Постанова
від 31.01.2011 по справі 2а/0570/307/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2011 р. справа № 2а /0570/307/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Голубов ої Л.Б.

при секретарі Платон овій О.М.

розглянув відкритому судо вому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміні стративного суду адміністра тивну справу

за позовом Товариства з обмежено ю відповідальністю

«Бюро Євро - Юніон »

до Державної податкової ін спекції у Калінінському райо ні

м. Донецька

про скасування рішення про невизнання податкової

декларації позивача з податку на додану вартість з а

липень 2010 року відповід но до повідомлення від

18.10.2010р. № 45152/10/15-313-3

за участю:

представника позивача: Громчакова О.В. (за дов. від 14 грудня 2010 року)

від відповідача: Шляхтіної А.С. (з а дов. № 44905/10/10-013 від

15 жовтня 2010р., Чмир Ю.В. (за дов. № 53983/10/10-

013 від 23 грудня 2010р.)

Товариство з обмеженою від повідальністю «Бюро Євро - Юніон» (надалі позивач) звер нулося до Донецького окружно го адміністративного суду із позовом до Державної податк ової інспекції у Калінінсько му районі м. Донецька про скас ування рішення про невизнанн я податкової декларації пози вача з податку на додану варт ість за липень 2010 року відпові дно до повідомлення від 18.10.2010р. № 45152/10/15-313-3.

Заявлені вимоги позивач об ґрунтовував порушенням пода тковою інспекцією застосува ння підпункту 4.1.2 пункту 4.1. стат ті 4 закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами» при прийнятті ріше ння про неприйняття податков ої декларації. Зауважував на тому, що надана до податковог о органу декларація відповід ає вимогам, що визначені чинн им законодавством, через що р ішення про неприйняття цієї декларації є незаконним.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлені вимоги, просив їх задо вольнити.

Представник відповідача п роти задоволення позову запе речувала, надала письмові за перечення. В обґрунтування н езгоди із заявленими Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Бюро Євро - Юніон» вимогами відповідачем було в изначено, що в рамках операці ї «Бюджет» було встановлено, що позивач є «інструментом м інімізації податків».

В судовому засіданні предс тавник відповідача надала по яснення аналогічні викладен им в запереченнях, просила су д відмовити в задоволенні за явлених вимог в повному обся зі.

Дослідивши наявні в матері алах справи документи, заслу хавши пояснення представник ів позивача та відповідача, с уд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Бюро Євро - Юніон» є юридичною особою, з ареєстровано та обліковуєть ся в єдиному державному реєс трі підприємств та організац ій України за кодом 31793894 з 29 лист опада 2001 року, що підтверджуєт ься свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи ( а.с.13) та статутом позивача з на ступними змінами (арк. справи 14-20).

Позивач перебуває на подат ковому обліку у Державній по датковій інспекції у Калінін ському районі м. Донецька з 04 г рудня 2002 року під № 06306618, що підтв ерджується довідкою форми № 4-ОПП від 05 грудня 2001р.

Позивач зареєстрований пл атником податку на додану ва ртість, що підтверджується с відоцтвом № 07585003 про реєстраці ю платника податку на додану вартість, виданого Державно ю податковою інспекцією у Ка лінінському районі м. Донець ка 14 січня 2001 року (арк. справи 12).

Товариство з обмеженою від повідальністю «Бюро Євро - Юніон» поштою направило до Державної податкової інспек ції у Калінінському районі м . Донецька, декларацію з подат ку на додану вартість за звіт ний податковий період липень 2010 року.

Листом за вих. № 45152/10/15-313-3 від 18 жо втня 2010 року (арк. справи 10) відпо відач повідомив позивача про те, що надана позивачем декла рація з податку на додану вар тість не визнана податковою звітністю через порушення ви мог наказу ДПА України від 31.12.2 008р. № 827 «Про затвердження Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп' ютерної обробки податк ової звітності платників под атків в ОДПС Україні», з огляд у на що, платнику було запропо новано надати нову податкову звітність. В даному листі под атковим органом не зазначено , яке саме порушення стало під ставою для невизнання деклар ації позивача як податкової звітності, яка саме норма бул а порушена позивачем, і який с аме недолік має бути усунени й позивачем при повторному п оданні декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» на платників податків покладе ні обов' язки щодо подання д о державних податкових орган ів та інших державних органі в відповідно до законів декл арацій, бухгалтерської звітн ості та інших документів та в ідомостей, пов'язаних з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов'язкових платежів ); сплати належних сум податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.

Платники податку на додану вартість, об'єкти, база та ста вки оподаткування, перелік н еоподатковуваних та звільне них від оподаткування операц ій, особливості оподаткуванн я експортних та імпортних оп ерацій, поняття податкової н акладної, порядок обліку, зві тування та внесення податку до бюджету визначені законом України «Про податок на дода ну вартість».

Згідно підпункту 7.2.8. пункту 7.2. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платники податку зобов'язан і вести окремий облік операц ій з поставки та придбання то варів (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами опо даткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткув ання згідно із статтею 5 цього Закону.

Зведені результати такого обліку відображаються у под аткових деклараціях, форма і порядок заповнення яких виз начаються відповідно до зако ну.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України N 166 від 30 травня 1997 року, зареєстрований в Міністерст ві юстиції України 30 червня 2005 року за N 702/10982 (далі - Порядок N 166).

Пунктом 1.1 Порядку N 166 визначе но, що подання податкової дек ларації з податку на додану в артість передбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами". Згідно пункту 1. 2 декларація подається до под аткового органу за місцем ре єстрації особою, яка зареєст рована платником податку на додану вартість згідно з вим огами Закону України "Про под аток на додану вартість".

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку N 166 декларація складаєтьс я із вступної частини, службо вих полів та чотирьох розділ ів, з них платником заповнюют ься перші три розділи, службо ві поля та вступна частина, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.

Порядком N 166 встановлено, що звітний (податковий) період в изначається в порядку, встан овленому пунктом 7.8 статті 7 За кону України «Про податок на додану вартість», і може дорі внювати одному календарному місяцю (з урахуванням особли востей, викладених у пункті 2.2 цього Порядку) або одному кал ендарному кварталу в залежно сті від обсягу оподатковуван их операцій за минулі дванад цять місячних податкових пер іодів (п. 2.1).

Звітним (податковим) період ом є один календарний місяць (за винятком випадків, указан их у пункті 2.3 цього Порядку) (п. 2.2 Порядку).

Підпунктом 4.1.4 статті 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами » визначені строки для подан ня декларації. Зокрема, якщо з вітний (податковий) період до рівнює календарному місяцю, декларація подається до держ авної податкової інспекції ( адміністрації) за місцезнахо дженням платника протягом 20 к алендарних днів, наступних з а останнім календарним днем звітного (податкового) місяц я.

Відповідно до пункту 3.1 Поря дку N 166 декларація до органів п одаткової служби може бути п одана: на паперових носіях; на магнітних носіях з роздруко ваними копіями файлів; засоб ами електронної пошти E-mail; пошт овими відправленнями.

Згідно пункту 3.3. Порядку № 166 декларація заповнюється так им чином, щоб забезпечити збе реження записів у ній та віль не читання тексту (цифр) протя гом установленого строку збе рігання звітності. Деклараці я може бути заповнена від рук и чорнильною чи кульковою ру чкою або видрукувана (заповн ення олівцем не допускається ), без виправлень і помарок; у р ядках, де відсутні дані для за повнення, має бути проставле ний прочерк.

Пунктом 3.4 встановлено, що пл атник податку самостійно обч ислює суму податкового зобов 'язання, яку зазначає в деклар ації. Дані, наведені в деклара ції, мають відповідати даним бухгалтерського та податков ого обліку платника, достові рність даних підтверджуєтьс я: підписом платника, якщо пла тник - фізична особа, в інших в ипадках (особа, яка визначена як платник податку на додану вартість, крім фізичних осіб ) - підписами відповідальних п осадових осіб (керівника, гол овного бухгалтера) та печатк ою, а в разі подання деклараці ї в електронній формі - електр онним підписом осіб (які підп исують декларацію), зареєстр ованим у порядку, визначеном у законодавством.

Декларація подається плат ником незалежно від того, вин икло у звітному (податковому ) періоді в нього податкове зо бов'язання чи ні, тобто незале жно від стану фінансово-госп одарської діяльності платни ка податку (п. 4.1.1).

Пунктом 4.3 Порядку N 166 встанов лено, що податкова звітність , отримана контролюючим орга ном від платника податків як податкова декларація, що зап овнена ним всупереч правилам , зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов'язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків. У цьому разі, якщо контро люючий орган звертається до платника податків з письмово ю пропозицією (письмове звер нення надсилається поштою з повідомленням про його вруче ння) надати нову податкову де кларацію з виправленими пока зниками (із зазначенням підс тав неприйняття попередньої ), то такий платник податків ма є право: надати таку нову декл арацію разом зі сплатою відп овідного штрафу; оскаржити р ішення податкового органу в порядку апеляційного узгодж ення.

Пунктом 5 Порядку N 166 визначе но порядок заповнення податк ової декларації.

Аналізуючи зміст частини т ретьої підпункту 4.1.2 пункту 4.1 с татті 4 Закону України "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами" суд зауважує на то му, що відповідач має право не визнавати податкову деклара цію документом податкової зв ітності. При цьому при реаліз ації наданого права на прийн яття такого рішення податков ий орган має діяти безсторон ньо, добросовісно та розсудл иво. Як випливає з зазначеног о підпункту закону підставою для невизнання податкової д екларації документом податк ової звітності є наступні кр итерії: не зазначено обов'язк ових реквізитів, її не підпис ано відповідними посадовими особами, не скріплено печатк ою платника податків. Оцінюю чи ряд зазначених підстав, пе релік яких є вичерпним, суд вв ажає, що прийняття податкови м органом рішення про невизн ання наданої платником подат кової декларації документом податкової звітності має бу ти наслідком встановлення по датковим органом неможливос ті належного оброблення декл арації внаслідок не заповнен ня платником рядків деклара ції, не зазначення даних про п латника податку, що позбавля ють можливості ідентифікува ти юридичну особу - платник а податку, неможливість вста новити особу, що підписала на дану декларацію.

Суд не приймає до уваги поси лання відповідача на порушен ня позивачем наказу ДПА Укра їни від 31.12.2008р. № 827 «Про затвердж ення Методичних рекомендаці й щодо централізованого прий мання та комп' ютерної оброб ки податкової звітності плат ників податків в ОДПС Україн і»,оскільки вказаний наказ н е зареєстрований Міністерст вом юстиції України, а отже, не є нормативно-правовим актом у розумінні статті 117 Констит уції України та не підлягає з астосуванню при розгляді дан ої справи відповідно до стат ті 9 КАС України, яка встановлю є правила застосування принц ипу законності.

Суд зазначає, що норми права - це підстава прийняття ріш ення для реалізації якої нео бхідно навести обставини, що обумовлюють її застосування . Відповідно до положень стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Враховуючи заповнення пла тником всіх граф та рядків на даної декларації, наявність на поданій позивачем деклара ції підписів уповноважених о сіб підприємства, скріплених печаткою, суд дійшов висновк у, що зазначене не може вплива ти на можливість визначення наданої позивачем деклараці ї як документу податкової зв ітності, прийняття її податк овим органом до обліку та мож ливість оброблення податков им органом зазначених в цій д екларації відомостей.

Зазначене доводить безпід ставність рішення податково го органу, як способу реаліза ції владних управлінських фу нкцій, які прийняті з порушен ням пунктів 1-3 частини 3 статті 2 КАС України.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наяв ність підстав для задоволенн я заявлених позивачем вимог про визнання незаконним ріше ння відповідача про невизнан ня податкової декларації з п одатку на додану вартість за звітний період липень 2010 року документом податкової звіт ності.

З огляду вище викладене, на підставі положень Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетом та державними цільови ми фондами» та на підставі ст .ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Бюро Євро - Юніон» до Де ржавної податкової інспекці ї у Калінінському районі м. До нецька про скасування рішенн я про невизнання податкової декларації позивача з податк у на додану вартість за липен ь 2010 року відповідно до повідо млення від 18.10.2010р. № 45152/10/15-313-3 задово льнити.

Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у Ка лінінському районі м. Донець ка про невизнання податкової декларації позивача з подат ку на додану вартість за липе нь 2010 року відповідно до повід омлення від 18.10.2010р. № 45152/10/15-313-3.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Бюро Євро - Юніон» (83003, м. Донецьк, просп. Ілліча 89, Є ДРПОУ 31793894) судові витрати з су дового збору (державного мит а) у розмірі 3 (три) грн. 40 коп.

Повний текст постанови про голошений в судовому засідан ні 31 січня 2011 року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішення за наслідкам и апеляційного провадження.

Суддя Голубова Л.Б.

Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14824678
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/307/2011

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні