Рішення
від 04.04.2011 по справі 10/17/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/17/2011

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.04.11                                                                                 Справа № 10/17/2011

За позовом Одеської залізниці, м. Одеса

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельний  дім "Слобожаночка", м. Ровеньки Луганської області

про стягнення 64 230 грн. 00 коп.

Суддя Мінська Т.М.

представники сторін:

від позивача: представник не прибув;

від відповідача - представник не прибув.

          Суть спору: позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача штрафу за невірно зазначену масу вантажу розмірі 64 230 грн. 00 коп.

          Згідно довідки  з  Єдиного державного реєстру  юридичних осіб і фізичних осіб –підприємців  належним  найменуванням  Відповідача  є Товариство  з обмеженою відповідальністю "Торговельний  дім "Слобожаночка".   

            Суд встановив: 07.08.2010 зі станції  Комунарськ Донецької залізниці Товариством з обмеженою відповідальністю «ТД «Слобожаночка»згідно залізничної накладної №  52455034  відправлено  5 вагонів,  в тому  числі вагони №№  60697984,  65287963 з  вантажем  вугілля кам'яне марки т-тощий, станція призначення –Ізмаїл –Експорт Одеської  залізниці.

            Провізна плата - 6423  грн.  за кожний  вагон.  В залізничній  накладній в графі спосіб визначення  маси  вказано - шляхом обміру.  Будь-яких даних  стосовно результатів обміру  і   щільність  даної  марки  вугілля в  накладній  не  зазначено.  

            

Під час приймання поїзду  № 2213  на  станції  Знам'янка  Одеської  залізниці, на  тензометричних динамічних вагах виявлено розбіжності в масі вантажу у вагонах №№  60697984, 65287963, дані вагони  відчеплені  на  ваги перевірку, про  що складено акти  загальної  форми  № 21095, 21094,  21125, 21126  від 09.08.2010.  

            При переважуванні цих вагонів на  статичних вагонних вагах станції Знам'янка  Одеської залізниці  встановлено  в  вагоні  №  60697984 - різниця у вазі проти накладної  складає в сторону  зменшення - 7900 кг., в вагоні  № 65287963  - різниця у вазі проти накладної  складає в сторону  зменшення  - 5600 кг.  

           Для  засвідчення цього факту складено комерційний акт  АА  № 055136/681/188  від  09.08.2010. В даному  комерційному  акті  зазначено, що  навантаження в  обох вагонах  нижче бортів на  500 мм., об'єм кузова  85 куб.м.,  на  поверхні  мається  захисне  маркування, зважування  проводилось на  150- тонних  вагонних  вагах  ст. Знам'янка Одеської залізниці (держпровірка  вагів  05.03.2010). На  станції  призначення  Ізмаїл –Експорт Одеської  залізниці  в  графі  Є  комерційного акту  здійснено  запис –12/08-10 розходжень  з  даними  комерційного  акту  немає.      

          Відповідач  відзивом  на позову заяву  просить  визнати недійсним комерційний акт складений 09.08.2010 за результатами контрольного переваження на статистичних вагах на станції Знам‘янка, серія АА № 055136/681/1888, а проведення перевірки маси/ваги вугілля проведеного з порушенням,  та  відмовити в  задоволенні  позову  повністю.  

            Доводи  відповідача  обґрунтовані  тим,  що  позивач  провів  визначення  маси  вантажу  не тим способом,  яким  визначено  масу вантажу  відправником  (Відповідачем), чим  порушено. Крім того, позивачем  не  надано  жодного доказу, що тензометричні  ваги та  статичні  ваги,  на  яких  зважувався  вантаж  у  вищевказаних вагонах,  взяті  на  облік  залізницею  та  пройшли держпровірку.      

           При цьому  Відповідач  посилається  на положення  пунктів  14,  22  Правил  видачі

вантажів,  затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 N 644  і зареєстрованих у Міністерстві  юстиції  України 24.11.2000 за 862/5083, згідно яких  вантажі,   що   перевозяться  в  супроводі  провідників відправників або одержувачів, а також вантажі, маса яких визначена розрахунками,  обміром  або умовно, видаються  без  перевірки кількості  місць,  стану  й  маси  вантажу.

          Перевірка  маси  вантажу  на  станції  призначення провадиться,  як правило,  таким самим способом, яким цю масу було визначено на станції відправлення.

          

          Позивач  звернувся  з  цим позовом  на  підставі  ст.  118, 122  Статуту залізниць України.

          Оцінивши  всі обставини справи,  суд  вважає,  позовні  вимоги  обґрунтованими  з  огляду  на  наступне:   

          Згідно зі  статтею  3 Закону України "Про залізничний  транспорт", законодавство про залізничний транспорт  загального  користування  складається з Закону України "Про транспорт", цього Закону, Статуту залізниць України, який затверджується Кабінетом Міністрів України, та інших  актів  законодавства  України.  

          А відповідно до статті  5 Статуту залізниць України,  затвердженого Постановою Кабінету Міністрів  України від 06.04.1998.  N 457,  до компетенції Міністерства транспорту України  віднесено  затвердження нормативних документів на підставі цього Статуту, які є обов'язковими для всіх юридичних і фізичних  осіб  на  території України.

          Статтею 6 Статуту  залізниць визначає, що  накладна - основний перевізний документ  встановленої  форми, оформлений  відповідно до цього  Статуту  та  Правил  і  наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є  обов'язковою двосторонньою  письмовою формою угоди на перевезення вантажу,  яка укладається між відправником  та  залізницею  на  користь  третьої  сторони - одержувача. Відповідно до ст. 23 Статуту залізниць Відправники повинні надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу  заповнену  накладну  (комплект  перевізних документів). Статтею 37 Статуту залізниць передбачено, що під  час здавання вантажів для перевезення відправник повинен зазначити їх  масу у накладній - основному  перевізному документі,  який підтверджує укладення договору перевезення вантажу.

          Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично   перевіряти  кількість  та  масу  вантажу,  що зазначаються у накладній (с. 24 Статуту залізниць).  

          А статтею 122 Статуту залізниць установлено відповідальність вантажовідправника у  вигляді  штрафу за неправильне зазначення в накладній маси вантажу.

          Частиною першою  статті 26 Закону України "Про залізничний транспорт" передбачено, що обставини, які  можуть служити  підставою для  майнової  відповідальності перевізників, відправників і одержувачів   вантажу,  багажу, вантажобагажу, пасажирів, засвідчуються актами. Аналогічну норму містить стаття 129 Статуту залізниць, відповідно до якої обставини, що можуть бути  підставою  для  матеріальної відповідальності залізниці,  вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, складеними станціями залізниць. За правилами  цієї статті комерційний акт складається, зокрема,  для засвідчення невідповідності найменування,  маси і кількості  місць вантажу, багажу чи вантажобагажу даним, зазначеним у транспортних документах.

          Статтею 129 Статуту залізниць передбачено, що порядок складання комерційних актів та актів  загальної форми встановлюється  Правилами. Правила  складання актів затверджені наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 року N 334.

          Неправильне зазначення в накладній маси вантажу засвідчено комерційним актом,   що є належним доказом факту неправильного зазначення відправником маси вантажу у розумінні ст. 129 Статуту залізниць України та п. 5.5 Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Мінтрансу  України від 21.11.00 № 644.

          Суд не приймає доводи Відповідача  стосовно того, що перевірка  маси вантажу  проводилась  Позивачем не тим способом,  яким  визначено  Відповідачем,  оскільки:

-  Позивач  був  позбавлений  можливості  визначати  масу вантажу тим  же способом  (відсутність будь-яких даних в  накладній про результати обміру і щільності даної  марки  вугілля). Згідно  п.  22  Правил  видачі  вантажів,  затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 N 644,  перевірка маси  вантажу  на  станції  призначення провадиться, як правило, таким самим способом, яким цю масу було визначено на станції відправлення. Отже, це лише загальне правило, при  цьому  зважування на  вагах є  більш  точним способом визначення маси вантажу. Дані  про держпровірку вагів, на яких проводилось  зважування,  вказані  в  комерційному акті.

-  Відповідач  не  надав і  суду  доказів  правильності  визначення ним  маси  вантажу  у  вагонах  №№  60697984, 65287963 (дані  про  результати обміру і щільності даної марки  вугілля),   

           -  Маса  вантажу  в накладній  має  бути  в будь –якому  разі  зазначена  правильно,

-  Норми пунктів 14,  22  Правил  видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 N 644, стосуються  видачі  вантажів,  тобто  на  станції  призначення,  а  не  перевірки  маси  вантажу  на  шляху слідування.

          Отже, суд вважає,  що Відповідач не спростував  факт  неправильного  зазначення  ним  в накладній  №  52455034 маси вантажу  у  вагонах  №№  60697984,  65287963.   

          Відповідальність вантажовідправника за вказані дії передбачена згідно статей 118, 122 Статуту залізниць України у вигляді штрафу у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення,  який за даним позовом складає  6423 грн. х 2 х 5 =  64 230  грн.

           За таких обставин  факт неправильного зазначення відповідачем відомостей у накладній  підтверджено матеріалами справи, тому позивачем правомірно нараховано і визначено  штраф  в  сумі  64 230 грн., позов слід задовольнити повністю.

           Відповідно до ст.ст.44,  49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача. ом.

Відповідно  до  ст. 85  ГПК  України  у судовому  засіданні  оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

На  підставі  викладеного  і, керуючись  ст. ст. 44, 49, 82,  84, 85  ГПК України,  суд

       

                                                в и р і ш и в:

1.          Позов задовольнити повністю.

           2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельний  дім "Слобожаночка", 94700, м. Ровеньки Луганської області, вул. Вигонна, 7, ідентифікаційний код 33528975 на користь Одеської залізниці, 65023  м. Одеса,  вул. Пантелеймонівська, 19, ідентифікаційний код  01071315 штраф  в сумі  64230  грн. 00 коп., витрати на сплату державного мита в сумі 642 грн. 30 коп. та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу 236 грн., видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не  було подано. У разі подання апеляційної скарги  рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.   

Повне  рішення  складено і  підписано  07.04.2011.

Суддя                                                                                     Т.М.Мінська

Дата ухвалення рішення04.04.2011
Оприлюднено11.04.2011
Номер документу14642344
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/17/2011

Рішення від 04.04.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 28.03.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 17.02.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні