Постанова
від 24.03.2011 по справі 2а-650/10/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-650/10/1070 Головуюч ий у 1-й інстанції: Панченко Н.Д .

Суддя-доповідач: Пилипен ко О.Є.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"24" березня 2011 р. м. Ки їв

Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

головуючого судді - Пилипенко О.Є.

суддів - Аліменко В.О. та Глущенко Я.Б.,

при секретарі - Гончар Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Арлес»на постанову Київ ського окружного адміністра тивного суду від 30 червня 2010 ро ку у справі за позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Арлес»до Державної ін спекції з контролю за цінами у Київській області про визн ання дій протиправними та ск асування рішення, -

В С Т А Н О В И Л А:

У квітні 2009 року позивач - Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Арлес»звер нувся до Київського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом до Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами у Київській облас ті про визнання дій протипра вними та скасування рішення , в якому просив: скасувати ріш ення про застосування економ ічних санкцій № 35 від 17.02.2009 року т а зобов' язати відповідача н адати моніторинг цін на ринк у Києва та Київської області м' ясопродуктів (яловичини) з квітня 2008 року по лютий 2009 рок у.

Постановою Київського окр ужного адміністративного су ду від 30 червня 2010 року у задово ленні позову відмовлено повн істю.

Не погоджуючись із судови м рішенням, позивач звернувс я із апеляційною скаргою, в як ій просить скасувати постано ву суду першої інстанції та п рийняти нову, якою позовні ви моги задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування вимо г апеляційної скарги апелянт посилався на те, що судом перш ої інстанції порушено норми матеріального права, а висно вки суду не відповідають обс тавинам справи.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави, доводи апеляційної ска рги, колегія суддів вважає не обхідним апеляційну скаргу з адовольнити частково, постан ову скасувати та постановити нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в части ні скасування рішення про за стосування економічних санк цій № 35 від 17.02.2009 року, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 159 КАС Укр аїни судове рішення повинно бути законним і обґрунтовани м. Законним є рішення, ухвален е судом відповідно до норм ма теріального права при дотрим анні норм процесуального пра ва. Обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з' ясованих о бставин у адміністративній с праві, підтверджених такими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.

У відповідності до п.п. 3, 4 ч. 1 с т. 202 КАС України суд апеляційн ої інстанції скасовує рішенн я суду першої інстанції та ух валює нове якщо встановить н евідповідність висновків су ду обставинам справи та пору шення норм матеріального або процесуального права, що при звело до неправильного виріш ення справи або питання.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Арлес»(код 24735031) є юриди чною особою та зареєстроване Вишгородською районною держ авною адміністрацією Київсь кої області 11.04.1997, про що зробле но запис за № 1 334 120 0000 001151, та знаход иться за адресою: Київська об ласть м. Вишгород. проспект Ше вченка 1 та здійснює оптову то ргівлю м'ясом та м'ясними прод уктами.

У період з 26.01.2009 по 17.02.2009 посадов ими особами Державної інспек ції з контролю за цінами у Киї вській області, з метою контр олю за додержанням позивачем порядку формування, встанов лення та застосування цін і т арифів, проведено планову пе ревірку позивача за період з 01.01.2007 по 26.07.2009.

За результатами перевірки складений Акт від 17.02.2009 № 64, в яко му встановлені порушення поз ивачем п. 2 Розпорядження Київ ської обласної державної адм іністрації «Про заходи з рег улювання цін на продовольчом у ринку Київської області».

Висновок перевіряючих гру нтується на тому, що у 2008 році п озивач провадив діяльність з реалізації продовольчих тов арів за цінами, які були збіль шені ним протягом місяця біл ьш як на 1 відсоток та не задек ларував зазначене зростання , у результаті чого за період з 26.07.2008 по 17.01.2009 позивачем необгрун товано отримано суму виручки у розмірі 44800.76 грн. Так, позивач здійснював реалізацію ялови чини І категорії охолодженої в четвертинках (бики 95 кг+) за ц іною 19,58 грн/кг. яка перевищує з адекларовану ним 08.05.2008 у розмір і 18,75 грн/кг. (накладна № 8 від 08.05.2008 ) ; яловичину І категорії охоло джену в четвертинках (бики 80 к г. - 95 кг.) за ціною 19, 58 грн/кг, яка пе ревищує задекларовану ним ві д 08.05.2008 у розмірі 18, 42 грн/кг (накла дна № 8 від 08.05.2008 ); м'ясо яловичини вищого ґатунку, жиловане зам орожене в блоках за ціною 28. 75 г рн/кг, яка перевищує задеклар овану ним 11.04.2008 у розмірі 26. 67 грн/к г. (накладна № 5 від 11.04.2008); м'ясо яло вичини І гатунку, жиловане за морожене в блоках за ціною 26, 00 грн/кг, яка перевищує задекла ровану ним від 31.05.2008 у розмірі 23. 75 грн/кг (накладна № 11 від 31.05.2008), що призвело до порушення пункт у 2 Розпорядження Київської о бласної державної адміністр ація "Про заходи з регулюванн я цін на продовольчому ринку Київської області".

Поряд з цим, згідно Виснов ку Державної інспекції з кон тролю за цінами у Київській о бласті за результатами розгл яду матеріалів перевірки ТОВ «Арлес» від 12.02.2009 № 64, погодженог о начальником інспекції 17.02.2009, в иявлено, що в акті перевірки т а розрахунку необгрунтовано отриманої суми виручки інсп ектором помилково зазначено номер та дату задекларовано ї ціни по яловичині І категор ії охолодженої у четвертинка х (бики 80 кг. - 95 кг.) № РН - 8 від 08.05.2008 у з в'язку з чим до уваги необхідн о брати накладну № РН - 11 від 31.05.200 8.

На підставі Акта перевірки відповідачем було прийнято рішення про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін в ід 17.02.2009 № 35, яким вирішено вилучи ти у позивача необгрунтовано одержану суму виручки у розм ірі 44 800, 76 грн. та стягнути штраф у подвійному розмірі від сум и необгрунтовано одержаної в иручки, що складає 89 601, 52 грн.

Як вбачається з Акта переві рки та оспорюваного рішення, підставою для застосування економічних санкцій є виснов ок відповідача про порушення позивачем Порядку декла рування зміни оптово-відпуск них цін на продовольчі товар и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 17.10.2007 № 1222 (надалі - Порядок № 1222), та вимог п.2 Розпорядження Київської обласної державно ї адміністрації "Про заходи з регулювання цін на продовол ьчому ринку Київської област і", що призвело до отримання не обгрунтованої виручки.

Відмовляючи у задоволені п озовних вимог, суд першої інс танції виходив з того, що

оскаржуване рішення прий няте відповідачем з урахуван ням вимог чинного законодавс тва, оскільки останній діяв в межах повноважень, наданих й ому законами України та підз аконними нормативно-правови ми актами, а позивачем не нада но обґрунтованих спростуван ь щодо неправомірності засто сування відповідачем до дани х правовідносин Порядку № 1222 та Розпорядження Київськ ої облдержадміністрації «Пр о заходи з регулювання цін на продовольчому ринку Київськ ої області».

Колегія суддів не погод жується з таким висновком су ду першої інстанції виходячи з наступного.

Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організації контролю за їх дотриманням на територ ії республіки, визначені Зак оном України від 03.12.1990 №507-ХІІ «Пр о ціни і ціноутворення»(нада лі - Закон України «Про ціни і ціноутворення»).

Ст. 6 Закону України «Про цін и і ціноутворення»встановле но, що у народному господарст ві застосовуються вільні цін и і тарифи, державні фіксован і та регульовані ціни і тариф и. Відповідно до положень ста тті 7 вказаного Закону Україн и вільні ціни і тарифи встано влюються на всі види продукц ії, товарів і послуг, за винятк ом тих, по яких здійснюється д ержавне регулювання цін і та рифів.

Приписами ч. 1, 2 ст.9 Закону Укр аїни «Про ціни і ціноутворен ня»передбачено, що державні фіксовані та регульовані цін и і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визн ачальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на това ри і послуги, що мають вирішал ьне соціальне значення, а так ож на продукцію, товари і посл уги, виробництво яких зосере джено на підприємствах, що за ймають монопольне (домінуюче ) становище на ринку. Державні фіксовані та регульовані ці ни і тарифи встановлюються д ержавними органами України.

Відповідно до вимоги ст. 4 За кону України «Про ціни і ціно утворення»передбачено, що Ка бінет Міністрів України визн ачає перелік продукції, това рів і послуг, державні фіксов ані та регульовані ціни і тар ифи, які затверджуються відп овідними органами державног о управління, крім сфери теле комунікацій; визначає повнов аження органів державного уп равління в галузі встановлен ня і застосування цін (тарифі в), а також по контролю за ціна ми (тарифами).

Механізм декларування суб 'єктами господарювання зміни оптово-відпускних цін перед бачений Порядком деклар ування зміни оптово-відпускн их цін на продовольчі товари , який затверджений постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 17.10.2007 № 1222 (надалі -Порядок № 1222).

Відповідно до пункту 1 Пор ядку цей Порядок визна чає механізм декларування зм іни оптово-відпускних цін на борошно пшеничне вищого, пер шого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, сви нину, м'ясо птиці, ковбасні вир оби варені, молоко, сир, сметан у, масло вершкове, яйця курячі , цукор, олію соняшникову, пере дбачене пунктом 12 додатка до п останови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 р. N 1548 "Про встано влення повноважень органів в иконавчої влади та виконавчи х органів міських рад щодо ре гулювання цін (тарифів)".

Так, вищезазначеною постан овою передбачено повноважен ня центральних органів викон авчої влади, Ради міністрів А втономної Республіки Крим, о бласних, Київської та Севаст опольської міських державни х адміністрацій, виконавчих органів міських рад щодо рег улювання цін і тарифів на окр емі види продукції, товарів і послуг.

Пунктом 12 відповідної Поста нови зазначено, що Рада мініс трів Автономної Республіки К рим, обласні, Київська та Сева стопольська міські державні адміністрації регулюють (вс тановлюють) граничні торгове льні (постачальницько-збутов і) надбавки до оптової ціни ви робника (митної вартості) на б орошно, хліб, макаронні вироб и, крупи, цукор, яловичину, сви нину і м'ясо птиці, ковбасні ви роби варені, молоко, сир, смета ну, масло вершкове, олію соняш никову, яйця курячі не вище 15 в ідсотків без урахування витр ат з їх транспортування у між міському сполученні.

З правового аналізу вищевк азаних норм, можна стверджув ати, що кожна з міських, обласн их державних адміністрацій в становлюють (регулюють) ціни та тарифи на окремі продукці ї, товари і послуги для забезп ечення стабільності продукт ових ринків різних регіонів.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено к олегією суддів, позивач - То вариство з обмеженою відпові дальністю «Арлес», зареєстро ваний за адресою: Київська область, м.Вишгород, проспект Шевченка 1.

Проте свою господарську ді яльність товариство здійсню є шляхом поставки продовольч ої сировини підприємствам пе реробної промисловості АР Кр им (даний факт зазначений в ак ті перевірки) та підтверджує ться контрактами (договорами ), що містяться у матеріалах сп рави (а.с.7-12, 98-99, 103-104, 129-130, 145-148).

Враховуючи вищезаначене, к олегія суддів приходить до в исновку, що відповідачем бул о неправомірно застосовано д о ТОВ «Арлес»штрафні санкції за порушення п.2 Розпорядженн я Київської облдержадмініст рації «Про заходи з регулюва ння на продовольчому ринку К иївської області»виходячи з наступного.

Вищезазначене розпоряджен ня було прийнято з метою покр ащення ситуації на продоволь чому ринку Київської області та встановлювало для підпри ємств, установ, організацій н езалежно від організаційно-п равової форми і форми власно сті, фізичних осіб - підприємц ів, які провадять діяльність з виробництва та/або реаліза ції продовольчих товарів (да лі - суб'єкти господарювання) в області: граничні торговель ні (постачальницько-збутові) надбавки до оптової ціни вир обника (митної вартості) неза лежно від кількості перепрод ажу на: борошно, хліб, макаронн і вироби, крупи, цукор, яловичи ну, свинину і м'ясо птиці, ковб асні вироби варені, молоко, си р, сметану, масло вершкове, олі ю соняшникову, яйця курячі не вище 15 відсотків без урахуван ня витрат з їх транспортуван ня у міжміському сполученні; граничні торговельні надбав ки на рівні не вище 10 відсоткі в конкурсної ціни на м'ясо, реа лізоване з державного резерв у відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 09.04.2005 N 266 "Про порядок реалізації м'яса з державного резерву"; г раничні рівні рентабельност і виробництва.

Як вже було зазначено, позив ач здійснює свою діяльність в м.Севастополі, а тому застос ування до нього штрафних сан кцій за порушення п.2 Розпоряд ження Київської облдержадмі ністрації «Про заходи з регу лювання на продовольчому рин ку Київської області»є непра вомірним, оскільки дане Розп орядження розповсюджує свою дію на тих суб' єктів господ арювання, що здійснюють свою господарську діяльність у м ежах Київської області.

Посилання суду першої інст анції на той факт, що дія цього Розпорядження поширюється й на тих суб' єктів господарю вання, що зареєстровані на да ній території не відповідає дійсності, оскільки дане фор мулювання у тексті Розпорядж ення Київської облдержадмін істрації «Про заходи з регул ювання на продовольчому ринк у Київської області»відсутн є.

Колегія суддів Київського апеляційного суду вважає та кож за необхідне зазначити, щ о висновок суду першої інста нції щодо порушення позиваче м Порядку № 1222 не відповіда є дійсності виходячи з насту пного.

Пунктом 1 даного порядку пер едбачено, що останній визнач ає механізм декларування суб 'єктами господарювання зміни оптово-відпускних цін на бор ошно пшеничне вищого, першог о і другого сорту, борошно жит нє обдирне, крупи гречані, яло вичину, свинину, м'ясо птиці (т ушка), ковбасні вироби варені , крім вищого сорту, молоко кор ов'яче питне (пастеризоване, ф асоване у плівку), сир кисломо лочний з вмістом жиру до 9 відс отків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершков е з вмістом жиру до 72,5 відсотка , яйця курячі, цукор-пісок, олі ю соняшникову.

Згідно з п.2 Порядку № 1222 д екларуванню підлягають змін и оптово-відпускних цін на пр одовольчі товари, зазначені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшую ться протягом місяця більш я к на 1 відсоток.

Проте, дані вимоги передбач ені для суб' єктів господарю вання, що здійснюють господа рську діяльність з виробницт ва продовольчих товарів та р еалізації продовольчих това рів.

В акті перевірки Державної інспекції з контролю за ціна ми у Київській області було з азначено, що ТОВ «Арлес»здій снює господарську діяльніст ь шляхом поставки продово льчої сировини, а тому заст осовування до нього штрафні санкції за порушення Поряд ку № 1222 є неправомірним.

Даний висновок суду підтве рджується також Листом № 662 від 23.06.2010 року Державної інспе кції з контролю за цінами в м.С евастополі, в якому зазначен о, відповідно до постанови КМ У №1222 від 17.10.2007р. «Про затверджен ня Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари»зі зм інами, внесеними постановою КМУ №709 від 06.08.2008р., а також відпов ідно до Листа Міністерства економіки України №3804-25/122 від 24.02.2009р. в разі постачання вироб ником (імпортером) товарів, як сировини, підприємствам пер еробної промисловості (у дан ому випадку ПП «МПЗ Ковбаси Камо»і СПД ОСОБА_5) та/аб о підприємствам оптової або роздрібної торгівлі для пода льшого використання при виро бництві готової продукції - п родовольчих товарів, щодо ці н на які запроваджено держав не регулювання, декларування зміни оптово-відпускних цін на такі товари (сировину) не з дійснюється.

Вимога апелянта щодо зобов ' язання Державної комісії з контролю за цінами в Київськ ій області надати моніторинг цін на ринку Києва та Київськ ої області м' ясопродуктів ( яловичини) з квітня 2008 року по л ютий 2009 року є передчасною, оск ільки права позивача фактичн о не порушені в цій частині, а підставою для такого задовол ення має бути відмова у вчине нні або вчинення даної дії з п орушенням норм чинного закон одавства. До того ж, колегія су ддів вважає за необхідне заз начити те, що відмова у задово ленні позовних вимог в цій ча стині не позбавляє позивача права звернутися до Державно ї інспекції з контролю за цін ами в Київській області в пор ядку визначеного чинним зако нодавством.

Таким чином, висновки суду п ершої інстанції не відповіда ють обставинам справи, а пост анова Київського окружного а дміністративного суду від 30 ч ервня 2010 року винесена з поруш енням норм матеріального пра ва, тому підлягає скасуванню з постановленням нової про ч асткове задоволення позовни х вимог Товариства з обмежен ою відповідальністю «Арлес» .

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 202, 205, 206, 2 12, 254 КАС України, колегія судді в, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Това риства з обмеженою відповіда льністю «Арлес»на постанову Київського окружного адміні стративного суду від 30 червня 2010 року - задовольнити частк ово.

Постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 30 червня 2010 року в частині відмови в задоволенні позов ної вимоги щодо скасування р ішення про застосування екон омічних санкцій № 35 від 17.02.2009 рок у - скасувати та прийняти в ц ій частині нове рішення про з адоволення позову.

Рішення Державної інспекц ії з контролю за цінами в Київ ській області від 17.02.2009 року № 35 - скасувати.

В задоволені іншої частини позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Арлес»- відмовити.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів в касацій ному порядку шляхом подачі к асаційної скарги безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України.

Головуючий суддя О.Є.Пилипенко

Судді В.О. Аліменко

Я.Б. Глущенко

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2011
Оприлюднено07.04.2011
Номер документу14627324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-650/10/1070

Постанова від 24.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні