Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 лютого 2011 року Спра ва № 2а-2378/10/1170
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі: головуючого судді Кома ра П.А., при секретарі Коробчен ко Є.К.,
за участю:
позивача-представник Кра вченко І.П.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Новоукраїнської міжрайонн ої державної податкової інсп екції до приватного підприєм ства «Аграрник плюс К»про ви знання недійсним запису про проведення державної реєстр ації,
ВСТАНОВИВ :
Новоукраїнська між районна державна податкова і нспекція (далі - позивач) зве рнулась до суду з позовом до приватного підприємства «Аг рарник плюс К»(далі - відповід ач) про визнання недійсним за пису про проведення державно ї реєстрації підприємства че рез порушення закону, допуще ного при створенні юридичної особи, яке не можна усунути з моменту перереєстрації, тобт о з 13.04.2009 р.
Позивач обґрунтував позо вні вимоги наступним. Приват не підприємство «Аграрник пл юс К»зареєстроване як суб' є кт підприємницької діяльнос ті 13.04.09 р. за № 14 351 020 0000 0026, юридична ад реса підприємства вул. Карла Маркса, 62/5, м. Кіровоград. За вка заною адресою дане підприємс тво не знаходиться, про що сві дчить довідка про встановлен ня фактичного місцезнаходже ння платника податків від 16.04.20 10 р. № 31153/26-31. На обліку Державної п одаткової інспекції у Новоук раїнському районі ПП «Аграрн ик плюс К»від 14.04.2009 р.
Згідно пояснень ОСОБА_2, яка відповідно до даних Єдиного державного реє стру з 29.03.2010 р. є директором та го ловним бухгалтером ПП «Аграр ник плюс К», до створення, реєс трації, фінансової та господ арської діяльності підприєм ства, підготовки та оформлен ня реєстраційних документів ОСОБА_2 відношення не має , податкової та іншої звітнос ті підприємства не складала та не подавала, про існування такого підприємства дізнала ся тільки в процесі відібран ня пояснень працівником пода ткової міліції.
Позивач також стверд жує, що колишній засновник ПП «Аграрник плюс К»ОСОБА_3 за грошову винагороду зареєс трував на себе підприємство, у нотаріуса підписав декіль ка примірників статуту підпр иємства назву якого він не па м' ятає, пам' ятає тільки на явність у назві слова «агро» . Будь-яких інших дій пов' яза них з даним підприємством О СОБА_3 не вчиняв і не мав нам іру здійснювати господарськ у діяльність.
13.05.2009 р. Державною подат ковою інспекцією у Новоукраї нському районі зареєстрован о заяву платника ПДВ. 20.05.2009 р. ПП « Аграрник плюс К» зареєстрова ний платником податку на дод ану вартість відповідно до с відоцтва про реєстрацію плат ника ПДВ № 100227287. Відповідач за ю ридичною адресою вул. Леніна , 56, м. Новоукраїнка, Кіровоград ська область не знаходився п ро що свідчить повідомлення № 3472 від 20.11.2009 р.
В обгрунтування позовних вимог позивач посилається н а положення ст. 3 Господарсько го кодексу України відповідн о до яких під господарською д іяльністю розуміється діяль ність суб' єктів господарюв ання у сфері суспільного вир обництва, спрямована на виго товлення та реалізацію проду кції, виконання робіт чи нада ння послуг вартісного характ еру, що мають цінову визначен ість, на положення ст.42 Господ арського кодексу України згі дно яких підприємництво - це с амостійна, ініціативна, сист ематична, на власний ризик го сподарська діяльність, що зд ійснюється суб'єктами господ арювання з метою досягнення економічних і соціальних рез ультатів та одержання прибут ку. Також позивач зазначає, що у відповідності до положень п. 3 ст. 62 Господарського к одексу України підприємство діє на основі статуту, який за тверджується власником майн а.
У зв' язку з тим, що відпові дач жодну з функцій передбач ених Господарським кодексом України щодо систематичност і, діяльності на власний ризи к спрямованої на отримання п рибутку не здійснював, волев иявлення громадян ОСОБА_4 та ОСОБА_2 не було направл ено на створення підприємств а з метою здійснення безпосе редньої підприємницької дія льності та на одержання приб утку, особа, яка здійснювала п ідприємницьку діяльність ві д імені відповідача усвідомл ювала протиправність своїх д ій та не сплачувала податки в повному обсязі у відповідно сті до ст.ст. 6,7,9 Закону України «Про систему оподаткування» , власник (засновник) та керівн ик не здійснював безпосередн ьої самостійної діяльності н аправленої на отримання приб утку, зазначене свідчить, що в ідповідач перереєстроване з порушенням порядку державно ї реєстрації як підставне пі дприємство всупереч інтерес ам держави, діяльність відпо відача не можна вважати підп риємницькою і дійсна воля ві дповідача до заняття підприє мницькою діяльністю відсутн я.
Відповідно до наведеного п озивач вважає, здійснену пер ереєстрацію відповідача не д ійсною і оскільки порушення закону, допущені при створен і юридичної особи не можна ус унути викладене є підставою для постанови судового рішен ня щодо припинення юридичної особи у відповідності до ч. 2 с т. 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців».
Відповідач в судове засіда ння не з' явився., про дату, ча с та місце розгляду справи по відомлений належним чином.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 10.02.2011 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 16.02.2011 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням ст. 167 КАС України.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, об'єкти вно оцінивши докази, суд прий шов до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог виходячи з наступного.
Згідно Довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців (а.с. 41) державну р еєстрацію новоутвореної юри дичної особи шляхом заснуван ня Приватного підприємства « Аграрник Плюс К», ідентифіка ційний код 36119607, місцезнаходже ння м. Новоукраїнка, Кіровогр адська область, вул. Леніна, 56, п роведено 13.04.2009 р., номер запису 1 435 102 0000 000 626, зареєстроване Новоук раїнською районною державно ю адміністрацією Кіровоград ської області.
Згідно відомостей з Єдиног о державного реєстру щодо юр идичної особи станом на 30.03.2010 р. (а.с. 7) керівником ПП «Аграрник Плюс К» є ОСОБА_2, засновни ки - ОСОБА_5, ОСОБА_3.
11 січня 2010 року проведено реє страційну дію відносно ПП «А грарник Плюс К»внесення інфо рмації щодо відсутності підт вердження відомостей про юри дичну особу (а.с. 41)
26 січня 2010 року проведено реє страційну дію відносно ПП «А грарник Плюс К»внесення інфо рмації щодо підтвердження в ідомостей про юридичну особу (а.с. 42)
29 березня 2010 року проведено р еєстраційну дію відносно ПП «Аграрник Плюс К», місцезнах одження м. Кіровоград, Ленінс ький район, вул. Карла Маркса, 62/5, внесення змін до відомосте й про юридичну особу, що не пов ' язані зі змінами в установ чих документах (а.с. 42)
29 березня 2010 року проведено р еєстраційну дію відносно ПП «Аграрник Плюс К», місцезнах одження м. Кіровоград, Ленінс ький район, вул. Карла Маркса, 62/5, зняття з обліку (а.с. 43)
5 серпня 2010 року проведено ре єстраційну дію відносно ПП « Аграрник Плюс К», місцезнахо дження м. Кіровоград, Ленінсь кий район, вул. Карла Маркса, 62/5 , внесення інформації щодо ві дсутності юридичної особи за вказаною адресою (а.с. 43)
Відповідно до рапорту прац івника податкової міліції ві д 03.02.3010 р. (а.с. 15), від 04.02.2010 р. (а.с. 18,19) кер івник ОСОБА_3 надав поясне ння що він не має відношення д о фінансово-господарської ді яльності ПП «Аграрник Плюс К ».
Згідно довідки про встанов лення фактичного місцезнахо дження платника податків від 16.04.2010 р. (а.с. 10) місцезнаходження п латника податків ПП «Аграрни к Плюс К»за адресою вул. Карла Маркса 62/5, м. Кіровоград не вст ановлено.
6 травня 2010 року оперуповнова женим ГВПМ ДПІ у м. Кіровоград і відібрано пояснення у гром адянки ОСОБА_2 (а.с. 8, 9) відпо відно до пояснень до створен ня, реєстрації, фінансової та господарської діяльності пі дприємства, підготовки та оф ормлення реєстраційних доку ментів ОСОБА_2 відношення не має, податкової та іншої зв ітності підприємства не скла дала та не подавала, про існув ання такого підприємства діз налася тільки в процесі віді брання пояснень працівником податкової міліції.
Відповідно до листа від 05.02.2010 р. за вих. № 1030/7/26-09-05 (а.с. 16, 17) поперед ні матеріали відносно ПП «Аг рарник Плюс К»направлені згі дно ст. 112 КПК України, в яких вб ачаються ознаки злочину, пер едбачені ст. 205 КК України, за пі дслідністю, до Новоукраїнськ ого РВ УМВС України у Кіровог радській області.
Листом начальника Новоукр аїнського районного відділу УМВС України в Кіровоградсь кій області від 26.01.2011 р. № 39/366 (а.с. 76) Новоукраїнську міжрайонну д ержавну податкову інспекцію повідомлено про винесення п останови про відмову в поруш енні кримінальної справи від носно ПП «Аграрник Плюс К» пі сля проведення дослідчої пер евірки.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" в редакц ії чинній на момент зверненн я позивача до суду органи дер жавної податкової служби над ілені повноваженнями зверта тися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Спір у даній справі стосуєт ься реалізації суб'єктом вла дних повноважень своїх повно важень, що встановлюються мі ж цим органом та суб'єктом під приємницької діяльності, пов 'язані з його компетенцією що до здійснення відповідних уп равлінських функцій. Зазначе ні повноваження податкового органу визначають його стат ус у даних відносинах як влад ного суб'єкта, а ПП «Аграрник П люс К»як підпорядкованого су б'єкта. Відтак, вказані віднос ини є відносинами влади та пі дпорядкування (субординації ) і за способом виникнення та р егулятивним характером є адм іністративними.
Таким чином, дана справа є с правою адміністративної юри сдикції (адміністративною сп равою), оскільки податковий о рган в даному випадку в розум інні п. 7 ст. 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и є суб'єктом владних повнова жень.
Положення пункту 17 статті 11 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" що до права податкового органу на звернення до суду з позово м про скасування державної р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності, пункту 2 ча стини 1 статті 110 Цивільного ко дексу України щодо можливост і ліквідації юридичної особи за рішенням суду про визнанн я судом недійсною державної реєстрації юридичної особи ч ерез допущені при її створен ні порушення, які не можна усу нути, частини 6 статті 59 Господ арського кодексу України щод о скасування державної реєст рації суб'єкта господарюванн я слід розуміти як положення щодо припинення юридичної о соби.
Права органів державної по даткової служби визначені ст . 20 Податкового кодексу Україн и. Згідно п.п. 20.1.12 органи державн ої податкової служби мають п раво у випадках, встановлени х законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної о соби.
Статтею 4 Закону України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців", зі змін ами та доповненнями, визначе не поняття державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців. Згідно ч . 1 цієї статті державна реєстр ація юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців - засвід чення факту створення або пр ипинення юридичної особи, за свідчення факту набуття або позбавлення статусу підприє мця фізичною особою, а також в чинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Зако ном, шляхом внесення відпові дних записів до Єдиного держ авного реєстру.
Згідно ч. 2. ст. 19 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»якщо зміни до відомостей про юридичну о собу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язан і із зміною керівника або осі б, що обираються (призначають ся) до органу управління юрид ичної особи, або осіб, які мают ь право вчиняти дії від імені юридичної особи без довірен ості, у тому числі підписуват и договори, крім документів, п ередбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноваж ена діяти від імені юридично ї особи (виконавчого органу), д одатково подає примірник ори гіналу або нотаріально засві дчену копію рішення уповнова женого органу управління юри дичної особи про зміну зазна чених осіб та/або завірену в у становленому порядку копію р озпорядчого документа про їх призначення.
Відповідно до ч. 11 ст. 19 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" юридич на особа зобов'язана подават и (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою дер жавної реєстрації, починаючи з наступного року, державном у реєстратору для підтвердже ння відомостей про юридичну особу реєстраційну картку пр о підтвердження відомостей п ро юридичну особу.
Частиною 12 зазначен ої статті визначено, що у разі надходження державному реєс тратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. Відповідно до ч. 14 с т. 19 у разі неподання юридично ю особою протягом місяця з да ти надходження їй відповідно го повідомлення реєстраційн ої картки про підтвердження відомостей про юридичну особ у державний реєстратор повин ен внести до Єдиного державн ого реєстру запис про відсут ність підтвердження зазначе них відомостей датою, яка вст ановлена для чергового подан ня реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу. Якщо держав ному реєстратору повернуто р екомендованого листа, держав ний реєстратор повинен внест и до Єдиного державного реєс тру запис про відсутність юр идичної особи за її місцезна ходженням.
Статтею 33 Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" визначено п ідстави припинення юридично ї особи відповідно до яких юр идична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом. Ю ридична особа є такою, що прип инилася, з дати внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Статтею 38 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців" регламентований п орядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення , що не пов' язане з банкрутст вом юридичної особи.
Згідно норм зазначеної ста тті суд, який постановив ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення. Дата н адходження відповідного суд ового рішення вноситься держ авним реєстратором до журнал у обліку реєстраційних дій. П ідставами для постановляння судового рішення щодо припи нення юридичної особи, що не п ов'язано з банкрутством юрид ичної особи, зокрема є:
визнання судом недійсною державної реєстрації юридич ної особи через допущені при її створенні порушення, які н е можна усунути, а також в інши х випадках, встановлених зак оном;
провадження нею діяльнос ті, що суперечить установчим документам, або такої, що забо ронена законом;
невідповідність мінімальн ого розміру статутного капіт алу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Перелік підстав для постан овлення судового рішення щод о припинення юридичної особи , що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи є вичерпни м.
Позивач, обгрунтовуючи поз овні вимоги зазначив, що воле виявлення гр. ОСОБА_3 не бу ло направлено на створення п ідприємства з метою здійснен ня підприємницької діяльнос ті.
Згідно з визначенням, навед еним у ст. 42 Господарського ко дексу України, підприємництв о - це самостійна, ініціатив на, систематична, на власний р изик господарська діяльніст ь, що здійснюється суб' єкта ми господарювання (підприємц ями) з метою досягнення еконо мічних і соціальних результа тів та одержання прибутку. Ві дповідно до ст. 45 цього Кодекс у підприємництво в Україні з дійснюється в будь-яких орга нізаційних формах, передбаче них законом, на вибір підприє мця. Порядок створення, держа вної реєстрації та ліквідаці ї суб' єктів підприємництва окремих організаційних форм визначається цим Кодексом т а іншими законами.
Судом встановлено, що реєст рація ПП «Аграрник Плюс К»зд ійснена за прямої участі зас новника ОСОБА_3 в резул ьтаті його волевиявлення без застосування до нього заход ів примусу. Щодо здійснення ф акту реєстрації підприємств а гр. ОСОБА_3 б ез наміру здійснювати будь-я ку фінансово-господарську ді яльність, проаналізувавши но рми чинного законодавства су дом встановлено відсутність норми прямої дії в законодав стві України, що забороняє ос обі реєструвати підприємств о за відсутності подальшого наміру здійснювати будь-яку фінансово-господарську діял ьність.
Обґрунтування позовних ви мог позивачем намірами відпо відача ухилятися від сплати податків, вести недобросовіс ну господарську діяльність, не подавати податкову звітні сть наслідком чого буде пору шення нормальної діяльності органу державної податкової служби не ґрунтується на нор мах законодавства та є припу щенням позивача.
На підставі акту невиїзної документальної перевірки ві д 28.10.2010 р. № 31/23-10/36119607 (а.с. 5 2-63) судом встановлено що остан ня податкова звітність подан а відповідачем, з податку на п рибуток - за 2009 р. (а.с. 58), з подат ку на додану вартість - за сі чень 2010 р. (а.с. 54). Судом встановл ено, що річний термін подання податкової звітності відпов ідачем на день звернення поз ивача до суду 24.06.2010 р. не минув.
У справах про скасування де ржавної реєстрації суб' єкт а підприємницької діяльност і обов' язок щодо доведення неправомірності дій відпові дача з наданням відповідних доказів покладений на органи владних повноважень в даном у випадку на Новоукраїнську міжрайонну державну податко ву інспекцію.
Позивачем не надано суду до казів щодо встановлення факт у фіктивності підприємства ( вироку суду, висновків експе ртизи тощо), а також не надано доказів провадження ПП «Агра рник Плюс К», діяльності, що с уперечить установчим докуме нтам, або такої, що заборонена законом.
В процесі розгляду справи с удом встановлено відсутніст ь порушень закону при здійсн енні державної реєстрації П П «Аграрник Плюс К», які не мож на усунути, оскільки ОСОБА _3 як засновник має право вч инити відповідні дії, передб ачені чинним законодавством України, направлені на усуне ння існуючих порушень. Також позивачем не надано доказів відібрання пояснень у засно вника ОСОБА_5, с. Аджамка, Кі ровоградський район, статус ОСОБА_5 як засновника підп риємства вбачається згідно в ідомостей із ЄДР (а.с. 7)
На підставі викладеного, су д прийшов до висновку про від сутність підстав для задовол ення позовних вимог Новоукра їнської міжрайонної державн ої податкової інспекції до п риватного підприємства «Агр арник плюс К» про визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації Прива тного підприємства «Аграрни к Плюс К»через порушення зак ону, допущеного при створенн і юридичної особи, яке не можн а усунути з моменту перереєс трації, тобто з 13.04.2009 р.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 69, 71, 86, 158-164 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд,
ПОСТАНОВИ В:
В задоволенні адміністр ативного позову - відмовити .
Постанова суду набирає зак онної сили в порядку та строк и, передбачені ст. 254 КАС Україн и.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі апеля ційної скарги в 10-денний стро к з дня отримання копії поста нови.
Суддя Кіровоградськог о окружного
адміністративного суду П.А. Комар
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2011 |
Оприлюднено | 08.04.2011 |
Номер документу | 14633087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
П.А. Комар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні