208/19-05/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"06" березня 2008 р. Справа № 208/19-05/20
10:45 год.
Господарський суд Київської області в складі:
головуючого судді Маляренка А.В.
при секретарі Поднебєс О.В.
розглянувши адміністративну справу № 208/19-05/20/6
за позовом Обухівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Обухів
до Товариство додатковою відповідальністю з іноземними інвестиціями „Консорціум „Рідний Дім”, м.Обухів
третя особа Обухівська районна державна адміністрація, м. Обухів
про припинення державної реєстрації
Представники:
від позивача Бендюг А.В.(довіреність №66 від 29.10.2007р.)
від відповідача не з'явився
від третьої особи не з'явився
Обставини спору:
До господарського суду Київської області надійшла позовна заява Обухівська об'єднана державна податкова інспекція (далі-позивача) до Товариство додатковою відповідальністю з іноземними інвестиціями „Консорціум „Рідний Дім” (далі - відповідача) про припинення державної реєстрації. Позовні вимоги обґрунтовані приписами пункту 17 частини 1 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, статті 9 Закону України „Про систему оподаткування” та аб. 5 пункту 2 статті 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, з огляду на те що відповідач звітів до Обухівської ОДПІ не подає з жовтня 2003 року по теперішній час.
Відповідно до п. 6 Прикінцевих та перехідних положень вказаного Кодексу до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому підсудність таких справ визначається Господарським процесуальним кодексом України.
Представник відповідача без поважних причин в судове засідання не з'явився, письмовий відзив на позов та інші документи не подав, хоча про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується реєстрами відправки вихідної рекомендованої кореспонденції суду від 12.02.08р. за № 267.
Таким чином, відповідач не реалізував своє процесуальне право на участь в судовому засіданні господарського суду.
Відповідно до вимог ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проаналізувавши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про достатність матеріалів справи для її розгляду по суті за відсутністю відповідача та його відзиву на позовну заяву.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд, -
встановив:
Товариство з додатковою відповідальністю з іноземними інвестиціями „Консорціум „Рідний Дім” зареєстроване за юридичною адресою: Київська область, м. Українка, вул. Теплична3. Свідоцтво про державну реєстрацію видане Обухівською районною державною адміністрацією 06.03.1998 року. Відповідач перебуває на обліку в Обухівській ОДПІ у Київський області.
Згідно до пунктів 1, 2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, а також подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Приписами ст.9 Закон № 1251-ХІІ визначено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів);сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Стаття 128 Господарського Кодексу України зазначає, що громадянин-підприємець зобов'язаний своєчасно надавати податковим органам декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов'язкових платежів та сплачувати податки та інші обов'язкові платежі в порядку і в розмірах, встановлених законом.
Статтею 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, яка подається за відповідний базовий податковий (звітний) період.
Як свідчить довідка Бориспільської ОДПІ в Київській області від 07.11.2007р. №22087 відповідач звітів до Бориспільської ОДПІ не подає з ІІІ кварталу 2005р. по теперішній час.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” органам державної податкової службі надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Статтею 238 Господарського кодексу України визначено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на порушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно ст.247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно –господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Статтею 49 Господарського кодексу України передбачено, що підприємці не повинні порушувати прав та законних інтересів громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави, а за завдані шкоду і збитки повинні нести майнову та іншу встановлену законом відповідальність.
Згідно зі ст. 46 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003 року, який набрав чинності з 01.07.2004 року (надалі по тексту –Закон) державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця проводиться у разі прийняття фізичною особою - підприємцем рішення про припинення підприємницької діяльності, смерті фізичної особи –підприємця, постановлення судового рішення про оголошення фізичної особи померлою або визнання безвісно відсутньою, постановлення судового рішення про визнання фізичної особи, яка є підприємцем, недієздатною або про обмеження її цивільної дієздатності, постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи –підприємця.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону підставами для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи –підприємця є визнання фізичної особи - підприємця банкрутом, провадження нею підприємницької діяльності, що заборонена законом, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно частини 3 статті 49 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних-підприємців” від 15.05.2003р. №775-IV державний реєстратор зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем внести до Єдиного державного реєстру запис про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та фізичну особу - підприємця, щодо якої було постановлено судове рішення, про внесення такого запису.
Пунктом 17 ст.11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, визначено, що в разі неподання платником податків протягом року податкових декларацій та документів бухгалтерської звітності, органу державної податкової служби за умови відсутності у такого платника податків заборгованості перед бюджетом надано право звертатися до господарського суду із заявою (позовом) про скасування державної реєстрації такого суб'єкта підприємницької діяльності.
Враховуючи вищевикладене, вимога позивача про припинення державної реєстрації Товариства з додатковою відповідальністю з іноземними інвестиціями „Консорціум „Рідний Дім” визнається правомірною та обґрунтованою, а також такою, що підлягає задоволенню.
Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 167 КАС України передбачено, що копія судового рішення не пізніше наступного дня після ухвалення направляється лише особі, яка бере участь у справі, але не була присутня в судовому засіданні. У разі проголошення в судовому засіданні тільки вступної та резолютивної частини постанови суд повідомляє час виготовлення постанови суду в повному обсязі. Особи, які беруть участь у справі, можуть отримати копію постанови чи ухвали в суді.
Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Припинити державну реєстрацію „Консорціум „Рідний Дім” (08720, Київська область, Бориспільський район, м. Українка, вул.Теплична, ідентифікаційний номер 25564714).
3. Зобов'язати державного реєстратора внести до Єдиного державного реєстру запис про судове рішення у відповідності з вимогами статті 49 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних-підприємців”.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського адміністративного суду через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі та наступної подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду, якщо скарга подається протягом десяти днів з дня складення постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги у встановлений строк постанова суду набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови суду - без змін.
Суддя Маляренко А.В.
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –12.03.2008 року.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2008 |
Оприлюднено | 20.03.2008 |
Номер документу | 1446924 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Маляренко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні