15/118-2033
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"09" березня 2011 р.Справа № 15/118-2033
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Бучинської Г.Б.
Розглянув справу
за позовом Теребовлянського комбінату комунальних підприємств, вул. Січових Стрільців, 63, м. Теребовля, Тернопільська область, 48100
до Теребовлянської міської ради, пл. Шевченка, 8, м. Теребовля, Тернопільська область, 48100
про стягнення 631.734,37 грн. різниці між встановленим розміром тарифу та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.
За участю представників сторін:
позивача: представник Стець Сергій Романович, довіреність № б/н від 20.10.10р.;
відповідача: представник Васенда Володимир Романович, довіреність № 26 від 19.01.11р..
Суть справи:
Теребовлянський комбінат комунальних підприємств, вул. Січових Стрільців, 63, м. Теребовля, Тернопільська область, звернувся з позовом до Теребовлянської міської ради, пл. Шевченка, 8, м. Теребовля, Тернопільська область, про стягнення 631.734,37 грн. різниці між встановленим розміром тарифу та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.
У розпочатому судовому засіданні учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 811 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України).
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги повністю.
Представник відповідача обґрунтованого відзиву на позов не подав, однак в судовому засіданні його представник визнав позовні вимоги в частині стягнення 396.596,60 грн. різниці між встановленим розміром тарифу та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг. Щодо стягнення 235.137,77 грн. заперечив, посилаючись на те, що позивачем не надано доказів виконання робіт, зокрема актів виконаних робіт, а також зауважив що в період липень-грудень 2010р. послуги з утримання будинків надавалися іншим підприємством, а договірні відносини з позивачем припинені. Посилання позивача на висновок головного управління економіки Тернопільської ОДА, в якому встановлено економічно-обґрунтований тариф на житлово-комунальні послуги з утримання житлових будинків вважає неправомірним, оскільки у самому висновку є застереження, що їх застосування можливе у разі виконання позивачем ряду вимог, доказів виконання яких останнім не представлено.
Також заявив клопотання про виклик в судове засідання представника головного управління економіки Тернопільської ОДА для надання пояснень щодо застосування даного висновку.
Суд, розглянувши клопотання, відхилив його.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши представлені докази в їх сукупності, судом встановлено.
Статтею 1 ГПК України передбачено, що підприємства, установи, організації, інші юридичні особи мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.
Відповідно до ст. 2 ГПК України господарський суд порушує провадження у справі за позовами, зокрема підприємств і організацій, які звертаються до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.
За змістом положень вказаних норм, правом на пред'явлення позову до господарського суду наділені, зокрема юридичні особи, а суд шляхом вчинення провадження у справі здійснює захист осіб, права та охоронювані законом інтереси яких порушені або оспорюються.
Пунктом 2 статті 20 Господарського кодексу України встановлено, що кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Позивач - Теребовлянський комбінат комунальних підприємств, вул. Січових Стрільців, 63, м. Теребовля, Тернопільська область, є юридичною особою і включений до Єдиного державного Реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 03353294, що підтверджується довідкою АВ № 287864 від 22.10.2010р. Управління статистики у Теребовлянському районі та свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, а тому наділений правом на звернення до суду за захистом своїх прав.
Суд, на підставі ст. 43 ГПК України давши оцінку поданим сторонами доказам та наведеним доводам, на підтвердження заявлених вимог та заперечень прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.
При цьому суд виходив з наступного.
Згідно ст. 19 Конституції України, ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до статей 10, 25, 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року N 280/97-ВР (із послідуючими змінами та доповненнями) міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання рішення Теребовлянської міської ради № 85 від 31.07.2006р. актом прийому-передачі комунального майна територіальної громади м. Теребовля від 04.08.2006р. Теребовлянська міська рада передала, а Теребовлянський ККП прийняв комунальне майно територіальної громади м. Теребовля.
Також, на підставі Актів приймання-передачі основних засобів, затверджених Теребовлянським міським головою 17.01.2007р., Теребовлянським ККП додатково прийнято житлові будинки № 60, 61, 62, 62А.
01.01.2010р. між власником житлового фонду та системи водопостачання та водовідведення: Теребовлянською міською радою (Замовник) та Теребовлянським комбінатом комунальних підприємств (Виконавець) укладено договір на утримання житлових будинків, предметом якого сторони визначили передання Замовником Виконавцю функцій з утримання житлових будинків і прибудинкових територій, утримання споруд, системи водопостачання та водовідведення, надання житлово-комунальних послуг та проведення розрахунків з квартиронаймачами і власниками житлових приміщень (п. 1 договору).
Пунктом 11 договору сторони погодили, що договір укладається на 1 (один) рік, набуває чинності з дня його підписання та за згодою сторін може бути продовжений. Якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодна зі сторін не висловила наміру внести до нього зміни або доповнення, то він продовжується на наступний термін (п. 12. договору).
Статтею 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004р., виконавець - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" надано право виконавцю на відшкодування втрат у разі затвердження відповідним органом місцевого самоврядування цін/тарифів нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону, належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Згідно ч. 2 ст. 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
Виконавці здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (ч.ч. 2, 3 с. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
Так, Головним управлінням економіки Тернопільської обласної державної адміністрації Експертним висновком щодо проекту рішення виконкому Теребовлянської міської ради від 25.07.2006р. № 168 "Про затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги, що надаються Теребовлянським комбінатом комунальних підприємств" від 19.09.2006р. № 05/8-660 визначено собівартість на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в розмірі 0,68 грн. на 1 м2.
Рішенням виконавчого комітету Теребовлянської міської ради № 257 від 31 жовтня 2006 року "Про затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги, що надаються Теребовлянським ККП", відмовлено Теребовлянському ККП в затвердженні тарифів, що пройшли експертизу (п. 1 рішення).
Пунктом 2 даного рішення, затверджено тариф на житлово-комунальні послуги згідно проекту рішення від 25.07.2006р. №168, зокрема на утримання житла в розмірі 0,50 грн. за 1 м2.
Частиною 4 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що у разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.
Спори щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, а також відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, вирішуються в судовому порядку (ч. 5 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" в редакції чинній станом на 07.10.2010р.).
При даних обставинах справи судом приймається посилання позивача на те, що у нього є правові підстави для стягнення різниці в затверджених розмірах тарифів в розмірі 396.596,60 грн. за період з 01.01.2008р. по 30.06.2010р. з Теребовлянської міської ради, пл. Шевченка, 8, м. Теребовля, Тернопільська область, як обґрунтовано заявлені, підтверджені документально та неоспорені відповідачем.
В частині стягнення 235.137,77 грн. різниці між встановленим розміром тарифу та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг за період з 01.07.2010р. по 10.12.2010р., в позові відмовляється оскільки:
- позивач в обґрунтування позовних вимог в цій частині посилається на експертний висновок № 05/8-456 від 20.05.2010р. головного управління економіки Тернопільської обласної державної адміністрації, яким визначено собівартість на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в розмірі 1,07 грн. за 1 м2 (без ПДВ).
Рішенням Виконавчого комітету Теребовлянської міської ради "Про затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги" від 29.06.2010р. № 162 міською радою затверджено тариф на житлово-комунальні послуги: зокрема на утримання житла в розмірі 0,68 грн. за 1 м2.
Водночас в поданому позивачем експертному висновку № 05/8-456 від 20.05.2010р. головного управління економіки Тернопільської обласної державної адміністрації зазначено, що рішення про затвердження тарифів в розмірі 1,07 грн. за 1 м2 може бути прийнято після врахування зауважень та пропозицій, зокрема після розроблення та подання проектів міськвиконкому про:
- порядку нарахування плати з гарантованим рівнем якості послуг в т.ч. порядок зменшення розміру плати разі зниження якості або ненадання їх у повному обсязі;
- періодичність та строки виконання робіт при наданні послуг (крім поточного ремонту). А також після доведення проекту тарифів із утримання будинків і споруд та прибудинкових територій до відома власників квартир шляхом проведення щодо кожного будинку громадських слухань та укласти договори про надання послуг, перелік яких визначений за результатами громадських слухань згідно з типовим переліком.
Беручи до уваги, що позивачем не надано суду виконання даних умов експертного висновку № 05/8-456 від 20.05.2010р. головного управління економіки Тернопільської обласної державної адміністрації, а тому посилання на експертний висновок як на доказ своїх позовних вимог є передчасним, а позовні вимоги в даній частині є неправомірними.
Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, згідно ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача пропорційно задоволених позовних вимог.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, Господарський суд
ВИРІШИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити частково.
2.Стягнути з Теребовлянської міської ради, пл. Шевченка, 8, м. Теребовля, Тернопільська область, код 04058456 на користь Теребовлянського комбінату комунальних підприємств, вул. Січових Стрільців, 63,Теребовля,Тернопільська область, код 03353294 - 396.596,60 грн., 3.965,96 грн. державного мита та 148,16 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3.В решті позовних вимог відмовити.
4.Накази видати стягувачеві після набрання судовим рішенням законної сили.
5.На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони у справі, прокурор мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) 14 березня 2011р. рішення через місцевий господарський суд.
Суддя Г.Б. Бучинська
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2011 |
Оприлюднено | 02.04.2011 |
Номер документу | 14427328 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Бучинська Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні