КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-13573/09/2670 Головуючий у 1-й ін станції:
Суддя-доповідач: Петрик І.Й.
У Х В А Л А
Іменем України
"09" березня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Петри ка І.Й.,
Суддів: Земляні й Г.В.,
Парінова А.Б.,
розглянувши порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за апеляційно ю скаргою Державної комісії з регулювання ринків фінансо вих послуг України на постан ову Окружного адміністратив ного суду м. Києва від 10 лютого 2010 року у справі за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Факторінг-Сервіс» до Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України про зобов' язанн я включити інформацію до Дер жавного реєстру фінансових у становлення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач (Товариство з обмеженою відповідальністю «Факторінг-Сервіс») звернув ся до суду з адміністративни м позовом до Державної коміс ії з регулювання ринків фіна нсових послуг України про зо бов' язання включити інформ ацію до Державного реєстру ф інансових установлення.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 10 лютого 2010 року позовні вим оги задоволено повністю.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням відповід ач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пост анову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права, та ух валити нову, якою відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає залишенню без задоволення , а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень (ч. 1 ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Як слідує із матеріалів спр ави та правомірно встановлен о судом першої інстанції Тов ариство з обмеженою відповід альністю «Фінансова компані я «Факторинг-Сервіс» має нам ір здійснювати діяльність з надання послуг факторингу.
З метою внесення інформаці ї про позивача до Державного реєстру фінансових установ, 07.08.2009 позивач звернувся до відп овідача із заявою та доданим и документами.
Рішенням Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України № 420-ФК ві д 04.09.2009 залишено без розгляду за яву про внесення інформації до Державного реєстру фінанс ових установ Товариства з об меженою відповідальністю «Ф інансова компанія «Факторин г-Сервіс»з підстав, викладен их у ньому.
За результатом розгляду по даних позивачем виправлених документів, Держфінпослуг п рийнято рішення № 683-ФК від 22.10.2009, яким вирішено залишити без р озгляду заяву про внесення і нформації до Державного реєс тру фінансових установ Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Фінансова компанія « Факторинг-Сервіс»(місцезнах одження: 03150, м. Київ, вулиця Черв оноармійська, будинок 62-А; код за ЄДРПОУ: 36556518) у зв' язку з тим , що документи оформлені з пор ушенням вимог законодавства , а саме:
1) реєстраційна кар тка юридичної особи в паперо вому та електронному вигляді не містить інформації про пр оведення внутрішнього фінан сового моніторингу, що не від повідає вимогам підпункту 4.1 п ункту 4 розділу ІІІ Положення № 41;
2) примірний договір фа кторингу не містить дати зат вердження, чим порушено вимо ги підпункту 3.3.5 пункту 3.3 розді лу 3 Положення № 152, згідно з яки м строк, що минув з моменту під писання всіх документів, що п одаються заявником (крім уст ановчих), не повинен перевищу вати тридцяти календарних дн ів.
Щодо того, що реєстраційн а картка юридичної особи в па перовому та електронному виг ляді не містить інформації п ро проведення внутрішнього ф інансового моніторингу, що н е відповідає вимогам підпунк ту 4.1 пункту 4 розділу ІІІ Полож ення № 41 колегія суддів зазнач ає наступне.
Закон України «Про фінансо ві послуги та державне регул ювання ринків фінансових пос луг»(Далі - Закон № 2664) від 12.07.2001 № 2664-III встановлює загальні прав ові засади у сфері надання фі нансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових ф ункцій за діяльністю з надан ня фінансових послуг.
Відповідно до підпункту 11 п ункту 1 статті 4 Закону № 2664 факт оринг віднесено до фінансови х послуг, а частиною 1 статті 5 З акону передбачено, фінансові послуги надаються фінансови ми установами. При цьому, особ а набуває статусу фінансової установи після внесення про неї запису до державного реє стру фінансових установ (час тина 1 статті 7 Закону).
Відповідно до підпункту 2 пу нкту 1 статті 28 Закону № 2664 здій снює реєстрацію та веде Держ авний реєстр фінансових уста нов спеціальний уповноважен ий орган виконавчої влади у с фері регулювання ринків фіна нсових послуг - Державна ком ісія з регулювання ринків фі нансових послуг України.
Положення про Державний ре єстр фінансових установ затв ерджено розпорядженням Держ авної комісії з регулювання ринків фінансових послуг Укр аїни від 28.08.2003 № 41 (в редакції роз порядження Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України від 16.01.2007 № 6640) та зареєстровано в Міністе рстві юстиції України 02.02.2007 за № 92/13359.
Пунктом 1 Розділу ІІІ Положе ння № 41 передбачено, що до Реєс тру вноситься виключно відкр ита інформація, перелік якої встановлюється цим Положенн ям.
Пунктом 4.1 Розділу ІІІ Полож ення № 41 встановлено, що до Реє стру вносяться загальна інфо рмація про заявника, яка вклю чає інформацію: про юридичну особу (повне найменування, ск орочене найменування /за ная вності/ та найменування одні єю з іноземних мов /за наявнос ті/, ідентифікаційний код за Є ДРПОУ); про державну реєстрац ію юридичної особи (дата пров едення державної реєстрації , серія і номер свідоцтва про д ержавну реєстрацію та ким во но видане), а також інформацію про державну реєстрацію при пинення юридичної особи; про місцезнаходження юридичної особи (код території за КОАТУ У, поштовий індекс, область, ра йон, населений пункт, вулиця, н омер будинку, номер корпусу /з а наявності/, номер офісу /квар тири/ /за наявності/) та засоби зв'язку (міжміський код, номер телефону, номер факсу, адреса електронної пошти /за наявно сті/, адреса веб-сторінки /за н аявності/); про банківські рек візити (найменування банку т а його МФО, номер поточного ра хунку заявника); про статутни й фонд (статутний або складен ий капітал) - за наявності ві дповідно до законодавства: з ареєстрований розмір; фактич но сплачений розмір; розмір ч астки, що належить державі та /або нерезидентам (за наявнос ті); про керівника юридичної о соби та інших осіб, які мають п раво вчиняти юридичні дії ві д імені юридичної особи без д овіреності - за наявності заз начених осіб (прізвище, ім' я та по батькові /далі - П. І. Б ./, найменування посади); голов ного бухгалтера (П. І. Б.) аб о особу, на яку покладено веде ння бухгалтерського обліку ( П. І. Б. для фізичної особи або п овне найменування та ідентиф ікаційний код за ЄДРПОУ для ю ридичної особи); про організа цію внутрішнього фінансовог о моніторингу (дата та номер д окумента про призначення пра цівника, відповідального за проведення внутрішнього фін ансового моніторингу, та йог о П. І. Б.). Зазначена інформ ація вноситься відповідно до встановленого порядку призн ачення працівника, відповіда льного за проведення внутріш нього фінансового моніторин гу; про види фінансових послу г, які надає чи планує надават и юридична особа.
Відповідно до положень пун кту 2.1.5. Положення про здійснен ня фінансового моніторингу ф інансовими установами, затве рдженого розпорядженням Дер жавної комісії з регулювання ринків фінансових послуг Ук раїни від 05.08.2003 № 25, на момент зді йснення першої фінансової оп ерації у новоствореній устан ові (відокремленому підрозді лі) має бути призначено відпо відального працівника.
Згідно із статтею 1 Закону У країни «Про запобігання та п ротидію легалізації (відмива нню) доходів, одержаних злочи нним шляхом»28.11.2002 № 249-IV фінансов а операція - будь-яка операц ія, пов' язана із здійснення м або забезпеченням здійснен ня платежу за допомогою суб' єкта первинного фінансового моніторингу, зокрема: внесен ня або зняття депозиту (внеск у, вкладу); переказ грошей з ра хунку на рахунок; обмін валют и; надання послуг з випуску, ку півлі або продажу цінних пап ерів та інших видів фінансов их активів; надання або отрим ання позики або кредиту; стра хування (перестрахування); на дання фінансових гарантій та зобов'язань; довірче управлі ння портфелем цінних паперів ; фінансовий лізинг; здійснен ня випуску, обігу, погашення (р озповсюдження) державної та іншої грошової лотереї; нада ння послуг з випуску, купівлі , продажу і обслуговування че ків, векселів, платіжних карл юк, грошових поштових перево дів та інших платіжних інстр ументів; відкриття рахунку. В той час як, суб' єктами перви нного фінансового моніторин гу є банки, страхові та інші фі нансові установи (положення статті 4 Закону України «Про з апобігання та протидію легал ізації (відмиванню) доходів, о держаних злочинним шляхом»).
З огляду на викладене вище т а зважаючи, що позивач є новоу твореною юридичною особою і за його допомогою не було зді йснено жодної фінансової опе рації, до моменту включення і нформації до Державного реєс тру фінансових установ, коле гія суддів погоджується із в исновком суду першої інстанц ії, що вказана відповідачем п ідстава для залишення без ро згляду заяви позивача про вн есення інформації до державн ого реєстру фінансових устан ов є необґрунтованою.
Щодо того, що примірний дого вір факторингу не містить да ти затвердження, чим порушен о вимоги підпункту 3.3.5 пункту 3. 3 розділу 3 Положення № 152 колегі я суддів зазначає наступне.
Підпунктом 3.1.13 пункту 3.1 Полож ення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансов их установ та встановлення в имог до облікової та реєстру ючої системи фінансових комп аній затверджено розпорядже нням Державної комісії з рег улювання ринків фінансових п ослуг України від 05.12.2003 № 152 та за реєстровано в Міністерстві ю стиції України 29.12.2003 за № 1252/8573 (дал і Положення № 152) передбачено, щ о для набуття статусу фінанс ової установи заявник подає до Держфінпослуг такі докуме нти, зокрема, примірні догово ри з клієнтами щодо надання п евних видів фінансових послу г, які затверджені уповноваж еним органом заявника відпов ідно до його установчих доку ментів (крім примірних догов орів, які фінансові компанії подають разом із заявою про о тримання відповідної ліценз ії).
Підпунктом 3.3.5 пункту 3.3 Полож ення № 152 встановлено вимоги д о оформлення документів, що п одаються заявником, зокрема, строк, що минув з моменту підп исання всіх документів, що по даються заявником (крім уста новчих), не повинен перевищув ати тридцяти календарних дні в.
Підпункт 3.3.5 пункту 3.3 розділу 3 Положення № 152 зазначає про те , що у тому випадку, якщо заявн ик подає до відповідача підп исані документи, строк, що мин ув з моменту підписання таки х документів не повинна пере вищувати тридцяти календарн их днів.
Як вбачається із вищезазна чених норм, вимоги про обов' язкову наявність дати затвер дження вони не містить. Догов ір факторингу повинен бути л ише затверджений уповноваже ним органом заявника відпові дно до його установчих докум ентів.
З огляду на зазначене, врахо вуючи, що примірний договір ф акторингу, екземпляр якого б уло подано відповідачеві у с кладі пакету документів, бул о затверджено директором Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Фінансова компані я «Факторинг-Сервіс», який є у повноваженим органом позива ча відповідно до установчих документів, колегія суддів вважає, що вказана в ідповідачем підстава для за лишення без розгляду заяви п озивача про внесення інформа ції до державного реєстру фі нансових установ є необґрунт ованою.
Відповідно до п. 2.5. Положення № 41 реєстр створюється і веде ться Держфінпослуг, яка є йог о розпорядником та адміністр атором.
Загальний порядок ведення Реєстру, відповідно до п. 4.3. По ложення № 41 включає зокрема: п еревірку комплектності доку ментів, які подаються до Держ фінпослуг разом із заявою, на відсутність підстав для зал ишення заяви без розгляду; пе ревірку документів, які пода ються до Держфінпослуг, на ві дповідність вимогам щодо вне сення інформації про заявник а до Реєстру; унесення інформ ації про заявника до Реєстру ; оформлення і видачу Свідоцт ва.
Згідно із п.п. 4.7, 4.10 Положення № 41 заява залишається без розгл яду, якщо: заява підписана осо бою, яка не має на це повноваже нь; документи оформлені з пор ушенням вимог законодавства ; документи подані не в повном у обсязі. За відсутності підс тав для залишення заяви про в несення інформації до Реєстр у без розгляду Держфінпослуг не пізніше 30 календарних днів з дати її надходження прийма є рішення про внесення інфор мації про заявника до Реєстр у, яке підлягає подальшому сх валенню Держфінпослуг як кол егіальним органом, або про ві дмову в унесенні інформації про заявника до Реєстру.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
З огляду на зазначене, колег ія суддів вважає, що судом пер шої інстанції всебічно, повн о та об' єктивно розглянуто справу, правильно встановлен о обставини, яким дано правил ьну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вим ог.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС У країни, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Дер жавної комісії з регулювання ринків фінансових послуг Ук раїни залишити без задоволен ня, а постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 10 лютого 2010 року - без змін .
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України в поря дку ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: І.Й. Петрик
Судді: Г.В. Земляна
А.Б. Парінов
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2011 |
Оприлюднено | 05.04.2011 |
Номер документу | 14436453 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні