Категорія №9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 лютого 2011 року Справа № 2а-526/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді - Цицюри О .О.,
при секретарі судового зас ідання - Глазуновій О.О.,
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні у м. Лу ганську справу за адміністра тивним позовом прокурора м. Л уганська в інтересах держави в особі Луганського територ іального управління Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку до Відкрит ого акціонерного товариства «Білокуракинський елеватор » про стягнення суми штрафни х санкцій у розмірі 850,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
12 січня 2011 року прокурор м. Луганська звернувся до Луг анського окружного адмініст ративного суду з позовом в ін тересах держави в особі Луга нського територіального упр авління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонер ного товариства «Білокураки нський елеватор» про стягнен ня суми штрафних санкцій у ро змірі 850,00 грн., накладених пост ановою від 19 липня 2010 року №1745-ЛУ за правопорушення на ринку ц інних паперів. В обґрунтуван ня позовних вимог прокурор п ослався на те, що Відкрите акц іонерне товариство «Білокур акинський елеватор» в поруше ння вимог пункту 1 статті 40 Зак ону України від 23 лютого 2006 рок у № 3480-IV «Про цінні папери та фон довий ринок» та глави 7 розділ у V Положення про розкриття ін формації емітентами цінних п аперів, затвердженого рішенн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, при розкритті річної інформації не розмістило інф ормацію в загальнодоступній інформаційній базі даних Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку. Такі дії відповідача підпадають під ознаки порушення, відпов ідальність за яке передбачен а п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - неподання інформації до Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку. У зв' язку з цим 19.07.2010 т.в.о начальника Луганського територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку у відношенні відпо відача було винесено постано ву №174-ЛУ про накладення санкц ій за правопорушення на ринк у цінних паперів у розмірі 850 г рн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в доход Де ржавного бюджету України про тягом 15 днів з дня отримання п останови. Постанова про накл адення санкцій за правопоруш ення на ринку цінних паперів від 19.07.2010 року №174-ЛУ Відкритим а кціонерним товариством „ Біл окуракинський елеватор” у вс тановленому законодавством порядку не оскаржувалась, до кумент, який підтверджує спл ату штрафу, до Луганського те риторіального управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку не на даний. На підставі викладено го прокурор просить стягнути з відповідача в доход Держав ного бюджету України суму за стосованого штрафу у розмірі 850 грн.
Прокурор у судове зас ідання не прибув.
У судовому засіданні п редставник позивача позовні вимоги підтримав у повному о бсязі, надав пояснення, анало гічні викладеним у позові.
Представник відповіда ча у судове засідання не приб ув, про місце, дату та час розг ляду справи повідомлявся нал ежним чином, що підтверджуєт ься повідомленням про вручен ня поштового відправлення (а ркуш справи 19). Правом надання заперечень проти позову у вс тановлений судом строк та до казів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяв и про визнання позовних вимо г або про розгляд справи за йо го відсутності суду не надав ав.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністра тивного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин н е надасть докази на пропозиц ію суду для підтвердження об ставин, на які вона посилаєть ся, суд вирішує справу на осно ві наявних в матеріалах спра ви доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і наявн их у матеріалах справи доказ ів, оцінивши докази відповід но до вимог ст.ст.69-72 КАС Україн и, суд дійшов висновку про обґ рунтованість заявлених вимо г з огляду на таке.
Згідно із абз. 2 ст. 1 Зако ну України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні» державне регулюванн я ринку цінних паперів - це зд ійснення державою комплексн их заходів щодо упорядкуванн я, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідни х та запобігання зловживання м і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 3 Зако ну України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні» державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нюється у таких формах:
- прийняття актів законодав ства з питань діяльності уча сників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обі гу цінних паперів, прав та обо в' язків учасників ринку цін них паперів;
- видача ліцензій на здійсне ння професійної діяльності н а ринку цінних паперів та заб езпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на п евний термін (до одного року);
- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі в ідсутності ліцензії на цю ді яльність та притягнення до в ідповідальності за здійснен ня такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісі й) цінних паперів та інформац ії про випуск (емісію) цінних п аперів;
- контроль за дотриманням ем ітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та ін формації про випуск цінних п аперів, умов продажу (розміще ння) цінних паперів, передбач ених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю з а дотриманням цих прав еміте нтами цінних паперів та особ ами, які здійснюють професій ну діяльність на ринку цінни х паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емі тентами та особами, які здійс нюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, конт ролюючим органам;
- встановлення правил і стан дартів здійснення операцій н а ринку цінних паперів та кон тролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціно утворення на ринку цінних па перів;
- контроль за діяльністю осі б, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щ одо державного регулювання і контролю за випуском та обіг ом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст. 5 Закону України від 30 жо втня 1996 року № 448/96-ВР «Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку є д ержавним органом, підпорядко ваним Президенту України і п ідзвітним Верховній Раді України. До системи цього орг ану входять Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку, її центральний апара т і територіальні органи. Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку здійсн ює повноваження через центра льний апарат і свої територі альні органи (ст. 6 Закону Укра їни від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР « Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні» ).
Державна комісія з цін них паперів та фондового рин ку, у відповідності із п. 14 ст. 8 З акону України від 30 жовтня 1996 р оку № 448/96-ВР «Про державне регу лювання ринку цінних паперів в Україні», зокрема, має право накладати штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства на юридичних ос іб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здій снення професійної діяльнос ті на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Зак ону України від 23 лютого 2006 рок у № 3480-IV «Про цінні папери та фон довий ринок» регулярна інфор мація про емітента - річна та к вартальна звітна інформація про результати фінансово-го сподарської діяльності еміт ента, яка подається Держ авній комісії з цінних папер ів та фондового ринку (в тому ч ислі в електронному вигляді) .
Строки, порядок та фор ми подання регулярної інформ ації про емітента (річної та к вартальної) відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону України від 23 лютог о 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» встановл юються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку від 19 грудня 2006 ро ку № 1591, яке зареєстровано в Мін істерстві юстиції України 05 л ютого 2007 року за № 97/13364, затвердж ено Положення про розкриття інформації емітентами цінни х паперів.
Відповідно до пункту 1 г лави 1 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітен тами цінних паперів емітенти цінних паперів зобов' язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інф ормація) у повному обсязі від повідно до вимог цього розді лу.
Згідно із пунктом 1 гл ави 7 розділу V Положення про р озкриття інформації емітент ами цінних паперів, затвердж еного рішенням Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку від 19 грудня 2006 рок у № 1591 та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 05 л ютого 2007 року за № 97/13364, розкриття річної інформації має здійс нюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформац ійній базі даних Комісії, опу блікування у офіційному друк ованому виданні та подання д о Комісії. Розкриття річної і нформації здійснюється у так і строки: розміщення в загаль нодоступній інформаційній б азі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступн ого за звітним; опублікуванн я у офіційному друкованому в иданні - у строк не пізніше 30 кв ітня року, наступного за звіт ним; подання до Комісії - не пі зніше 1 червня року, наступног о за звітним.
Судом установлено, під тверджується матеріалами сп рави, що Відкрите акціонерне товариство «Білокуракинськ ий елеватор» в порушення вим ог пункту 1 статті 40 Закону Укр аїни від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «П ро цінні папери та фондовий р инок» та глави 7 розділу V Поло ження про розкриття інформац ії емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку від 19 г рудня 2006 року № 1591 та зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/133 64, не надало до Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку річну інформацію за 2009 рік, що підтверджується а ктом про правопорушення на р инку цінних паперів від 08.07.2010 ро ку № 174-ЛУ (аркуш справи 5).
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України від 30 жовтня 19 96 року № 448/96-ВР «Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні» (в редакції, що ді яла на час виникнення спірни х правовідносин) Державна ко місія з цінних паперів та фон дового ринку застосовує до ю ридичних осіб фінансові санк ції у розмірі до тисячі неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за неподання, по дання не в повному обсязі інф ормації та/або подання недос товірної інформації до Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку.
На підставі акта про правоп орушення на ринку цінних пап ерів від 08.07.2010року № 174-ЛУ Лугансь ким територіальним управлін ням Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у винесено постанову про нак ладення на відповідача - ВА Т «Білокуракинський елевато р» санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19 .07.2010 року №174-ЛУ (аркуш справи 8), як у 21.07.2010 року згідно копії реєстр у відправки поштової кореспо нденції було направлено на а дресу відповідача (аркуші сп рави 9).
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про п орушення вимог законодавств а на ринку цінних паперів та з астосування санкцій, затверд жених рішенням Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку від 11 грудня 2007 рок у № 2272 та зареєстрованих в Міні стерстві юстиції України 12 лю того 2008 року за № 120/14811, штраф має б ути сплачений юридичною особ ою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанов и. Юридичні особи сплачують ш трафи шляхом перерахування к оштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує с плату штрафу, протягом п'яти р обочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу ц ентрального апарату Комісії (відповідного підрозділу те риторіального органу Комісі ї). У разі несплати штрафу юрид ичною особою в строк, установ лений пунктом 2 цього розділу , штраф стягується в судовому порядку.
Частиною 3 статті 11 Зако ну України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні» також закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Оскільки Відкрите акц іонерне товариство „Білокур акинський елеватор” постано ву Луганського територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку про накладення с анкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.07.2010 р оку №174-ЛУ у встановленому пор ядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду справи вона є чинною та такою , що підлягає виконанню, а тако ж те, що в порушення вимог розд ілу XVIII Правил розгляду справ п ро порушення вимог законодав ства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, зат верджених рішенням Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції Україн и 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отрима ння постанови про накладення санкцій за правопорушення н а ринку цінних паперів не спл атило, позовні вимоги визнаю ться судом обґрунтованими та такими, що підлягають повном у задоволенню.
Враховуючи вимоги час тини 4 статті 94 КАС України, а та кож те, що прокурор відповідн о до пункту 30 частини 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів У країни від 21 січня 1993 року № 7-93 «П ро державне мито» від сплати державного мита (судового зб ору) звільнений, судові витра ти у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оск ільки у справах, в яких позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фізич на чи юридична особа, судові в итрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються .
На підставі ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України у судовому з асіданні 16 лютого 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови в повному обсяз і відкладено на 21 лютого 2011 рок у, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 К АС України повідомлено після проголошення вступної та ре золютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 87, 94 , 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в прокурора м. Луганська в інт ересах держави в особі Луган ського територіального упра вління Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку до Відкритого акціонерн ого товариства «Білокуракин ський елеватор» про стягненн я суми штрафних санкцій у роз мірі 850,00 грн. задовольнити повн істю.
Стягнути з Відкритого а кціонерного товариства «Біл окуракинський елеватор» (код ЄДРПОУ 00957181, місцезнаходження : 92200 Луганська область, смт.Біл окуракіно, вул.Чапаєва, буд. 238) в дохід Державного бюджету У країни (на р/р 31111106700118 в ГУ ДКУ у Лу ганській області, МФО 804013, код 240 46834, код бюджетної класифікаці ї 21081100, одержувач - Державний б юджет України) суму штрафних санкцій у розмірі 850 грн. 00 коп. ( вісімсот п' ятдесят гривень 00 коп.).
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подає ться до Донецького апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Луганський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я.
Повний текст постанови складено та підписано 21 лютог о 2011 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2011 |
Оприлюднено | 05.04.2011 |
Номер документу | 14434931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні