Постанова
від 23.02.2011 по справі 2а-206/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 лютого 201 1 року №2 а- 206/11 /1070

приміщення суду за адресою:

м. Київ, бул. Лесі Українки, 26 , зал судових засідань № 10 18

час прийняття постанови : 11 год. 36 хв.

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Леонтович А.М.

при секретарі - Воронюк М.М.

за участю представників сторін:

від позивача - Пустякова О.І. (за довіреністю)

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмін істративну справу

за позовом

Б аришівс ької об' єднаної д ержавної податкової інспекції в Київській області до приватного підприємств а «Люсена - С» про стягнення податкової заборгованості

ВСТАНОВИВ:

Баришівська об' єднана державна податкова інспекція Ки ївської області (далі - позивач) зверн улась до суду з адміністративним позовом до пр иватного підприємства «Люсена - С» (далі - відп овідач) про стягнення податкової заборгованості в розмірі 171 499 грн . 31 коп.

Позовні вимоги ґрунтуються на здійсненні податковим органом визначено ї законом компетенції щодо здійснення контролю за своєчасністю, правил ьністю нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами т а державними цільовими фондами.

У судовому засіданні представник пози вача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не прибув про розгляд справи повідомлявся належним чином, від зиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не за безпечив.

Ухвала про відк риття провадження у справі та призначення її до судового розгляду, а так ож повістки про виклик в судове засідання надсилались відповідачу за ад ресою, за якою відповідач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі ю ридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважаєть ся, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка вказана її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Окрім того ч. 11 ст. 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштовог о відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від су ду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру були внесені до нього, то такі відомості вваж аються достовірними.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 зазначеного Закону встановлено, що у разі, якщо змін а відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєс трі, не пов' язана із змінами до установчих документів юридичної особи а бо не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи а бо уповноважена ним особа зобов' язаний подати (надіслати рекомендова ним листом) державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної осо би заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юр идичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Приватне підприємс тво «Люсена-С» заявку про внесення змін до відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи не подавало.

Судом визнано за можливе розглянути справу у відсутності в ідпов ідача на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, все бічно і повно з' ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов , оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відп овідні їм правовідносини.

Приватне підприємст во «Люсена-С» було зареєстроване Баришівською районною державною адмі ністрацією Київської області 03.11.2009 року, номер запису в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 1 327 102 0000 000683. Як платн ик податків приватне підприємство «Люсена-С» перебуває на обліку Баришівській об' єднаній державній податковій інспекції Київської області .

За результатами фінансово-господарської ді яльності відповідача у нього утворилася заборгов аність перед бюджетом з податку на додану вартіс ть та з податку на прибуток.

Заборгованість з податку на додану вартість виникла з таких підстав:

На підставі п.1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Украї ні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ було проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку звітних декларацій з податку на додану в артість з урахуванням уточнюючих розрахунків Приватного підприємства «Люсена-С».

За результатам и перевірки складено акт перевірки № 1620 /1500-36812110 від 23.06.2010 року (далі - Акт п еревірки) відповідно до якого зроблені наступні висновки :

- підприємство не має в наявності підтверджуюч их документів на право формування податкового кредиту, чим порушено під пункт 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (далі Закон № 168/97-ВР).

- пла тником податків юридичною особою несвоєчасно сплачено суми податку на додану вартість, чим порушено підпункт 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21.12.2000 року № 2181 -ІІІ «Про порядок погашення зобов' язань платників податків перед бюджетам и та державними цільовими фондами» (далі - За кон № 2181-ІІІ) .

На підставі даного А кту перевірки винесено податков і повідомлення-р ішення від 23.06.2010 року № 0000771600/0 та № 0000781600/0 , відповідно до яких визначено суму податкового зобов' язання за основн им платежем - 162497,00 грн. та сума штрафних (фінансових) санкцій в сукупності - 8168,39 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачу надано запит від 27.05.2010 року № 514/10/15 з п риводу розбіжностей по додатку 5 по деклараціях з ПДВ. Відповідачем було надано пояснювальну від 09.06.2010 року № 269 про те, що дані операцій були відображ ені по відповідних деклараціях з ПДВ помилково та зазначили, що на даний час подати підтверджуючі документи не є можливим у зв' язку з їх відсутн істю.

Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Зако ну № 168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми спл аченого (нарахованого) податку у зв' язку з придбанням товарів (послуг), н е підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 ц ього пункту).

Згідно з підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону № 168/97-ВР д атою виникне ння права пла тника податку на податковий кредит вважається дата здійснен ня першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робі т, послуг), дата виписки в ідповідного рахунку (товарного ч ека) - в разі р озрахунків з використанням кредитних де бетових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником под атку товарів (робіт, послуг).

Відповідно ж до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 За кону № 168/97-ВР, п од аткова накладна вид ається платником податку , який поставляє товари (послуги), на в имогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податковог о кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахуванн я податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готі вку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Наці ональним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлени й товарний чек,

інший платіжний чи розрахунков ий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником в ід отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника .

За таких обставин, враховуючи наведене, суд п риходить до висновку, що зазначені у вищезгаданому Акті перевірки поруш ення є правомірними, так як відсутні підтверджуючі документи на право фо рмування податкового кредиту. Відповідачем безпідставно включено до с кладу податкового кредиту суми ПДВ по податкових накладних, без наявнос ті таких податкових накладних, чим завищено суму податкового кредиту на суму 162497, 00 грн.

Підпунктом 17.1.4 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181-ІІІ передбачено, що у разі коли контролюючи й орга н самостійно донараховує суму податково го зобов'язання платн ика податків за підстав ами, визначеними у підпункті "в" підпу нкту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податкі в зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не при ймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донар ахованого податкового зобов'язання, але не менше о дного неоподатковуваног о мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк

недоплати, незалежн о від кількості податкових періодів, що минули .

Окрім того , відповідно до актів перевір ки від 27.07.2010 року № 1816/16-00-36812110, від 06.09. 2010 року № 2131/16-00-36812110 та від 12.11.2010 року № 2770/16-00-36812110 відповідачу у відповідності до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181-ІІІ (за н есвоєчасне подання податкової декларації з ПДВ за травень, липень, верес ень) нараховано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 510,00 грн.

Таким чином, заборг ованість з податку на додану вартість становить 171175,39 грн.

Заборгованість з податку на прибуток виникла з таких підстав:

Відповідно до акту перевірки від 07.09.2010 року № 2154/1500-36812110 (щодо своєчасн ості подання податкової звітності) встановлен о порушення підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181-ІІІ, не подано податко ву звітність з податку на прибуток. На підставі до даного акту прийнято податкове повідомленн я-рішення від 07.09.2010 року № 0005161500/0, визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн.

Також згідно з актом п еревірки від 23.06.2010 року № 1620/1500-36812110 (щодо своєчасності сплати податків та зборів з юридичних осіб до бюджету) встановлено, що ві дповідачем протягом граничних строків несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового зобов' язання з податку на прибуток, за що відповідно д о податкових повідомлень-рішень від 23.06.2010 року № 0004111500/0 та № 0004121500/0 за пору шення пункту 5.3 статті 5 Закону № 2181 - ІІІ зобов ' язано відповідача сплатити штраф у загальному розмірі 153,92 грн.

Таким чином, заборгованість з податку на прибу ток становить 323,92 грн.

В зв' язку з чим, загальна сума податкового боргу відпов ідача - 171499,31 грн.

З метою погашення податкової заборгованост і п озивачем на адресу відповідача напр авл ялись по даткові вимоги: перша №1/ 78 від 24.05.2010 р оку , друга №2/105 від 07.07.2010 р оку, як і і були отримані відповідачем, проте останнім ніяким чином не вжито заходів реагування .

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли в зага льному між сторонами, суд виходить з таких п оложень законодавчих актів.

Згідно з пун к том 1.11 статті 1 Закону №2181-ІІІ податкова декларація. розрахунок (далі - податков а декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючо го органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійс нюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до підпункт у 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закон № 168/97-ВР при спла ті податку на додану вартість податковим періодом є один календарний мі сяць.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181-ІІІ встановлено, якщо базовий податковий (звітний) період, що дорівнює кален дарному місяцю, - податкові декларації подаються за базовий податковий ( звітний) період протягом 20 календарних днів, наступних за останнім кален дарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 стат ті 5 Закону №2181- ІІІ п латник податків зобов'я заний самостійно сплатити суму податковог о зобов'язання, зазначен у у поданій ним податков ій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за

останнім днем відповідного гран ичного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

В силу пункту 5.1 статті 5 Закону № 2181-ІІІ податко ве зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій д екларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової деклар ації.

Статтею 5 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим о рганом, вважається узгодженим у день отримання платником податків пода ткового повідомлення, якщо платник податків не здійснив адміністратив ного оскарження визначеної суми податкового зобов'язання. Узгоджена су ма податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, ви значені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника пода тків.

Згідно з підпунктом 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Зако ну № 2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, ви значені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковува них мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

П ідпунктом 17.1.7 пункт у 17.1 статті 17 Закону № 2181-III передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену сум у податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим З аконом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмір ах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничн ого строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти ві дсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 кал ендарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узго дженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків по гашеної суми податкового боргу.

Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 З акону № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Органами, уповноваженими здійснювати заход и з погашення податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 За кону № 2181-ІІІ, є виключно податкові органи.

У разі, к оли платник податків, як це передбачено підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181-ІІІ , н е сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до пункту 11 статті 11 Закону України “Про де ржавну податкову службу в Україні” органами державної податкової служ би надано право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїм ки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Згідно пунктом 11 статті 10 Закону України від 04.12.1990 №509-Х ІІ «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспек ції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні т а об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підп риємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в ін ших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а тако ж про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.

Стаття 67 Конституції України передбачає обов' язок кожного громадянина сплатити податки і збори в порядку і розмірах, устан овлених законом.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визна чено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюєтьс я на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх до казів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Ко дексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторо на повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та запере чення.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, в ідповідач суду не надав.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, щ о викладені в позовній заяві посилання позивача підлягають задоволенн ю.

Оскільки сп ір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від спл ати судового збору, а доказів понесення ним інших витрат, пов'язаних з ро зглядом справи, суду не надано, судові витрати стягненню з відповідача н е підлягають .

Керуючись статтями 9, 69-71, 97, 158-163 Кодексу адміністра тивного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний п озов - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Люсена - С» (Київська область, смт. Бари шівка, вул. Комсомольська, буд.11, кв.17, ідентифікаційний код 36812110) на користь Державного бюджету України податкову заборгованість у розмірі 171 499 (сто сімдесят одна тисяча чотириста дев' ятсот дев'ять) грн. 31 коп.

Постанова набирає законної сили після за кінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо ї ї не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційн ого адмініст ра тивного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом д есяти днів з дня її проголошення, а в разі проголошення лише вступної та р езолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому пр овадженні - протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя: (підпис) А.М. Леонтович

З оригіналом згідн о. Суддя

Повний текст постанови виготовлено 2 5 .0 2 .201 1 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2011
Оприлюднено05.04.2011
Номер документу14576575
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-206/11/1070

Постанова від 23.02.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні