Постанова
від 09.02.2011 по справі 2а-3763/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 лютого 2011 року Справа № 2а-3763/10/1170

Кіровоградський окруж ний адміністративний суд у с кладі головуючого судді - Са гуна А.В., розглянувши в порядк у письмового провадження в м істі Кіровограді адміністра тивну справу за позовом Кіро воградської об'єднаної держа вної податкової інспекції до приватного підприємства «Фі нком А»про скасування держав ної реєстрації та визнання у становчих документів недійс ними,-

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська об' єдн ана державна податкова інспе кція (далі по тексту - Кіровогр адська ОДПІ) звернулась в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства « Фінком А»(далі по тексту - ПП « Фінком А»), в якому просила ска сувати державну реєстрацію і визнати установчі документи , первинні документи, свідоцт во про державну реєстрацію, с татут, свідоцтво платника ПД В відповідача недійсними з м оменту реєстрації, а первинн і та фінансово-господарські - після проведення реєстрац ії.

Заявлені позовні вимоги о бґрунтовано тим, що засновни к підприємства ОСОБА_1 при державній реєстрації не мал а наміру створювати юридичну особу і її не створювала, підп риємницькою діяльністю не за ймалася, а тому підприємство створено формально, із суттє вими порушеннями процедури д ержавної реєстрації. В дійсн ості підприємство створено з метою ухилення від сплати по датків і господарською діяль ністю ніколи не займалось. То му податковий орган, посилаю чись на положення ст. ст. 42, 62, 63, 65 Г К України, Закону України „Пр о державну реєстрацію суб' є ктів підприємницької діяльн ості юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців”, вважа є, що юридична особа зареєстр овано всупереч інтересам дер жави та з порушенням норм чин ного законодавства, і, відпов ідно, запис про реєстрацію пі дприємства та установчі доку менти підлягають визнанню не дійсними. Відповідно, на підс таві п. 2 ст. 234 ЦК України первин ні та фінансово-господарські документи також є фіктивним и.

Представники відповідача в судове засідання не з' яви лись, про дату, час і місце суд ового розгляду повідомлялис ь належним чином ( а.с. 37,45).

Суд, заслухавши думку предс тавника позивача, враховуючи , що відсутня потреба заслухо вувати свідка або експерта, к еруючись ч.6 ст.128 КАС України, п остановив ухвалу про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, су д вважає, що у задоволенні по зову належить відмовити повн істю з наступних підстав.

Судом встановлено, що ПП « Фінком А»зареєстровано 14 тра вня 2009 року виконавчим коміте том Кіровоградської міської ради Кіровоградської област і та внесено до Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України, код ЄДР ПОУ 36514111, місцезнаходження під приємства - Кіровоградська о бласть, АДРЕСА_1, зазначен і обставини підтверджуються наданими суду копіями довід ки з Єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України (а.с. 7-8).

Як вбачається з наданої су ду копії довідки з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України та копії статуту підприємства засновником підприємства є ОСОБА_1 (а.с. 7-8, 14-19).

Висновок органу податково ї служби про те, що ПП «Фінком А» зареєстровано на підстав ну особу, яка не мала наміру зд ійснювати підприємницьку ді яльність, та висновок про те, щ о державна реєстрацію провед ена з порушеннями діючого за конодавства зроблено податк овим органом на підставі тог о, що засновник підприємства - ОСОБА_1 стосовно реєстра ції пояснила: що малознайоми й їй чоловік на ім' я Олег зап ропонував перереєструвати н а неї ПП «Фінком А» за отриман ня грошової винагороди. Разо м з Олегом вона вчинила перер еєстрацію підприємства на се бе у приватного нотаріуса та в податковому органі. Ніяких дій щодо підписання договор ів від імені підприємства не вчиняла, бухгалтерських та п одаткових документів не підп исувала, печатки не має, рахун ків підприємства в банках не відкривала (а.с. 11).

Однак, суд вважає, що поясне ння засновника підприємства не можуть бути єдиним та дост атнім доказом обґрунтованос ті заявлених позовних вимог.

Натомість, з пояснення вбач ається, що перереєстрація ПП «Фінком А» на ОСОБА_1 здій снена за участю вказаної осо би, в результаті її волевиявл ення, яка свідомо дала згоду н а вчинення таких дій. При реєс трації ПП «Фінком А» порушен ь чинного законодавства не д опущено. ОСОБА_1 від влас ного імені зареєструвала під приємство, документального п ідтвердження, що вона був вве дена в оману, або не розуміла с воїх дій суду не подано.

Факт передачі установчих д окументів власником підприє мства іншій особі, його необі знаність щодо подальшої діял ьності підприємства не є під ставою для визнання недійсни ми установчих документів су б'єкта господарювання.

Суд не може прийняти до уваг и, в якості належних та допуст имих доказів письмові поясне ння ОСОБА_1, на які посилав ся податковий орган, відносн о того, що у цього громадянина (засновника) була відсутня ді йсна мета здійснення підприє мницької діяльності, а також те, що вищевказані письмові п ояснення підтверджують фікт ивність підприємства.

Належним доказом, у даному в ипадку, були б не письмові поя снення ОСОБА_1, а вирок суд у щодо кримінальної відповід альності за ст. 205 КК України ОСОБА_1 за навмисне створен ня або придбання суб'єкта під приємницької діяльності без мети здійснення підприємниц ької діяльності. Між тим, тако го вироку суду, позивачем не н адано.

Також, податковим органом н е надано доказів в підтвердж ення тих обставин, якими обґр унтовуються заявлені вимоги , а саме те, що відповідач має н амір ухилятися від сплати по датків, вести недобросовісну господарську діяльність, не подавати звітності, що в свою чергу буде порушувати норма льну діяльність державної по даткової служби. Вказані обс тавини не підтверджені жодни ми доказами та є припущенням и позивача. Між тим, доказуван ня не може ґрунтуватися на пр ипущеннях.

Отже, суд вважає, що позивач ем не доведено фіктивності п ідприємства, що на його думку є підставою для скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.

Крім цього, частиною 2 ст. 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців" ви значено підстави для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи , зокрема є :

· визнання недійсни м запису про проведення держ авної реєстрації через поруш ення закону, допущені при ств оренні юридичної особи, які н е можна усунути;

· провадження нею дія льності, що суперечить устан овчим документам, або такої, щ о заборонена законом;

· невідповідність мі німального розміру статутно го фонду юридичної особи вим огам закону;

· неподання протягом року органам державної пода ткової служби податкових дек ларацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону;

· наявність в Єдиному державному реєстрі запису п ро відсутність юридичної осо би за вказаним її місцезнахо дженням.

Зазначених у вказані й нормі матеріального права підстав для припинення юриди чної особи, податковим орган ом не наведено.

Щодо вимог позивача про ви знання установчих та первинн их документів недійсними, ви знання недійсними фінансово - господарських документів , суд виходить з наступного.

Як передбачено ч. 1 п . 4 ст. 10 Закону України "Про держ авну податкову службу в Укра їні" (в редакції чинній на час виникнення спірних правовід носин) державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об'єднан ні державні податкові інспек ції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за зак онністю валютних операцій, д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку, за наявн істю свідоцтв про державну р еєстрацію суб'єктів підприєм ницької діяльності, ліцензій на провадження видів господ арської діяльності, що підля гають ліцензуванню відповід но до закону, з наступною пере дачею матеріалів про виявлен і порушення органам, що видаю ть ці документи, за наявністю торгових патентів.

Права (повноваження) о рганів державної податкової інспекції закріплені ст. 11 за значеного Закону, зокрема, п. 1 7 ч. 1 ст. 11 встановлює право орга нів державної податкової слу жби звертатися у передбачени х законом випадках до судови х органів із заявою (позовною заявою) про скасування держа вної реєстрації суб'єкта під приємницької діяльності .

За вимогами ч. 2 ст. 19 Кон ституції України органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Відповідний обов' яз ок закріплює і ч. 1 ст. 13 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" (в редакці ї чинній на час виникнення сп ірних правовідносин), відпов ідно до якої посадові особи о рганів державної податкової служби зобов'язані дотримув ати Конституції і законів Ук раїни, інших нормативних акт ів, прав та охоронюваних зако ном інтересів громадян, підп риємств, установ, організаці й, забезпечувати виконання п окладених на органи державно ї податкової служби функцій та повною мірою використовув ати надані їм права.

Вказаним Законом не передбачено право органів д ержавної податкової служби н а звернення до суду з вимогам и про визнання недійсними ус тановчих документів юридичн ої, визнання недійсними всіх бухгалтерських документів т а інших фінансово-господарсь ких документів з моменту їх с кладення та реєстрації.

З огляду суд вважає, що зая влені позивачем вказані вище вимоги є безпідставні, не ґр унтуються на законі, та заявл ені позивачем з перевищенням власних повноважень, які над ані йому чинним законодавств ом.

Більш того, визнання недійс ними первинних та фінансово- бухгалтерських документів с аме з моменту перереєстрації підприємства, як на тому напо лягав податковий орган, може потягнути негативні наслідк и для можливих контрагентів ПП «Фінком А» , які перебували з підприємством в договірни х відносинах.

Таким чином, суд дійшов ви сновку, що у задоволенні адмі ністративного позову належи ть відмовити.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подан ня в 10-денний строк з дня її п роголошення, а у разі відклад ення складання постанови в п овному обсязі, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні, - впродовж десят и днів з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.

Суддя Кіровоградського ок ружного

адміністративного суду А.В. Сагун

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2011
Оприлюднено11.04.2011
Номер документу14643680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3763/10/1170

Ухвала від 14.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Яковлєв

Ухвала від 16.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Постанова від 09.02.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні