КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-12413/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Пилипенко О.Є.
Суддя-доповідач: Костюк Л.О.
У Х В А Л А
Іменем України
"24" березня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Костюк Л.О.
суддів: Бужак Н.П.,
Троян Н.М.,
при секретарі: Бундукову С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції у Шевченківсько му районі м. Києва на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 01 грудня 2010 р оку у справі за позовом Держа вної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Ки єва до Товариства з обмежено ю відповідальністю «Зоріон С ТС», третя особа Шевченківсь ка районна у м. Києві державна адміністрація про припиненн я юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні м. Києва звернулися до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва із позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Зоріон СТС», третя о соба Шевченківська районна у м. Києві державна адміністра ція про припинення юридичної особи, визнання недійсним за пису про припинення державно ї реєстрації через порушення закону, допущені при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути, з моменту його вне сення та визнання недійсним свідоцтва платника податку н а додану вартість № 100160179 з момен ту його видачі з 19.01.2009 року.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 01 грудня 2010 року адміністрат ивний позов задоволено частк ово. Припинено державну реєс трацію юридичної особи - То вариства з обмеженою відпові дальністю «Зоріон СТС»(04050, м. К иїв, вул. Дегтярівська, 9, код ЄД РПОУ 36283478), зареєстрованого Шев ченківською районною держав ною адміністрацією міста Киє ва 25.12.2008 р. В задоволенні решти п озовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою, представник позивача по справі подала ап еляційну скаргу, в якій проси ла скасувати постанову Окруж ного адміністративного суду м. Києва від 01 грудня 2010 року та прийняти нову, якою задоволь нити позовні вимоги повністю .
Суд, заслухавши учасників с удового процесу, які з' явил ися у судове засідання, дослі дивши матеріали справи та до води апеляційної скарги, вва жає, що апеляційна скарга зад оволенню не підлягає з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.
Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи, зоб ов'язані діяти лише на підста ві Конституції України та за конів України.
Судом першої інстанції вст ановлено, що Товариство з обм еженою відповідальністю «Зо ріон СТС»зареєстроване Шевч енківською районною державн ою адміністрацією м. Києва 25.12.2 008 р. та перебуває на податково му обліку в ДПІ у Шевченківсь кому районі м. Києва з 29.12.2008 р. за № 35229. Товариству присвоєно код ЄДРПОУ 36283478, що підтверджуєтьс я Витягом з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. М ісцезнаходження товариства : 04050, м. Київ, вул. Дегтярівська, 9.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізич них осіб - підприємців, регу люються Законом України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців».
Так, Закон України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців»передбачає, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідченням факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідченням факту наб уття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Відповідно до ст. 16 Закону , Єдиний державний реєстр юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців, створюється з м етою забезпечення органів де ржавної влади, а також учасни ків цивільного обороту досто вірною інформацією про юриди чних осіб та фізичних осіб пі дприємців з Єдиного державно го реєстру.
Частиною 1 ст. 18 Закону визнач ено, що якщо відомості, які під лягають внесенню до ЄДР, були внесені до нього, то такі відо мості вважаються достовірни ми і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідни х змін.
Як вбачається із матеріалі в справи, графі Витягу з ЄДР «С татус відомостей про юридичн у особу»значиться: «відсутні сть юридичної особи за місце знаходженням».
Так, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням суду про визнанн я судом недійсною державної реєстрації юридичної особи ч ерез допущені при її створен ні порушення, які не можна усу нути, а також в інших випадках , встановлених законом.
Частиною 2 ст. 110 Цивільног о кодексу України передбачен о, що вимога про ліквідацію юр идичної особи на підставах, з азначених у п. 2 ч. 1 цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державн у реєстрацію, учасником юрид ичної особи, а щодо акціонерн их товариств - також Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки податковий орган не здійснює державну реєстр ацію юридичної особи, колегі я суддів погоджується із вис новком суду першої інстанції , що податковим органом не мож е пред' являтися вимога про визнання судом недійсною дер жавної реєстрації юридичної особи через допущені при її с творенні порушення, які не мо жна усунути.
Разом із тим, відповідно д о п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право: звертат ися у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб' єкта підприємниць кої діяльності.
Відповідно до статтей 22, 38 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»с уд може постановити рішення щодо припинення юридичної ос оби, що не пов' язане з банкру тством юридичної особи.
При цьому зі змісту Прикінц евих положень розділу VІІ цьо го ж Закону випливає, що закон и, нормативно-правові акти, пр ийняті до набрання чинності цим Законом, тобто до 1 липня 2004 року, діють у частині, що не су перечить цьому Закону.
Відтак положення п. 17 ч. 1 ст. 11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні»щ одо права податкового органу на звернення до суду з позово м про скасування державної р еєстрації суб' єкта підприє мницької діяльності слід роз уміти як положення щодо прип инення юридичної особи.
Згідно з частиною першою ст атті 33 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців»юридична особа припиня ється в результаті передання всього свого майна, прав та об ов' язків іншим юридичним ос обам - правонаступникам у ре зультаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорга нізації) або в результаті лік відації за рішенням, прийнят им засновниками (учасниками) юридичної особи або уповнов аженим ними органом, за судов им рішенням або за рішенням о ргану державної влади, прийн ятим у випадках, передбачени х законом.
Підстави для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутством ю ридичної особи, передбачені частиною другою статті 38 зазн аченого Закону. Однією з таки х підстав є визнання недійсн им запису про проведення дер жавної реєстрації через пору шення закону, допущені при ст воренні юридичної особи, які не можна усунути.
Обгрунтовуючи позовні ви моги, позивачем зазначено, що керівник ТОВ «Зоріон СТС»О СОБА_1 повідомив, що жодні до кументи, в т.ч. і документи щод о фінансово-господарської ді яльності підприємства він не підписував, декларації до по даткового органу за місцем р еєстрації підприємства не пі дписував та не подавав. Ніякі договори, податкові накладн і, акти виконаних робіт також не підписував. Де знаходятьс я фінансово-господарські ста тутні документи та печатка Т овариства йому не відомо.
Разом із тим, в справі відсу тні належні і допустимі дока зи на підтвердження того, що д іяльність ТОВ «Зоріон СТС»бу ла спрямована на нанесення ш коди економічним інтересам д ержави.
Згідно з частиною четверт ою статті 70 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, обставини, які за законом по винні бути підтверджені певн ими засобами доказування, не можуть підтверджуватися нія кими іншими засобами доказув ання, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає сп ору.
Суд вважає, що згідно з наве деною нормою процесуального права, доказом вчинення злоч ину може бути лише вирок, яким , у визначеному законом поряд ку, встановлюється доведена участь особи у вчиненні злоч ину.
Однак, вироку у кримінальні й справі чи будь-якого іншого рішення суду на підтверджен ня зазначених обставин позив ачем надано не було.
З огляду на вищевикладене , колегія суддів погоджуєтьс я із висновком суду першої ін станції, що вимога позивача п ро визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації ТОВ «Зоріон СТС»чер ез порушення закону, допущен і при створенні юридичної ос оби, які не можна усунути, задо воленню не підлягає.
Разом із тим, колегія суддів вважає за необхідне зазначи ти, що Законом передбачений о бов' язок юридичної особи по відомляти державного реєстр атора про зміну свого місцез находження.
Так, відповідно до ст. 1 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних та фізичних осіб- підприємців»місцезн аходження юридичної особи - а дреса органу або особи, які ві дповідно до установчих докум ентів юридичної особи чи зак ону виступають від її імені.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних та фізичних осіб- підприємців», у разі, я кщо зміна відомостей про юри дичну особу, які містяться в Є диному державному реєстрі не пов' язана із змінами до уст ановчих документів юридично ї особи або не підлягає держа вній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уп овноважена ним особа зобов' язаний подати (надіслати рек омендованим листом) державно му реєстратору за місцезнахо дженням реєстраційної справ и юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстр і. У разі, якщо подається (надс илається) реєстраційна картк а про внесення змін до відомо стей про місцезнаходження юр идичної особи, до неї додаєть ся свідоцтво про державну ре єстрацію юридичної особи.
Відповідно до ч. 7 ст. 19 вказан ого Закону, не пізніше тринад цяти місяців з дня подачі (над іслання рекомендованим лист ом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов' язана подати (н адіслати рекомендованим лис том) державному реєстратору реєстраційну картку встанов леного зразка про підтвердже ння відомостей про юридичну особу.
Отже, неповідомлення платн иком податків про зімну місц езнаходження унеможливлює з дійснення податковим органо м функцій контролю за своєча сністю, достовірністю, повно тою нарахування та сплати по датків та зборів.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України, пр ипинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Відповідно до ст. 239 Господар ського кодексу України до та ких санкцій віднесено, зокре ма, скасування державної реє страції та ліквідація суб' є кта господарювання.
За таких обставин, суд першо ї інстанції дійшов вірного в исновку про припинення юриди чної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Відповідно до ст. 159 КАС Укр аїни, обґрунтованим є рішенн я, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з' ясовани х обставин у адміністративні й справі, підтверджених таки ми доказами, які були дослідж ені в судовому засіданні.
Отже, судом першої інстанці ї правильно встановлено обст авини справи та ухвалено ріш ення з додержанням норм мате ріального та процесуального права, а тому, у відповідності до ст. 200 КАС України, суд апеля ційної інстанції залишає апе ляційну скаргу без задоволен ня, а постанову суду - без змі н.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 20 5, 206, 212, 254 КАС України, суд -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Ки єва залишити без задоволення , а постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 01 грудня 2010 року - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення , проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого а дміністративного суду Украї ни протягом двадцяти днів з д ня складення цієї ухвали у по вному обсязі, тобто з 30 березн я 2011 року.
Головуючий суддя: Л.О. Костюк
Судді: Н.П. Бужак
Н.М. Троян
Ухвалу виготовлено в п овному обсязі: 30.03.11.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2011 |
Оприлюднено | 11.04.2011 |
Номер документу | 14644614 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Костюк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні