Ухвала
від 16.03.2011 по справі 2-а-6026/10/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-6026/10/2370 Головуючий у 1-й ін станції:

Суддя-доповідач: Петрик І.Й.

У Х В А Л А

Іменем України

"16" березня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

Головуючого судді: Петри ка І.Й.,

Суддів: Грибан І .О.,

Парінові А.Б.,

розглянувши в порядку п исьмового провадження апеля ційну скаргу Приватного пі дприємства «Аптека 03»на пост анову Черкаського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2010 року у справі за поз овом Державної податкової ін спекції у м. Черкаси до Приват ного підприємства «Аптека 03» про стягнення штрафних (фіна нсових) санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач (Державна под аткова інспекція у м. Черкаси ) звернулася до суду з адмініс тративним позовом до Приватн ого підприємства «Аптека 03»п ро стягнення штрафних (фінан сових) санкцій.

Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 21 грудня 2010 року позовн і вимоги задоволено повністю . Стягнуто з приватного підпр иємства «Аптека 03»до бюджету через державну податкову ін спекцію у м. Черкаси санкції в сумі 40700 (сорок тисяч сімсот) гр н. 25 коп.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням відповід ач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пост анову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права, та пр ийняти нову, якою у задоволен ні позовних вимоги відмовити у повному обсязі.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни, суд апеляційної інст анції може розглянути справу в порядку письмового провад ження за наявними у справі ма теріалами, якщо справу може б ути вирішено на основі наявн их в ній доказів, у разі неприб уття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засі дання, хоча вони були належни м чином повідомленні про дат у, час і місце судового засіда ння.

Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суд у - без змін з таких підстав.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову або ухвал у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень (ч. 1 ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Як слідує із матеріалів спр ави та правомірно встановлен о судом першої інстанції, при ватне підприємство «Аптека 0 3»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Ч еркаської міської ради 24.12.2001 ро ку, ідентифікаційний код 31782510.

03.11.2009 року державними податко вими ревізорами-інспекторам и Державної податкової адмін істрації в Черкаській област і була проведена перевірка з а дотриманням порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій гос подарської одиниці відповід ача - аптечного пункту - кіо ску розташованого за адресою м. Черкаси, вул. Енгельса, 1, пол іклініка №2, за результатами я кої складено акт від 03.11.2009 року №002044.

В ході перевірки 03.11.2009 року о 12 год. 49 хв. в аптечному пункті - кіоску, за вказаною адресою, д е здійснює діяльність відпов ідач, встановлено факт неопр ибуткування готівкових кошт ів в сумі 8140 грн. 05 коп. до розділ у 2 книги обліку розрахункови х операцій (далі по тексту КОР О) «Облік руху готівки», а саме , на момент перевірки в КОРО ві дсутній запис про оприбуткув ання готівкових коштів, що є в иручкою за реалізовані товар и згідно даних фіскальних зв ітних чеків РРО за № 1641 на суму 2784 грн. 86 коп. та за № 1647 на суму 5355 гр н. 19 коп., про що в книзі зроблен о відповідний запис перевіря ючими, чим порушено п. 2.6 глави 2 Положення про ведення касов их операцій у національній в алюті в Україні, затверджено го постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року N 637 та зареєстрова ного в Мін'юсті України 13.01.2005 ро ку за N 40/10320.

За результатами проведено ї перевірки на підставі акту від 03.11.2009 року №002044 ДПІ у м. Черкас и було винесено рішення №0001582303 в ід 27.11.2009 року про застосування ш трафних (фінансових) санкцій в сумі 40700 грн. 25 коп.

Задовольняючи позовні суд першої інстанції керувався тим, що відповідно до порядок ведення касових операцій у н аціональній валюті України п ідприємствами (підприємцями ), а також окремі питання орган ізації банками роботи з готі вкою визначається Положенн ям про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні, затвердженого поста нова Правління Національног о банку України від 15.12.2004 року № 637 (далі по тексту Постанова №63 7).

Порядок реєстрації та веде ння книг обліку розрахункови х операцій і розрахункових к нижок, затверджений наказом Державної податкової адміні страції України від 01.12.2000 року № 614 (далі - Порядок № 614) поширюєт ься на книги обліку розрахун кових операцій і розрахунков і книжки, що використовуютьс я суб' єктами підприємницьк ої діяльності при здійсненні розрахунків у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг, крім розрахунків пр и здійсненні операцій з купі влі-продажу іноземної валюти .

Згідно із п. 2.1. Порядку № 614 реє страція книг обліку розрахун кових операцій (далі - книга ОРО) здійснюється в органі ДП С за місцезнаходженням (місц ем проживання) СПД, а якщо СПД обслуговується в інспекції п о роботі з великими платника ми податків - за місцем пода ткового обліку. У разі викори стання книги ОРО на територі ї іншої адміністративно-тери торіальної одиниці її необхі дно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем провадження підприєм ницької діяльності, крім кни г ОРО, зареєстрованих на реєс тратор розрахункових операц ій або на транспортний засіб чи об' єкт виїзної торгівлі . Реєстрація та взяття на облі к здійснюються безоплатно, р еєстрація - не пізніше двох робочих днів з моменту подан ня, а взяття на облік - у день подання СПД необхідних доку ментів.

Відповідно до положень п. 7.5. Порядку № 614, використання кни ги ОРО, зареєстрованої на РР О, передбачає наявність книг и ОРО на місці проведення роз рахунків, де встановлено РРО ; підклеювання фіскальних зв ітних чеків на відповідних с торінках книги ОРО; щоденне в иконання записів про рух гот івки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриман ими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими поку пцям (клієнтам), записуються о кремо; у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенерг ії здійснення записів за обл іком розрахункових квитанці й; ведення обліку ремонтів, ро біт з технічного обслуговува ння, а також перевірок констр укції та програмного забезпе чення РРО у відповідному роз ділі книги ОРО.

У відповідності до вимог п 7 .4. Порядку № 614 використання кни ги ОРО, зареєстрованої на гос подарську одиницю, передбача є наявність книги ОРО в госпо дарській одиниці, на яку ця кн ига зареєстрована, або на міс ці проведення розрахунків; з дійснення записів про реквіз ити розрахункових квитанцій до початку використання роз рахункової книжки та безпосе редньо після закінчення її в икористання у межах робочого дня чи зміни; щоденне виконан ня записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому д ані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані з а сумами, виданими покупцям (к лієнтам), записуються окремо .

В п.1.2 глави 1 Положення № 637 заз начено, що оприбуткування го тівки - це проведення підпри ємствами і підприємцями облі ку готівки в касі на повну сум у її фактичних надходжень у к асовій книзі, книзі обліку до ходів і витрат, книзі обліку р озрахункових операцій. У раз і проведення готівкових розр ахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбу ткуванням готівки є здійснен ня обліку зазначених готівко вих коштів у повній сумі їх фа ктичних надходжень у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Відповідно до п.2.6 ст.2 Положе ння №637, уся готівка, що надходи ть до кас, має своєчасно, тобто у день одержання готівкових коштів та в повній сумі оприб утковуватися. Суми готівки, щ о оприбутковуються, мають ві дповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розра хункових) документах.

З урахуванням того, що на мо мент перевірки в КОРО був від сутній запис про оприбуткува ння готівкових коштів, що є ви ручкою за реалізовані товари згідно даних фіскальних зві тних чеків РРО за № 1641 за 23.10.2009 рок у на суму 2784 грн. 86 коп. та № 1647 на су му 5355 грн. 19 коп., за 02.11.2009 року, про щ о в книзі зроблено відповідн ий запис перевіряючими, суд п ершої інстанції прийшов до в исновку про задоволення позо вних вимог.

З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в може погодитись із огляду н а наступне.

Статтею 1 Указу Президента У країни «Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки»від 12 червня 1995 року № 436/95 пер едбачено, що у разі порушення юридичними особами всіх фор м власності, фізичними особа ми - громадянами України, ін оземними громадянами та особ ами без громадянства, які є су б' єктами підприємницької д іяльності, а також постійним и представництвами нерезиде нтів, через які повністю або частково здійснюється підпр иємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що вста новлюються Національним ба нком України, до них застосов уються фінансові санкції у в игляді штрафу, зокрема, за не оприбуткування (неповне та/а бо несвоєчасне) оприбуткуван ня у касах готівки - у п' ятик ратному розмірі не оприбутк ованої суми.

Передбачені вищевказаною статтею штрафи в повному обс язі стягуються до державного бюджету в порядку, встановле ному законодавством.

Штрафні санкції, передбаче ні цим Указом, застосовуютьс я до осіб, зазначених у ст. 1 Ука зу, органами державної подат кової служби на підставі мат еріалів проведених ними пере вірок і подань державної кон трольно - ревізійної служби , фінорганів, комерційних бан ків та органів МВС України в у становленому законодавство м порядку та в розмірах, чинни х на день завершення перевір ки або на день одержання орга нами державної податкової сл ужби зазначених подань. Конт роль за додержанням особами, зазначеними у статті 1 даного Указу, крім банків, норм з рег улювання обігу готівки в нац іональній валюті, що встанов люються Національним банком України, здійснюють органи д ержавної податкової служби, що передбачено статтями 2 та 3 Указу № 436/95.

Порядок застосування та ст ягнення сум штрафних (фінанс ових) санкцій органами держа вної податкової служби визна чено Інструкцією про порядок застосування та стягнення с ум штрафних (фінансових) санк цій органами державної подат кової служби, затвердженої н аказом Державної податкової адміністрації України № 253 ві д 21.06.2001 року за № 268/5459.

Згідно з пп. 2.3 п. 2 Інструкції ш трафна (фінансова) санкція (шт раф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від с уми податкового зобов'язання (без урахування пені та штраф них санкцій), справляється з п латника податків у зв'язку з п орушенням ним правил оподатк ування, визначеними відповід ними законодавчими та іншими відповідними нормативно-пра вовими актами, на підставі рі шення контролюючого органу.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995р. № 265/95-ВР суми фінансови х санкцій, підлягають перера хуванню суб' єктами підприє мницької діяльності до Держа вного бюджету України в деся тиденний термін з дня прийня ття органами державної подат кової служби України рішення про застосування таких фіна нсових санкцій.

З огляду на вимоги пункту 11 с татті 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» від 04.12.1990 року № 509, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми недоїмки, пені у випа дках, порядку та розмірах, вст ановлених законами України.

Частиною 2 статті 19 КАС Украї ни зазначається, що адмініст ративні справи з приводу оск арження правових актів індив ідуальної дії, а також дій чи б ездіяльності суб' єктів вла дних повноважень, які прийня ті (вчинені, допущені) стосовн о конкретної фізичної чи юри дичної особи (їх об' єднань), в ирішуються за вибором позива ча адміністративним судом за зареєстрованим у встановлен ому законом порядку місцем п роживання (перебування, знах одження) цієї особи-позивача , або адміністративним судом за місцезнаходженням відпов ідача, крім випадків, передба чених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених ст. 72 цього Ко дексу.

Як зазначено ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

З огляду на зазначене, колег ія суддів вважає, що судом пер шої інстанції всебічно, повн о та об' єктивно розглянуто справу, правильно встановлен о обставини, яким дано правил ьну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вим ог.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу При ватного підприємства «Аптек а 03»залишити без задоволення , а постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 21 грудня 2010 року - без зм ін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі, з 21.03.2011 року , шляхом подачі касаційної ск арги безпосередньо до Вищого адміністративного суду Укра їни в порядку ст. 212 КАС України .

Головуючий суддя: І.Й. Петрик

Судді: І.О. Грибан

А.Б. Парінов

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено04.04.2011
Номер документу14524187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6026/10/2370

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні