ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2011 р. Справа № 2а/0270/929/11 м . Вінниця
Суддя Вінницького окруж ного адміністративного суду Чудак Олеся Миколаївна , розглянувши в порядку скор оченого провадження матеріа ли справи
за позовом: прокурора Ле нінського району м. Вінниці в інтересах держави в особі Ві нницького територіального у правління Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку
до: Відкритого акціоне рного товариства Чернівецьк е районне підприємство «Агро маш»
про: стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ :
25 лютого 2011 року прокурор Ленінського району м. Вінниц і в інтересах держави в особі Вінницького територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку звернувся в суд з по зовом (далі - Комісія) до Відкр итого акціонерного товарист ва Чернівецьке районне підпр иємство «Агромаш» (далі - Ві дповідач) про стягнення штра фної санкції в розмірі 3000 грн.
Зазначив, що згідно з статте ю 40 Закону України “Про ці нні папери та фондовий ринок ” та пунктом 1 глави 7 розділу V П оложення “Про розкриття інфо рмації емітентами цінних пап ерів” річна інформація про емітента є відкритою і під лягає оприлюдненню емітент ом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкован их видань Верховної Ради України, Кабінету Міністр ів України або Державної ко місії з цінних паперів та ф ондового ринку і розміщенн я у загальнодоступній інфор маційній базі даних Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок ц інних паперів.
В порушення наведених поло жень, Відповідачем річну інф ормацію за 2009 ріку не було опуб ліковано в офіційних друкова них виданнях у зв' язку з чим , уповноваженою особою Коміс ії складено акт №284-ВІ від 08 лис топада 2010 року.
За результатами розгляду ц ього акта 15 листопада 2010 року у повноваженою особою позивач а винесено постанову №287-ВІ пр о застосування до Відповідач а штрафних санкцій у вигляді накладення штрафу у розмірі 3000 грн.
Посилаючись на те, що по дан ий час штрафна санкція в дохі д Державного бюджету України добровільно не сплачена, пос танова про її застосування в ідповідачем в установленому законом порядку не оскаржен а, тобто, фактично наявні підс тави ухилення від відповідал ьності та порушення при цьом у економічних інтересів держ ави, - прокурор просив стягнут и з відповідача 3000 грн. в судово му порядку.
Оскільки сума позову ґрунт ується на рішенні суб' єкта владних повноважень, щодо як ого завершився встановлений строк оскарження, судом в пор ядку статті 183-2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни (далі - КАС України) при ро згляді даної справи застосов ано скорочене провадження.
Так, ухвалою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 28 лютого 2011 року відкри то скорочене провадження і п овідомлено відповідачу, що в ін має право в 10-денний строк з дня одержання даної ухвали н адати заперечення проти позо ву та необхідні документи аб о заяву про визнання позову.
Вимоги даної ухвали Відпов ідач не виконав. Рекомендова не повідомлення про вручення поштового відправлення наді слане судом на його адресу по вернулось до суду по з відміт кою «за вказаною адресою не і снує».
При цьому слід зазначити, що відправлення здійснювалося за адресою, зазначеною проку рором в позовній заяві та у до відці з Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців.
Відповідно до частини четв ертої статті 33 КАС України, у р азі ненадання особами, які бе руть участь у справі, інформа ції щодо їх поштової адреси, с удовий виклик або судове пов ідомлення надсилаються юрид ичним особам та фізичним осо бам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця про живання), що зазначена в Єдино му державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у спра ві за такою адресою вважаєть ся, що судовий виклик або судо ве повідомлення вручене їм н алежним чином.
За даних обставин справа ро зглянута судом в порядку ско роченого провадження за наяв ними в ній доказами в межах ст року, визначеного пунктом 3 ча стини п' ятої статті 183-2 КАС Ук раїни.
Дослідивши надані позивач ем матеріали, а також оцінивш и наявні у справі докази в їх с укупності, суд встановив нас тупне.
Згідно з відомостями витяг у з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців, Відкрите акціонерне товариство Черні вецьке районне підприємство «Агромаш» станом на 15 лютого 2011 року зареєстроване як юрид ична особа, ідентифікаційний код 00902435, юридична адреса: вул. Л еніна, 37, с. Мазурівка, Чернівец ький район, Вінницька област ь, 24106 (а.с.10).
Відповідач є емітентом цін них паперів, який має обов' я зки, визначені статтею 40 Зак ону України “Про цінні папе ри та фондового ринку” від 23 л ютого 2006 року №3480-IV (Закон №3480) та п унктом 1 глави 7 розділу V Полож ення “Про розкриття інформац ії емітента цінних паперів” затвердженого рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 19 гр удня 2006 року №1591, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 05 лютого 2007 року за №97/13364 (П оложення №1591).
Станом на 08 листопада 2010 року в порушення вказаних правов их вимог, Відповідачем річну інформацію за 2009 ріку не було о публіковано в офіційних друк ованих виданнях.
У зв' язку з цим Вінницьким ТУ ДКЦПФР 08 листопада 2010 року п роведена перевірка.
За результатами перевірки провідними спеціалістом від ділу корпоративних фінансів та звітності учасників ринк у цінних паперів А.В.Леляко м складено акт №284-ВІ, яким вс тановлено порушення Відпові дачем Закону України “Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та Положення “Про розкриття ін формації емітента цінних пап ерів”(а.с.6).
Один примірник акта надісл аний відповідачу поштовим ві дправленням, про що свідчить реєстр рекомендованих листі в Вінницького ТУ ДКЦПФР за 9 ли стопада 2010 року та фіскальний чек відділення зв' язку (а.с.7 , 7 на звороті).
15 листопада 2010 року начальни к Вінницького ТУ ДКЦПФР Л.Р .Іванов розглянув справу пр о правопорушення на ринку ці нних паперів і на підставі ак та від 08 листопада 2010 року №284-ВІ виніс постанову №287-ВІ про зас тосування до Відповідача штр афних санкцій в сумі 3000 гривен ь (а.с.4), яку згідно з реєстром р екомендованих листів Вінниц ького ТУ ДКЦПФР за 15 листопада 2010 року направлено відповіда чу (а.с.5, 5 на звороті).
Оскільки сума фінансової с анкції Відповідачем так і не була сплачена, то про примусо ве її стягнення прокурор Лен інського району м. Вінниці зв ернувся до суду.
Визначаючись щодо позовни х вимог, суд виходить з того, щ о згідно із абзацом 2 статті 1 Закону України “Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні”, державне регулювання ринку цінних па перів - це здійснення державо ю комплексних заходів щодо у порядкування, контролю, нагл яду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобіганн я зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 цього ж Закону державне регулю вання ринку цінних паперів з дійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодав ства з питань діяльності уча сників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обі гу цінних паперів, прав та обо в'язків учасників ринку цінн их паперів;
- видача ліцензій на здійсне ння професійної діяльності н а ринку цінних паперів та заб езпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на п евний термін (до одного року);
- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі в ідсутності ліцензії на цю ді яльність та притягнення до в ідповідальності за здійснен ня такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісі й) цінних паперів та інформац ії про випуск (емісію) цінних п аперів;
- контроль за дотриманням ем ітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та ін формації про випуск цінних п аперів, умов продажу (розміще ння) цінних паперів, передбач ених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю з а дотриманням цих прав еміте нтами цінних паперів та особ ами, які здійснюють професій ну діяльність на ринку цінни х паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емі тентами та особами, які здійс нюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, конт ролюючим органам;
- встановлення правил і стан дартів здійснення операцій н а ринку цінних паперів та кон тролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціно утворення на ринку цінних па перів;
- контроль за діяльністю осі б, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щ одо державного регулювання і контролю за випуском та обіг ом цінних паперів.
Державне регулювання ринк у цінних паперів згідно із ст атті 5 Закону №448 здійснює Д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку, яка є державним органом, підпоряд кованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього о ргану входять Державна коміс ія з цінних паперів та фондов ого ринку, її центральний апа рат і територіальні органи. Д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку здій снює повноваження через цент ральний апарат і свої терито ріальні органи (ст. 6 Закону №448).
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку, у в ідповідності із пунктом 14 ста тті 8 Закону №448, зокрема, ма є право накладати штрафні та інші санкції за порушення чи нного законодавства на юриди чних осіб та їх співробітник ів, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної д іяльності на ринку цінних па перів.
Відповідно до частини перш ої статті 40 Закону Україн и “Про цінні папери та фондов ий ринок” від 23 лютого 2006 року № 3480-ІV (Закон №3480) регулярна інфор мація про емітента - річна та к вартальна звітна інформація про результати фінансово-го сподарської діяльності еміт ента, яка подається Державні й комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Звіт ним періодом для складання р ічної інформації про емітент а є календарний рік (ч. 2 ст. 40 З акону №3480).
Частина 4 статті 40 Закону визначає, що річна інформаці я про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню е мітентом у строк не пізніш е 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опубліку вання її в одному з офіційн их друкованих видань Верхо вної Ради України, Кабі нету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодос тупній інформаційній базі да них Державної комісії з цінн их паперів та фондового рин ку про ринок цінних паперів.
Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) відповідно до частини шостої статті 40 Закону № 34 80 встановлюються Державною к омісією з цінних паперів та ф ондового ринку.
Рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку затверджено Положен ня про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V цього Положення, ро зкриття річної інформації ма є здійснюватись шляхом розмі щення в загальнодоступній ін формаційній базі даних Коміс ії, опублікування у офіційно му друкованому виданні та по дання до Комісії. Розкриття р ічної інформації здійснюєть ся у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформац ійній базі даних Комісії - у ст рок не пізніше 30 квітня року, н аступного за звітним; опублі кування у офіційному друкова ному виданні - у строк не пізні ше 30 квітня року, наступного з а звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наст упного за звітним.
Згідно зі статтями 8, 11 Зако ну України “Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні” та положень Пра вил розгляду справ про поруш ення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій державна ко місія з цінних паперів та фон дового ринку має право накла дати штрафні санкції та інші санкції на юридичних осіб за порушення чинного законодав ства на ринку цінних паперів .
Статтею 12 цього ж Закону визначено порядок накладен ня штрафів за порушення юрид ичними особами правил діяльн ості на ринку цінних паперів . Зокрема встановлено, що штра фи, передбачені статтею 11 цьог о Закону, накладаються Го ловою Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку, членом Комісії, начальни ком відповідного територіал ьного органу або за його пись мовим дорученням його заступ ником після розгляду матеріа лів, які засвідчують факт пра вопорушення.
Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.
Якщо під час проведення пер евірки уповноваженою особою Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку пр оводилось вилучення докумен тів, які підтверджують факт п орушення, до акта про правопо рушення додаються копії цих документів та копія протокол у про вилучення цих документ ів.
Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.
Відповідно до розділу XVIII Пра вил розгляду справ про поруш ення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, затверджен их рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку від 11 грудня 2007 року №227 2 та зареєстрованих в Міністе рстві юстиції України 12 лютог о 2008 року за №120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з да ти отримання нею постанови. Ю ридичні особи сплачують штра фи шляхом перерахування кошт ів до Державного бюджету. Док умент, який підтверджує спла ту штрафу, протягом п'яти робо чих днів надсилається до упо вноваженого підрозділу цент рального апарату Комісії (ві дповідного підрозділу терит оріального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридич ною особою в строк, установле ний пунктом 2 цього розділу, шт раф стягується в судовому по рядку.
Частиною 3 статті 11 Закону №448 також закріплено, що штра фи, накладені Державною комі сією з цінних паперів та фонд ового ринку, стягуються у суд овому порядку.
Враховуючи те, що Відповід ачем постанову Вінницького т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку про накладення санкцій за право порушення на ринку цінних па перів від 15 листопада 2010 року № 287-ВІ у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду спра ви є чинною та такою, що підляг ає виконанню, а також те, що в п орушення вимог розділу XVIII Пра вил розгляду справ про поруш ення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, штраф прот ягом 15 днів з дати отримання п останови про накладення санк цій за правопорушення на рин ку цінних паперів не сплатил о, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та так ими, що підлягають повному за доволенню.
Слід також зазначити, що нес плата фінансової санкції тяг не за собою ненадходження ко штів до Державного бюджету У країни та ставить під загроз у своєчасне виконання держав ною економічних, соціальних, політичних й інших функцій т а суттєво порушує інтереси д ержави, що покладає на прокур атуру обов' язок представни цтва, як це передбачено статт ею 121 Конституції України.
Згідно статті 36-1 Закону України “Про прокуратуру” ві д 05 листопада 1991 року №1789-ХІІ , підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загроз и порушень економічних, пол ітичних та інших державних інтересів внаслідок протипр авних дій (бездіяльності) фі зичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах мі ж ними або з державою.
Відповідно до статті 60 Коде ксу адміністративного судоч инства України (КАС України) у випадках, встановлених зако ном, Уповноважений Верховної Ради України з прав людин и, прокурор, органи державної влади, органи місцевого само врядування, фізичні та юриди чні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інт ересів інших осіб і брати уча сть у цих справах.
Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, а суд згідно стат ті 86 цього Кодексу, оцінює док ази, які є у справі за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об ' єктивному дослідженні.
Враховуючи те, що вимоги про куратури та Вінницького тери торіального управління держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку є обґру нтованими, відповідають дійс ним обставинам та матеріалам справи, суд вважає за доцільн е позов задовольнити.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов' язаних із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз, судові витрат и (судовий збір) стягненню з ві дповідача не підлягають.
Крім того, відповідно до пол ожень ст. 256 КАС України негайн о виконуються постанови, при йняті в порядку скороченого провадження.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КА С України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акці онерного товариства Черніве цьке районне підприємство «А громаш» (вул. Леніна, 37, с. Мазур івка, Чернівецький район, Він ницька область, 24106, код ЄДРПОУ 00902435) на користь Державного бюд жету України (державний бюдж ет - Чернівецький району, ко д бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, банк одер жувач ГУДКУ у Вінницькій обл асті, МФО 802015, р/р 31115106700655, код ЄДРПОУ 34701104) 3000 грн. (три тисячі гривень) ш трафної санкції.
Постанова підлягає негайн ому виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може б ути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії по станови.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Постанова набирає законно ї сили в порядку ст. 254 КАС Украї ни
Суддя (підпис) Чудак Олеся Миколаївна
з оригіналом згідно
Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2011 |
Оприлюднено | 08.04.2011 |
Номер документу | 14632994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чудак Олеся Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні