1132-2008А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 207
ПОСТАНОВА
Іменем України
28.02.2008Справа №2-2/1132-2008А
За позовом – Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95017, м.Сімферополь, пр.Кірова, 51-52/10а)
До відповідача – Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр бізнес рішень «Оптімум» (95000, АРК, м. Сімферополь, вул.. Генерала Васильєва, 44)
Про стягнення 649грн.26коп.
Суддя Толпиго В.І.
при секретарі Калініної О.О.
П Р Е Д С Т А В Н И К И :
Від позивача – Свинобоєва, гол. фах., довір. у справі, Черненко, пров. фах., довір. у справі.
Від відповідача – Мельник, представник, довір. у справі.
Сутність спору:
Позивач – Кримське республіканське відділення Фонду України соціального захисту інвалідів звернувся у Господарський суд АРК з позовними вимогами до відповідача про стягнення 649грн.26коп.пені.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у встановлений законодавством строк не сплачені штрафні санкції, нараховані у 2005 році за 1 робоче місце призначене для працевлаштування інвалідів та не зайняте інвалідом, у розмірі 4184грн.20коп. Відповідач тільки 28.11.2007р. сплатив 4184грн.20коп. штрафних санкцій, чим був порушений строк сплати штрафних санкцій, у зв'язку із чим позивачем нарахована пеня у розмірі 649грн.26коп.
У засідання суду, що відбулося 28.02.2008р., відповідач надав пояснення до позову, в якому повідомляє суду, що позовні вимоги не визнає тому, що на його думку, позивачем пропущений строк позовної давності для стягнення пені, у зв'язку із чим просить суд відповідно до ст..100 КАСУ у позові відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши представлені докази, суд –
ВСТАНОВИВ:
Фонд України соціального захисту інвалідів діє відповідно затверджених на підставі ст. 10 та ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використанню цих коштів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28.12.2001р., та Положення про Фонд України соціальної захищеності інвалідів, затвердженого Постановою КМУ № 92 від 18.07.91р.
Абзацом 4 частини 3 вказаного Положення передбачено, що Фонд України соціального захисту інвалідів здійснює контроль за своєчасним і повним надходженням до бюджету коштів від підприємств (об'єднань), установ и організацій, які не забезпечують установлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.
Згідно зі звітом відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів у 2005 році середньооблікова численність працівників облікового складу на підприємстві склала 19 осіб.
Відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньо облікової чисельності штатних робітників облікового складу, а якщо працює від 08 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.
Оскільки, середньооблікова численність штатних працівників відповідача 19 осіб, то норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів для відповідача склав 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Середньорічна заробітна плата штатного працівника, яка була визначена відповідно до Інструкції зі статистики численності працівників, зайнятих у народному господарстві України, затвердженої наказом мінстату України від 07.7.1995р №171 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від 07.8.1995р. за №287/823, на підставі звіту підприємства на одного працівника у 2005 році склала 4184грн.20коп
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менш, ніж установлено нормативом, передбаченим ч. 1 ст. 19 вищенаведеного закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту Інвалідів санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань) установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання, на яких працює від 5 до 18 осіб, розмір санкцій за робоче місце, не зайняте Інвалідом, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднані), у відповідної установі, організації.
Згідно даних звіту за формою № 10-П 1, затвердженого наказом міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004р. №338 "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 р," відповідач повинен був забезпечити у 2005 р. працевлаштування інвалідів на 1-е робоче місце, тоді як фактично у 2005 р. на підприємстві не працювало жодного інваліда.
Сума штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів в 2005р склала 4184грн.20коп.
Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями штрафних санкцій до Відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використанню цих коштів, затвердженого Постановою кабінету міністрів України №1767 від 28.12.2001р, визначено, що суми штрафних санкцій сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, який настає за звітнім.
Відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно – господарські санкції у розмірі 4184грн.20коп. за 1-е робоче місце призначене для працевлаштування інваліда та не зайняте інвалідом.
Однак, у порушення Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" відповідач своєчасно не сплатив нараховані їм санкції у розмірі 4184грн.20коп. а сплатив їх тільки 28.11.2007р., що підтверджується матеріалами справи у тому числі випискою по рахунку, та не заперечується відповідачем.
Ст..20 ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачає, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 вищенаведеного Закону. При цьому, до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» є спеціальним законом, що регулює спірні відносини, тому суд вважає посилання відповідача на пропуск позивачем строку позовної давності неспроможним та необґрунтованим.
Відповідно до розрахунку суми позову, що наданий позивачем, пеня за період з 18.4.2006р. по 28.11.2007р. позивачем обчислена згідно вимогам «Порядку нарахування пені та її сплати», що затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.5.2007р. №223, та складає 649грн.26коп.
Таким чином позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.
У засіданні суду були проголошені вступна та резолютивна частини постанови.
Постанова складена та підписана 03.3.2008р.
Керуючись ст.ст. 94,158, 160-163,167,186 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр бізнес рішень «Оптімум» (95000, АРК, м. Сімферополь, вул.. Генерала Васильєва, 44, ЄДРПОУ 19446388, МФО 324021, р/р 26001433 у КРД АППБ «Аваль») у доход державного бюджету України (одержувач: Держбюджет м. Сімферополь; 50070000, Банк одержувача: Управління Держказначейства в АР Крим м. Сімферополя, МФО 824026, ОКПО 34740405, р\р 31112106700002; призначення платежу: *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01;пеня) 649грн.26коп. пені.
3. Після набрання постановою законної сили, за заявою позивача видати виконавчий лист.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ - з дня складення у повному обсязі).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Толпиго В.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2008 |
Оприлюднено | 20.03.2008 |
Номер документу | 1450420 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Толпиго В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні