17/8426
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"12" березня 2008 р.Справа № 17/8426
Розглянувши справу за позовом Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області, м.Хмельницький
До Комунального підприємства Шепетівський комбінат благоустрою міста, м.Шепетівка
За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконком Шепетівської міської ради
про стягнення 8022 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу
суддя В.В.Димбовський
Представники:
Від позивача: Сліпчук О.П. –за дорученням № 233/03 від 28.11.2007 року
Від відповідача: не з'явився
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не з'явився
Суть спору: у позові позивач просить стягнути з відповідача 8022,00 грн. шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу .
Позивач наполягає на задоволенні позовних вимог посилаючись на те, що вони обґрунтовані поданими доказами, а саме: актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 000666 від 14.08.07р., постановою про накладення адміністративного стягнення від 22.08.2007 року, розрахунком шкоди, поясненнями посадових осіб позивача.
Позивачем в обгрунтування позовних вимог надані додаткові пояснення щодо заявленого позову, надана копія рішення Виконкому Шепетівської міської ради № 275 від 21.12.01р. згідно якого виконком вирішив надати комбінату благоустрою міста статус „Генерального замовника" в будівництві полігону по знешкодженню і переробці твердих побутових відходів по вул. П'ясковського.
Позивач вважає, що викладене підтверджує позовні вимоги, оскільки відповідач ,як „ Генеральний замовник" несе відповідальність за санітарний стан та утримання полігону.
Відповідач проти позову заперечує посилаючись на те, що що позивачем не доведена вина відповідача. Вважає, що позивач в жодному випадку не навів факти, які свідчили б про забруднення вказаної земельної ділянки безпосередньо відповідачем, чи обов'язку відповідача здійснювати нагляд за нею. В своїх запереченнях посилається на те, що в позовній заяві, об'єктивна сторона правопорушення полягає у несанкціонованому видаленні твердих побутових відходів на земельній ділянці переданій Шелетівській міській раді під будівництво нового полігону. При цьому, на визначення об'єктивної сторони здійснюється посилання на ст.ст. 91, 96 (додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля) Земельного кодексу України. Стверджує, що позивач не врахував того, шо дані норми встановлюють обов'язки власників та користувачів земельних ділянок. Виходячи зі змісту статей Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України „Про оренду землі", право користування земельною ділянкою здійснюється на підставі права власності чи користування (постійного чи на умовах оренди). Стверджує, що позивач не подав до суду жодного підтверджуючого документу, який би свідчив, що на момент здійснення перевірки (14.08.2007 року), земельна ділянка перебувала у віданні відповідача на праві власності чи користування. На думку відповідача , недоведеність вини відповідача підтверджене і Методикою затвердженою Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.10.1997 року №171, пунктом 1.2 якої встановлено, що
методика встановлює порядок розрахунку розмірів відшкодування шкоди суб'єктами господарювання та фізичними особами в процесі їх діяльності через забруднення земель хімічними речовинами, їх засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і поширюється на всі землі України незалежно від форм їх власності.
З врахуванням викладеного, відповідач просить суд в позові Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області до Шепетівського комбінату благоустрою міста, про стягнення 8022 гри. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, відмовити.
Розглядом матеріалів справи встановлено:
28 грудня 2000 року рішенням № 9 Хмельницької обласної ради передано в постійне користуванню Шепетівській міській раді земельну ділянку площею 5 га розташовану поблизу дороги Шепетівка-Городище для будівництва полігону ТПВ.
Згідно Рішення виконкому Шепетівської міської ради №275 від 21.12.2001 року Шепетівському комбінату благоустрою міста надано статус "Генерального замовника" в будівництві полігону по знешкодженню і переробці ТПВ по вул. П'яскорського , а також згідно Перспективного Плану заходів у сфері поводження з відходами із вказанням строку виконання на 2007 рік Шепетівський комбінат благоустрою міста протягом 2007 року мав здійснити такі заходи:
1. Прийом на існуюче сміттєзвалище і асенізаційні поля тільки комунальні відходи - постійно;
2. Підвищення контролю за вивозом ТПВ і РПВ - постійно;
3. Проведення робіт з рекультивізації полігону ( пересипка землею ТПВ) - постійно;
4. Проведення хлорування - 3 квартал 2007 року;
5. Продовження будівництва нового полігону твердих побутових відходів по вул. Пяскорського в м. Шепетівка.
14 серпня 2007 року в ході перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства державним інспектором з охорони навколишнього природного середовщца Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області встановлено несанкціоновані місця видалення твердих побутових відходів на земельній ділянці, що передана Шепетівській міській раді під будівництво нового полігону, а саме три земельні ділянки загальною площею 2100 кв.м., про що складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №000666 та винесена постанова від 22 серпня 2007 року про накладення штрафу на головного інженера Шепетівського комбінату благоустрою міста Островського В.А. за скоєння правопорушення, передбаченого ст.82 КУпАП.
Розрахунок шкоди, заподіяної Шепетівським комбінатом благоустрою міста забрудненням земельної ділянки проведено позивачем згідно "Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства", затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27 жовтня 1997р. №171 (у редакції наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 04 квітня 2007р. №149), яка складає згідно розрахунку 8022грн..
Добровільно відповідач завдану шкоду не сплатив .
Дослідженням наявних в матеріалах справи документів, доводів та заперечень сторін суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню за слідуючих підстав:
Згідно зі ст.ст. 91, 96 Земельного Кодексу України власники (користувачі) земельних ділянок зобов'язані додержуватись вимог законодавства про охорону довкілля та зберігати корисливі властивості землі. А п. "в" ч.1 ст. 211 Земельного Кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність за псування сільськогосподарських угідь та інших земель, їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами.
П. "й" ч.2 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи винні у порушенні природоохоронних вимог при зберіганні, транспортуванні, використанні, знешкодженні та захороненні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних радіоактивних речовин та відходів.
Крім того, ч.4 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану ними внаслідок порушення законодавства про охорону природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до пункту «з»ст.17 ЗУ «Про відходи»суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами зобов'язані не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах.
Згідно довідки виконком Шепетівської міської ради від 23.01.2008 року за №01-18/156 повідомив, що рішенням міськвиконкому від 21.12.2001 року №275 "Питання архітектури та містобудування" комбінату благоустрою міста надано статус "Генерального замовника" в будівництві полігону по знешкодженню і переробці твердих побутових відходів по вул. П'яскорського.
Судом враховується, що згідно Рішення виконкому Шепетівської міської ради №275 від 21.12.2001 року Шепетівському комбінату благоустрою міста надано статус "Генерального замовника" в будівництві полігону по знешкодженню і переробці ТПВ по вул. П'яскорського , а також згідно Перспективного Плану заходів у сфері поводження з відходами із вказанням строку виконання на 2007 рік Шепетівський комбінат благоустрою міста протягом 2007 року мав здійснити такі заходи:
1. Прийом на існуюче сміттєзвалище і асенізаційні поля тільки комунальні відходи - постійно;
2. Підвищення контролю за вивозом ТПВ і РПВ - постійно;
3. Проведення робіт з рекультивізації полігону ( пересипка землею ТПВ) - постійно;
4. Проведення хлорування - 3 квартал 2007 року;
5. Продовження будівництва нового полігону твердих побутових відходів по вул. П'яскорського в м. Шепетівка.
Посилання відповідача на те, що даний полігон знаходиться поза межами міста є необгрунтованими оскільки згідно Схеми розташування засмічених ділянок на полігоні вбачається, що вони знаходяться перед знаком, який вказує на кінець меж населеного пункту.
А отже, якщо засмічені ділянки полігону знаходяться в межах міста, то відповідач - Шепетівський комбінат благоустрою міста має, згідно свого Статуту безпосереднє відношення до засмічених ділянок на полігоні, оскільки несе відповідальність за санітарний стан м. Шепетівка і тим паче веде будівництво данного полігону.
01.03.2007 року набрав чинності Наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.06.2006 року № 548 "Про затвердження положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі".
Відповідно до п. 9 ч.5 «Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі»право подавати позови про відшкодування втрат і збитків унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища належить Державній екологічній інспекції.
Таким чином, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача 8022 грн.00 коп. шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу обгрунтовані, відповідають дійсним обставинам справи та підлягають задоволенню .
Державне мито та витрати на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу підлягають стягненню з відповідача в доход державного бюджету.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України; ст. ст. 91,96,211 Земельного кодексу України; ст. 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища", суд -
В и р і ш и в :
Позов Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області, м.Хмельницький до Комунального підприємства Шепетівський комбінат благоустрою міста, м.Шепетівка , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконком Шепетівської міської ради про стягнення 8022 грн. шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу задоволити.
Стягнути з Комунального підприємства Шепетівський комбінат благоустрою міста (Хмельницька область, м. Шепетівка, вулиця Судилківська,57 код 03355942 КОД АППБ "Аваль" м. Хмельницький МФО 315966 р/р 260072677) на користь державного бюджету (одержувач коштів: Шепетівське УДК Р/р 31116106700566 код класифікації 21081100 код одержувача 23565207, МФО 815013 банк одержувача-ГУДКУ у Хмельницькій обл.) - 8022 грн. 00 коп.(вісім тисяч двадцять дві грн. 00 коп.) шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу .
Видати наказ.
Стягнути з Комунального підприємства Шепетівський комбінат благоустрою міста (Хмельницька область, м. Шепетівка, вулиця Судилківська,57 код 03355942 КОД АППБ "Аваль" м. Хмельницький МФО 315966 р/р 260072677) в доход державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності 095 через відділення державного казначейства (на рахунок 31112095700002 ВДК у м. Хмельницькому, код 23565225, УДК у Хмельницькій області, МФО 815013) державне мито в розмiрi 102 грн. 00 коп. (сто дві грн. 00 коп.), та в дохід державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22050000, банк ГУ ДКУ у Хмельницькій області (на рахунок 31215259700002 УДК у м. Хмельницькому, код 23565225, УДК у Хмельницькій області, МФО 815013) 118 грн. (сто вісімнадцять грн.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ.
Суддя
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2008 |
Оприлюднено | 02.04.2008 |
Номер документу | 1485145 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Димбовський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні