Рішення
від 11.03.2008 по справі 22/10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

22/10

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

11.03.08 р.                                                                               Справа № 22/10                               

Суддя господарського суду Донецької області Волошинова Л. В.

при секретарі судового засідання Настич Л. Г.

розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу

за позовом: Державної екологічної інспекції в Донецькій області

до відповідача: Приватного підприємства „ТАР-Трейд” м. Костянтинівка

          

про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 1 968,50 грн., на рахунок спеціального фонду Костянтинівської міської ради.

За участю:

представників сторін:

від позивача: Кулик В.М. – за довір.    

від відповідача: Коржиков Д.В. – за довір.

СУТЬ СПРАВИ:

Позивач, Державна екологічна інспекція в Донецькій області, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Приватного підприємства „ТАР-Трейд” м. Костянтинівка про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 1 968,50 грн., на рахунок спеціального фонду Костянтинівської міської ради.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Закону України „Про відходи” та Земельного кодексу України, а саме несанкціоноване розміщення відповідачем на орендованій площі побутових відходів (2 х 2 м , висотою 0,5 м).

Відповідач проти позову заперечує та у відзиві від 05.02.08 р. зазначає, що доводи позивача не відповідають обставинам справи, а сама позовна заява подана з порушенням правил підвідомчості, встановлених ст. 12 ГПК України. У зв'язку з тим, що предметом розгляду є публічно – правовий спір, він підлягає вирішенню за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

У поясненнях та доповненнях до відзиву на позов від 04.03.2008 р. відповідач посилається на те, що він орендує у Товариства з обмеженою відповідальністю „Дюна” цілісний майновий комплекс, який розташований за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208-а.

Відповідач також вказує, що відповідно до пояснень перевіряючого Амєліної Є.Є., на підставі акту перевірки від 04.09.2007 р., нею був зроблений розрахунок розміру шкоди від засмічення земель. Відповідач зазначає, що даний розрахунок позивачем не надавався, а наявний в матеріалах справи розрахунок складений щодо обчислення розміру шкоди, яка завдана засміченням земель якоїсь іншої земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208.

                     

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ:

14.10.2004 р. відбулась державна реєстрація Приватного підприємства “ТАР-ТРЕЙД” м. Костянтинівка.

Як вбачається з наявної в матеріалах справи копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи місцезнаходженням відповідача є адреса: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Леніна, буд. 208.

01.12.2006 р. між відповідачем, Приватним підприємством “ТАР - ТРЕЙД” м. Костянтинівка, та Товариством з обмеженою відповідальністю “Дюна” м. Часів Яр був укладений договір оренди цілісного майнового комплексу, відповідно до якого Приватне підприємство “ТАР - ТРЕЙД” м. Костянтинівка прийняло у строкове платне користування цілісний майновий комплекс, розташований за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208 а.      

У вересні 2007р. фахівцями відділу оперативного міжрайонного екологічного контролю по Торезькому регіону проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України Приватним підприємством „ТАР-Трейд” м. Костянтинівка.

За результатами перевірки складено акт від 04.09.2007 р. 3 13/80, у якому зафіксований факт несанкціонованого розміщення відповідачем побутових відходів (2 х 2 м, висотою 0,5 м) на земельній ділянці, на якій розташований орендований майновий комплекс, що призвело до засмічення земель побутовими відходами.

Вказаними діями відповідач припустився порушень вимог ст. 17, ст. 33 Закону України „Про відходи”, ст. 55 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, ст. ст. 96 та 164 Земельного кодексу України.

По факту порушення складено протокол про порушення природоохоронного законодавства від 04.09.2007 р. № 13/80 та протокол про адміністративне правопорушення від 04.09.2007 р. № 003256.

Як вбачається із матеріалів справи (копія постанови про накладення адміністративного стягнення від 04.09.2007 р. № 13/125) старший майстер Приватного підприємства “ТАР - Трейд” м. Костянтинівка - Кравченко Н.В. притягалась до адміністративної відповідальності за порушення вимог природоохоронного законодавства.

Відповідно до наданого суду розрахунку, розмір шкоди, спричиненої Приватним підприємством „ТАР-Трейд” м. Костянтинівка навколишньому природному середовищу внаслідок засмічення земель побутовими відходами, становить 1 968,5 грн.

З представленого суду розрахунку вбачається, що сума шкоди визначалась на підставі Методики визначення розмірів збитку, обумовленого забрудненням і засміченням земельних ресурсів у результаті порушення природоохоронного законодавства”, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 04.04.2007р. № 149, за формулою № 6 цієї Методики, яка призначена для обчислення розміру шкоди, спричиненої внаслідок засмічення земель.

             

За результатами розгляду матеріалів справи суд вважає, що позов Державної екологічної інспекції в Донецькій області підлягає задоволенню за наступними підставами.

Визначення терміну „відходи” наведено у ст. 1 Закону України „Про відходи” від 05.03.98р. № 187/98-ВР.

За приписами цієї статті, відходи – це будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності і не мають подальшого використання за місцем утворення чи виявлення та яких їх власник повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення.

Визначення терміну “засмічення земель” наведене у розділі 2 Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.10.1997 р. № 171 (у редакції наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 04.04.2007 р. № 149).

За приписами цієї норми засмічення земель – це наявність на території земельних ділянок сторонніх предметів і матеріалів. 

Відповідно до п. 3.2 розділу 3 Методики землі вважаються засміченими, якщо на відкритому ґрунті наявні сторонні предмети і матеріали, сміття без відповідних дозволів, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища.  

Згідно з п. “з” ст. 17 Закону України “Про відходи” від 05.03.1998 р. № 187/98-ВР суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах.

Вимоги щодо зберігання та видалення відходів закріплені в ст. 33 вказаного Закону.

За приписами цієї норми зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів.

Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з державною санітарно-епідеміологічною службою України.

Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені обсяги відходів відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем порушено вимоги природоохоронного законодавства, в частині засмічення земель побутовими відходами.          

Відповідно до ст. 55 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.

Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей. 

Згідно зі ст. 41 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

З наданого суду розрахунку вбачається, що внаслідок засмічення земель побутовими відходами відповідачем заподіяно шкоду в сумі 1 968, 50 грн.

Суд вважає, що посилання у наявному в матеріалах справи розрахунку розміру шкоди на адресу: м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208 не може вплинути на результат розгляду справи, оскільки, як вже зазначалось раніше, місцезнаходженням відповідача відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію є: м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208, виробнича діяльність здійснюється підприємством за місцем знаходження орендованого майнового комплексу: м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208 а, самого факту засмічення земель відповідач не заперечує.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що даний спір має розглядатися за правилами Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки предметом цього спору є стягнення шкоди, спричиненої навколишньому природному середовищу.    

З огляду на наведене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 33, 34, 44, 49, 82 – 85 ГПК України, суд

                                                              ВИРІШИВ:

Позов Державної екологічної інспекції в Донецькій області до Приватного підприємства „ТАР-Трейд” м. Костянтинівка про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 1 968,50 грн., на рахунок спеціального фонду Костянтинівської міської ради, задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства „ТАР-Трейд” (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208-а, р/р 26002301550994 в філії ПІБ в м. Костянтинівка, МФО 334550, ОКПО 33135304) на рахунок спеціального фонду Костянтинівської міської ради (УДК м. Костянтинівка, п/р 33110331700305 ГУДКУ в Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686631, КБК 24062100) збитки, заподіяні державі, в сумі 1 968,50 грн.

Стягнути з Приватного підприємства „ТАР-Трейд” (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208-а, р/р 26002301550994 в філії ПІБ в м. Костянтинівка, МФО 334550, ОКПО 33135304) на користь Державного бюджету України судові витрати по сплаті державного мита в сумі 102 грн.

Стягнути з Приватного підприємства „ТАР-Трейд” (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Леніна, 208-а, р/р 26002301550994 в філії ПІБ в м. Костянтинівка, МФО 334550, ОКПО 33135304) на користь Державного бюджету України (розрахунковий рахунок № 31216259700004 у ГУ ДКУ у Донецькій області, МФО 834016, отримувач: код ЄДРПОУ 34686537, Державний бюджет м. Донецьк, Ворошиловський район; призначення платежу: код бюджетної класифікації 22050000) витрати з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах в розмірі 118 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

          

Суддя                                                                         Волошинова Л.В.                               

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення11.03.2008
Оприлюднено20.03.2008
Номер документу1449701
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/10

Ухвала від 27.04.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Лариса Дмитрівна

Ухвала від 09.08.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Селівон А.М.

Ухвала від 05.01.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

Ухвала від 01.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

Постанова від 25.03.2010

Кримінальне

Бершадський районний суд Вінницької області

Жарун А. П.

Ухвала від 04.03.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 23.03.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 11.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 23.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 27.01.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні