Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-1073/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 березня 2011 року Справа № 2а-1073/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого-судді: Петросян К.Є.,

за участю секретаря: Ков іної І.В.,

сторін:

представника позивача: А нохіна Г.О.,

представника відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Слов' яносербському район і Луганської області до Мало го приватного підприємства « Луч» про стягнення податково го боргу, -

В С Т А Н О В И В:

01 лютого 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов позов Держ авної податкової інспекції в Слов' яносербському районі Луганської області до Малог о приватного підприємства «Л уч» про стягнення податковог о боргу.

У позові зазначено, що стано м на 24.01.2011 р. за МПП «Луч» обліков ується податковий борг на су му 2 452 грн. 16 коп. По закінченню в становленого законом термін у сплати податків вказана су ма не перерахована до держав ного бюджету.

Станом, на теперішній час, з аборгованість по сплаті пода тку підприємством не сплачен а, тому позивач просив суд стя гнути суму податкового боргу з МПП «Луч» і.к. 30409544 в розмірі 2452,1 6 грн. з орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності на розрах унковий рахунок № 33212812700309, код ка значейства 24046691, одержувач УДК в Слов' яносербському район і, МФО 804013, банк ГУДКУ в Луганськ ій області.

15 лютого 2011 року представник позивача уточнив позовні ви моги, надав суду заяву та зазн ачив, що просив стягнути суму податкового боргу з Малого п риватного підприємства «Луч » (і.к. 30409544) у розмірі 2 452,16 грн. з оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності на розрахунковий р ахунок № 33212812700309, код казначейств а 24046691, одержувач УДК в Слов' ян осербському районі, МФО 804013, ба нк ГУДКУ в Луганській област і з розрахункових рахунків б оржника відкритих в:

- СП Банк МФО банку 304706 № рахун ку 2600704984;

- Луганська філія АБ «Укргаз банк» м. Луганськ, МФО 304621 № раху нку 2606200429.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не повідомив. Правом пода ти суду заперечення проти по зову та докази на підтвердже ння своїх доводів не скорист ався.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд дійшов вис новку про обґрунтованість за явлених вимог з огляду на так е.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», в редакції, чинній на мом ент виникнення спірних право відносин, платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) зобов' язані сплачуват и належні суми податків і збо рів у встановлені законом те рміни.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.

Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181, в редакцій, чин ній на момент виникнення спі рних правовідносин, визначен ий порядок погашення податко вого боргу платника податків та порядок звернення стягне ння на активи платника подат ків, який відповідно до ввідн ої частини є спеціальним зак оном з питань оподаткування, та встановлює порядок погаш ення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарах ування і сплати пені та штраф них санкцій, що застосовують ся до платників податків кон тролюючими органами.

Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» № 2181 (далі - Закон № 2181) платни к податків зобов' язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов' язання, зазначе ну у поданій ним податковій д екларації, протягом десяти к алендарних днів, наступних з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 с татті 4 цього Закону для подан ня податкової декларації.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення.

У судовому засіданні встан овлено, що Мале приватне підп риємство «Луч» зареєстрован е відділом ліцензування, дер жавної реєстрації та міськог о реєстру Луганської міської ради, дата проведення держав ної реєстрації - 28 квітня 1999 р оку.

Підприємство є юридичною о собою та внесено до єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій відповідно до довідки від 28.04.1999 р. № 309.

МПП «Луч» як платник окреми х податків перебуває на облі ку в ДПІ в Слов' яносербсько му районі з 10.01.2008 року.

Станом на 24.01.2011 р. за МПП "Луч" об ліковується податковий борг на суму 2 452 грн. 16 коп. По закінче нню встановленого законом те рміну сплати податків вказан а сума не перерахована до бюд жету.

Податковий борг підтвердж ується декларацією орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті, вх. № 447 від 25.01.10 року.

Зобов' язання по орендній платі виникло 30.09.2010 року.

ДПІ в Слов' яносербському районі застосовувала заходи щодо стягнення податкового боргу: відповідачу були вруч ені перша податкова вимога № 1/61 від 17.05.2010 року та друга податк ова вимога № 2/86 від 01.07.2010 року.

Станом на сьогоднішній день, сума податкового боргу відповідачем в добровільном у порядку не сплачена.

З огляду на викладене суд вв ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 161, 162, 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції в Слов' яносербському районі Луганської області д о Малого приватного підприєм ства «Луч» про стягнення под аткового боргу задовольнити в повному обсязі.

Стягнути суму податкового боргу з Малого приватного пі дприємства «Луч» (і.к. 30409544) у роз мірі 2 452,16 грн. з орендної плати за земельні ділянки державно ї і комунальної власності на розрахунковий рахунок № 332128127003 09, код казначейства 24046691, одержу вач УДК в Слов' яносербськом у районі, МФО 804013, банк ГУДКУ в Лу ганській області з розрахунк ових рахунків боржника відкр итих в:

- СП Банк МФО банку 304706 № рахун ку 2600704984;

- Луганська філія АБ «Укргаз банк» м. Луганськ, МФО 304621 № раху нку 2606200429.

Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено18.04.2011
Номер документу14876166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1073/11/1270

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні