Постанова
від 06.04.2011 по справі 2а-8346/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.9

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 квітня 2011 року Справа № 2а-8346/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді

судді Агевича К.В.

при секретарі В орошило О.Є.

за участю представників ст орін від:

позивача: Нечипорук В.М.(довіреніст ь від 11.03.11 №34-03/1256)

відповідача: Цвєтков Є.Є.(довіреніс ть №7 від 10.03.11)

третьої особи: Махревич Т.О.(довіреність № 162 від 09.03.11)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті до комунального підприємс тва «Станичанка», третя особ а - Станично-Луганська сели щна рада про стягнення необґ рунтовано одержану суму виру чки та штраф у розмірі 79571,31 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2010 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду звернулась Держ авна інспекція з контролю за цінами в Луганській області з адміністративним позовом до комунального підприємств а «Станичанка» про стягнення необґрунтовано одержану сум у виручки та штраф у розмірі 79 571,31 грн.

Позов обґрунтовано тим, що п ідприємством порушено поряд ок формування та застосуванн я цін, а саме: у період з 02.06.2010 по 30. 08.2010 було допущено застосуванн я тарифу на послугу «Вивезен ня твердих побутових відході в» у розмірі 65,23 грн./м3, затвердж ений рішенням Станично-Луган ської селищної ради від 21.08.2009 №2 6/12, з рентабельністю, рівень як ої перевищує встановлений ві дповідно до законодавства гр аничний рівень. Сума необґру нтовано одержаної виручки ск лала 2993,07 грн.; у період з 01.10.2009 по 31.08 .2010 передчасно застосовано та риф на послугу «Утримання дв ірника» для мешканців будинк ів №37,42,43,44,46,48,50,52 по вулиці 5-та лінія у с.м.т.Станиця Луганська у ро змірі 0,114 грн./м2 з ПДВ; для мешкан ців будинків №16,18,20,32 по вулиці П іонерська у Н.Кондрашовка с.м.т.Станиця Луганська у роз мірі 0,107 грн./м2 з ПДВ затверджен ий рішенням Станично-Лугансь кої селищної ради від 01.12.2009 №29/6, я ке не є чинним. Сума необґрунт овано одержаної виручки скла ла 23530,70 грн. Загальна сума необґ рунтовано одержаної виручки склала 26523,77 грн.

Позивачем зазначено, що ці д ії призвели до порушення вим ог ст.59 Закону України «Про мі сцеве самоврядування», ст.ст .21,22 Закону України «Про порядо к висвітлення діяльності орг анів державної влади та орга нів місцевого самоврядуванн я в Україні засобами масової інформації» ст..13 Закону Укра їни «Про засади державної ре гуляторної політики у сфері господарської діяльності», п .21 Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побут ових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 26.07.2006 №1010 зі зміна ми, внесеними постановою Каб інету Міністрів України від 08.07.2009 №629.

У відношенні комунального підприємства «Станичанка» 2 0.09.2010 уповноваженою особою поз ивача винесено Рішення №276 про застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 79571,31 г рн. Просив стягнути зазначен у суму в дохід Державного бюд жету України.

Ухвалою від 05 листопада 2010 ро ку справу призначено до розг ляду у порядку скороченого п ровадження.

19 листопада 2010 року ухвалою Л уганського окружного адміні стративного суду справу приз начено до розгляду у відкрит ому судовому засіданні.

Ухвалою від 01 грудня 2010 року, з урахуванням клопотання пред ставника відповідача, провад ження у справі зупинено до на брання законної сили судовим рішенням Луганського окружн ого адміністративного суду у справі №2а-8316/10/1270. 10 березня 2011 року провадження у справі поновл ено.

Під час судового засідання представник позивача позовн і вимоги підтримав, надав поя снення аналогічні викладени м у позові, просив задовольни ти позовні вимоги у повному о бсязі.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, прос ив у позові відмовити.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приход ить до наступного.

Судом встановлені такі фак ти і відповідні їм правовідн осини.

Згідно з ч.1 ст. 13 Закону Украї ни „Про ціни і ціноутворення ”, державний контроль за ціна ми здійснюється при встановл енні і застосуванні державни х фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контр олюється правомірність їх за стосування та додержання вим ог законодавства про захист економічної конкуренції.

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни відповідно.

Відповідно до п.3 Положення про інспекцію з контролю за ц інами, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 13 грудня 2000 року № 1819, основ ними завданнями Держцінінсп екції є організація та здійс нення контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими о рганами виконавчої влади, Ра дою міністрів Автономної Рес публіки Крим, підприємствами , установами та організаціям и вимог щодо формування, вста новлення та застосування цін і тарифів.

Пунктом 5 вказаного Положен ня встановлено, що Держцінін спекція має право обстежува ти в установленому порядку в иробничі, складські, торгове льні та інші приміщення підп риємств, установ та організа цій, що використовуються для виготовлення, зберігання й р еалізації товарів і сировини , організації та надання посл уг; приймати рішення про вилу чення до відповідного бюджет у сум всієї необґрунтовано о держаної підприємством, уста новою, організацією виручки у результаті порушення держа вної дисципліни цін та штраф у у двократному її розмірі, а т акож звертатись з позовами д о судів про стягнення з підпр иємств, установ та організац ій зазначених сум у разі неви конання ними рішень державни х інспекцій з контролю за цін ами;

Держцінінспекція має тери торіальні органи - державн і інспекції з контролю за цін ами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі, які становлят ь єдину систему органів держ авного контролю за цінами і м ають права, передбачені пунк тами 5, 6 цього Положення.

Частиною 1 статті 14 Закону Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння», вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін та діючого порядк у визначення вартості будівн ицтва, що здійснюється із зал ученням коштів Державного бю джету України, бюджету Автон омної Республіки Крим, місце вих бюджетів, а також коштів д ержавних підприємств, устано в та організацій підлягає ви лученню в доход відповідного бюджету залежно від підпоря дкованості підприємства, орг анізації. Крім того, в позабюд жетні фонди місцевих Рад стя гується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки. Вказані с уми списуються з рахунків пі дприємств і організацій в ба нківських установах за рішен ням суду.

Як вбачається з матеріалів справи, Держінспекцією з кон тролю за цінами в Луганській області у період з 07.09.2010 по 15.09.2010 п роведено перевірку Комуналь ного підприємства «Станичан ка» з питання дотримання дер жавної дисципліни цін при фо рмуванні, встановленні та за стосуванні тарифів на житлов о-комунальні послуги, відпов ідності зміни їх розмірів, а т акож рівня відшкодування нас еленням вартості зі підсумка ми виробничої діяльності суб ' єктів господарювання у пер шому півріччі 2010 року, за резул ьтатами якої складено акт ві д 15.09.2010 №506.(а.с.4-8).

Перевіркою встановлено, що підприємством порушено поря док формування та застосуван ня цін, а саме: у період з 02.06.2010 по 30.08.2010 було допущено застосуван ня тарифу на послугу «Вивезе ння твердих побутових відход ів» у розмірі 65,23 грн./м3, затверд жений рішенням Станично-Луга нської селищної ради від 21.08.2009 № 26/12, з рентабельністю, рівень як ої перевищує встановлений ві дповідно до законодавства гр аничний рівень. Сума необґру нтовано одержаної виручки ск лала 2993,07 грн.; у період з 01.10.2009 по 31.08 .2010 передчасно застосовано та риф на послугу «Утримання дв ірника» для мешканців будинк ів №37,42,43,44,46,48,50,52 по вулиці 5-та лінія у с.м.т.Станиця Луганська у ро змірі 0,114 грн./м2 з ПДВ; для мешкан ців будинків №16,18,20,32 по вулиці П іонерська у Н.Кондрашовка с.м.т.Станиця Луганська у роз мірі 0,107 грн./м2 з ПДВ затверджен ий рішенням Станично-Лугансь кої селищної ради від 01.12.2009 №29/6, я ке не є чинним. Сума необґрунт овано одержаної виручки скла ла 23530,70 грн. Загальна сума необґ рунтовано одержаної виручки склала 26523,77 грн.

20.09.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Лугансь кій області прийнято рішення №276 про застосування до відпо відача економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін, а саме: стягнення в д оход державного бюджету необ ґрунтовано одержаної суми ви ручки у розмірі 26523,77 грн. та штра фу у розмірі 53047,54 грн. Вказане рі шення отримано відповідачем 29.09.2010, про що свідчить підпис йо го уповноваженої особи на ко пії повідомлення про врученн я поштового відправлення (а.с .13).

Як вбачається з матеріалів справи, 03 листопада 2010 року Ком унальне підприємство «Стани чанка» звернулось до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду з позовом до Держа вної інспекції з контролю за цінами в Луганській області про визнання недійсним ріше ння №276 про застосування еконо мічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 20 вересня 2010 року та про визнан ня відсутності компетенції Д ержінспекції.(а.с.34).

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 30 листопада 2010 року у сп раві №2а-8316/10/1270 у задоволенні поз овних вимог Комунального під приємства «Станичанка» до Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті про визнання недійсним рі шення №276 про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін в ід 20 вересня 2010 року та про визн ання відсутності компетенці ї Держінспекції відмовлено.

З матеріалів справи вбачає ться, що з постановою суду пер шої інстанції позивач не пог одився, подав апеляційну ска ргу, вважаючи, що судом першої інстанції неправильно засто совані норми матеріального т а процесуального права.

Ухвалою Донецького апеляц ійного адміністративного су ду від 16 лютого 2011 року, апеляці йну скаргу Комунального підп риємства «Станичанка» залиш ено без задоволення, постано ву Луганського окружного адм іністративного суду від 30 лис топада 2010 року у справі №2а-8316/10/1270 за позовом Комунального підп риємства «Станичанка» до Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті про визнання недійсним рі шення №276 про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін в ід 20 вересня 2010 року та про визн ання відсутності компетенці ї Держінспекції - залишено без змін.(а.с.41).

На теперішній час постанов а Луганського окружного адмі ністративного суду від 30 лист опада 2010 року набрала законно ї сили, таким чином спірний Ак т Державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганській о бласті №506 від 15.09.2010 та припис Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті №298 від 20.09.2010 є чинними.

Відповідно до вимог п. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного с удочинства України, обстави ни, встановлені судовим ріше нням в адміністративній, цив ільній або господарській спр аві, що набрало законної сили , не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть уча сть ті самі особи або особа, що до якої встановлено ці обста вини.

На підставі ч. 2 ст. 14 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, постанови та ухва ли суду в адміністративних с правах, що набрали законної с или, є обов'язковими до викона ння на всій території Україн и.

Проаналізувавши наявні ма теріали та фактичні обставин и справи, дослідивши і оцінив ши надані докази в їх сукупно сті, заслухавши пояснення пр едставників сторін, суд вваж ає, позовні вимоги обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню, виходячи з нас тупного.

Відповідно до статті 9 Закон у України від 03.12.1990 № 507-XII «Про цін и і ціноутворення» державні фіксовані та регульовані цін и і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визн ачальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на това ри і послуги, що мають вирішал ьне соціальне значення. Держ авні фіксовані та регульован і ціни і тарифи встановлюють ся державними органами Украї ни. Зокрема, статтею 4 Закону в изначено, що Кабінет Міністр ів України визначає повноваж ення органів державного упра вління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Порядок надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витр ат на послуги з централізова ного постачання та водовідве дення, виробництва, транспор тування, постачання теплової енергії, послуги з вивезення побутових відходів, а також т ехнічного обслуговування лі фтів затверджений наказом Мі ністерства Економіки Україн и 07.03.2007 р. №67 (надалі - Порядок) ус тановлює процедуру надання Д ержавною інспекцією з контро лю за цінами або територіаль ними органами Державної інсп екції з контролю за цінами ви сновків, що подаються до розг ляду відповідному вповноваж еному органу із затвердження тарифів на послуги з централ ізованого водопостачання та водовідведення, виробництва , транспортування, постачанн я теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, пос луги з вивезення побутових в ідходів, технічного обслугов ування ліфтів (далі - житлово-к омунальні послуги) в установ леному законодавством поряд ку.

Для отримання висновків що до розрахунків економічно об ґрунтованих планових витрат на житлово-комунальні послу ги суб'єкти господарювання н езалежно від форм власності, які виконують/виробляють жи тлово-комунальні послуги (да лі - виконавці/виробники), пров одять економічний аналіз фак тичних витрат на виробництво житлово-комунальних послуг щодо їх відповідності економ ічно обґрунтованому рівню ви трат та розміру тарифів, що ді ють (пункт 2 Порядку).

Згідно з абзацом другим пун кту 2 Порядку під час проведен ня економічного аналізу досл іджується відповідність фак тичних якісних та кількісних показників, що характеризую ть виробництво житлово-комун альних послуг, нормативним п оказникам, а також вартісних показників (за визначеними в установленому порядку статт ями витрат) - економічно обґру нтованим витратам.

Звернення виконавців/виро бників до вповноваженого орг ану щодо перегляду тарифів п одається за наявності виснов ків Державної інспекції з ко нтролю за цінами або територ іального органу Державної ін спекції з контролю за цінами щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витр ат на виробництво житлово-ко мунальних послуг (пункт 3 Поря дку).

Закон України від 24.06.2004 р. №1875-IV « Про житлово-комунальні послу ги» (надалі - Закон України в ід 24.06.2004 р. №1875-IV) визначає основні засади організаційних, госп одарських відносин, що виник ають у сфері надання та спожи вання житлово-комунальних по слуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки .

Частиною п' ятою статті 32 З акону України від 24.06.2004 р. №1875-IV, ви значено, що у разі зміни варто сті житлово-комунальних посл уг виконавець/виробник не пі зніше ніж за 30 днів повідомляє про це споживача з визначенн ям причин зміни вартості та н аданням відповідних обґрунт увань з посиланням на погодж ення відповідних органів.

Щодо заперечень представн ика відповідача, відносно не правильно зазначених реквіз итів для сплати сум економіч них санкцій, то вони не заслуг овують на увагу суду виходяч и з наступного.

Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03.12.1990 № 507-XII «Про ці ни та ціноутворення» вся нео бґрунтовано одержана підпри ємством, організацією сума в иручки в результаті порушенн я державної дисципліни цін т а діючого порядку визначення вартості будівництва, що зді йснюється із залученням кошт ів Державного бюджету Україн и, бюджету Автономної Респуб ліки Крим, місцевих бюджетів , а також коштів державних під приємств, установ та організ ацій підлягає вилученню в до ход відповідного бюджету зал ежно від підпорядкованості п ідприємства, організації. Кр ім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штр аф у двократному розмірі нео бґрунтовано одержаної суми в иручки. Вказані суми списуют ься з рахунків підприємств і організацій в банківських у становах за рішенням суду.

Додатком 1 до Інструкції про порядок застосування економ ічних та фінансових (штрафни х) санкцій органами державно го контролю за цінами, затвер дженої спільним наказом Міні стерства економіки та з пита нь європейської інтеграції У країни та Міністерства фінан сів України від 03.12.2001 № 298/519, затве рджено форму рішення про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін. Форма рішення п ередбачає стягнення економі чних санкцій до бюджету за ко дом бюджетної класифікації 2 3030300, який згідно бюджетного кл асифікатора має назву «Адмін істративні штрафи та інші са нкції».

Наказом Міністерства фіна нсів України від 11.01.2007 №8 «Про вн есення змін та доповнень до б юджетної класифікації» код б юджетної класифікації «Адмі ністративні штрафи та інші с анкції» змінено на 21081100.

Відповідно до пункту 14 стат ті 2 Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2010 рік» кошти від санкцій (штрафи, пен я тощо), що застосовуються за р ішеннями уповноважених поса дових осіб Антимонопольного комітету України, інших орга нів виконавчої влади належат ь до доходів загального фонд у Державного бюджету України .

Рахунки для зарахування до Державного бюджету адмініст ративних штрафів та інших са нкцій за кодом бюджетної кла сифікації 21081100 надані Головним управлінням Державного казн ачейства України в Луганські й області у листі від 13.02.2007 №04.1-06/571.

Згідно зі статтею 12 Кодексу адміністративного судочинс тва України розгляд і виріше ння справ в адміністративних судах здійснюються на засад ах змагальності сторін та св ободи в наданні ними суду сво їх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. Кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення .

Факт вчинення відповідаче м порушення державної дисцип ліни цін доказується актом п еревірки від 15.09.2010 №506, рішенням п ро застосування економічних санкцій від 20.09.2010 №276.

З огляду на викладене, суд в важає рішення про застосуван ня до відповідача економічни х санкцій правомірними і обґ рунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони - с уб' єкта владних повноважен ь, суд присуджує з іншої сторо ни всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати, пов' язані із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач - Державна інспекц ія з контролю за цінами, звіль нена від сплати судового збо ру відповідно до ст. 4 Декрету Кабінета Міністрів України « Про державне мито» від 21.01.1993 рок у та при поданні заяви не спла чував судовий збір.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті задовольнити повністю.

Стягнути з Комунальн ого підприємства «Станичанк а» економічні санкції в сумі 79571,31 грн. (сімдесят дев' ять тис яч п' ятсот сімдесят одна гр н. 31 коп.) на користь Державного бюджету України: код виду пла тежу 21081100, МФО 804013, одержувач: Держ бюджет Станично-Луганського району, код 24048187, р/р 31111106700312.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 08 квітн я 2011 року.

Суддя К.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2011
Оприлюднено18.04.2011
Номер документу14876416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8346/10/1270

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 06.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні