Постанова
від 06.02.2008 по справі 11/135
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06.02.2008 р. № 11/135

Окружний адміністративн ий суд міста Києвав у складі:

головуючого - судді Винокур ова К.С.,

секретаря судового засіда ння ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Будматері али-сервіс"

до Державної податкової ін спекції у Дарницькому районі м. Києва

про визнання недійсними под аткових рішень

Представники сторін:

від позивача: Харін О.М., Запальська Р.В. (довіреніс ть б/н від 01.02.2007 р.);

від відповідача Горбенко І.М. (довіреність № 5 від 22.01.2008 р.)

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні 06.02.2008 р. о 14 год. 30 хв. проголошено в ступну та резолютивну частин и постанови. Виготовлення по станови у повному обсязі від кладено на 13.02.2008 р., про що повідо млено сторін після проголоше ння вступної та резолютивної частини постанови в судовом у засіданні з урахуванням ви мог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будматер іали-сервіс»(надалі ТОВ «Буд матеріали-сервіс», позивач) з вернулось до суду з позовом п ро скасування рішень Державн ої податкової інспекції у Да рницькому районі міста Києва (надалі ДПІ у Дарницькому рай оні міста Києва, відповідач) п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій № 00002902304/071417, № 0000290 2304/071418, № 00002902304/071419 від 15.12.2006р.

В ході розгляду справи позо вні вимоги були уточнені та з гідно наданої заяви, позивач просив суд скасувати рішенн я ДПІ у Дарницькому районі мі ста Києва про застосування ш трафних санкцій № 00002902304/071417 від 15.12 .2006р.

Позов обґрунтований непра вомірністю висновків зробле них під час перевірки, поруше ннями порядку проведення пер евірки та невідповідністю ви могам чинного законодавства акту, що складений за результ атами такої перевірки, у зв' язку з чим позивач вважає ная вними підстави для скасуванн я оспорюваних рішень.

Рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій прийняте ДПІ у Дарницькому р айоні м. Києва на підставі акт у № 265104242304 від 01.12.2006р., який за твердж енням позивача складено поса довими особами ДПА у м. Києві в наслідок незаконного провед ення перевірки ТОВ «Будматер іали-сервіс».

Стаття 11 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»надає право органа м ДПС здійснювати контроль т а перевірки лише у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни.

Частина сьома статті 11-1 Зако ну «Про державну податкову с лужбу в Україні»відносить пе ревірки, в межах повноважень податкових органів, визначе них Законом України "Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг", до позапланови х та не обмежує право ДПС пров одити їх згідно внутрішніх п ланів. Частина сьома вказано ї статті Закону, передбачає, щ о перевірки в межах повноваж ень податкових органів, визн ачених Законом України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг", є позаплано вими. В порушення цієї норми, Д ПА у м. Києві видано направлен ня на проведення планової пе ревірки.

Відповідно до частини перш ої статті 11-2 Закону, право поса дових осіб державної податко вої служби на проведення пер евірки виникає за умови нада ння платнику податків під ро зписку належним чином оформл еного посвідчення на перевір ку та копії наказу керівника податкового органу про пров едення перевірки. Відповідно , їх ненадання або надання із п орушенням чинного законодав ства, свідчить про відсутніс ть права у представників (пер евіряючих) ДПА у м. Києві на пр оведення перевірки ТОВ «Будм атеріали - сервіс», тобто їх ді ї є незаконними.

Оскільки рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій прийнято ДПІ у Дарни цькому районі м. Києва, як про те стверджує позивач - внаслі док незаконних дій посадових осіб ДПА у м. Києві, такі рішен ня повинні бути скасовані.

Рішення про застосування с анкцій не ґрунтується на мат еріалах, які б встановлювали факти можливих порушень чин ного законодавства зі сторон и ТОВ «Будматеріали - Сервіс» , а зібрані матеріали не є нале жними доказами можливих пору шень.

Відповідно до пункту 7.8. Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті України, затвердженого пост ановою правління НБУ № 637 від 15. 12.2004 року, під час перевірки вед ення касової книги перевіряє ться відповідність зазначен их у ній сум даним прибуткови х і видаткових касових ордер ів. Висновок про ніби то «пере ліміт»готівки в касі ТОВ «Бу дматеріали - Сервіс»05.09.06р. і 06.11.2006 р. зроблено без перевірки дат и отримання готівки в банку, д ати її здачі в банк та без обов 'язкового наведення порядку розрахунку «переліміту».

Відповідно до підпункту 2 пу нкту 2.10 Положення НБУ, підприє мство має право зберігати в к асі готівку для виплат, які на лежать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок в иручки, понад установлений й ому ліміт каси протягом трьо х робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, що зазначена в переданих до кас и платіжних (розрахунково-пл атіжних) відомостях. Відпові дно до підпункту «б»пункту 5.2. Положення, ТОВ «Будівельні м атеріали», за погодженням із банком, встановило та здійсн ює здачу готівкової виручки на наступний день за днем над ходження готівкової виручки (готівки) до каси.

Зокрема, за твердженням поз ивача, готівка у сумі 9 431, 28 грн. о тримана в касу за квитанцією 05.09.2006р., таким чином, згідно пп.2 п ункту 2.10. Положення НБУ та внут рішнього наказу про здачу го тівкової виручки, для встано влення «переліміту»готівки необхідне здійснення переві рки усіх робочих днів до 08.09.2006р. і виключно за умови врахуван ня сум готівки зданих до банк у протягом чотирьох днів. Ана логічно, готівка у сумі 10 517, 01 гр н. отримана в касу за квитанці єю 06.11.2006р.. Тобто, можливий «пере ліміт»міг бути 08.11.2006р. за умови врахування сум готівки здани х до банку протягом чотирьох днів. Тобто, встановлення фак ту наявності понадлімітних к оштів у день їх отримання з ба нку є грубим порушенням норм Положення НБУ.

Враховуючи те, що факт своєч асної виплати заробітної пла ти ТОВ «Будматеріали -

сер віс»підтверджується відпов ідними платіжними відомостя ми, посилання перевіряючих н а

порушення ТОВ «Будматер іали - Сервіс»норм п. 2.10., п. 3.5. Пол оження НБУ, не

ґрунтується на нормах законодавства. Поз ивач також зазначає про немо жливість порушення пункту 7.25. Положення НБУ, оскільки оста ннє взагалі не містить таког о пункту.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому проти з адоволення позову заперечує та посилається на правомірн ість винесення оспорюваних р ішень. Крім того, відповідач в казує, що перевірка здійснюв алась на підставі Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»та інших но рмативно-правових актів, які регулюють готівковий обіг в Україні, а тому посилання поз ивача на те, що складений пере віряючими акт не може бути пр ийнятий як належний, є необґр унтованим. Питання щодо зако нності проведення перевірки позивача 01.12.2006р. було предметом розгляду в судовому порядку , та відповідно наведене пози вачем у позовній заяві є безп ідставним.

В ході перевірки було вста новлено наявність відомосте й на заробітну плату, в яких ви дача готівки з каси не підтве рджена підписами одержувачі в. При додачі сум готівки за ци ми видатковими відомостями д о залишку готівки в касі вста новлено переліміт коштів 05.09.06р . на суму 8 780, 43 грн., 06.11.06р. - 16 316, 34 грн. на загальну суму 25 096, 77 грн., чим п орушено пп. 2.10 п. 2. пп. 3.5 п. 3 Положен ня "Про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні", затвердженого Поста новою НБУ № 637 від 15.12.04р.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, заслухавши пояснення представників сто рін, всебічно і повно з' ясув авши фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою ад міністрацією у м. Києві 01.12.2006 ро ку було проведено перевірку магазина, що належить ТОВ "Буд матеріали-сервіс" та знаходи ться за адресою м. Київ, вул. Бо риспільська, 7-а щодо контролю за здійсненням розрахункови х операцій у сфері готівково го та безготівкового обігу с уб' єктами підприємницької діяльності та складено Акт № 265104242304 від 01.12.2006 року (копія в матер іалах справи).

За результатами проведено ї перевірки відповідачем вин есені наступні рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій:

- № 00002902304/071417 від 15.12.2006р., яким за по рушення п. 2.10 Положення «Про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні», яке затверджене Постановою Правління Національного бан ку України від 15.12.2004р. № 637 застос овано суму штрафних санкцій в розмірі 50 193, 54 грн.;

- № 002902304/071418 від 15.12.2006р. за порушенн я п. 1 ст. 7 Закону України «Про п атентування деяких видів під приємницької діяльності»за стосовано штрафних санкцій в розмірі 320 грн.;

- № 0002902304/071419 від 15.12.2006р. за порушенн я п. 9, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»визначено суму штрафних санкцій в сумі 398, 80 грн..

Зазначені у позовній заяв і посилання на незаконність проведеної 01.12.2006р. співробітни ками ДПА України перевірки п ідприємства, є безпідставним и та необґрунтованими, оскіл ьки вказані питання були пре дметом судового розгляду. Зо крема постановою Господарсь кого суду міста Києва від 06.02.2007р . у справі 25/816-А, яка набрала зако нної сили згідно з ухвалою Ки ївського апеляційного госпо дарського суду від 16.05.2007р. за ви могами позивача про визнання незаконними дій ДПА у м. Києві по проведенню позапланової перевірки 01.12.2006р., судами прийня то рішення про відмову в позо ві. Під час розгляду справи су дами встановлено, що перевір ка щодо контролю за здійснен ням розрахункових операцій у сфері готівкового та безгот івкового обігу суб' єктами п ідприємницької діяльності п роведена ДПА у м. Києві 01.12.2006р. в м ежах наданих законодавством повноважень та є правомірно ю.

Визначені ст. 11-1 Закону Украї ни „Про Державну податкову с лужбу в Україні" підстави про ведення планових та позаплан ових виїзних перевірок стосу ються саме фінансово-господа рської діяльності платника п одатків. Зі змісту передбаче них підстав вбачаються недол іки саме при веденні фінансо во-господарської діяльності , пов'язаної зі сплатою податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) до бюджету та державних цільових фондів, податковог о обліку та фінансової звітн ості, які жодним чином не можу ть застосовуватись відносно сфери готівкового обігу, пра вил торгівлі та патентування , до них не застосовуються від повідні положення щодо підст ав проведення, зокрема, плано вих чи позапланових виїзних перевірок, передбачених ст. 11- 1 Закону України «Про Державн у податкову службу в Україні ».

Твердження позивача щодо формальних невідповідносте й оформлення акту перевірки не тягнуть за собою недійсно сті прийнятого на підставі а кту перевірки рішення та від повідно не можуть розглядати сь як докази на спростування виявленого під час перевірк и порушення. Заявлені позовн і вимоги у даній справі зобов ' язують адміністративний с уд здійснити розгляд по суті виявлених порушень ведення операцій з готівкою, касової дисципліни, за наявністю яки х відповідним органом податк ової служби згідно з Указом П резидента України від 12.06.95 № 436 "П ро застосування штрафних сан кцій за порушення норм з регу лювання обігу готівки" (із змі нами і доповненнями) застосо вуються штрафні санкції. Пре дметом оскарження у справі є рішення про застосування шт рафних санкцій, що винесене Д ПІ у Дарницькому районі міст а Києва.

Відповідно до ст. 69 КАС Украї ни доказами в адміністратив ному судочинстві є будь-які ф актичні дані, на підставі яки х суд встановлює наявніст ь або відсутність обставин , що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обста вини, що мають значення для правильного вирішення справ и.

За таких обставин, спір роз глядається судом по суті вст ановленого порушення.

Щодо заявлених на розгляд суду, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, ви мог про скасування рішення в ідповідача № 00002902304/071417 від 15.12.2006р. су дом встановлено наступне.

В ході перевірки було встан овлено наявність відомостей на заробітну плату, в яких вид ача готівки з каси не підтвер джена підписами одержувачів . При додачі сум готівки за цим и видатковими відомостями до залишку готівки в касі встан овлено переліміт коштів 05.09.06р. на суму 8 780, 43 грн., 06.11.06р. - 16 316, 34 грн. н а загальну суму 25 096, 77 грн. Чим по рушено пп. 2.10 п. 2. пп. 3.5 п. 3 Положенн я "Про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні", затвердженого Постан овою НБУ№ 637 від 15.12.04р..

Згідно розрахунку понадл імітних залишків готівки в к асі (додаток до акту перевірк и, залучено до матеріалів спр ави) перевіряючими суму готі вкових коштів, вказану у плат іжних відомостях № 9 від 05.09.2006р. - 9 431, 28 грн., та № 11 від 06.11.2006р. - 9 446, 3 грн . (вказані суми непідтверджен і підписами одержувачів) роз рахунково додано до залишку готівки в касі підприємства - станом на 05.09.2006р. - 7 586, 09 грн., стан ом на 06.11.2006р. - 15 106, 97 грн., в результ аті чого встановлено перевищ ення ліміту залишку готівки в касі на загальну суму 25 096, 77 гр н. (8 780, 43 грн. за 05.09.2006р. + 16 316, 34 грн. за 06.11. 2006р.).

Зокрема за актом перевірки , про порушення в частині непі дтвердження підписами одерж увачів виданої з каси готівк и, свідчать платіжні відомос ті № 9 від 05.09.2006р. та № 11 від 06.11.2006р., ко пії яких були зроблені під ча с перевірки, залучені в якост і додатків. Зокрема, у вказани х копіях у платіжній відомос ті № 9 від 05.09.2006р. (сума коштів до в идачі 9 431, 28 грн.) наявний лише од ин підпис працівника Вакарюк Л.І., якому видано 0, 00 грн., у плат іжній відомості № 11 від 06.11.2006р. (с ума коштів до видачі 10 517, 01 грн.) н аявний підпис того ж працівн ика Вакарюк Л.І., якому видано 1 070, 71 грн., зазначені відомості не містять підписів посадови х осіб, печаток підприємства .

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою визначені Пол оженням про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні, яке затверджене Постанова Правління Націона льного банку України від 15 гру дня 2004 року № 637.

Відповідно до п. 3.4, 3.8 вказаног о Положення видача готівки з кас проводиться за видатков ими касовими ордерами або ви датковими відомостями. Докум енти на видачу готівки мають підписувати керівник і голо вний бухгалтер або працівник підприємства, який на це упов новажений керівником. До вид аткових ордерів можуть додав атися заява на видачу готівк и, розрахунки тощо. Виплати, по в'язані з оплатою праці, прово дяться касиром підприємства або за видатковими касовими ордерами на кожного одержув ача чи за видатковими відомо стями. На титульній сторінці видаткової відомості робить ся дозвільний напис про вида чу готівки за підписами кері вника і головного бухгалтера або осіб, уповноважених кері вником, із зазначенням строк ів видачі готівки і суми (грив ень - словами, копійок - цифрам и).

Платіжні відомості № 9 від 05.0 9.2006р., № 11 від 06.11.2006р., які оформлені у відповідності до наведени х вимог представлені позивач ем до матеріалів справи та ві дповідно містять усі підписи одержувачів, підписи керівн ика підприємства, бухгалтера , скріплені печаткою, мають до звільний напис керівника про видачу готівки. Зазначені ві домості, за твердженням пози вача підтверджують видачу го тівкових коштів 05.09.2006р., 06.11.2006р., бу ли наявними на підприємстві під час перевірки, в той час як зроблені перевіряючими копі ї були невірно оформленими з разками відповідних докумен тів не могли бути підставою д ля ведення обліку, врахуванн я їх при оформленні відповід них касових операцій.

Усі надходження і видачу г отівки в національній валюті підприємства враховують у к асовій книзі (типова форма КО -4, затверджена наказом Мінста ту), записи в касовій книзі роб ляться касиром за операціями одержання або видачі готівк и за кожним прибутковим касо вим ордером і видатковим док ументом у день їх надходженн я або видачі (п. 4.2 та п. 4.3 Положен ня).

Згідно витягу з касової кни ги підприємства відповідним и записами підтверджено вида чу коштів згідно платіжних в ідомостей № 9 від 05.09.2006р. та № 11 від 06.11.2006р. в сумах які зазначені у ц их платіжних відомостях. Кас ова книга підприємства надав алась під час перевірки, витя ги які підтверджують своєчас не оформлення видаткових опе рацій, зокрема і згідно платі жних відомостей № 9 та № 11 зробл ені під час перевірки, є додат ками до акту перевірки та від повідно підтверджують факт в ідсутності перевищення вста новлених лімітів залишку гот івки в касі.

Відповідно до абзацу 1 пун кту 2.10 Положення про ведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні, затвердж еного постановою Правління Н аціонального банку України в ід 15.12.2004 № 637, підприємства мають право зберігати у своїй касі готівку, одержану в банку для виплат, що належать до фонду о плати праці, понад установле ний ліміт каси протягом трьо х робочих днів, уключаючи ден ь одержання готівки в банку. Суми готівки, що одержані в ба нку і не використані за призн аченням протягом установлен их вище строків, повертаютьс я підприємством до банку не п ізніше наступного робочого д ня банку або можуть залишати ся в його касі (у межах установ леного ліміту).

Згідно з пунктом 5.10 Положенн я готівкові кошти не вважают ься понадлімітними в день їх надходження, якщо вони були з дані в сумі, що перевищує вста новлений ліміт каси, до обслу говуючих банків не пізніше н аступного робочого дня банку або були використані підпри ємством відповідно до законо давства (без попереднього зд авання їх до банку і одночасн ого отримання з каси банку на зазначені потреби) наступно го робочого дня на потреби, як і пов'язані з діяльністю підп риємства.

Відповідно до наказу по під приємству № 3 від 01.12.2005р. на викон ання вимог положення про вед ення касових операцій у наці ональній валюті в Україні вс тановлено ліміт залишку готі вки в касі ТОВ «Будматеріали -сервіс»у розмірі 8 236, 94 грн.. Згі дно касової книги підприємст ва залишок в касі підприємст ва на 06.09.2006р. становив 7 586, 09 грн., що не перевищує встановленого ліміту каси, а станом на 07.11.2006р. з алишок в касі підприємства с кладав 15 106, 98 грн., з яких сума в р озмірі 13 290 грн. була здана до ба нку 07.11.2006р., що відповідає п. 5.10 Пол оження «Про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні».

Матеріалами справи спрост овані висновки зроблені під час перевірки ТОВ «Будматері али-сервіс»щодо порушення п. 2.10 Положення «Про ведення кас ових операцій у національній валюті в Україні», яке затвер джене Постановою Правління Н аціонального банку України в ід 15.12.2004р. № 637, відповідно до вста новлених обставин справи збе рігання готівки в касі на кін ець дня здійснювалось в межа х затвердженого ліміту каси.

Враховуючи все вище викладене позовні вимоги щод о скасування рішення відпові дача № 00002902304/071417 від 15.12.2006 р. суд вваж ає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-16 3 КАС України, адміністративн ий суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у Да рницькому районі міста Києва про застосування штрафних (ф інансових) санкцій № 00002902304/071417 від 15.12.2006 р.

3. Стягнути з рахунків Держа вного бюджету України на кор исть Товариства з обмеженою відповідальністю «Будматер іали-сервіс»(02099, м. Київ, вул. Бор испільська 7-А, код ЄДРПОУ 32376757) 3, 40 грн. (три гривні 40 копійок) суд ових витрат.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження або апеляцій ної скарги в порядку, встанов леному ст. 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни. Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 К одексу адміністративного су дочинства України.

Суддя К.С. Винокуров

Дата складення та підписання постанови в повн ому обсязі - 13.02.2008.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.02.2008
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу1443736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/135

Ухвала від 17.05.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Ухвала від 23.03.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Ухвала від 27.12.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шевель О. В.

Ухвала від 06.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 30.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Ухвала від 17.01.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Судовий наказ від 02.11.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 22.09.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 26.08.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 13.09.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бровченко І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні