Постанова
від 09.02.2011 по справі 2а-765/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 лютого 2011 року Справа № 2а-765/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді Цицюри О .О.,

при секретарі судового зас ідання Лейбенко О.Д.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Прокурора м.Стаха нова Луганської області в ін тересах держави в особі Стах ановської об' єднаної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до Комуналь ного підприємства «Дорожник » про стягнення податкового боргу з орендної плати за зем лю в сумі 29036,97 грн.,

ВСТАНОВИВ:

20 січня 2011 року прокурор м.Стаханова Луганської обла сті звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом в інтересах держави в о собі Стахановської об' єдна ної державної податкової інс пекції Луганської області до Комунального підприємства «Дорожник» про стягнення су ми податкового боргу з оренд ної плати за землю у розмірі 29 036,97 грн. В обґрунтування позовн их вимог прокурор зазначив т аке. Комунальне підприємство «Дорожник» (код ЄДРПОУ 31348928) зар еєстровано в якості суб' єкт а підприємницької діяльност і виконавчим комітетом Стаха новської міської ради Луганс ької області та взято на пода тковий облік у якості платни ка податків у Стахановській ОДПІ Луганської області. Від повідно до вимог статті 9 Зако ну України «Про систему опод аткування» №1251-XII від 25.06.1991р. платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконом терміни. Так, станом на 01.10.2010 року заборгованість відп овідача перед бюджетом з оре ндної плати за землю станови ть 29036,97 грн. Згідно з абз.1 п.5.1 ст.5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” №2181-III від 21.12.2000р. податкове зобов' язання, самостійно в изначене платником податків у податковій декларації, вва жається узгодженим з дня под ання такої податкової деклар ації. У зв' язку з несплатою п одаткового зобов' язання, зг ідно діючого законодавства т а, з метою погашення податков ого боргу платником податків - Комунальним підприємство м «Дорожник», Стахановською ОДПІ Луганської області пров одилися заходи, передбачені Законом України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року, а са ме, на юридичну адресу відпов ідача були надіслані перша п одаткова вимога №1/23 від 19.01.2007р. т а друга податкова вимога №2/98 в ід 28.02.2007р. Також, 03.04.2007р. Стахановсь кою ОДПІ Луганської області було прийнято рішення №26/5183/24 пр о стягнення коштів та продаж активів відповідача в рахун ок погашення його податковог о боргу. Однак, до цього часу в ідповідачем не було вжито за ходів до добровільного погаш ення існуючого податкового б оргу. Такими діями відповіда ч завдає шкоду державному бю джету, порушуючи права та зак онні інтереси держави. Врахо вуючи, що з граничного строку сплати податкового боргу ми нув значний період часу, а под атковий борг відповідачем у добровільному порядку не спл ачено, прокурор вважає за нео бхідне лише примусово стягну ти його з відповідача за ріше нням суду, оскільки відповід но до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 ст атті 3 Закону України від 21 гру дня 2000 року № 2181-III «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» активи платника податк ів можуть бути примусово стя гнені в рахунок погашення йо го податкового боргу виключн о за рішенням суду. На підстав і викладеного, прокурор прос ив стягнути з Комунального п ідприємства «Дорожник» суму податкового боргу з орендно ї плати за землю у розмірі 29036,97 г рн.

Прокурор у судове засідання не прибув.

У судовому засіданні представник позивача позовн і вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задоволь нити, дав суду пояснення, анал огічні викладеному у позові.

Представник відповід ача в судове засідання не при був, про місце, дату та час роз гляду справи повідомлявся на лежним чином (аркуші справи 23, 24). Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на під твердження своїх доводів не скористався, заяви про визна ння позовних вимог або про ро згляд справи за його відсутн ості суду не надавав.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністрат ивного судочинства України якщо особа, яка бере участь у с праві, без поважних причин не надасть докази на пропозиці ю суду для підтвердження обс тавин, на які вона посилаєтьс я, суд вирішує справу на основ і наявних в матеріалах справ и доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і наявн их у матеріалах справи доказ ів, оцінивши докази відповід но до вимог ст.ст. 69-72 КАС Україн и, суд дійшов висновку про обґ рунтованість заявлених вимо г з огляду на таке.

01 січня 2011 року набув ч инності Податковий Кодекс Ук раїни від 02.12.2010 №2755-VI, який встанов лює перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платників податків та збо рів, їх права та обов'язки, ком петенцію контролюючих орган ів, повноваження і обов'язки ї х посадових осіб під час здій снення податкового контролю , а також відповідальність за порушення податкового закон одавства.

Проте, оскільки пра вовідносини щодо наслідків н есплати платником податків - відповідачем у даній адміні стративній справі Комунальн им підприємством «Дорожник» податкового боргу з орендно ї плати за землю в сумі 29036,97 грн. , виникли до набрання чинност і Податковим Кодексом Україн и від 02.12.2010 №2755-VI, суд приходить до висновку, що в даному випадку при розгляді справи слід зас тосувати норми раніше діючог о законодавства.

Частиною 1 ст.2 Кодексу ад міністративного судочинств а України встановлено, що зав данням адміністративного су дочинства є захист прав, своб од та інтересів фізичних осі б, прав та інтересів юридични х осіб у сфері публічно-право вих відносин від порушень з б оку органів державної влади, органів місцевого самовряду вання, їхніх посадових і служ бових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень, шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.

Справи за участю Держа вних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України стосовн о визначення адміністративн ої справи.

Статтею 17 Кодексу адм іністративного судочинства України визначено, що до юрис дикції адміністративних суд ів відносяться спори за звер неннями суб'єкта владних пов новажень у випадах, встановл ених Конституцією та законам и України.

Окрім того, такі справи не підпадають під перелік пу блічно-правових справ, визна чених частиною третьою статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України, на які не поширюється компетенція адміністративних судів.

Згідно зі ст. 6 Констит уції України органи законода вчої, виконавчої та судової в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених цією Ко нституцією межах та відповід но до законів України.

Статтею 19 Конституції У країни встановлено, що право вий порядок в Україні ґрунту ється на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути при мушений робити те, що не перед бачено законодавством.

Органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Спеціальним законом, я кий визначає статус державно ї податкової служби в Україн і, її функції та правові осно ви діяльності є Закон Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990р. №509-XII.

Відповідно до ч.1 ст. 13 З акон України «Про державну п одаткову службу в Україні» в ід 04.12.1990р. №509-XII посадові особи орг анів державної податкової сл ужби зобов' язані дотримува ти Конституції (254к/96-ВР) і закон ів України, інших нормативни х актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, органі зацій, забезпечувати виконан ня покладених на органи держ авної податкової служби функ цій та повною мірою використ овувати надані їм права.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори в порядку і розмі рах, встановлених законом.

Судом установлено, щ о Комунальне підприємство «Д орожник» (код ЄДРПОУ 31348928) зареє строване в якості суб' єкта підприємницької діяльності виконавчим комітетом Ст ахановської міської ради Луг анської області та перебуває на податковому обліку в якос ті платника податків у Стаха новській ОДПІ Луганської обл асті.

Станом на 01.10.2010 за Комун альним підприємством «Дорож ник» лічиться податковий бор г з орендної плати за землю в с умі 29036,97 грн., визначений самост ійно платником податків у по даткових розрахунках земель ного податку за 2008,2009,2010 роки (арк уші справи 8-11).

На виконання ст.6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами » № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року Стаханов ською ОДПІ Луганської област і на юридичну адресу відпові дача були надіслані перша по даткова вимога №1/23 від 19.01.2007, яка була отримана уповноваженою особою відповідача 25.01.2007, та др уга податкова вимога №2/98 від 28. 02.2007р., яка також була отримана у повноваженою особою відпові дача 03.03.2007 (аркуші справи 6,7).

03.04.2007р. начальником Стах ановськоі ОДПІ Луганської об ласті було прийнято рішення №26/5183/24 про стягнення коштів та п родаж активів відповідача - Комунального підприємства « Дорожник» в рахунок погашенн я узгодженої суми податковог о боргу (аркуш справи 16).

10.10.2008 фахівцями Стаха новської ОДПІ Луганської обл асті було проведено невиїзну документальну перевірку КП «Дорожник» з питань своєчасн ості сплати земельного подат ку, збору за забруднення навк олишнього природного середо вища за 2007,2008 роки, за результата ми якої було складено акт №1054-15 /203-31348928 від 10.10.2008 у присутності кер івника та головного бухгалте ра відповідача (аркуш справи 17).

На підставі акту пер евірки №1054-15/203-31348928 від 10.10.2008 Стахано вською ОДПІ Луганської облас ті 10.10.2008 були прийняті податков і-повідомлення-рішення за пл атежем «земельний податок» № 0002781800/0 на суму 4238,66 грн., №0002791800/0 на сум у 248,02 грн., №0002801800/0 на суму 62,01 грн., які були отримані головним бухг алтером відповідача у день ї х винесення відповідно 10.10.2008 (ар куш справи 15).

Даних про оскаржен ня вказаних податкових повід омлень-рішень відповідачем у суду на час розгляду справи н е має.

Статтею 2 Закону Україн и від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ „Про плату за землю” передбачено , що плата за землю справляєть ся у вигляді земельного пода тку або орендної плати, що виз начається залежно від грошов ої оцінки земель.

Відповідно до частин и 2 статті 5 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату з а землю» Комунальне підприєм ство «Дорожник» є суб'єктом п лати за землю (платником).

Відповідно до ст. 14 За кону України від 03 липня 1992 рок у № 2535-XII «Про плату за землю» пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку за ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. Подання такої декларації зві льняє від обов'язку подання щ омісячних декларацій.

Платник податків має п раво подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію , що не звільняє його від обов' язку подання податкової декл арації до 1 лютого поточного р оку, у тому числі і за нововідв едені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступно го за звітним.

Податкове зобов'язанн я по земельному податку, а так ож по орендній платі за землі державної та комунальної вл асності, визначене у податко вій декларації на поточний р ік, відповідно до статті 17 Зак ону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» спла чується рівними частками вла сниками та землекористувача ми земельних ділянок за місц езнаходженням земельної діл янки за базовий податковий (з вітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щоміся чно протягом 30 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця. Податкове зо бов'язання по земельному под атку, а також по орендній плат і за землі державної та комун альної власності, визначене у новій звітній податковій д екларації, у тому числі і за но вовідведені земельні ділянк и, сплачується власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.

Контроль за правильн істю обчислення і справляння земельного податку, а також о рендної плати за земельні ді лянки державної та комунальн ої власності здійснюється ор ганами державної податкової служби (стаття 27 Закону Украї ни від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю»).

За прострочення вста новлених строків сплати пода тку справляється пеня. Розмі р пені за несвоєчасне внесен ня орендної плати передбачає ться у договорі оренди, проте він не може перевищувати ста вки пені за несвоєчасну спла ту земельного податку, відпо відно до ст. 25 Закону України в ід 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ „Про пл ату за землю”.

Відповідно до вимог ча стини 1 статті 11 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, розгляд і вирішення сп рав в адміністративних судах здійснюється на засадах зма гальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості, а частин ою 1 статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім ви падків, встановлених ст..72 Код ексу адміністративного судо чинства України (підстави дл я звільнення від доказування ).

Оскільки позивач відн оситься до суб' єкта владних повноважень, вказаними вище Законами йому надано право н а звернення до суду з позовам и у зазначених випадках про с тягнення податкового боргу шляхом звернення стягнення на активи боржника, при цьому передбачено, що таке стягнен ня можливе тільки виключно н а підставі рішення суду, тому суд вважає, що виниклі правов ідносини носять характер пуб лічно-правових, а тому адміні стративний суд має право роз глядати такі спори та прийма ти відповідні рішення з цьог о приводу.

Враховуючи те, що активи платника податків від повідно до підпункту 3.1.1 пункт у 3.1 статті 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду, а т акож те, що відповідач за час с удового розгляду справи в до бровільному порядку податко вий борг не сплатив, позовні в имоги прокурора м.Стаханова Луганської області в інтерес ах держави в особі Стахановс ької ОДПІ Луганської області про стягнення з Комунальног о підприємства «Дорожник» по даткового боргу з орендної п лати за землю в сумі 29036,97 грн. ви знаються судом обґрунтовани ми, доведеними і такими, що під лягають до задоволення в пов ному обсязі.

На підставі частини 3 ста тті 160 КАС України у судовому з асіданні 09 лютого 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови у повному обсяз і відкладено на 14 лютого 2011 рок у, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідом лено після проголошення всту пної та резолютивної частин постанови в судовому засідан ні.

Питання по судових витр атах не вирішується, оскільк и прокурор звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст.94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов Прокурора м.Стаханова Л уганської області в інтереса х держави в особі Стахановсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції Луганськ ої області до Комунального п ідприємства «Дорожник» про с тягнення податкового боргу з орендної плати за землю в сум і 29036,97 грн. задовольнити повніс тю.

Стягнути з Комунально го підприємства «Дорожник» ( код ЄДРПОУ 31348928, місцезнаходже ння: 94000 Луганська область, м.Ст аханов, вул.О.Кошевого,1) подат ковий борг з орендної плати з а землю в розмірі 29 036 грн. 97 коп. (д вадцять дев' ять тисяч тридц ять шість гривень 97 коп.), перер ахувавши його на р/р 33214811700085, отри мувач: місцевий бюджет, ідент ифікаційний код отримувача 2 4046662, банк отримувача ГУ ДКУ у Лу ганській області, МФО 804013.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга пода ється до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.

Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом част ини третьої статті 160 КАС Укра їни, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Украї ни, було повідомлено про можл ивість отримання копії поста нови суду безпосередньо в су ді, то десятиденний строк на а пеляційне оскарження постан ови суду обчислюється з наст упного дня після закінчення п'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.

У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.

Повний текст постанови складено та підписано 14 лютог о 2011 року.

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2011
Оприлюднено06.04.2011
Номер документу14434894
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-765/11/1270

Постанова від 09.02.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні