12/292-06-6713
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"15" вересня 2006 р.Справа № 12/292-06-6713
За позовом Акціонерне товариство закритого типу "Виробниче об`єднання "Облпаливо";
ддо відповідача Державне підприємство "Одеська залізниця"
про стягнення 792грн.
Суддя Юдова В.З.
Секретар судового засідання: Скуділо О.В.
Представники сторін:
Від позивача: юрист Пекарська Т.Л., довіреність від 10.01.2006р.;
Від ДП „Одеська залізниця: провідний юр-т Слюсар М.М., довіреність № 407 від 15.09.2005р.;
ДП „Ровенькиантрацит”: не з'явився;
Суть спору: Про стягнення 792 грн., вартості вугілля внаслідок недостачі, отриманого позивачем по залізничній накладній 52661610.
Позивач позовні вимоги підтримує, надав суду оригінал доказу направлення ДП „Ровенькиантарцит” позовної заяви та доданих до неї документів.
Одеська залізниця позовні вимоги не визнає, зауважила що відповідно ст. 114 Статуту залізниць України позивач в розрахунку не зняв 2% норми природної втрати та граничного розходження по масі нетто.
ДП „Ровенькиантрацит” на засідання суду не з'явився, відзив відсутній.
По матеріалам справи встановлено:
ДП „Ровенькиантрацит” 09.01.2005р. відвантажено 69,0 тн. вугілля антрацит марки АМ у вагоні 67868109 Кодимському паливному складу позивача.
При надходженні вагону на станцію Знам'янка виявлені поглиблення, внаслідок чого складені акти загальної форми № 107, 109 від 12.01.2006р.
При переведені вагону на знеструмлену колію виявлено фактичне завантаження вугілля нижче бортів вагону на 200 мм. На поверхності вантажу є поглиблення над 2, 3, 4, 5 люками зліва по ходу поїзда довжиною 6000мм, шириною 1200мм, глибиною 300мм, без течі вантажу, люка щільно зачинені, маркування вантажу відсутнє.
При переважуванні вагону виявлена недостача 2500кг., станцією Знам'янка складений комерційний акт БК № 041346/24 від 13.01.2006р.
Відповідно залізничної накладної відправник завантажив вугілля у вологому стані нижче бортів вагону на скільки мм., нижче у накладній не визначено.
У разі навантаження вагонів вугілля дрібних фракцій, відправник зобов'язаний вжити додаткові заходи тобто провести ущільнення вугілля катком.
З метою забезпечення збереженості вантажу провести маркування поверхні вугілля плівкою /емульсією/, вапном. Всі ці методи забезпечують збереження вантажу.
Відправник не виконав вимоги Розділу 15 «Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу»/ст. 32 Статуту залізниць України/.
Одеська залізниця не пояснила по якій причині при транспортуванні утворились поглиблення. Наявність поглиблень не виключають виїмку вугілля при транспортуванні.
На основі вищезазначеного наявна вина по недостачі вугілля як відправника так і залізниці., тому збитки від недостачі покладаються по 50% на відповідачів /ст.ст. 32, 110, 111 Статуту залізниць України/.
Судові витрати покладаються на відповідачів по 50% /ст.49 ГПК України/.
Відправник завантажив вугілля у вологому стані. Відповідно «Правил перевезення вантажів залізничним транспортом України»частина 1, підлягає врахуванню 2% норми природної втрати і граничного розходження визначення маси нетто.
При враховані 2% сума позову зменшиться і складає 354 грн. 82 коп., що підлягає стягненню із рахунків відповідачів.
По стягненню іншої частини суми позову відмовити.
Керуючись ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1.У позові відмовити частково.
Суддя Юдова В.З.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 147442 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Юдова В.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні