ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07"
лютого 2008 р.
Справа № 14/356-07-8403
За
позовом Суб'єкта підприємницької
діяльності -фізичної особи ОСОБА_1;
до
відповідачів 1.Одеської залізниці
2. Приватного
підприємства „Старов”
про
стягнення 1370,78 грн.
Суддя
Горячук Н.О.
Представники:
Від позивача: за дов. ОСОБА_2
Від
відповідачів:1.Одеської залізниці за дов. Кірічек С.В.
2. Приватного
підприємства „Старов”: не з'явився
Суть спору: Суб'єкт підприємницької
діяльності -фізична особа ОСОБА_1 звернулася до господарського суду з позовом
та уточненням до нього про стягнення з відповідачів заборгованості у сумі
1370,78 грн. витрат по сплаті
державного мита -102грн. та витрат по інформаційно-технічному забезпеченню
судового процесу -118грн. Відповідачі проти позову заперечують
посилаючись на вину один одного.
Розглянувши
матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:
На
виконання умов укладеного 21.05.2007р. договору
№21/05-07/КПУ між ПП „Старов” та ТОВ „ДонВторСнаб”, ПП „Старов” по
залізничній накладній №49353880, у
вагоні №65888158, 03.07.2007р. на адресу позивача відвантажило у вологому стані
вугілля марки АМ у кількості 71т. На станцію призначення Каховка Одеської
залізниці вантаж прибув з нестачею 4400кг.
Оплата
вугілля проведена у повному обсязі, у зв'язку з чим позивач просить стягнути
1370,78грн. збитків від недостачі вантажу.
Під
час перевезення вантажу 07.07.2007р. на попутній ст. Снигиревка складений акт
загальної форми №2084, відповідно до якого у вагоні №65888158, виявлено
рівномірне завантаження вугілля нижче бортів на 50см., поглиблення праворуч по
ходу потягу над 2, 3, 4, 5, 6 люками на довжину люків, шириною 120-150см.,
глибиною 30-50см. від рівня завантаження, маркування вантажу відсутнє, течі
вантажу не має. Вагон зданий під охорону.
На
підставі вищезазначеного акта загальної форми на станції призначення Каховка
Одеської залізниці був складений комерційний акт №БК 404305/3 від 08.07.2007р.
У комерційному акті (розділи Г, Д) встановлено, вагон технічно справний,
завантаження вугілля рівномірне нижче бортів на 50см., праворуч по ходу потягу
над 2, 3, 4, 5, 6 люками є поглиблення довжиною люків, шириною 120-150см.,
глибиною 30-50см. від рівня завантаження, маркування вантажу відсутнє, течі
вантажу не має, двері вагону щільно закриті, нестача вантажу 4400кг, ніж
зазначено вантажовідправником в залізничній накладній.
Згідно
акту о технічному стані вагону №2 від 08.07.07р.станції Каховка Одеської
залізниці вантаж прибув у технічно - справному відкритому рухомому складі,
втрати під час перевезення, бути не могло.
Таким
чином матеріалами справи встановлено, що вантаж прибув у непошкодженому
відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника без ознак втрати
під час перевезення, а тому зафіксовані в комерційному акті поглиблення вантажу
над люками не можуть доводити втрату або
доступ до вантажу під час перевезення.
Оскільки вимогами пункту „а” ст.111
Статуту залізниць України передбачено, що залізниця звільняється від
відповідальності якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому
складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування
або пошкодження вантажу під час перевезення, то підстави для стягнення з
Одеської залізниці вартості нестачі вугілля відсутні.
Відповідно
до вимог частини 3 статті 32 Статуту залізниць України, відправник зобов'язаний
підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і
здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.
Як свідчить накладна на перевезення
вантажу, вантажовідправник розмістив і закріпив вантаж згідно з параграфами
3.5. гл.І р.1, положеннями яких передбачено рівномірне навантаження вантажу.
Положеннями ч.3 п.5 Правил перевезення вантажів у вагонах
відкритого типу, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №542 від
20.08.2001р., з подальшими змінами та доповненнями, встановлено, що при
навантаженні вантажів у вагони відкритого типу поверхня вантажу у всіх випадках
розрівнюється і ущільнюється. Для розрівнювання і ущільнення вантажу відправник
може використовувати механізовані установки та інші пристрої, а п.6 названих
правил встановлено, що з метою забезпечення збереженості всіх вантажів, що
перевозяться у вагонах відкритого типу, на їх поверхню відправником наноситься
захисне маркування або застосовується покриття плівкою (емульсією) чи інше
закріплення верхнього шару вантажу.
Між тим, як вище встановлено
господарським судом, захисне маркування на поверхні вантажу відсутнє,
закріплення верхнього шару вантажу не зроблено.
Встановлені
обставини свідчать про те, що вантажовідправник допустив порушення ч.3 ст.32 Статуту залізниць України
щодо підготовки ватажу з урахуванням його схоронності під час транспортування.
Враховуючи
викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи. Борг у
сумі 1370,78грн. підлягає стягненню з відправника. Судові витрати покладаються
на відправника згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись
ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
1.
Позовні вимоги задовольнити.
2.
Стягнути з Приватного підприємства „Старов” (Луганська облость, м. Ровеньки,
вул. Тельмана, 28, р/р 2600250011580 Ощадбанк, м. Ровеньки, МФО 384111, код
ЄДРПОУ 2788430) на користь Суб'єкта підприємницької діяльності-фізичної особи
ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, р/р НОМЕР_1 КБ „Приватбанк”, МФО 352479, код ЄДРПОУ НОМЕР_2)
1370 /одна тисяча триста сімдесят/ грн. 78коп. боргу, 102 /сто дві/ грн. 00
коп. держмита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне -
технічне забезпечення судового процесу.
Наказ
видати згідно ст. 116 ГПК України.
3.
Відповідача Одеську залізницю від відповідальності звільнити.
Рішення набирає законної сили
відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя
Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2008 |
Оприлюднено | 20.03.2008 |
Номер документу | 1444849 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні