Категорія №8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 лютого 2011 року Справа № 2а-644/11/1270
Суддя Луганського ок ружного адміністративного с уду Цицюра, розглянувши у м.Лу ганську у порядку скороченог о провадження адміністратив ну справу за позовом Стахано вської об' єднаної державно ї податкової інспекції Луган ської області до Громадської організації громади «Ізюмчи к» про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
17 січня 2011 року позива ч звернувся до Луганського о кружного адміністративного суду з позовом, в якому просит ь припинити юридичну особу - Громадську організацію гром ади «Ізюмчик» (код ЄДРПОУ 26262772), у зв' язку з тим, що Громадськ а організація громади «Ізюмч ик» в порушення вимог пункті в 1, 2 та 3 частини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 12 51-XII «Про систему оподаткуванн я» та частини 8 статті 19 Господ арського кодексу України не подає до Стахановської ОДПІ Луганської області більше од ного року податкові декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, а с аме, останній податковий зві т про використання коштів не прибутковими установами й ор ганізаціями поданий відпові дачем 06.02.2008 року.
Відповідач повідомлен ий належним чином про відкри ття провадження у скороченом у провадженні (арк. справи 26,27). У встановлений судом строк ві дповідачем не подано ані зап еречень проти позову, ані зая ви про визнання позовних вим ог.
Дослідивши матеріал и справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повніс тю з таких підстав.
Державна реєстрація юридичної особи - Громадсь кої організації громади «Ізю мчик» (код ЄДРПОУ 26262772) проведен а виконавчим комітетом Стаха новської міської ради Луганс ької області 17.12.2002 за №67, включен ня відомостей про юридичну о собу до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців - 09 че рвня 2005 року за № 1 392 120 0000 000272). На обл іку відповідач перебуває в С тахановській ОДПІ Лугансько ї області з 03.11.2003 за №43, про що заз начено у висновку від 14 січня 2011 року №623/15 та свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 03.011.2003 року №43 (арк. с прави 4,13 зворотній бік).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен з обов'язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х, встановлених законом.
Юридичні особи відпо відно до вимог пунктів 1, 2, 3 час тини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про си стему оподаткування» зобов' язані вести бухгалтерський о блік, складати звітність про фінансово-господарську діял ьність і забезпечувати її зб ерігання у терміни, встановл ені законами; подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів); сплачу вати належні суми податків і зборів (обов' язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.
Згідно із статтею 16 По даткового кодексу України, я кий набрав чинності 01 січня 2011 року, платник податків зобов 'язаний:
- вести в установленому порядку облік доходів і витр ат, складати звітність, що сто сується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16);
- подавати до контролюю чих органів у порядку, встано вленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи , пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів (підп ункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16);
- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної спр ави (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 стат ті 16).
Пунктом 4 статті 14 розд ілу IV Декрету Кабінету Мініст рів України від 26 грудня 1992 рок у № 13-92 «Про прибутковий подато к з громадян» регламентовано , що громадяни, які займаються підприємницькою діяльністю , надають податковому органу декларації за наслідками ко жного звітного кварталу, а та кож звітного року у строки, ви значені законом. В деклараці ї зазначаються загальні суми одержаного доходу, витрат і с плаченого податку за звітний рік або інший період, за який здійснюється оподаткування (оподатковуваний період).
Відповідно до підпунк ту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» (який б ув чинним на дату виникнення спірних правовідносин) пода ткові декларації подаються з а базовий податковий (звітни й) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місяч них авансових внесків), - протя гом 20 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця;
б) календарному квартал у або календарному півріччю (у тому числі при сплаті кварт альних або піврічних авансов их внесків), - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя);
в) календарному року, крі м випадків, передбачених під пунктом «г» підпункту 4.1.4 цьог о пункту, - протягом 60 календар них днів за останнім календа рним днем звітного (податков ого) року;
г) календарному року д ля платників податку на дохо ди фізичних осіб (прибутково го податку з громадян), - до 1 кві тня року, наступного за звітн им.
У відповідності із п унктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові д екларації, крім випадків, пер едбачених цим Кодексом, пода ються за базовий звітний (под атковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати міся чних авансових внесків) - прот ягом 20 календарних днів, що на стають за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному квартал у або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати ква ртальних або піврічних аванс ових внесків) - протягом 40 кале ндарних днів, що настають за о станнім календарним днем зві тного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підп унктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім кале ндарним днем звітного (подат кового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для п латників податку на доходи ф ізичних осіб - до 1 травня року , що настає за звітним (підпунк т 49.18.4);
- календарному року для п латників податку на доходи ф ізичних осіб - підприємців - пр отягом 40 календарних днів, що настають за останнім календа рним днем звітного (податков ого) року (підпункт 49.18.5).
Відповідно до підпун кту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встан овлених законом, звертатися до суду щодо припинення юрид ичної особи та підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця, про визнання н едійсними установчих (заснов ницьких) документів суб'єкті в господарювання.
Згідно з пунктом 67.2 ст атті 67 Податкового кодексу Ук раїни органи державної подат кової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винес ення судового рішення щодо:
- припинення юридичних осіб або підприємницької ді яльності фізичних осіб - підп риємців;
- відміни державної реєс трації припинення юридичних осіб або підприємницької ді яльності фізичних осіб - підп риємців;
- скасування державної реєстрації змін до установч их документів.
У відповідності із час тиною 2 статті 38 Закону Україн и від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» підставами для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язано з банкрутств ом юридичної особи, зокрема є :
- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;
- провадження нею діяль ності, що суперечить установ чим документам, або такої, що з аборонена законом;
- невідповідність міні мального розміру статутного фонду юридичної особи вимог ам закону;
- неподання протягом рок у органам державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності відповідно до закон у;
- наявність в Єдиному де ржавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Висновком Стахановськ ої об' єднаної державної под аткової інспекції Лугансько ї області від року 15 грудня 2010 б /н14.01.2011 №623/15 підтверджується, що о станньою датою здачі відпові дачем податкового звіту про використання коштів неприбу тковими установами й організ аціями за 2007 рік є 06.02.2008 року.
Приймаючи до уваги, що відповідач не подає з 06.02.2008 рок у до Стахановської об' єднан ої державної податкової інсп екції Луганської області про тягом року податкову звітніс ть про використання коштів н еприбутковими організаціям и, враховуючи відсутність у в ідповідача заборгованості п о платежам до бюджету, що підт верджується висновком Стах ановської об' єднаної держа вної податкової інспекції Лу ганської області від 14.01.2011 №623/15 (а рк. справи 4), у суду є підстави д ля припинення юридичної особ и відповідача.
Згідно з пунктом 17 ста тті 11 Закону України від 04 груд ня 1990 року № 509-XII «Про державну по даткову службу в Україні» ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають право звертатися у передбач ених законом випадках до суд ових органів із заявою (позов ною заявою) про скасування де ржавної реєстрації суб' єкт а підприємницької діяльност і.
Відповідно до пункту 8 .6 розділу 8 Порядку обліку пла тників податків, зборів (обов 'язкових платежів), затвердже ного наказом Державної подат кової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакц ії наказу Державної податков ої адміністрації України від 17 листопада 1998 року № 552) і зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 16 березня 1998 року за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в орган и державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів податкової звітност і, то керівник органу державн ої податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядж ення відносно платника подат ків - про звернення до суду аб о господарського суду із зая вою (позовною заявою) про скас ування державної реєстрації платника податків, постанов лення судового рішення про п рипинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Зазначені повноважен ня органів державної податко вої служби щодо звернення до суду із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності слід роз уміти як право на позов про пр ипинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця н а підставі Закону України ві д 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців», оскільки відповідно до прикінцевих положень зазнач еного Закону, який набрав чин ності з 01 липня 2004 року, закони т а нормативно-правові акти, пр ийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, щ о не суперечить цьому закону .
Такий висновок можлив о зробити на підставі аналіз у положень пункту 3 частини 1 с татті 10 Закону України від 04 гр удня 1990 року № 509-XII “Про державну податкову службу в Україні” , відповідно до якого до функц ій податкових органів належи ть контролювання своєчаснос ті подання платниками податк ів бухгалтерських звітів і б алансів, податкових декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов'язаних з обчислен ням податків, інших платежів , а також перевірка достовірн ості цих документів щодо пра вильності визначення об'єкті в оподаткування і обчислення податків, інших платежів. Зас тосування наслідків, передба чених Законом України від 15 тр авня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців » за неподання декларацій та фінансової звітності можлив о лише на підставі рішення су ду.
З метою реалізації в казаної основної функції под аткового органу Закон Україн и від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» визначив право орга нів державної податкової слу жби здійснювати документаль ні невиїзні перевірки, а тако ж планові та позапланові виї зні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарах ування і сплати податків та з борів (обов'язкових платежів ), додержання валютного закон одавства; одержувати у платн иків податків (посадових осі б платників податків) поясне ння з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації повноважень орга нів державної податкової слу жби, встановлених цим та інши ми законами України; вимагат и від платників податків, дія льність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податкового законодавства, контролювати виконання зако нних вимог посадових осіб ор ганів державної податкової с лужби, а також припинення дій , які перешкоджають здійснен ню повноважень посадовими ос обами органів державної пода ткової служби.
Вказана норма коресп ондує з нормами Закону Украї ни від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців», якими визначені пі дстави для постановлення суд ового рішення про припинення юридичної особи внаслідок н аявності в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість особи за її місцезнаход женням та неподання податков ої звітності протягом року, о скільки тільки за умови знах одження юридичної особи за м ісцезнаходженням та наявнос ті податкової звітності можл иво реалізувати основну конт рольну функцію податкового о ргану.
Крім того, відповідно до прикінцевих положень зазн аченого Закону, який набрав ч инності з 01 липня 2004 року, закон и та нормативно-правові акти , прийняті до набрання чиннос ті цим Законом, діють у частин і, що не суперечить цьому зако ну.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» суд, який постановив рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкр утством юридичної особи, у де нь набрання таким рішенням з аконної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Враховуючи вимоги ч астини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповід но до пункту 15 частини 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 “ Про державне мито” від сплат и державного мита (судового з бору) звільнений, судові витр ати у цій справі не підлягают ь стягненню з відповідача, ос кільки у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
Керуючись ст. ст. 33, 38 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», ст. 9 Зако ну України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткува ння», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 183-2 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов Стахановської об' єдна ної державної податкової інс пекції Луганської області до Громадської організації гро мади «Ізюмчик» про припиненн я юридичної особи задовольни ти повністю.
Припинити юридичну осо бу - Громадську організацію громаду «Ізюмчик» (код ЄДРПО У 26262772, місцезнаходження: 94000 Луга нська область, м. Стаханов, про вулок Тбіліський, буд. 11), включ ення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців - 09 ч ервня 2005 року за № 1 392 120 0000 000272).
У день набрання постан овою законної сили направити її копію державному реєстра тору за місцезнаходженням юр идичної особи (виконавчий ко мітет Стахановської міської ради Луганської області, міс цезнаходження: 94000 Луганська о бласть, м.Стаханов, вул. К ірова буд. 32) для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення щодо п рипинення юридичної особи.
Постанова, прийнята у с короченому провадженні, крім випадків її оскарження в апе ляційному порядку, є остаточ ною.
Постанова за результата ми скороченого провадження м оже бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до До нецького апеляційного адмін істративного суду.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язк у з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляц ійної скарги стороною або ін шою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з момен ту отримання копії постанови .
Апеляційна скарга пода ється протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга пода ється до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.
У разі оскарження в апел яційному порядку постанови, прийнятої у скороченому пров адженні, ухвала суду апеляці йної інстанції по такій спра ві є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2011 |
Оприлюднено | 06.04.2011 |
Номер документу | 14434896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні