Копія Справа № 2а-4010/10/1170
Категорія статобліку - 6.9
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
------------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 грудня 2010 року м. Кіровоград
Кіровоградський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого - с удді Флоренка О.Ю.
при секретарі - Галушко О.І.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позовн ою заявою Державної інспекці ї з контролю за цінами в Кіров оградській області до Ульяно вського міського підприємст ва «Комунальник»про стягнен ня економічних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін в сумі 21307,83 грн., -
ВСТАНОВИВ:
04 листопада 2010 року Державна інспекція з контро лю за цінами в Кіровоградськ ій області звернулася в Кіро воградський окружний адміні стративний суд з позовною за явою до Ульяновського місько го підприємства «Комунальни к», в якій просить стягнути з в ідповідача економічні санкц ії за порушення державної ди сципліни цін в сумі 21307,22 грн.
В обґрунтування заяв лених позовних вимог позивач зазначив, що 28.09.2010 року Державн ою інспекцією з контролю за ц інами в Кіровоградської обла сті проведено перевірку Улья новського міського підприєм ства «Комунальник»та складе но акт №1199 з питань дотримання державної дисципліни цін пр и формуванні, встановленні т а застосуванні тарифів на по слуги з централізованого вод опостачання, вивезення тверд их побутових відходів та вив езення рідких нечистот. На пі дставі акта прийнято рішення від 04.10.2010 року №101 про застосуван ня економічних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін у сумі 7102,61 грн., та сума штр афу - 14205,22 грн.
У судовому засіданн і представники Державної інс пекції з контролю за цінами в Кіровоградській області К уницький В.В., Саєнко Л.І. позовні вимоги, з урахуванн ям доповнення до позовної за яви, підтримали, в повному обс язі та просили позов задовол ьнити пославшись на обставин и, викладені в позовні заяві.
Представники відповідача Гречаний В.Г., Ківерська Ю.М., Паламарчук М.Ф. позо в не визнали та просили суд ві дмовити в його задоволенні.
Заслухавши поясненн я представників сторін, досл ідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім перек онанням, що ґрунтується на вс ебічному, повному і об'єктивн ому розгляді у судовому проц есі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що по зов підлягає задоволенню пов ністю з наступних підстав.
Згідно ч.ч. 1,2 ст. 13 Закону України „Про ціни і ціноутво рення”, державний контроль з а цінами здійснюється при вс тановленні і застосуванні де ржавних фіксованих та регуль ованих цін і тарифів. При цьом у контролюється правомірніс ть їх застосування та додерж ання вимог законодавства про захист економічної конкурен ції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Урядом У країни.
Відповідно до п. 3 „Пол оження про Державну інспекці ю з контролю за цінами”, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 13.12.2000 ро ку №1819, основним завданням Дер жавної інспекції з контролю за цінами є організація та зд ійснення контрольно - нагля дових функцій з питань додер жання центральними та місцев ими органами виконавчої влад и, підприємствами, установам и та організаціями вимог щод о формування, встановлення т а застосування цін і тарифів .
Згідно п. 5 „Положення про Державну інспекцію з кон тролю за цінами” Державної і нспекції з контролю за цінам и, проводить в органах викона вчої влади, підприємствах, ус тановах та організаціях, нез алежно від форм власності, пе ревірки бухгалтерських доку ментів, книг, звітів, калькуля цій та інших документів, пов' язаних з формуванням, встано вленням і застосуваанням цін і тарифів.
Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровог радській області є територіа льним органом Державної інсп екції з контролю за цінами у с кладі Міністерства економік и України, яка діє у відповідн ості до Положення про Держав ну інспекцію з контролю за ці нами в Кіровоградській облас ті, затвердженого наказом Де ржавної інспекції з контролю за цінами від 29.03.2001 року №9.
Судом встановлено, що 27 лютого 2009 року №22 було прийнят о рішення виконавчого коміте ту Ульяновської міської ради про корегування тарифів на ж итлово - комунальні послуги .
28 вересня 2010 року, на під ставі посвідчення від 14 верес ня 2010 року №1152, головними держін спекторами відділу контролю цін на ринках послуг позивач а Саєнко Людмилою Іванівно ю та Тарасенком Юрієм Іва новичем було проведено пла нову перевірку відповідача з питання дотримання державно ї дисципліни цін при формува нні, встановленні та застосу ванні тарифів на послуги з це нтралізованого водопостача ння, з вивезення твердих побу тових відходів та вивезення рідких нечистот. Перевірка п роводилася з відома директор а Ульяновського міського під приємства «Комунальник»П аламарчука Миколи Федорович а, за участю головного бухг алтера ОСОБА_7 та економіс та ОСОБА_4.
Як вбачається з акта п еревірки, при формуванні тар ифів на послуги водопостачан ня та водовідведення, відпов ідач повинен обґрунтувати не обхідний рівень прибутку на підставі розроблених та затв ерджених в установленому п.п .21.22.23.24 порядку програми розвитк у систем централізованого во допостачання та водовідведе ння. До зазначеної програми д одаються розрахунки передба чуваних вкладень та визначаю ться джерела інвестиційних р есурсів і строк реалізації п роектів. Перевіркою встановл ено, що до складу затверджени х тарифів включено планові р озміри рентабельності в наст упних розмірах: для населенн я - 6% та 11,9%; для бюджетних устан ов - 44,6% та 65 %; для госпрозрахунк ових підприємств - 44, 6 % та 65,8%. Ст аном на 01.05.2008 року загальна сума прибутку, що включена до скла ду затверджених тарифів на п ослуги з централізованого во допостачання, становить 56419,40 г рн., а з 01.04.2009 року - 110433,00 грн. Рівен ь рентабельності в діючих та рифах на послуги водопостача ння в цілому становить з 01.05.2008 р оку - 14,6 %, з 01.04.2009 року - 23,89 %, що пер евищує граничний рівень в ро змірі 12%.
За період з 01.09.2009 року по 01.09.2010 року Ульяновське міське п ідприємство «Комунальник» п ровело нарахування споживач ам плати за послуги водопост ачання за тарифами, розрахов аними підприємством та затве рдженими рішенням виконавчо го комітету Ульяновської міс ької ради від 27.02.2009 року №22 із зав ищеним рівнем рентабельност і в цілому по підприємству на 11,89 %. Сума додатково отриманої виручки (виходячи з фактично ї оплати бюджетних установ т а госпрозрахункових підприє мств - виробників) становить 7102,61 грн.
Відповідно до п.п. 21,22,23,24 « Порядку формування тарифів н а послуги з вивезення побуто вих відходів»встановлено, що в процесі формування тарифі в на послуги, підприємство по винно обґрунтувати необхідн ий рівень прибутку на підста ві розроблених та затверджен их в установленому порядку п оводження з побутовими відхо дами. Перевіркою формування затверджених тарифів встано влено, що до складу затвердже них тарифів включено планові розмірі рентабельності в на ступних розмірах: по послузі з вивезення твердих побутов их відходів: для населення - 30%; для бюджетних установ - 44,5% т а 44,96%; для госпрозрахункових пі дприємств - 44,5% та 44,96 %. По послуз і з вивезення рідких нечисто т: для населення - 0 - 30%; для бю джетних установ - 28, 68% та 45%; для госпрозрахункових підприєм ств - 28,7% та 45%.
На момент проведення перевірки відповідача встан овлено, що розрахунки із спож ивачами за послуги по вивезе нню твердих побутових відход ів та рідких нечистот провод яться ним за тарифами, затвер дженим рішенням Ульяновсько ї міської ради від 27.02.2009 року №22, де загальний рівень рентабел ьності в цілому по підприємс тву становить 30%, що перевищує затверджений граничний ріве нь (12%) в цілому по підприємств у на 18%.
Всього сума необгрун товано отриманої виручки за рахунок завищення граничног о рівня рентабельності на по слуги з водопостачання та во довідведення становить 7102,61 гр н. та по вивезенню твердих поб утових відходів у розмірі 14205,22 грн.
04 жовтня 2010 року Заступ ником начальника Державної і нспекції з контролю за цінам и в Кіровоградській області прийнято рішення №101 "Про заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни цін" про стягнення із відповідача економічних сан кцій у сумі 21307,83 грн. (а.с.17). 04.10.2010 рок у №2347-06 відповідачу було надісл ано претензію щодо сплати вс ієї суми застосованих до ньо го економічних санкцій, що пі дтверджується фіксальним че ком (а.с.18).
У відповідності до ст . ст.6, 7, 8 Закону України „Про цін и і ціноутворення”, в народно му господарстві застосовуют ься вільні ціни і тарифи, держ авні фіксовані та регульован і ціни. Вільні ціни і тарифи вс тановлюються на всі види про дукції, товарів і послуг, за ви нятком тих, по яких здійснюєт ься державне регулювання цін . Державне регулювання цін зд ійснюється шляхом встановле ння: державних фіксованих ці н; граничних рівнів цін або гр аничних відхилень від держав них фіксованих цін. Урядом Ук раїни можуть вводитись інші методи державного регулюва ння цін і тарифів.
У відповідності до ч. 1 ст. 14 Закону України „Про ціни і ціноутворення”, за порушен ня державної дисципліни цін передбачена відповідальніс ть у вигляді вилучення в дохо д відповідного бюджету, зале жно від підпорядкованості, в сієї необгрунтовано одержан ої підприємством, організаці єю суми виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін. Крім того, в позабюдже тні фонди місцевих Рад стягу ється штраф у двократному ро змірі необґрунтовано одержа ної суми виручки. Вказані сум и списуються з рахунків підп риємств і організацій в банк івських установах за рішення м суду.
Порядок застосування економічних санкцій, крім за значеного закону, регулюєтьс я „Інструкцією про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами”, затвердженою сп ільним наказом Міністерства економіки та з питань Європе йської інтеграції України і Міністерства фінансів Украї ни від 03.12.2001 року №298/519 (далі - Інстр укція).
Згідно пунктів 1.4, 2.1 Інс трукції, підставою для засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін є одержання суб' єктами господарювання необґ рунтованої виручки в результ аті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, по рядку встановлення та застос ування цін і тарифів, які регу люються уповноваженими орга нами відповідно до вимог зак онодавства, зокрема, застосу вання цін і тарифів з порушен ням запроваджених методів ре гулювання. Необґрунтовано од ержана суб' єктом підприємн ицької діяльності сума вируч ки, що підлягає вилученню в до хід бюджету, обчислюється: пр и порушенні порядку встановл ення і застосування цін, що ре гулюються уповноваженими ор ганами, - як різниця між фактич ною виручкою від реалізації продукції та її вартістю за ц інами, сформованими згідно з вимогами законодавства.
Відповідно до ст. 3 Зак ону України "Про житлово - кому нальні послуги", предметом ре гулювання цього Закону є пра вовідносини, що виникають мі ж виробниками, виконавцями, с поживачами у процесі створен ня, надання та споживання жит лово - комунальних послуг. Суб 'єктами цього Закону є органи виконавчої влади, органи міс цевого самоврядування, власн ики, виробники, виконавці та с поживачі житлово-комунальни х послуг.
Згідно ст. 7 Закону Укр аїни "Про житлово - комунальні послуги", до повноважень орга нів місцевого самоврядуванн я у сфері житлово-комунальни х послуг належить: встановле ння цін/тарифів на житлово - ко мунальні послуги відповідно до закону; затвердження норм споживання та якості житлов о - комунальних послуг, контро ль за їх дотриманням.
Ст. 30 Закону України "Пр о житлово - комунальні послуг и", державне регулювання цін/т арифів базується на таких ос новних принципах: доступност і житлово - комунальних послу г для всіх споживачів та рівн ості правових гарантій; відп овідальності виконавців/вир обників за недотримання вимо г стандартів, нормативів, нор м, порядків та правил.
Відповідно до вимог в ищевказаного Закону, постано вою Кабінету Міністрів Украї ни №630 від 21.07.2005 року було затверд жено "Правила надання пос луг з централізованого опале ння, постачання холодної та г арячої води і водовідведення та типового договору про над ання послуг з централізовано го опалення, постачання холо дної та гарячої води і водові дведення". Даними Правилами регулюються відносини між суб'єктом господарювання, пр едметом діяльності якого є н адання житлово - комунальних послуг, і фізичною та юридичн ою особою, яка отримує або має намір отримувати послуги з ц ентралізованого опалення, по стачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 рок у №959 було затверджено "Порядо к формування тарифів на посл уги з централізовного водопо стачання та водовідведення", в п. 21, якого передбачено, що рі вень рентабельності формуєт ься з урахуванням необхіднос ті сплати податку на прибуто к підприємств та спрямування частини отриманого прибутку на технічне переоснащення п ідприємств і не повинен пере вищувати в цілому по підприє мству 12 %, а для категорій спожи вачів - бюджетних установ та і нших споживачів - не повинен п еревищувати 15 % та 50 % відповідн о.
У відповідності до вк азаних положень законодавст ва, рішенням заступника нача льника Держінспекції цін у К іровоградській області від 0 4.10.2010 року №101 до відповідача бул о застосовано економічні сан кції за порушення державної дисципліни цін на загальну с уму 21307,83 грн., із них сума поруше ння - 7102,61 грн., сума штрафу - 14205, 22 грн. Суд зауважує, що відпові дач не скористався своїм пра вом на оскарження зазначеног о рішення в установленому за конодавством порядку.
Суд вважає, що доводи в ідповідача про його незадові льний фінансовий стан не зна йшли свого підтвердження у с удовому засіданні, оскільки не були підтверджені належни ми доказами. До того ж, відпов ідно до норм чинного законод авства, відсутність у відпов ідача фінансової можливості сплатити застосовані до ньо го економічні санкції не зві льняє його від обов"язку щодо їх сплати.
Отже, загальна сума бо ргу по сплаті економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін, застосовани х до відповідача, складає 21307,83 г рн., яка, на думку суду, підляга є стягненню з відповідача на користь позивача, що є підста вою для задоволення адмініст ративного позову.
Згідно ч.4 ст.94 КАС Украї ни, у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноваж ень, а відповідачем є фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладен ого та керуючись ст.ст. 94, 99, 158 - 163, 263 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративн ий позов задовольнити повні стю.
2. Стягнути з Ульяновсь кого міського підприємства « Комунальник»(Кіровоградськ а область, м. Ульяновка, вул. Ле ніна, 81, р/р 220053931600 в ТВБВ Ульяновсь ке відділення Ощадбанку, МФО 323475, код 3485676) на користь Державно ї інспекції з контролю за цін ами в Кіровоградській област і (25022, м. Кіровоград, вул. Дзержин ського, 53/35, код ЄДРПОУ 23092298) до дер жавного бюджету на р/р 31118106700404, од ержувач коштів - УДК в Ульянів ському районі, код одержувач а - 23097025, код бюджетної класифіка ції - 21081100, банк одержувача - ГУДК у Кіровоградській області, М ФО 823016 - економічні санкції за п орушення державної дисциплі ни цін в загальній сумі 21307,83 грн .
Постанова суду набир ає законної сили в порядку, пе редбаченому ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду шляхом пода чі, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови с уду, апеляційної скарги чере з Кіровоградський окружний а дміністративний суд, з одноч асним надсиланням копії апел яційної скарги до суду апеля ційної інстанції.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 09.12.20 10 р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено на 14.1 2.2010 р., про що повідомлено сторі н після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 2 ст. 167 КА С України.
Суддя (підпи с) О.Ю. Ф лоренко
Згідно з оригіналом:
Суддя О.Ю. Флоре нко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2010 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14875696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.Ю. Флоренко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні