14524-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 307
РІШЕННЯ
Іменем України
04.02.2008Справа №2-13/14524-2007
За позовом Товариства з обмеженою відповідальність «АТ БІЛДІНГ», м. Дніпропетровськ вул. Жуковського, 6-а.
До відповідача Лівадійської селищної ради, м. Ялта смт. Лівадія вул. Батуріна, 8
Про визнання недійсним рішення.
Суддя ГС АР Крим А.І.Жукова
Представники:
Від позивача – Матвієвський О.В. – представник, дов. від 02.10.2007 року.
Від відповідача – не з'явився.
Суть спору: Позивач - Товариство з обмеженою відповідальність «АТ БІЛДІНГ» звернувся до господарського суду АР Крим із позовом до Лівадійської селищної ради та просить визнати недійсним рішення 17 сесії Лівадійської селищної ради 5 скликання від 25.07.2007 року № 80 «Про розгляд звернення ТОВ «Рігель».
Позовні вимоги мотивовані тим, що Рішенням 17-ої сесії Лівадійської селищної ради міста Ялти Автономної Республіки Крим 5-го скликання від 25 липня 2007 року № 80 «Про розгляд звернення ТОВ «Рігель» земельна ділянка, розташована за адресою: м. Ялта. смт. Ореанда, район будинку № 1, що належить на праві власності ТОВ «АТ БІЛДІНГ», відповідно Державного Акту серії ЯА № 683744 від 26 грудня 2005 р., визнана як така, що знаходиться на землях рекреаційного призначення, згідно з затвердженою містобудівною документацією.
Пунктом 2 вищезазначеного рішення юридичній службі виконкому доручено у строк до 15 серпня 2007 р. підготувати матеріали для відміни Державного Акту серії ЯА № 683744 від 26 грудня 2005 р.
Позивач вказує на те, що відповідно до статті 20 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Проте власник земельної ділянки - Товариство з обмеженою відповідальність «АТ БІЛДІНГ» з відповідною заявою до Лівадійської селищної ради не звертався.
Позивач також заявив клопотання у порядку статті 66 ГПК України про забезпечення позову шляхом заборони Лівадійській селищній раді та виконавчим органам Лівадійської селищної ради вчиняти дії по підготовці матеріалів для відміни Державного акту на право власності на земельну ділянку, а також відміняти Державний акт на право власності на земельну ділянку.
Суд відмовляє у задоволенні вказаного клопотання у зв'язку з його необґрунтованістю.
Відповідач у судове засідання тричі не з'явився. Про день та час слухання справи був сповіщений належним чином – рекомендованою кореспонденцією.
Слухання справи відкладалося у порядку статті 77 ГПК України.
Справа розглядається у порядку статті 75 ГПК України за наявними у ній мат
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд –
В С Т А Н О В И В :
Рішенням 17-ої сесії Лівадійської селищної ради міста Ялти Автономної Республіки Крим 5-го скликання від 25 липня 2007 року № 80 «Про розгляд звернення ТОВ «Рігель» земельна ділянка, розташована за адресою: м. Ялта. смт. Ореанда, район будинку № 1, що належить на праві власності ТОВ «АТ БІЛДІНГ», відповідно Державного Акту серії ЯА № 683744 від 26 грудня 2005 р., визнана як така, що знаходиться на землях рекреаційного призначення, згідно з затвердженою містобудівною документацією.
Пунктом 2 вищезазначеного рішення юридичній службі виконкому доручено у строк до 15 серпня 2007 р. підготувати матеріали для відміни Державного Акту серії ЯА № 683744 від 26 грудня 2005 р.
Спірне рішення прийняте у зв'язку з розглядом звернення ТОВ «Рігель» (вх. № 02/15-871 від 19.06.2007 р.), яке запропонувало розмістити об'єкт рекреаційного призначення, - для збереження режиму ландшафтно-рекреаційної зони північно-східної сельбищно-рекреаційної території смт. Ореанда, по межі дороги районного значення, що будується, на земельній ділянці, власником якої є позивач. При прийнятті спірного рішення відповідач керувався відповіддю управління головного архітектора виконкому Ялтинської міськради (лист вих. № 5/1287 від 10.07.2007 р.), що підтверджує знаходження вказаної земельної ділянки на землях рекреаційного призначення, та статтями 12, 50, 51 Земельного кодексу Украйни і статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Суд вважає, що рішення від 25 липня 2007 року № 80 прийняте з порушенням чинного законодавства, а тому має бути визнане недійсним з наступних підстав.
Земельна ділянка площею 0,1500 га, кадастровий № 0111947900:07:001:0014, що розташована за адресою: Автономна Республіка Крим, місто Ялта, смт. Ореанда, у районі будинку № 01 (один), належить позивачу на праві власності на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу земельної ділянки від 17.08.2005 р. та Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯА № 683744. Цільове призначення (використання) вищезазначеної земельної ділянки: будівництво та обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруджень (присадибна ділянка).
Рішенням 30-ої сесії Лівадійської селищної ради 4-го скликання від 10.11.2005 р. № 272 позивач отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою по зміні цільового призначення земельної ділянки площею 0,1500 га, що знаходиться у власності ТОВ «АТ БІЛДІНГ», на цільове призначення - для будівництва і обслуговування 16-ти поверхового житлового будинку, будівель і споруд за адресою: смт. Ореанда, район будинку № 1.
Відповідно до довідки про склад земельних угідь від 13.02.06 № 2253-2/10-25, наданої заступником голови Рескомзему АРК - Начальником Ялтинського міського управління земельних ресурсів, земельна ділянка, що проектується для відведення ТОВ «БІЛДІНГ» для будівництва і обслуговування 16-ти поверхового житлового будинку, будівель і споруд, площею 0,1500 га, розташована за адресою: смт. Ореанда, район будинку № 1, за статистичним обліком Державного комітету України по земельним ресурсам «Облік землі» (форма 6-зем) обліковується:
- строчка 3.17 (шифр 58) «Інші установи і організації»;
- за видами земельних угідь - графи 34, 35: «забудовані землі», у т. ч. «Житлова
одно і двоповерхова забудова».
Управлінням головного архітектора Ялтинської міської ради 07.02.2006 р. затверджено висновок № 05/229 про можливість цільового використання земельної ділянки, яким погоджено використання земельної ділянки площею 0,1500 га за адресою: смт. Лівадія, сел. Ореанда, район будинку № 1, власник ТОВ «АТ БІЛДІНГ», для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Відповідно до п. 5 вищезазначеного висновку згідно з містобудівною документацією ділянка розміщується згідно с Генпланом В.Ялта (сел. Н.Ореанда). Відповідно до підп. 5.3. вищезазначеного висновку ділянка не попадає в санітарно-захисні зони. Строк дії вищезазначеного висновку - 2 роки.
Відповідно до Акту обстеження і погодження зовнішніх кордонів земельної ділянки за адресою: смт. Ореанда, в районі будинку № 1 ТОВ «АТ БІЛДІНГ» для обслуговування і будівництва 16-ти поверхового житлового будинку від 21.02.2006 р., затвердженого Лівадійським селищним головою Мамикіним А.П., зазначена земельна ділянка за адресою: смт. Ореанда Лівадійської селищної ради, район будинку № 1 с придатною для будівництва і обслуговування 16-ти поверхового житлового будинку, будівель і споруд ТОВ «АТ БІЛДІНГ».
Крім того, виконавчий комітет Лівадійської селищної ради своїми рішеннями від 25.11.2005 р. № 319 дозволив позивачу виконання проектно-вишукувальних - робіт по будівництву 16-ти поверхового житлового будинку, будівель і споруд за адресою: смт. Ореанда, в районі будинку № 1; рішенням від 28.02.2006 р. № 44 дозволив позивачу здійснювати підготовчі роботи в смт. Ореанда, район будинку № 1, у тому числі підготовку земельної ділянки до будівництва; рішенням від 30.03.2007 р. № 85 затвердив акт обстеження зелених насаджень, які підлягають знесенню за адресою: АРК, м. Ялта, смт. Ореанда, район будинку № 1, на земельній ділянці ТОВ «АТ БІЛДІНГ».
Також містобудівна рада м. Ялти під час розгляду ескізного проекту по будівництву багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Ялта, смт. Ореанда, район будинку № 1 (виписка з протоколу засідання від 16.03.2006 р. № 01/03-2006р.), не заперечувала проти розміщення житлового будинку за вищезазначеною адресою, а лише рекомендувала зменшити поверховість будинку до 9 поверхів. Республіканська містобудівна рада на своєму засіданні 29.03.2006 р. (виписка з протоколу засідання № 6), розглянувши ескізний проект будівництва багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку в смт. Ореанда, район будинку № 1, м. Ялта, погодилась з розміщенням об'єкта.
Відповідно до частини 4 статті 13 Конституції України держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.
Відповідно до частини 2 статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до частини 6 статті 319 Цивільного кодексу України держава не втручається у здійснення власником права власності.
Відповідно до частини 1 статті 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Відповідно до частини 2 статті 1 Земельного кодексу України право власності на землю гарантується.
Відповідно до статті 90 Земельного кодексу України власники земельних ділянок мають право споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди. Порушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом.
Відповідно до статті 103 Земельного кодексу України власники та землекористувачі земельних ділянок повинні обирати такі способи використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення, при яких власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок завдається найменше незручностей. Власники та землекористувачі земельних ділянок зобов'язані не використовувати земельні ділянки способами, які не дозволяють власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок використовувати їх за цільовим призначенням (неприпустимий вплив). Власники та землекористувачі земельних ділянок зобов'язані співпрацювати при вчиненні дій, спрямованих на забезпечення прав на землю кожного з них.
Відповідно до частин 1 і 2 статті 18 Земельного кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим.
Згідно з пунктами «б» і «г"» частини 1 статті 19 Земельного кодексу України окремі категорії земель за їх основним цільовим призначення складають відповідно «землі житлової та громадської забудови» і «землі рекреаційного призначення».
Відповідно до статей 38 і 39 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови.
Відповідно до статей 50 і 51 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів. До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.
Відповідно до частин 1-3 статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 р. № 502, зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту.
З урахуванням наявних документів і викладених фактичних обставин є підстави стверджувати, що земельна ділянка, яка розташована за адресою: м. Ялта, смт. Ореанда, район будинку № 1, належить позивачу на праві власності. її цільове призначення (використання): будівництво та обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруджень (присадибна ділянка).
Таким чином можна вважати, що за цільовим призначенням зазначена земельна ділянка належить до земель житлової та громадської забудови, що випливає і зі змісту наведених вище документів.
Відповідно до чинного законодавства позивач раніше звернувся з заявою про зміну цільового призначення земельної ділянки на: «будівництво і обслуговування 16-ти поверхового житлового будинку, будівель і споруд» та отримав дозвіл відповідача на розробку проекту землеустрою по зміні цільового призначення земельної ділянки. Позивач ніколи не звертався з заявою про віднесення належної йому на праві власності земельної ділянки площею 0,1500 га за адресою: смт. Ореанда, район будинку № 1 до категорії «землі рекреаційного призначення».
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Чинним законодавством органи місцевого самоврядування, до яких належить і відповідач, наділені повноваженнями змінювати цільове призначення земель, які перебувають у власності юридичних осіб, але лише за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України, а саме за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту. Змінювати цільове призначення земель, які перебувають у власності юридичних осіб, за власною ініціативою або ініціативою третіх осіб, органи місцевого самоврядування права не мають. Крім того, чинне земельне законодавство не передбачає такої форми зміни цільового призначення земель, як визнання їх такими, що знаходяться на землях певної категорії. Також чинне земельне законодавство не наділяє органи місцевого самоврядування правом відміняти раніше видані Державні акти на право власності на земельну ділянку.
Відповідно до частини 2 статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Відповідно до частини 3 статті 152 Земельного кодексу України захист прав юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється у тому числі шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 2 статті 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
За вказаних обставин позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки підтверджені матеріалами справи та не суперечать вимогам чинного законодавства.
Витрати по сплаті державного мита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають стягненню з відповідача у порядку статті 49 ГПК України,
З обліком викладеного, керуючись ст. ст. 49, 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Визнати недійсним рішення 17 сесії Лівадійської селищної ради 5 скликання від 25.07.2007 року № 80 «Про розгляд звернення ТОВ «Рігель».
Стягнути з Лівадійської селищної ради (м. Ялта смт. Лівадія вул. Батуріна, 8; банківські реквізити суду не відомі) на користь Товариства з обмеженою відповідальність «АТ БІЛДІНГ» (м. Дніпропетровськ вул. Жуковського, 6-а; ЗКПО 33356349, банківські реквізити суду не відомі) 85,00 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат, пов'язаних з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу.
Видати наказ після вступу рішення в законну силу.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Жукова А.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2008 |
Оприлюднено | 20.03.2008 |
Номер документу | 1448033 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Жукова А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні