Постанова
від 22.03.2011 по справі 545/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" березня 2011 р.

14 год.51 хв. Справа № 2-а-545/11/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Василя ки Д.К.,

при секретарі: Танській Л.С. , за участю представника пози вача Шарко В.В., відповідача ОСОБА_3, розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Могилів-Подільського місь крайонного центру зайнятост і до ОСОБА_3 про стягнення суми матеріального забезпеч ення та вартості наданих соц іальних послуг,

встановив:

Могилів-Подільський м іськрайонний центр зайнятос ті звернувся до суду з адміні стративним позовом до ОСОБ А_3 (далі відповідач), в якому просить стягнути з відповід ача 1359,12 грн. Позов обґрунтован ий тим, що відповідач перебув ав на обліку в центрі зайнято сті та йому надано статус без робітного та призначено випл ату допомоги по безробіттю з 05.03.07 року по 22.08.07 року. За результ атами перевірки достовірно сті страхових випадків та об ґрунтованості виплат матері ального забезпечення відпов ідно до Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" акт № 22/2 від 12.08.2010р, встановлено, що відпові дач в період перебування на о бліку у центрі зайнятості як безробітний був зареєстрова ний як суб' єкт підприємниць кої діяльності. У зв' язку з ч им відшкодуванню підлягає су ма отриманої допомоги з дня н абуття статусу безробітного , яка складає 1359,12 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав просив позов за довольнити.

Відповідач в судовому засі данні проти позову заперечув ав, вказуючи на те, що на момен т реєстрації в центрі зайнят ості вважав, що підприємниць ку діяльність припинив та пі д час перебування на обліку я к безробітний дійсно ніяких доходів від даної діяльності не отримував, тому на підстав і викладеного просить відмов ити у задоволенні позовних в имог.

Заслухавши пояснення стор ін, розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд в становив: відповідно до част ини 1 статті 18 Закону України “ Про зайнятість населення”, д ля реалізації державної полі тики зайнятості населення, п рофесійної орієнтації, підго товки і перепідготовки, прац евлаштування та соціальної п ідтримки тимчасово не працюю чих громадян у порядку, що виз начається Кабінетом Міністр ів України (вищим органом вик онавчої влади), створюється д ержавна служба зайнятості, д іяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, місцевих держав них адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Судом встановлено, матеріа лами справи підтверджено, що 26.02.07 року, ОСОБА_3, подала зая ву до Могилів-Подільського м іськрайонного центру зайнят ості, в якій зазначила, що в да ний час не зареєстрована як с уб' єкт підприємницької дія льності, трудовою діяльністю не займаюся, пенсію не отриму ю. З 05.03.07 року ОСОБА_3, присвоє но статус безробітної та при значено і розпочато виплату допомоги по безробіттю.

Згідно листа Вінницького о бласного центру зайнятості № 10-11/2761 від 06.08.10 року було здійснено SQL - запит щодо виявлення осіб, які на день надання статусу б езробітного не припинили під приємницьку діяльність або в період перебування у статус і безробітного її зареєструв али.

Відповідно до акта перевір ки достовірності страхових в ипадків та обґрунтованості в иплат матеріального забезпе чення відповідно до Закону У країни "Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я" № 22/2 від 12.08.10р., згідно довідки з ЄДР №НОМЕР_2 від 12.08.10р., встан овлено, що ОСОБА_3, була зар еєстрована як фізична особа підприємець з 20.12.05 року по 18.02.09 ро ку та водночас перебувала на обліку в центрі зайнятості я к безробітна.

Таким чином, відповідач при ховавши факт реєстрації фізи чної особи підприємця та від ношення до зайнятого населен ня на момент набуття статусу безробітного, отримав безпі дставно допомогу по безробіт тю в період з 05.03.07 по 22.08.07 роки в су мі 1359,12 грн.

12.08.10 року директором Могилів -Подільського міськрайонног о центру зайнятості прийнято наказ № 112 про стягнення зайво виплаченого матеріального з абезпечення на випадок безро біття в сумі 1359,12 грн.

Листом від 16.08.10р. за № 01-1171 Могил ів-Подільським міськрайонни м центром зайнятості було за пропоновано відповідачу доб ровільно повернути кошти, да ний лист відповідач отримав, але на день розгляду справ су му боргу у добровільному пор ядку не сплатив.

Згідно п. 20 “Порядку реєстра ції, перереєстрації та веден ня обліку громадян, які шукаю ть роботу, і безробітних” зат вердженого постановою Кабі нетів Міністрів України № 219 в ід 14.02.2007 року, зняття з обліку гр омадян, зареєстрованих держа вною службою зайнятості як т аких, що шукають роботу, і безр обітних відбувається з дня в иявлення факту подання недос товірних даних, що мав місце п ід час одержання допомоги по безробіттю.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про зайнятість насел ення”, зайнятість - це діяльні сть громадян, пов' язана із з адоволенням особистих та сус пільних потреб і така, що, як п равило, приносить їм доход у г рошовій або іншій формі. Стат тею 2 цього ж Закону встановле но, що безробітними визнають ся працездатні громадяни пра цездатного віку, які через ві дсутність роботи не мають за робітку або інших передбачен их законодавством доходів і зареєстровані у державній сл ужбі зайнятості як такі, що шу кають роботу, готові та здатн і приступити до підходящої р оботи. Безробітними визнають ся також інваліди, які не дося гли пенсійного віку, не працю ють та зареєстровані як такі , що шукають роботу.

У п.1 ст.1 Закону України “Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття” зазначен о, що загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безро біття) - система прав, обов'язк ів і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незале жних від застрахованих осіб обставин та надання соціальн их послуг за рахунок коштів Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття.

Відповідач перебуваючи на обліку в центрі зайнятості п орушив вимоги ч. 2 ст. 36 Закону У країни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття ” - не надав до центру зайнятос ті відомості про те, що є суб' єктом підприємницької діяль ності. Згідно з п. 2 ст. 36 Закону У країни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття ” - особи, зареєстровані в уста новленому порядку як безробі тні, зобов'язані своєчасно по давати відомості про обстави ни, що впливають на умови випл ати їм забезпечення та надан ня соціальних послуг.

Відповідно до абзацу 2 пп. 1 п. 20 “Порядку реєстрації, перере єстрації та ведення обліку г ромадян, які шукають роботу, і безробітних” затвердженого постановою Кабінету Мініст рів України N 219 від 14.02.2007 року гро мадяни, зареєстровані як так і, що шукають роботу, та безроб ітні, знімаються з обліку з дн я працевлаштування, в тому чи слі на сезонні або загальнод ержавні оплачувані громадсь кі роботи, державної реєст рації фізичної особи - підп риємця, укладення цивільно-п равового договору, предметом якого є діяльність, спрямова на на виконання власними сил ами робіт, надання послуг.

Відповідач був попереджен ий, що в разі отримання допомо ги по безробіттю незаконним шляхом (отримання заробітку, доходу, пенсії, проходження о чного курсу навчання в навча льному закладу; приховування факту працевлаштування та в інших випадках) і відмови від добровільного повернення сл ужбі зайнятості суми незакон но отриманої допомоги по без робіттю цю суму буде стягнен о в судовому порядку.

Згідно ч.3 ст.36 Закону України “Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття” сум а виплаченого забезпечення т а вартості наданих соціальни х послуг застрахованій особі внаслідок умисного невикона ння нею своїх обов'язків та зл овживання ними стягується з цієї особи відповідно до зак онодавства України з моменту виникнення обставин, що впли вають на умови виплати їй заб езпечення та надання соціаль них послуг.

Вивчивши матеріали справи , враховуючи те, що доказів пог ашення відповідачем зазначе ної суми станом на день розгл яду цього спору не надав, суд в становив, що заборгованість ОСОБА_3, перед Могилів-Поді льським міськрайонним центр ом зайнятості складає 1359,12 грн.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -

постановив:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_3 (АДР ЕСА_1, ідентифікаційни код НОМЕР_1) на користь Могилів-П одільського міськрайонного центру зайнятості на р/р37174001000871, одержувач Державний бюджет м. Могилів-Подільський, в ГУДК України у Вінницький област і, код ЄДРПОУ 20092205, МФО 80215, стягнен ня допомоги по безробіттю за 2007 рік в сумі 1359 (одна тисяча пят десят девять) грн. 12 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Одеського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції шл яхом подачі апеляційної скар ги в 10-денний строк з дня її про голошення, а в разі складення постанови у повному обсязі в ідповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду а пеляційної інстанції.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була пода на у встановлений строк. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Повний текст постано ви виготовлений та підписани й 23 березня 2011 р..

Суддя Василяк а Д.К.

кат. 10.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено08.04.2011
Номер документу14633385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —545/11/2170

Постанова від 22.03.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні