІ пер едбачено, що документами для фізичної особи, що здійснює в антажні перевезення на догов ірних умовах, є: для автомобіл ьного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує вик ористання транспортного зас обу на законних підставах, ін ші документи, передбачені за конодавством України; для во дія - посвідчення водія відпо відної категорії, реєстрацій ні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, тов арно-транспортна накладна аб о інший визначений законодав ством документ на вантаж, інш і документи, передбачені зак онодавством України.
Відповідно до абз.3 ст.60 Зако ну № 2344-ІІІ за порушення закон одавства про автомобільний т ранспорт до автомобільних пе ревізників застосовуються с анкції за:надання послуг з пе ревезень пасажирів та вантаж ів без оформлення документів , перелік яких визначений ста ттями 39 та 48 цього Закону, - штра ф у розмірі ста неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян (1700 грн.).
Враховуючи викладене, судд я дійшов висновку, що позивач ем фінансові санкції застосо вано правомірно, а тому позов ні вимоги щодо стягнення з пр иватного підприємства "Гранд -СП" штрафних санкцій у розм ірі 1700 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України, з відповідача не ст ягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 1 83 -2 КАС України, -
постановив:
Позов задовольнити повніс тю.
Стягнути з приватного під приємства "Гранд-СП", ідентифі каційний код 35787837, до державног о бюджету фінансові санкції в розмірі 1700 (одна тисяча сімс от) грн. по постанові № 105885 від 02.11 .2010 на р/р 31116106700002, УДК у Херсонські й області, МФО 852010, код доходу 2108 1100, код ОКПО 24104230.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з моменту її отрим ання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Суддя Гоме льчук С.В.
кат. 3.7.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14424677 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні