КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-4477/10/2570 Головуюч ий у 1-й інстанції: Кашпур О.В.
Суддя-доповідач: Бистрик Г.М.
У Х В А Л А
Іменем України
"22" березня 2011 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Бистрик Г.М.,
суддів: Сорочко Є.О., Усенка В .Г.,
при секретарі: Пеньковій О.Г .,
розглянувши у судовому зас іданні апеляційну скаргу від повідача Ліквідаційної комісії Закритого сільськог осподарського акціонерного товариства «Нова сім' я»на постанову Чернігівського о кружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року у спр аві за адміністративним позо вом Чернігівського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до Лік відаційної комісії Закрит ого сільськогосподарського акціонерного товариства «Но ва сім' я»про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені,
В С Т А Н О В И Л А :
У серпні 2010 року позива ч Чернігівське обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулис я в суд з позовом до Ліквіда ційної комісії Закритого с ільськогосподарського акці онерного товариства «Нова сі м' я»про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій.
Постановою Чернігівського окружного адміністративног о суду від 14 вересня 2010 року вим оги позивача задоволено.
Не погоджуючись з вищезазн аченою постановою, відповіда ч подав апеляційну скаргу, в я кій просить апеляційну інста нцію скасувати незаконну, на його думку, постанову суду пе ршої інстанції та прийняти н ову, якою в задоволенні вимог позивача відмовити.
В апеляційній скарзі апеля нт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуаль ного права, що в свою чергу при звело до неправильного виріш ення справи по суті.
Сторони в судове засідання не з' явились, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним ч ином, що згідно з ч. 4 ст. 196 КАС Ук раїни не перешкоджає судовом у розгляду справи, в зв'язку з чим фіксування судового зас ідання за допомогою звукоза писувального технічного зас обу не здійснюється відповід но до ч. 1 ст. 41 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС Ук раїни суд апеляційної інстан ції переглядає судові рішенн я першої інстанції в межах ап еляційної скарги.
Згідно зі ст.ст.198 ч.1 п.4, 203 ч.1 КАС України, за наслідками розгл яду апеляційної скарги на по станову суду першої інстанці ї суд апеляційної інстанції скасовує її і залишає позовн у заяву без розгляду або закр иває провадження у справі з п ідстав, встановлених відпові дно ст.ст.155 і 157 цього Кодексу.
Постановляючи рішення про задоволення вимог позивача, суд першої інстанції виходи в з того, що даний спір належит ь до адміністративної юрисд икції, але колегія суддів не п огоджується з таким висновко м.
З матеріалів справи вбачає ться, що згідно поданого 27.02.2010 р оку відповідачем звіту про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів за 2009 року середнь ооблікова кількість штатних працівників облікового скла ду становила - 11 осіб; норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів - 1 особа; се редньооблікова кількість шт атних працівників, яким вста новлена інвалідність - 0 осіб, тобто відповідач не виконав нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості одного робочого місця.
З 14.08.2009 року розпочато ліквід аційну процедуру Закритого с ільськогосподарського акці онерного товариства «Нова сі м' я», призначено Ліквідац ійну комісію, згідно проток олу Загальних зборів акціоне рів ЗСАТ «Нова сім' я»№02/09, про що опубліковано в газеті «Ві сті Борзнянщини»№51-52 від 27-30 чер вня 2009 року.
Згідно інформації з Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців, рішення засновників про припинення юридичної ос оби ЗАСТ «Нова сім' я» внесено до реєстру 22.09.2009 року.
Згідно зі статтею 1 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначає юрисдик цію, повноваження адміністра тивних судів щодо розгляду а дміністративних справ,поряд ок звернення до адміністрати вних судів та порядок здійсн ення адміністративного судо чинства
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України, завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень.
Приписами ч. 2 ст. 4 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено, що юрисд икція адміністративних суді в поширюється на всі публічн о-правові спори, крім спорів, д ля яких встановлений інший п орядок.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Кодекс у адміністративного судочин ства України, юрисдикція адм іністративних судів поширює ться на правовідносини, що ви никають у зв'язку з здійсненн ям суб'єктом владних повнова жень владних управлінських ф ункцій, а також у зв'язку з пуб лічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом в иборів або референдуму.
Відповідно до ч. 4 ст. 50 Кодекс у адміністративного судочин ства України, громадяни Укра їни, іноземці чи особи без гро мадянства, їх об'єднання, юрид ичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за а дміністративним позовом суб 'єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зу пинення) окремих видів або вс ієї діяльності об'єднання гр омадян;
2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н;
3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України;
4) про обмеження щодо реаліз ації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демон страції тощо);
5) в інших випадках, встановл ених законом.
Колегія суддів зазначає, що ліквідаційна комісія не має статусу ні юридичної, ні фізи чної особи, ані державного чи іншого органу.
З матеріалів справи вбачає ться, що позов заявлений до ві дповідача, який не є суб' єкт ом владних повноважень.
За приписом ч. 3 ст. 105 Цивільно го кодексу України, з моменту призначення ліквідаційної к омісії до неї переходять пов новаження щодо управління сп равами юридичної особи, і наз вана комісія виступає в суді від імені юридичної особи, як а припиняється.
Згідно ч. 4 ст. 105 Цивільного ко дексу України, комісія з прип инення юридичної особи поміщ ає в друкованих засобах масо вої інформації, в яких публік уються відомості про державн у реєстрацію юридичної особи , що припиняється, повідомлен ня про припинення юридичної особи та про порядок і строк з аявлення кредиторами вимог д о неї. Цей строк не може станов ити менше двох місяців з дня п ублікації повідомлення про п рипинення юридичної особи.
Частиною 1 ст. 111 Цивільного к одексу України, передбачено що ліквідаційна комісія післ я закінчення строку для пред 'явлення вимог кредиторами с кладає проміжний ліквідацій ний баланс, який містить відо мості про склад майна юридич ної особи, що ліквідується, пе релік пред'явлених кредитора ми вимог, а також про результа ти їх розгляду. Проміжний лік відаційний баланс затверджу ється учасниками юридичної о соби або органом, який прийня в рішення про ліквідацію юри дичної особи.
Позивачем не надано доказі в надіслання вимоги про в ключення в реєстр грошових в имог кредиторів суму заборго ваності по сплаті адміністра тивно-господарських санкцій .
Відповідно до ч.3 ст. 112 ЦК Укра їни у разі відмови ліквідаці йної комісії у задоволенні в имог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право до затвердження лікві даційного балансу юридичної особи звернутися до суду із п озовом до ліквідаційної комі сії. За рішенням суду вимоги к редитора можуть бути задовол ені за рахунок майна, що залиш илося після ліквідації юриди чної особи.
Вищий господарський суд Ук раїни здійснив узагальнення порушених господарськими су дами питань щодо застосуванн я норм Цивільного кодексу Ук раїни та Господарського коде ксу України і у інформаційно му листі від 07.04.2008 року № 01-8/211 «Про деякі питання практики заст осування норм Цивільного та Господарського кодексів Укр аїни»вказав на те, що спори, як і виникають під час ліквідац ії юридичної особи (ст.ст. 111, 112 Ц К України) підвідомчі господ арським судам.
Відповідно до діючого зако нодавства, вищевказаний позо в не належить розглядати в по рядку адміністративного суд очинства.
Позовні вимоги Фонду соціа льного захисту інвалідів під лягають розгляду в порядку г осподарського судочинства.
Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст . 157 КАС України суд закриває пр овадження у справі, якщо спра ву не належить розглядати в п орядку адміністративного су дочинства.
Керуючись ст.ст. 157, 158, 160, 195, 196, 198, 203, 205 , 206, 212, 254 КАС України, колегія суд дів
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу від повідача Ліквідаційної комісії Закритого сільськог осподарського акціонерного товариства «Нова сім' я»- задовольнити частково.
Постанову Чернігівського окружного адміністративног о суду від 14 вересня 2010 року - скасувати.
Провадження в адміністрат ивній справі закрити.
Роз'яснити позивачу, що його позовні вимоги підлягають р озгляду в порядку господарсь кого судочинства.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, та може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни в порядку та строки пере дбаченні ст. 212 КАС України.
Повний текст ухвали суду ви готовлено 28.03.2011 року.
Головуючий суддя: (підпис )
Судді: (підпис)
Суддя: Бистрик Г.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2011 |
Оприлюднено | 11.04.2011 |
Номер документу | 14644495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бистрик Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні