Постанова
від 24.01.2008 по справі 22-а-308/2008
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 22-а-308/08

Категорія: 65 Головуючий 1 інстанції - Мі наєва О.М.

Суддя доповідач - Мельнік ова Л.В.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2008 року колегія суд дів Харківського апеляційно го адміністративного суду у складі: головуючого судді - М ельнікової Л.В.

суддів: - Подобайло З.Г., Григо рова А.М.

при секретарі - Спесивцев ої О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Х аркові апеляційну скаргу Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів на постанову гос подарського суду Харківсько ї області від 06 серпня 2007 року п о справі за адміністративним позовом Харківського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до А соціації „Підприємства Укра їни молочної галузі промисло вості” про стягнення 7 914, 29 грн., -

В с т а н о в и л а:

У квітні 2007 року Харківськ е обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулося до суду з адміні стративним позовом, яким про сить стягнути з Асоціації „П ідприємства України молочно ї галузі промисловості” адмі ністративно-господарські са нкції за незайняті робочі мі сця, призначені для працевла штування інвалідів у 2006 році, в сумі 7 914, 29 грн.

Позивач посилався на те, що на підприємстві відповідача у 2006 році норматив для працевл аштування інвалідів складає 1 робоче місце, але фактично, з гідно наданих відповідачем з вітів, на підприємстві у 2006 рок у інвалідів не працювало.

Постановою господарського суду Харківської області ві д 06 серпня 2007 року в задоволенн і позовних вимог відмовлено у повному обсязі.

В обґрунтування свого ріше ння суд першої інстанції вка зав про те, що відповідачем бу ли виконані вимоги Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» від 21 березня 1991 року в ре дакції на 23 лютого 2006 року (далі - Закон) щодо прийняття захо дів для працевлаштування інв алідів, що підтверджується в ідповіддю Жовтневого районн ого центру зайнятості № 838 від 10 травня 2007 року, однак інвалід и для працевлаштування на пі дприємство відповідача не на правлялися.

Крім того, доказів, які б сві дчили про те, що підприємство відмовило у прийнятті на роб оту інвалідам, які безпосере дньо зверталися до підприємс тва відповідача або які були направлені центром зайнятос ті, позивачем не були предста влені і у справі відсутні.

У поданій апеляційній скар зі Харківське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів, з посиланням на порушення судом норм матері ального права, просило скасу вати оскаржувану постанову с уду та постановити нове ріше ння про задоволення позову.

Обґрунтовуючи свою апеляц ійну скаргу, позивач по справ і зазначив, що на підприємств о покладається обов' язок по створенню, атестації належн им чином робочих місць та сам остійному працевлаштуванню інвалідів, а відповідач дока зів створення та атестації р обочих місць для працевлашту вання інвалідів не надав.

В засідання колегії суддів представник позивача не при був, хоча про час та місце судо вого засідання був належний чином повідомлений.

В засіданні колегії суддів представник відповідача проти задоволення апеляці йної скарги заперечував, про сив апеляційну скаргу залиши ти без задоволення, а постано ву господарського суду Харкі вської області від 06 серпня 2007 року без змін.

Заслухавши суддю-допові дача, розглянувши надані пис ьмові докази в їх сукупності , колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів підлягає задоволенню, а по станову господарського суд у Харківської області від 06 се рпня 2007 року слід скасувати, у в ідповідність до ст. 202 Кодексу адміністративного судочинс тва України, з підстав неповн ого з' ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи та поруш ення норм матеріального прав а що призвело до неправильно го вирішення справи.

Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач, Харківс ьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів просить стягнути з відпов ідача Асоціації „Підприємст ва України молочної галузі п ромисловості” 7 914, 29 грн. штрафн их санкцій за незайняті робо чі місця, призначені для прац евлаштування інвалідів в 2006 р оці, обґрунтовуючи свої вимо ги тим, що відповідач зобов' язаний був створити у 2006 році 1 робоче місце для працевлашту вання інвалідів, але фактичн о в 2006 році інвалідів на підпри ємстві не працювало.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме звіту підприєм ства відповідача, середньооб лікова численність штатних п рацівників в 2006 році на підпри ємстві Асоціація „Підприємс тва України молочної галузі промисловості” становить 21 о собу, згідно статті 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні», кількість робочих мі сць для працевлаштування інв алідів в 2006 році визначена - 1 місце. Фактично середньообл ікова численність працюючих інвалідів - штатних праців ників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємс тві у 2006 році, на підприємстві в ідповідача склала 0 осіб. Тобт о відповідачем не виконано н орматив 1 робоче місце по прац евлаштуванню інвалідів.

Відповідно до статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» (далі по тексту - Закон), для підприємств, устан ов і організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю уст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 4-х відсот ків від середньооблікової чи сленності шатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 чоловік, - у кількості одного робочого м ісця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю самостійн о, розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Статтею 18 Закону встановлен о, що підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , у тому числі спеціальні робо чі місця, створювати для них у мови праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші с оціально-економічні гаранті ї, передбачені чинним законо давством, надавати державній службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 20 Закону, п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, де середньо облікова численність працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, передбач еним статтею 19 цього Закону, щ ороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної о соби, яка використовує найма ну працю, за кожне робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір а дміністративно-господарськ их санкцій за робоче місце, п ризначене для працевлаштува ння інваліда і не зайняте інв алідом, визначається в розмі рі половини середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, в устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, у фізичної особи, яка вико ристовує найману працю.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються у строки, визначе ні статтею 250 Господарського к одексу України.

Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госп одарювання можуть бути засто совані уповноваженими орга нами державної влади або ор ганами місцевого самоврядув ання адміністративно-госпо дарські санкції, тобто заход и організаційно-правового а бо майнового характеру, спря мовані на припинення правопо рушення суб' єкта господарю вання та ліквідацію його нас лідків.

Відповідно до статті 218 Госп одарського кодексу України п ідставою господарсько-право вої відповідальності учасни ка господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасн ик господарських відносин в ідповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов' язання чи пор ушення правил здійснення гос подарської діяльності, якщо не доведене, що ним вжито усіх залежних від нього заходів д ля недопущення господарсько го правопорушення. У разі, якщ о інше не передбачено законо м або договором, суб' єкт гос подарювання за порушення гос подарського зобов' язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед ене, що належне виконання зоб ов' язання виявилося неможл ивим внаслідок дії не переро бної сили, тобто надзвичайни х і невідворотних обставин з а даних умов здійснення госп одарської діяльності.

Суд 1 інстанції зазначив, щ о про наявність вакантних мі сць для працевлаштування інв алідів у звітах по формі 3-ПН в ідповідач у 2006 р. щомісяця пові домляв центр зайнятості насе лення, що підтверджується ли стом Жовтневого районного це нтру зайнятості № 838 від 10 травн я 2007 року, тому суд першої інста нції дійшов висновку, що позо вні вимоги позивача не підля гають задоволенню.

Проте, колегія суддів не м оже погодитися з такими висн овками суду через невідповід ність висновків суду обстави нам справи, що призвело до при йняття неправильного виріше ння справи.

Як вбачається з матеріал ів справи, відповідач Асоці ація „Підприємства України м олочної галузі промисловост і” нерегулярно подавав «Зв іт про наявність вакансій» з а формою 3‑ПН з інформацією про наявність вільних робочи х місць для інвалідів.

Посилання суду першої ін станції на те, що відповідач щ омісяця протягом 2006 року пові домляв центр зайнятості, спр остовується листом Жовтне вого районного центру зайнят ості № 838 від 10 травня 2007 року.

Отже висновок суду першо ї інстанції щодо регулярного повідомлення відповідачем у 2006 році центру зайнятості про наявність вакантних місць д ля працевлаштування інвалід ів не відповідає обставинам справи .

На підставі наведеного т а керуючись ст.ст. 185, 195, 196, 198, 202, 205, 207 Ко дексу адміністративного су дочинства України, колегія с уддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити.

Постанову господарського суду Харківської області від 06 серпня 2007 року - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою позовні вимоги Харківс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту ін валідів м. Харків до Асоціаці ї „Підприємства України моло чної галузі промисловості” п ро стягнення 7 914, 29 грн. - задов ольнити.

Стягнути з Асоціації „Підп риємства України молочної га лузі промисловості” ( вул. Кал ініна, 91 м. Харків, 61019, р/р 26003000120707, фі лія Укрексімбанку, МФО 351618, код ЄДРПОУ 33289325) на користь Харківс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту ін валідів ( кімн.16 поверх 1 ,під 1, Де ржпром, м. Харків,61022, р/р 31219230700003 УД К у Дзержинському районі, МФО 851011 в ГУДКУ у Харківській обла сті, код ЄДРПОУ 24134567) адміністр ативно - господарські санк ції у сумі - 7 914, 29 грн. (сім тисяч д ев′ятьсот чотирнадцять гр ивень 29 коп.)

Постанова апеляційного ад міністративного суду набир ає законної сили з моменту її проголошення, але може бути о скаржена в касаційному поря дку безпосередньо до Вищого Адміністративного Суду Укра їни протягом одного місяця.

Головуючий суддя - (підпис) Л.В. Мельнікова

Судді - (підпис ) З.Г. Подобайло

(підпи с) А.М. Григоров

Повний текст постано ви виготовлений 29 січня 2007 рок у.

Згідно з оригіналом

Суддя Л.В. Мельнікова

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2008
Оприлюднено13.11.2009
Номер документу1443029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —22-а-308/2008

Ухвала від 03.11.2008

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Н.П.

Постанова від 24.01.2008

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні