Постанова
від 28.03.2011 по справі 2а/0570/2678/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2011 р. справа № 2а/0570/2678/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 1.40

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Михайли к А.С.

при секретарі Мороз Н.О.

розглянув у відкритому су довому засіданні в приміщенн і Донецького окружного адмін істративного суду адміністр ативну справу

за позовом Товариства з обмеженою відп овідальністю

«МД Груп Донецьк»

до Де ржавної податкової інспекці ї в Будьонівському районі

м. Донецька

про визнання недійсним податко вого повідомлення-рішення

№ 0003441502/0/106166/15-213/35610489/10

від 11 серпня 2010 року

за участю:

від позивача: Лазаренко Ю.В. (за дов. від 21 грудня 2010 року);

Третьякова Н.В. (за дов. від 21 грудня 2010 року);

від відповідача: Гусарова О.В. (за до в. № б/н від 01 січня 2011 року);

Товариство з обмеженою від повідальністю «МД Груп Донец ьк» звернулося до Донецького окружного адміністративног о суду із позовом до Державно ї податкової інспекції в Буд ьонівському районі м. Донець ка про визнання нечинним под аткового повідомлення-рішен ня № 0003441502/0/106166/15-213/35610489/10 від 11 серпня 2010 р оку. В судовому засіданні поз ивач уточнив заявлені позовн і вимоги та просив визнати не дійсним податкове повідомле ння-рішення №0003441502/0/106166/15-213/35610489/10 від 11 серпня 2010 року. В обґрунтуванн я заявлених вимог позивач ви значив, що ним було надано у вс тановлені строки до податков ої інспекції податкову декла рацію з податку на додану вар тість за червень 2010 року, зазна чена декларація була прийнят а податковим органом, проте ч ерез наявність зауважень, ві дповідачем було прийнято ріш ення про невизнання податко вої декларації податковою зв ітністю. Позивач наполягав н а тому, що податковою інспекц ією при прийнятті оскаржуван ого податкового повідомленн я-рішення було допущено пору шення застосування підпункт у 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», в наслідок ототожнення прийня ття податковою інспекцією р ішення про невизнання податк ової декларації податковою з вітністю та неподання платни ком податку податкової звітн ості.

В судовому засіданні предс тавники позивача підтримали заявлені позовні вимоги в по вному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення заявлених позивач ем вимог заперечував, письмо вого відзиву не надав. В обґру нтування незгоди із позовом представник податкової інсп екції визначив, що у зв' язку із наявністю зауважень до оф ормленої позивачем податков ої декларації з податку на до дану вартість, податковою ін спекцією було прийнято рішен ня невизнання наданої деклар ації податковою звітністю. З азначена звітність була зан есена до електронної бази да них ДПІ зі статусом «Звіт виз нано недійсним». Невизнання податковим органом податков ої декларації податкової зві тністю стало підставою для з астосування штрафних санкці й на підставі підпункту 17.1.1. пу нкту 17.1. статті 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами». Поси лаючись нездійсненням позив ачем оскарження дій чи рішен ь податкової інспекції, пов' язаних із невизнанням податк овою звітністю податкової де кларації з податку на додану вартість за червень 2010 року, в ідповідач наполягав на право мірності прийнятого податко вого повідомлення-рішення та відсутності підстав для зад оволення заявлених позиваче м вимог.

Дослідивши наявні в матері алах справи документи, заслу хавши пояснення представник ів позивача та відповідача, с уд,-

ВСТАНОВИВ

Позивач, Товариство з обмеж еною відповідальністю «МД Гр уп Донецьк» є юридичною особ ою, зареєстровано та обліков ується в Єдиному державному реєстрі підприємств та орган ізацій України з 03 грудня 2007 ро ку за кодом 35610489, що підтверджує ться свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А 00 № 740552 (арк. справи 56). Як пл атник податків позивач зареє стрований та обліковується в Державній податковій інспек ції в Будьонівському районі м. Донецька (відповідач).

19 липня 2010 року позивач надав до податкової інспекції дек ларацію з податку на додану в артість за звітний податкови й період червень 2010 року (арк. с прави 9-15).

Листом № 9569/10/15-213 від 22 липня 2010 ро ку, відповідач повідомив поз ивача про отримання податков ої декларації з податку на до дану вартість за звітний под атковий період червень 2010 рок у № 9002565660. Як зазначено в лист і, через невідповідність над аної податкової декларації в имогам абз. 5 підпункту 4.1.2. пунк ту 4.1. статті 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та Порядку заповнення та подання подат кової декларації з податку н а додану вартість, затвердже ного Наказом державної подат кової адміністрації України № 166 від 30 травня 1997 року, зазначе на звітність занесена до еле ктронної бази даних та отрим ує статус «звіт визнаний нед ійсним».

22 липня 2010 року на адресу плат ника податку направлено запр ошення до податкової інспекц ії для проведення невиїзної документальної перевірки с тосовно неподання податково ї звітності з податку на дода ну вартість за червень 2010 року .

11 серпня 2010 року податковою і нспекцією складений акт про результати невиїзної докуме нтальної (камеральної) перев ірки своєчасності подання по даткової звітності по податк у на додану вартість № 2385/15-211/35610489 (а рк. справи 22), в якому зазначено про встановлення порушення товариством підпункту 7.8.1. пун кту 7.8. статті 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», яким встановлені строки надання податкових деклара цій з податку на додану варті сть.

11 серпня 2010 року відповідаче м було прийнято податкове по відомлення-рішення № 0003441502/0/10616/15-213 /35610489/10 (арк. справи 24), яким до пози вача були застосовані штрафн і (фінансові) санкції в сумі 170,0 0 грн. на підставі підпункту 17.1. 1 пункту 17.1. статті 17 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами».

15 серпня 2010 року позивач нада в скаргу на податкове повідо млення-рішення № 0003441502/0/10616/15-213/35610489/10 в ід 11 серпня 2010 року, в якій посил аючись на неправомірність по даткового повідомлення-ріше ння та прийняття його із пору шенням вимог чинного податко вого законодавства України п росив скасувати податкове по відомлення-рішення № 0003441502/0/10616/15-213 /35610489/10 від 11 серпня 2010 року про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій в сумі 170,00 грн.

Рішенням Державної податк ової інспекції в Будьонівськ ому районі м. Донецька № 13677/10/25-013 в ід 07 жовтня 2010 року (арк. справи 1 9), прийнятим за наслідками роз гляду скарги позивача, подат кове повідомлення - рішення було залишено без змін.

В подальшому, за наслідками розгляду наданих позивачем скарг до Державної податково ї адміністрації в Донецькій області (арк. справи 25-26) та Держ авної податкової адміністра ції України (арк. справи 31-32), рі шеннями державної податково ї адміністрації в Донецькій області № 19246/10/25-113-5 від 01 листопад а 2010 року (арк. справи 27-30) та Держ авної податкової адміністра ції України (арк. справи 35-37), над ані позивачем скарги були за лишені без задоволення, пода ткове повідомлення-рішення № 0003441502/0/10616/15-213/35610489/10 від 11 серпня 2010 року - без змін.

Зазначені обставини визна ються сторонами та не є спірн ими.

Причиною виникнення спору стало застосування штрафних санкцій, визначених підпунк том 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та держаними цільовими фондами » через невизнання наданої п одаткової декларації податк овою звітністю.

Обов' язок платника подат ків щодо подання до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларацій, бух галтерської звітності та інш их документів та відомостей, пов'язаних з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів); сплати нал ежних сум податків і зборів (о бов'язкових платежів) у встан овлені законами терміни вста новлений статтею 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», який діяв на момент вини кнення спірних правовідноси н, на платників податків покл адені.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, яким на мом ент виникнення спірних право відносин були встановлені по рядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державним и цільовими фондами з податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів), нарахування і сплати шт рафних санкцій, що застосову ються до платників податків контролюючими органами, та в изначалася процедура оскарж ення дій органів стягнення є Закон України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» (надалі Закон № 2181).

Згідно пункту 17.1. статті 17 цьо го закону штрафні санкції за порушення податкового закон одавства накладаються на пла тника податків у розмірах, ви значених цією статтею, крім ш трафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим зако нодавством.

Підпунктом 17.1.1. пункту 17.1. стат ті 17 закону № 2181 визначено, що п латник податків, який не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку.

Підпунктом 4.1.4 статті 4 Закон у № 2181 визначені строки для по дання декларації в залежност і від визначеного звітного п одаткового періоду. Зокрема, якщо базовий податковий (зві тний) період дорівнює календ арному місяцю (у тому числі пр и сплаті місячних авансових внесків), податкові декларац ії подаються протягом 20 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця; кале ндарному кварталу або календ арному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або п іврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя); кал ендарному року, крім випадкі в, передбачених підпунктом "г " підпункту 4.1.4 цього пункту, - пр отягом 60 календарних днів за о станнім календарним днем зві тного (податкового) року.

Платники податку на додану вартість, об'єкти, база та ста вки оподаткування, перелік н еоподатковуваних та звільне них від оподаткування операц ій, особливості оподаткуванн я експортних та імпортних оп ерацій, поняття податкової н акладної, порядок обліку, зві тування та внесення податку до бюджету визначені законом України «Про податок на дода ну вартість», який діяв на мом ент виникнення спірних право відносин.

Згідно підпункту 7.2.8. пункту 7.2. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платники податку зобов'язан і вести окремий облік операц ій з поставки та придбання то варів (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами опо даткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткув ання згідно із статтею 5 цього Закону.

Зведені результати такого обліку відображаються у под аткових деклараціях, форма і порядок заповнення яких виз начаються відповідно до зако ну.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України N 166 від 30 травня 1997 року, зареєстрований в Міністерст ві юстиції України 09 липня 1997 р оку за N 250/2054 (далі Порядок N 166).

Пунктом 1.1 Порядку N 166 визначе но, що подання податкової дек ларації з податку на додану в артість передбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами". Згідно пункту 1. 2 декларація подається до под аткового органу за місцем ре єстрації особою, яка зареєст рована платником податку на додану вартість згідно з вим огами Закону України "Про под аток на додану вартість".

Порядком N 166 встановлено, що звітний (податковий) період в изначається в порядку, встан овленому пунктом 7.8 статті 7 За кону України «Про податок на додану вартість», і може дорі внювати одному календарному місяцю (з урахуванням особли востей, викладених у пункті 2.2 цього Порядку) або одному кал ендарному кварталу в залежно сті від обсягу оподатковуван их операцій за минулі дванад цять місячних податкових пер іодів (п. 2.1).

Звітним (податковим) період ом є один календарний місяць (за винятком випадків, указан их у пункті 2.3 цього Порядку) (п. 2.2 Порядку).

Таким чином, податкова дек ларація з податку на додану в артість подається до держав ної податкової інспекції (ад міністрації) за місцезнаходж енням платника протягом 20 кал ендарних днів, наступних за о станнім календарним днем зві тного (податкового) місяця.

Відповідно до пункту 3.1 Поря дку N 166 декларація до органів п одаткової служби може бути п одана: на паперових носіях; на магнітних носіях з роздруко ваними копіями файлів; засоб ами електронної пошти E-mail; пошт овими відправленнями.

Пунктом 3.4 Порядку № 166 встано влено, що платник податку сам остійно обчислює суму податк ового зобов'язання, яку зазна чає в декларації. Дані, наведе ні в декларації, мають відпов ідати даним бухгалтерського та податкового обліку платн ика, достовірність даних під тверджується: підписом платн ика, якщо платник - фізична осо ба, в інших випадках (особа, як а визначена як платник подат ку на додану вартість, крім фі зичних осіб) - підписами відпо відальних посадових осіб (ке рівника, головного бухгалтер а) та печаткою, а в разі поданн я декларації в електронній ф ормі - електронним підписом о сіб (які підписують декларац ію), зареєстрованим у порядку , визначеному законодавством .

Декларація подається плат ником незалежно від того, вин икло у звітному (податковому ) періоді в нього податкове зо бов'язання чи ні, тобто незале жно від стану фінансово-госп одарської діяльності платни ка податку (п. 4.1.1).

Згідно підпункту 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону № 2181 прийняття податкової декларації є обо в'язком контролюючого органу . Податкова декларація прийм ається без попередньої перев ірки зазначених у ній показн иків через канцелярію.

Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, 19 липня 2010 року позивач надав д о податкової інспекції подат кову декларацію з податку на додану вратітьс за звітний п одатковий період червень 2010 р оку. Факт отримання податков ою інспекцією податкової дек ларації підтверджено відпов ідним штампом на першому арк уші наданої позивачем деклар ації.

Чинним на момент виникненн я спірних правовідносин зако нодавством не передбачено пр аво податкового органу на не прийняття податкової деклар ації від платника. Як вбачаєт ься зі змісту частини 1 підпун кту 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону № 2181, відмова службової (посадо вої) особи контролюючого орг ану прийняти податкову декла рацію з будь-яких причин або в исування нею будь-яких перед умов щодо такого прийняття (в ключаючи зміну показників та кої декларації, зменшення аб о скасування від'ємного знач ення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення пода ткових зобов'язань тощо) забо роняється та розцінюється як перевищення службових повно важень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальніс ть у порядку, визначеному зак оном.

Суд не приймає до уваги поси лання відповідача в обґрунту вання правомірності оскаржу ваного податкового повідомл ення-рішення на те, що після пр ийняття наданої платником по датків декларації податково ю інспекцією були виявлені н едоліки, внаслідок чого пода ткова декларація не була виз нана податковою звітністю з огляду на наступне.

Право податкового органу н а невизнання податкової декл арації податковою звітністю визначено частиною 5 підпунк ту 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону № 2181, згідно якого податкова зв ітність, отримана контролююч им органом від платника пода тків як податкова декларація , що заповнена ним всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення , може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових реквіз итів, її не підписано відпові дними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків.

Пунктом 4.3 Порядку N 166 встанов лено, що податкова звітність , отримана контролюючим орга ном від платника податків як податкова декларація, що зап овнена ним всупереч правилам , зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов'язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків. У цьому разі, якщо контро люючий орган звертається до платника податків з письмово ю пропозицією (письмове звер нення надсилається поштою з повідомленням про його вруче ння) надати нову податкову де кларацію з виправленими пока зниками (із зазначенням підс тав неприйняття попередньої ), то такий платник податків ма є право: надати таку нову декл арацію разом зі сплатою відп овідного штрафу; оскаржити р ішення податкового органу в порядку апеляційного узгодж ення.

Зазначене рішення про неви знання податкової деклараці ї податкової звітністю прийм ається податковим органом вж е після прийняття інспекцією отриманої від платника пода тків податкової декларації, в той час як передумовою заст осування штрафних санкцій, в изначених підпунктом 17.1.1. пунк ту 17.1. статті 17 закону № 2181, є непо дання податкової декларації , а не прийняття рішення про не визнання декларації податко вою звітністю. А тому, не оска рження позивачем рішення под аткової інспекції про невизн ання податкової декларації п одатковою звітністю та занес ення її до електронної бази п одаткової інспекції зі стату сом «не визнано податковою з вітністю» не може бути підст авою для застосування штрафн их санкцій на підставі підпу нкту 17.1.1. пункту 17.1 статті 17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и».

З огляду на наведене вище, с уд дійшов висновку про безпі дставність застосування від повідачем до позивача штрафн их санкцій за неподання пода ткової декларації з податку на додану вартість за червен ь 2010 року, що свідчить про наявн ість підставі для задоволенн я заявлених позивачем вимог про визнання недійсним подат кового повідомлення-рішення № 0003441502/0/106166/15-213/35610489/10 від 11 серпня 2010 ро ку.

Відповідно до статті 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України судові витра ти відповідно підлягають стя гненню з Державного бюджету України на користь позивача.

З огляду вище викладене, на підставі положень Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами», Законом Україн и «Про податок на додану варт ість» та керуючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «МД Груп Донецьк» до Держав ної податкової інспекції у Б удьонівському районі м. Доне цька про визнання недійсним податкового повідомлення-рі шення № 0003441502/0/10616/15-213/35610489/10 від 11 серпн я 2010 року задовольнити.

Визнати недійсним податко ве повідомлення-рішення Держ авної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Дон ецька № 0003441502/0/10616/15-213/35610489/10 від 11 серпн я 2010 року про застосування до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «МД Груп Донецьк» штрафних (фінансових) санкці й в сумі 170,00 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «МД Груп Донецьк» (83030, м . Донецьк, вул. Пролетарська, 1-в , ЄДРПОУ 35610489) судові витрати зі сплати судового збору (держа вного мита) у розмірі 3 (три) гр н. 40 коп.

В судовому засіданні 28 бере зня 2011 року було проголошено в ступну та резолютивну частин и постанови у присутності пр едставників позивача та відп овідача.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 04 кві тня 2011 року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішення за наслідкам и апеляційного провадження.

Суддя Михайлик А.С.

Дата ухвалення рішення28.03.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14825002
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/2678/2011

Постанова від 28.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні