Постанова
від 17.03.2011 по справі 5697/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, те л. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 березня 2011 р. Справа № 2-а-5697/09/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючого судді : Горшков В.М.,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом

Управління Пенсійного фон ду України в Суворовському р айоні м. Херсона до ОСОБА_1 , співвідповідача - ТОВ "Союз - А вто - Плюс", третя особа Управ ління Державної автомобільн ої інспекції УМВС України в Х ерсонській областіпро стягн ення несплаченого збору на о бов'язкове державне пенсійне страхування,

встановив:

Управління Пенсійног о фонду України в Суворовськ ому районі м. Херсона (далі - по зивач, УПФУ) звернулось до суд у з адміністративним позовом до ОСОБА_1, співвідповіда ча - ТОВ "Союз - Авто - Плюс", трет я особа яка не заявляє самост ійних вимог на предмет спору - Управління державної автом обільної інспекції УМВС Укра їни в Херсонської області (да лі - УДАІ) про стягнення несп лаченого збору на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування у сумі 5025,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтову є тим, що комісією у складі спе ціалістів УПФУ та МВ РЕР УДАІ УМВС України в Херсонській о бласті було проведено переві рку щодо сплати збору на обов ' язкове державне пенсійне с трахування з операцій відчуж ення легкових автомобілів за період з 01.07.2009 по 31.07.2009 включно. В х оді даної перевірки виявлено , що ОСОБА_1 в лютому 2008 року звернулась до МВ РЕР УДАІ УМВ С України в Херсонській обла сті з заявою про реєстрацію н ового транспортного засобу, придбаного у ТОВ "Союз - Авто - П люс". Однак, згідно виписки на спеціальний розрахунковий р ахунок головного управління Державного казначейства у Х ерсонській області фактичн о грошові кошти не надходили .

Таким чином, при набуванні п рава власності на транспортн ий засіб та реєстрації його у встановленому законом поряд ку, не було виконано обов' яз ку щодо сплати в повному обся зі збору на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування, тому просить стягнути зі спі ввідповідача заборгованіст ь у сумі 5025,00 грн.

Представник позивача, нада в клопотання про розгляд спр ави в порядку письмового про вадження.

Представник відповідач на дав до суду заперечення, відп овідно до яких вважає що відп овідач є неналежним. Мотивую чи тим, що згідно до Закону Укр аїни "Про збір на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я", платником збору є фізичні та юридичні особи при відчуж енні легкового автомобіля. Т обто в даному випадку вважає , що збір повинен сплачувати п родавець, який і є належним ві дповідачем. Також звертає ув агу суду на ту обставину, що тр анспортний засіб без сплати пенсійного збору не ставлять на обліку та не реєструють в о рганах ДАІ.

Представник відповідача н адав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Співвідповідач до суду не п рибув.

Представник третьої особи надала клопотання про розгл яд справи без їх участі.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Ук раїни якщо немає перешкод дл я розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією с таттею, але прибули не всі осо би, які беруть участь у справі , хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеног о, суд вважає за можливе розгл ядати справу в порядку письм ового провадження.

Дослідивши матеріали адмі ністративної справи, суд дій шов до висновку, що адміністр ативний позов підлягає задов оленню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що спеці ально створеною комісією бул о проведено перевірку щодо п ерерахування збору на обов'я зкове державне пенсійне стра хування з операцій при відчу женні нових легкових автомоб ілів за період з 01.07.2009 по 31.07.2009р. Пе ревіркою встановлено, що ОС ОБА_1 в лютому 2008 року придбан о у ТОВ "Союз - Авто - Плюс", автом обіль "Subaru". При реєстрації цьог о автомобіля в МВ РЕР УДАІ УМВ С України в Херсонській обла сті, мав бути сплачений збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування за ставкою 3 % від вартості автомобіля у ро змірі 5025,00 грн. До органу Держав тоінспекції було пред'явлено платіжне доручення ВАТ "Ра йффайзен Банк Аваль" від 15.02.20 08 №32 року про сплату збору до ор гану Пенсійного фонду, на під ставі якого і було здійснено реєстрацію нового транспорт ного засобу. Однак, згідно вип иски на спеціальний розрахун ковий рахунок Головного упра вління Державного казначейс тва України у Херсонській об ласті, по зазначеному платіж ному дорученню фактично кош ти не надходили.

Управління Пенсійного фон ду України в Суворовському р айоні м. Херсона як орган держ авної влади на підставі п.п.2.1.2 п. 2.1 ст. 2 Закону України "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами" здійснює контроль за правильністю, повнотою на рахування та своєчасністю пе рерахування збору з операцій відчуження легкових автомоб ілів відповідно до Закону Ук раїни "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуван ня" № 400/97-ВР, у зв'язку з чим наділ ений повноваженням проводит и планові та позапланові пер евірки стосовно сплати та ці льового використання збору.

Порядок справляння та вико ристання збору на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування врегульовано За коном України "Про збір на обо в' язкове державне пенсійне страхування" №400/97-ВР від 26 червн я 1997 року (далі - Закон №400/97-В Р) та Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсій не страхування з окремих вид ів господарських операцій, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 03 листопада 1998 року № 1740 (далі - П орядок).

Відповідно до ч. 7 ст. 1 Закону №400/97-ВР, платниками збору на об ов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фі зичні особи при відчуженні л егкових автомобілів, крім ле гкових автомобілів, якими за безпечуються інваліди, та ти х автомобілів, які переходят ь у власність спадкоємцям за законом.

Пункт 12 Порядку також визна чає коло суб' єктів - платник ів збору на обов'язкове держа вне пенсійне страхування з о перацій з відчуження легкови х автомобілів, якими є підпри ємства, установи та організа ції всіх форм власності, а так ож фізичні особи, які набуваю ть право власності на легков і автомобілі шляхом: купівлі легкових автомобілів, у тому числі у виробників або торгі вельних організацій (крім ви падків забезпечення автомоб ілями інвалідів згідно із за конодавством); міни; даруванн я (безоплатної передачі); успа дкування (крім випадків успа дкування легкового автомобі ля за законом); з інших підстав , передбачених законодавство м.

В даному випадку має місце н аявність суперечності між за коном і підзаконним актом, як і по-різному врегульовують о дне й те саме питання.

Відповідно до ч. 2 ст. 92 Консти туції України виключно Закон ами України встановлюються, система оподаткування, подат ків і зборів. Згідно з ст. 1 Зако ну України "Про систему опода ткування" ставки податків, зб орів і пільг щодо оподаткува ння не можуть встановлюватис я або змінюватися іншими зак онодавчими актами України, к рім законів про оподаткуванн я. Згідно з п. 7 ст. 1 Закону № 400/97-ВР платниками цього збору є юри дичні і фізичні особи при від чуженні легкових автомобілі в. Цей Закон не містить по ложень, що при відчуженні лег кових автомобілів платником збору є фізична особа, яка наб уває права власності на авто мобіль, тобто його покупець, т ак як згідно із ст. 334 ЦК України , відчуджувачем майна за дого вором купівлі-продажу є прод авець, а не покупець.

Нормативно-правові акти бу дь-якого державного чи іншог о органу, підлягають оцінці н а відповідність як Конституц ії так і Закону. Якщо при розгл яді справи буде встановлено, що нормативно-правовий акт, я кий підлягає застосуванню не відповідає чи суперечить за конові, суд зобов' язаний за стосувати закон, який регулю є ці правовідносини.

Проаналізувавши вищевказа ні нормативно правові акти с уд приходить до висновку, що д о вказаних правовідносин слі д застосовувати Закон № 40 0/97-ВР, а Порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсій не страхування з окремих вид ів господарських операцій, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 03 листопада 1998 року № 1740 - лише в т ій частині, що не суперечить й ому.

Враховуючи вищевказане, а т акож роз'яснення Вищого адмі ністративного суду України в ід 14.07.2010 року № 1071/11/13-10, в якому вказа но, що належним відповідачем у справах даної категорії є п родавець легкових автомобіл ів, обов' язок по сплаті збор у на обов' язкове державне п енсійне страхування з операц ій відчуження легкових автом обілів покладено на продавця , а саме на співвідповідача - Т ОВ "Союз - Авто - Плюс".

Відповідно до вимог статті 3 Закону № 400/97-ВР, збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування платники збору при відчуженні легкових автомоб ілів сплачують до Пенсійного фонду України на рахунки з об ліку коштів спеціального фон ду державного бюджету, у розм ірі 3% від вартості об' єкта о податкування.

Органи Державтоінспекції здійснюють реєстрацію легко вих автомобілів лише за умов и сплати збору на обов' язко ве державне пенсійне страхув ання, що підтверджується док ументом про сплату цього збо ру.

Судом встановлено, що факти чно на розрахунковий рахунок позивача кошти не перерахов увались. Таким чином, за ТОВ "С оюз - Авто - Плюс", рахується за боргованість у розмірі 5025,00 грн .

Положеннями пункту 17 Порядк у передбачено, що у разі непов ної або несвоєчасної сплати збору на обов' язкове держав не пенсійне страхування несп лачені суми стягуються з пла тників із застосуванням фіна нсових санкцій передбачених законодавством.

Виходячи з вищевикладеног о, суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги є обґрунтов аними та підлягають задоволе нню.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 12, 19, 128, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд, -

постановив:

Позовні вимоги задоволь нити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Сою з - Авто - Плюс", (код ЄДРПОУ 34510267) н а користь Управління Пенсійн ого фонду України в Суворовс ькому районі м. Херсона (р/р 31214224 700002 в ГУ ДКУ у Херсонській обла сті, МФО 852010) 5025,00 грн. (п'ять тисяч д вадцять п'ять грн. 00 коп.) неспла ченого збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння. В разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Суддя Гор шков В.М.

кат. 10.2.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено05.04.2011
Номер документу14435420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5697/09/2170

Постанова від 17.03.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Горшков В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні