Постанова
від 09.03.2011 по справі 2а-409/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

9 березня 2011 р. №2а-409/11/1070

приміщення суду за адресою : м. Київ, бул. Лесі Українки , 26, зал судових засідань №1018

час прийняття постанови : 09 год. 45 хв.

Київський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого - судді Леонтович А.М.

при секретарі - Воро нюк М.М.

за участю представни ків сторін

від позивача: Во єводін Р.І. (за довіреністю)

від відповідача: не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

до

про Державної податкової ін спекції у Києво - Святошинськ ому районі Київської області

Товариства з обмеженою від повідальністю “ГЛАДІУС-2009”

стягнення заборгова ності

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспе кція у Києво-Святошинському Київської області (далі - по зивач) звернулась до суду з а дміністративним позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «ГЛАДІУС-2009” (далі - відповідач) про стягнення податкової заборгованості в розмірі 2 901 412,47 грн.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на здійсненні податковим о рганом визначеної законом ко мпетенції щодо здійснення ко нтролю за своєчасністю, прав ильністю нарахування та спла ти податків і зборів (обов'язк ових платежів), а також стягне ння з платників податків заб оргованості перед бюджетами та державними цільовими фон дами.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю, проси в суд позов задовольнити.

Відповідач вкотре в судов е засідання не прибув, ухвала про відкриття провадження у справі та призначення її до с удового розгляду, а також пов істки про виклик в судове зас ідання надсилались відповід ачу за адресою, за якою відпов ідач зареєстрований в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців.

Відповідно до частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру, або за адресою , яка вказана її представнико м, і це підтверджується підпи сом відповідної службової ос оби.

Окрім того частиною одинад цятою статті 35 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни передбачено, що у разі по вернення поштового відправл ення із повісткою, яка не вруч ена адресату з незалежних ві д суду причин, вважається, що т ака повістка вручена належни м чином.

Згідно з статтею 18 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» якщо в ідомості, які підлягають вне сенню до Єдиного державного реєстру були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними.

Відповідно до частини пер шої статті 19 зазначеного Зако ну встановлено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридич ну особу, які містяться в Єдин ому державному реєстрі, не по в' язана із змінами до устан овчих документів юридичної о соби або не підлягає державн ій реєстрації, виконавчий ор ган юридичної особи або упов новажена ним особа зобов' яз аний подати (надіслати реком ендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходж енням юридичної особи заповн ену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі.

Судом визнано за можливе ро зглянути справу у відсутност і відповідача на підставі на явних у справі доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, врахувавши норми з акону, які діяли на момент вин икнення правовідносин між ст оронами, суд вважає встановл еними наступні обставини та відповідні їм правовідносин и.

Товариство з обмеженою від повідальністю «ГЛАДІУС-2009» за реєстровано Києво-Святошинс ькою районною державною адмі ністрацією Київської област і 19.02.2009 (ідентифікаційний код 36263 928), як платник податків перебу ває на обліку у Державній под атковій інспекції Києво-Свят ошинського районі Київської області.

За результатами фінансово -господарської діяльності ві дповідача у нього утворилася заборгованість перед бюджет ом з податку на додану вартіс ть, з податку на прибуток прив атних підприємств та з комун ального податку.

Заборгованість з податку н а додану вартість виникла з т аких підстав:

На підставі постанови стар шого слідчого з ОВС СВ ПМ ДПА в Київській області від 12.05.2010 вин есеної в рамках розслідуванн я кримінальної справи № 28-2835 за обвинуваченням директора та головного бухгалтера ТОВ «Г ЛАДІУС-2009» ОСОБА_3 в умисно му ухиленні від сплати подат ку на додану вартість в особл иво великих розмірах за част иною третьою статті 212 Криміна льного кодексу України, та по обвинуваченню ОСОБА_4 в о рганізації умисного ухиленн я від сплати податку на додан у вартість в особливо велики х розмірах за статтею 27, части ною третьою статті 212 Кримінал ьного кодексу України, засту пником начальника відділу по даткового контролю та аналіт ичної роботи управління пода ткового контролю юридичних о сіб ДПІ у Києво-Святошинсько му районі ОСОБА_5 проведен о невиїзну документальну пер евірку ТОВ «ГЛАДІУС-2009» щодо в заємовідносин з ТОВ «Профсер віс-ВМ», ТОВ «Бізнес Алвінет Л ТД» та ТОВ «Ефес Групп» за пер іод з 01.01.2009 по 30.03.2010. Перевірка пров одилась з 11.10.2010 по 18.10.2010.

За результатами перевірки складено Акт перевірки в ід 18.10.2010 № 667/23-1/36263928 (далі - Акт) в ідповідно до якого встановле но порушення підпункту 7.2.4 пун кту 7.2, підпунктів 7.4.1, 7.4.4 та 7.4.5 пунк ту 7.4 статті 7 Закону України ві д 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на до дану вартість» (далі Закон № 16 8/97-ВР), ТОВ «ГЛАДІУС-2009» завищено податковий кредит з ПДВ на за гальну суму 1 933 897 грн.

Так, відповідно до висновку Науково-дослідного експертн о-криміналістичного центру Г оловного управління МВС Укра їни у Донецькій області від 09. 03.2010 № 44, встановлено проведення безтоварних операцій між ТО В «ГЛАДІУС-2009» та ТОВ «Профсер віс-ВМ», ТОВ «Бізнес Алвінет Л ТД» та ТОВ «Ефес Групп», та вна слідок чого ТОВ «ГЛАДІУС-2009» в порушення вимог підпункту 7.4. 1 пункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР за період березень - жовтен ь 2009 року, безпідставно сформо вано податковий кредит , не на раховано та не сплачено до бю джету податку на додану варт ість на загальну суму 1 933 897 грн .

На підставі Акту переві рки винесено податкове повід омлення-рішення № 0000122301/0 від 26.10.2010, відповідно до якого визначе но податкове зобов' язання з податку на додану вартість з а основним платежем у розмір і 1 933 897 грн. та штрафні (фінансов і) санкції у розмірі 966 948,50 грн.

Крім того, працівниками ДПІ у Києво-Святошинському райо ні була проведена перевірка дотримання вимог податковог о законодавства в частині св оєчасності подання податков ої звітності з податку на дод ану вартість, під час якої бул о встановлено порушення п.п. 4. 1.4 п. 4.1 ст. 4, Закону України від 21.12. 2000р. №2181-ІІІ «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » (далі - Закон №2181-ІІІ). За резу льтатами перевірок складено акт перевірки № 253 від 29.03.2010, на пі дставі якого за неподання по даткової декларації з податк у на додану вартість за груде нь, січень 2010 року (термін подан ня 20.01.2010 та відповідно 22.02.2010, проте подано 22.03.2010) у строки, визначен і законодавством винесено по даткове повідомлення-рішенн я № 0005381502/0 від 29.03.2010 року про застос ування штрафної санкції у ро змірі 340 грн.

Правова оцінка вимог подат кового органу про стягнення податку на додану вартість ґ рунтується на таких положенн ях законодавчих актів:

Згідно з статтею 11 Закону У країни від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні» (да лі - Закон № 996-ХІV), на основі да них бухгалтерського обліку п ідприємства зобов'язані скла дати фінансову звітність. Фі нансову звітність підписуют ь керівник та бухгалтер підп риємства.

Статтею 2 Закону № 996-ХІV перед бачено, що сфера дії Закону по ширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, неза лежно від їх організаційно-п равових форм і форм власност і, які зобов'язані вести бухга лтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог пункту 2 ст атті 3 цього ж Закону бухгалте рський облік є обов'язковим в идом обліку, який ведеться пі дприємством. Фінансова, пода ткова, статистична та інші ви ди звітності, що використову ють грошовий вимірник, грунт уються на наданих бухгалтерс ького обліку.

Необхідність підтвердженн я господарських операцій пер винними документами визначе на підпунктом 1.2 пункту 1, підпу нкту 2.1 п пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському о бліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів Украї ни від 24.05.1995 №88 і зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни від 05.06.1995 за № 168/704 (далі - Пол оження), первинні документи - ц е письмові свідоцтва, що фікс ують та підтверджують господ арські операції, включаючи р озпорядження та дозволи адмі ністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону № 996-ХІV встан овлено вимоги до первинних д окументів, які є підставою дл я бухгалтерського та податко вого обліку. Згідно з даною но рмою, підставою для бухгалте рського обліку господарськи х операцій є первинні докуме нти, які фіксують факти здійс нення господарських операці й. Первинні документи повинн і бути складені під час здійс нення господарської операці ї, а якщо це неможливо - безпос ередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкуван ня оброблення даних на підст аві первинних документів мож уть складатися зведені облік ові документи. Такі первинні документи повинні мати обов 'язкові реквізити: назву доку мента (форми); дату і місце скл адання; назву підприємства, в ід імені якого складено доку мент; зміст та обсяг господар ської операції, одиницю вимі ру господарської операції; п осади осіб, відповідальних з а здійснення господарської о перації і правильність її оф ормлення; особистий підпис а бо інші дані, що дають змогу ід ентифікувати особу, яка брал а участь у здійсненні господ арської операції.

Згідно з пункту 2.4 Положення , первинні документи (на папер ових і машинозчитуваних носі ях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовост і повинні мати такі обов'язко ві реквізити; назва підприєм ства, установи, від імені яких складений документ, назва до кумента (форми), код форми, дат а і місце складання, зміст гос подарської операції та її ви мірники (у натуральному і вар тісному виразі), посади, прізв ища і підписи осіб, відповіда льних за дозвіл та здійсненн я господарської операції і с кладання первинного докумен та. Забороняється приймати д о виконання первинні докумен ти на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам (пункт 2.15 та 2.16 Положення) .

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР п одатковий кредит звітного пе ріоду визначається виходячи із договірної (контрактної) в артості товарів (послуг) прот ягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виг отовленням товарів та послуг з метою їх подальшого викори стання в оподатковуваних опе раціях у межах господарської діяльності платника податку .

Згідно з підпунктом 7.4.4 пункт у 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР, якщо платник податку придбаває (в иготовляє) матеріальні та не матеріальні активи (послуги) , які не призначаються для їх в икористання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв' язку з таким придбанням (виготовленням), не включаєть ся до складу податкового кре диту.

Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 ста тті 7 Закону № 168/97-ВР передбачен о, що не підлягають включенню до складу податкового креди ту суми сплаченого (нарахова ного) податку у зв'язку з придб анням товарів (послуг), не підт верджені податковими наклад ними чи митними деклараціями (іншими подібними документа ми згідно з підпунктом 7.2.6 цьог о пункту). У разі коли на момен т перевірки платника податку органом державної податково ї служби суми податку, попере дньо включені до складу пода ткового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначени ми цим підпунктом документам и, платник податку несе відпо відальність у вигляді фінанс ових санкцій, установлених з аконодавством, нарахованих н а суму податкового кредиту, н е підтверджену зазначеними ц им підпунктом документами.

Заборгованість з податку н а прибуток приватних підприє мств виникла з таких підстав :

Відповідачем було подано д о ДПІ у Києво-Святошинському районі квартальну деклараці ю з податку на прибуток прива тних підприємств № 38146 від 28.04.2010, в якій самостійно визначав ро змір сплати в сумі 560,65 грн. Як вс тановлено судом. Дану деклар ацію вилучено оперуповноваж еним ВПМ ДПІ у Києво-Святошин ському районі за дорученням слідчого на підставі статей 84, 85 Кримінально процесуально го кодексу України.

Заборгованість з комуналь ного податку виникла з таких підстав:

Відповідачем також самост ійно подано до ДПІ у Києво-Свя тошинському районі розрахун ок з комунального податку ві д 28.04.2010 № 38147, згідно якого розмір к омунального податку складає 5,10 грн.

Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача, з урахуванням штрафних санкці й становить 2 901 412,47 грн.

З метою погашення податков ої заборгованості, керуючись нормами Закону №2181-ІІІ позива чем були сформовані перша по даткова вимога № 1/1039 від 31.05.2010 (нап равлено за допомогою почти), д руга податкова вимога № 2/1351 від 06.09.2010 (згідно акту № 82 від 15.09.2010 виві шено на дошку податкових ого лошень).

Таким чином, підводячи підс умок вимог податкового орган у про стягнення податкової з аборгованості слід зазначит и, що правова оцінка також ґру нтується на таких положеннях законодавчих актів:

Згідно з пунктом 1.11 статті 1 З акону №2181-ІІІ податкова декла рація. розрахунок (далі - подат кова декларація) - документ, щ о подається платником податк ів до контролюючого органу у строки, встановлені законод авством, на підставі якого зд ійснюється нарахування та/аб о сплата податку, збору (обов 'язкового платежу).

Відповідно до підпункту 7.8.1 п ункту 7.8 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» при сплаті податку на д одану вартість податковим пе ріодом є один календарний мі сяць.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону № 2181-ІІІ встановлено , якщо базовий податковий (зві тний) період, що дорівнює кале ндарному місяцю, - податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

В силу пункту 5.1 статті 5 Зако ну № 2181-ІІІ податкове зобов'яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації.

Статтею 5 Закону України № 218 1-ІІІ передбачено, що податков е зобов'язання платника пода тків, нараховане контролюючи м органом, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, якщо платник пода тків не здійснив адміністрат ивного оскарження визначено ї суми податкового зобов'яза ння. Узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.

Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону № 2181-ІІІ пла тник податків, що не подає под аткову декларацію у строки, в изначені законодавством, спл ачує штраф у розмірі десяти н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне та ке неподання або її затримку .

Положеннями підпункту 20.1.18 п ункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (який набрав чинності 01.01.2011), передбачено пр аво органів державної податк ової служби звертатись до су ду щодо стягнення коштів пла тника податків, який має пода тковий борг, з рахунків у банк ах, обслуговуючих такого пла тника, на суму податкового бо ргу або його частини.

Згідно з вимогами пункту 95.1 с татті 95 Податкового кодексу У країни орган державної подат кової служби здійснює за пла тника податків і на користь д ержави заходи щодо погашення податкового боргу такого пл атника податків шляхом стягн ення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх н едостатності - шляхом продаж у майна такого платника пода тків, яке перебуває у податко вій заставі.

Пунктом 95.3 статті 95 Податков ого кодексу України визначен о, що стягнення коштів з рахун ків платника податків у банк ах, обслуговуючих такого пла тника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направл яється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Відповідно ж до пункту 95.4 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни орган державної податко вої служби на підставі рішен ня суду здійснює стягнення к оштів у рахунок погашення по даткового боргу за рахунок г отівки, що належить такому пл атнику податків. Стягнення г отівкових коштів здійснюєть ся у порядку, визначеному Каб інетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 11 статті 10 З акону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «П ро державну податкову службу в Україні» державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податков і інспекції подають до суді в позови до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про визнання угод недійсн ими і стягнення в доход держа ви коштів, одержаних ними за т акими угодами, а в інших випад ках - коштів, одержаних без ус тановлених законом підстав, а також про стягнення забор гованості перед бюджетом і д ержавними цільовими фондам и за рахунок їх майна; зверт аються до суду в інших випад ках, передбачених законом.

Стаття 67 Конституції Укра їни передбачає обов' язок ко жного громадянина сплатити п одатки і збори в порядку і роз мірах, установлених законом.

Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень чинного законо давства України та матеріалі в справи, суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяв і посилання позивача підляга ють задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а доказі в понесення ним інших витрат , пов'язаних з розглядом спра ви, суду не надано, судові вит рати стягненню з відповідача не підлягають

Керуючись статтями 9, 69-71, 97, 158- 163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “ГЛАДІУС-2009” (ідентифікаційн ий код 36263928, адреса: 08161, Київська о бласть, Києво - Святошинськ ий район, с. Тарасівка, вул. Шев ченка, 10) на користь Державног о бюджету України податковий борг у розмірі 2 901 412 (два мільйо ни дев' ятсот одна тисяча чо тириста дванадцять) грн. 47 коп .

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після п овернення скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішення за наслідками а пеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня от римання її копії.

Суддя : (підпис) А.М. Леон тович

З оригіналом згідно. Суд дя

Повний текст постанов и виготовлено 12.03.2011 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.03.2011
Оприлюднено05.04.2011
Номер документу14576571
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-409/11/1070

Постанова від 09.03.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні