КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-6026/10/2370 Головуючий у 1-й ін станції:
Суддя-доповідач: Петрик І.Й.
У Х В А Л А
Іменем України
"16" березня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:
Головуючого судді: Петри ка І.Й.,
Суддів: Грибан І .О.,
Парінові А.Б.,
розглянувши в порядку п исьмового провадження апеля ційну скаргу Приватного пі дприємства «Аптека 03»на пост анову Черкаського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2010 року у справі за поз овом Державної податкової ін спекції у м. Черкаси до Приват ного підприємства «Аптека 03» про стягнення штрафних (фіна нсових) санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач (Державна под аткова інспекція у м. Черкаси ) звернулася до суду з адмініс тративним позовом до Приватн ого підприємства «Аптека 03»п ро стягнення штрафних (фінан сових) санкцій.
Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 21 грудня 2010 року позовн і вимоги задоволено повністю . Стягнуто з приватного підпр иємства «Аптека 03»до бюджету через державну податкову ін спекцію у м. Черкаси санкції в сумі 40700 (сорок тисяч сімсот) гр н. 25 коп.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням відповід ач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пост анову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права, та пр ийняти нову, якою у задоволен ні позовних вимоги відмовити у повному обсязі.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни, суд апеляційної інст анції може розглянути справу в порядку письмового провад ження за наявними у справі ма теріалами, якщо справу може б ути вирішено на основі наявн их в ній доказів, у разі неприб уття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засі дання, хоча вони були належни м чином повідомленні про дат у, час і місце судового засіда ння.
Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суд у - без змін з таких підстав.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову або ухвал у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.
Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень (ч. 1 ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Як слідує із матеріалів спр ави та правомірно встановлен о судом першої інстанції, при ватне підприємство «Аптека 0 3»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Ч еркаської міської ради 24.12.2001 ро ку, ідентифікаційний код 31782510.
03.11.2009 року державними податко вими ревізорами-інспекторам и Державної податкової адмін істрації в Черкаській област і була проведена перевірка з а дотриманням порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій гос подарської одиниці відповід ача - аптечного пункту - кіо ску розташованого за адресою м. Черкаси, вул. Енгельса, 1, пол іклініка №2, за результатами я кої складено акт від 03.11.2009 року №002044.
В ході перевірки 03.11.2009 року о 12 год. 49 хв. в аптечному пункті - кіоску, за вказаною адресою, д е здійснює діяльність відпов ідач, встановлено факт неопр ибуткування готівкових кошт ів в сумі 8140 грн. 05 коп. до розділ у 2 книги обліку розрахункови х операцій (далі по тексту КОР О) «Облік руху готівки», а саме , на момент перевірки в КОРО ві дсутній запис про оприбуткув ання готівкових коштів, що є в иручкою за реалізовані товар и згідно даних фіскальних зв ітних чеків РРО за № 1641 на суму 2784 грн. 86 коп. та за № 1647 на суму 5355 гр н. 19 коп., про що в книзі зроблен о відповідний запис перевіря ючими, чим порушено п. 2.6 глави 2 Положення про ведення касов их операцій у національній в алюті в Україні, затверджено го постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року N 637 та зареєстрова ного в Мін'юсті України 13.01.2005 ро ку за N 40/10320.
За результатами проведено ї перевірки на підставі акту від 03.11.2009 року №002044 ДПІ у м. Черкас и було винесено рішення №0001582303 в ід 27.11.2009 року про застосування ш трафних (фінансових) санкцій в сумі 40700 грн. 25 коп.
Задовольняючи позовні суд першої інстанції керувався тим, що відповідно до порядок ведення касових операцій у н аціональній валюті України п ідприємствами (підприємцями ), а також окремі питання орган ізації банками роботи з готі вкою визначається Положенн ям про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні, затвердженого поста нова Правління Національног о банку України від 15.12.2004 року № 637 (далі по тексту Постанова №63 7).
Порядок реєстрації та веде ння книг обліку розрахункови х операцій і розрахункових к нижок, затверджений наказом Державної податкової адміні страції України від 01.12.2000 року № 614 (далі - Порядок № 614) поширюєт ься на книги обліку розрахун кових операцій і розрахунков і книжки, що використовуютьс я суб' єктами підприємницьк ої діяльності при здійсненні розрахунків у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг, крім розрахунків пр и здійсненні операцій з купі влі-продажу іноземної валюти .
Згідно із п. 2.1. Порядку № 614 реє страція книг обліку розрахун кових операцій (далі - книга ОРО) здійснюється в органі ДП С за місцезнаходженням (місц ем проживання) СПД, а якщо СПД обслуговується в інспекції п о роботі з великими платника ми податків - за місцем пода ткового обліку. У разі викори стання книги ОРО на територі ї іншої адміністративно-тери торіальної одиниці її необхі дно до початку використання взяти на облік в органі ДПС за місцем провадження підприєм ницької діяльності, крім кни г ОРО, зареєстрованих на реєс тратор розрахункових операц ій або на транспортний засіб чи об' єкт виїзної торгівлі . Реєстрація та взяття на облі к здійснюються безоплатно, р еєстрація - не пізніше двох робочих днів з моменту подан ня, а взяття на облік - у день подання СПД необхідних доку ментів.
Відповідно до положень п. 7.5. Порядку № 614, використання кни ги ОРО, зареєстрованої на РР О, передбачає наявність книг и ОРО на місці проведення роз рахунків, де встановлено РРО ; підклеювання фіскальних зв ітних чеків на відповідних с торінках книги ОРО; щоденне в иконання записів про рух гот івки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриман ими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими поку пцям (клієнтам), записуються о кремо; у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенерг ії здійснення записів за обл іком розрахункових квитанці й; ведення обліку ремонтів, ро біт з технічного обслуговува ння, а також перевірок констр укції та програмного забезпе чення РРО у відповідному роз ділі книги ОРО.
У відповідності до вимог п 7 .4. Порядку № 614 використання кни ги ОРО, зареєстрованої на гос подарську одиницю, передбача є наявність книги ОРО в госпо дарській одиниці, на яку ця кн ига зареєстрована, або на міс ці проведення розрахунків; з дійснення записів про реквіз ити розрахункових квитанцій до початку використання роз рахункової книжки та безпосе редньо після закінчення її в икористання у межах робочого дня чи зміни; щоденне виконан ня записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому д ані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані з а сумами, виданими покупцям (к лієнтам), записуються окремо .
В п.1.2 глави 1 Положення № 637 заз начено, що оприбуткування го тівки - це проведення підпри ємствами і підприємцями облі ку готівки в касі на повну сум у її фактичних надходжень у к асовій книзі, книзі обліку до ходів і витрат, книзі обліку р озрахункових операцій. У раз і проведення готівкових розр ахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбу ткуванням готівки є здійснен ня обліку зазначених готівко вих коштів у повній сумі їх фа ктичних надходжень у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Відповідно до п.2.6 ст.2 Положе ння №637, уся готівка, що надходи ть до кас, має своєчасно, тобто у день одержання готівкових коштів та в повній сумі оприб утковуватися. Суми готівки, щ о оприбутковуються, мають ві дповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розра хункових) документах.
З урахуванням того, що на мо мент перевірки в КОРО був від сутній запис про оприбуткува ння готівкових коштів, що є ви ручкою за реалізовані товари згідно даних фіскальних зві тних чеків РРО за № 1641 за 23.10.2009 рок у на суму 2784 грн. 86 коп. та № 1647 на су му 5355 грн. 19 коп., за 02.11.2009 року, про щ о в книзі зроблено відповідн ий запис перевіряючими, суд п ершої інстанції прийшов до в исновку про задоволення позо вних вимог.
З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в може погодитись із огляду н а наступне.
Статтею 1 Указу Президента У країни «Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки»від 12 червня 1995 року № 436/95 пер едбачено, що у разі порушення юридичними особами всіх фор м власності, фізичними особа ми - громадянами України, ін оземними громадянами та особ ами без громадянства, які є су б' єктами підприємницької д іяльності, а також постійним и представництвами нерезиде нтів, через які повністю або частково здійснюється підпр иємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що вста новлюються Національним ба нком України, до них застосов уються фінансові санкції у в игляді штрафу, зокрема, за не оприбуткування (неповне та/а бо несвоєчасне) оприбуткуван ня у касах готівки - у п' ятик ратному розмірі не оприбутк ованої суми.
Передбачені вищевказаною статтею штрафи в повному обс язі стягуються до державного бюджету в порядку, встановле ному законодавством.
Штрафні санкції, передбаче ні цим Указом, застосовуютьс я до осіб, зазначених у ст. 1 Ука зу, органами державної подат кової служби на підставі мат еріалів проведених ними пере вірок і подань державної кон трольно - ревізійної служби , фінорганів, комерційних бан ків та органів МВС України в у становленому законодавство м порядку та в розмірах, чинни х на день завершення перевір ки або на день одержання орга нами державної податкової сл ужби зазначених подань. Конт роль за додержанням особами, зазначеними у статті 1 даного Указу, крім банків, норм з рег улювання обігу готівки в нац іональній валюті, що встанов люються Національним банком України, здійснюють органи д ержавної податкової служби, що передбачено статтями 2 та 3 Указу № 436/95.
Порядок застосування та ст ягнення сум штрафних (фінанс ових) санкцій органами держа вної податкової служби визна чено Інструкцією про порядок застосування та стягнення с ум штрафних (фінансових) санк цій органами державної подат кової служби, затвердженої н аказом Державної податкової адміністрації України № 253 ві д 21.06.2001 року за № 268/5459.
Згідно з пп. 2.3 п. 2 Інструкції ш трафна (фінансова) санкція (шт раф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від с уми податкового зобов'язання (без урахування пені та штраф них санкцій), справляється з п латника податків у зв'язку з п орушенням ним правил оподатк ування, визначеними відповід ними законодавчими та іншими відповідними нормативно-пра вовими актами, на підставі рі шення контролюючого органу.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995р. № 265/95-ВР суми фінансови х санкцій, підлягають перера хуванню суб' єктами підприє мницької діяльності до Держа вного бюджету України в деся тиденний термін з дня прийня ття органами державної подат кової служби України рішення про застосування таких фіна нсових санкцій.
З огляду на вимоги пункту 11 с татті 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» від 04.12.1990 року № 509, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми недоїмки, пені у випа дках, порядку та розмірах, вст ановлених законами України.
Частиною 2 статті 19 КАС Украї ни зазначається, що адмініст ративні справи з приводу оск арження правових актів індив ідуальної дії, а також дій чи б ездіяльності суб' єктів вла дних повноважень, які прийня ті (вчинені, допущені) стосовн о конкретної фізичної чи юри дичної особи (їх об' єднань), в ирішуються за вибором позива ча адміністративним судом за зареєстрованим у встановлен ому законом порядку місцем п роживання (перебування, знах одження) цієї особи-позивача , або адміністративним судом за місцезнаходженням відпов ідача, крім випадків, передба чених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених ст. 72 цього Ко дексу.
Як зазначено ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.
З огляду на зазначене, колег ія суддів вважає, що судом пер шої інстанції всебічно, повн о та об' єктивно розглянуто справу, правильно встановлен о обставини, яким дано правил ьну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вим ог.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу При ватного підприємства «Аптек а 03»залишити без задоволення , а постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 21 грудня 2010 року - без зм ін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі, з 21.03.2011 року , шляхом подачі касаційної ск арги безпосередньо до Вищого адміністративного суду Укра їни в порядку ст. 212 КАС України .
Головуючий суддя: І.Й. Петрик
Судді: І.О. Грибан
А.Б. Парінов
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2011 |
Оприлюднено | 04.04.2011 |
Номер документу | 14524187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні