Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 квітня 2011 року Справа № 2а-2120/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.
та
представників сторін:
від позивача - начальник юридичного в ідділу
Зайцев М.М. (довірен ість від 04.01.2011 № 1)
від відповідача - директор
Яковлева Т.В. (довід ка з ЄДРПОУ від 06.09.2005 № 12)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Стахановської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області
до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Лугойл»
про стягнення коштів за под атковим боргом в сумі 26273,79 грн.,
ВСТАНОВИВ:
10 березня 2011 року Стах ановська об' єднана державн а податкова інспекція Луганс ької області звернулася до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом д о товариства з обмеженою від повідальністю «Лугойл» про с тягнення коштів за податкови м боргом з податку на прибуто к підприємства у розмірі 41273,79 г рн., з яких 30193,70 грн. - основний п латіж, 10633,00 грн. - штрафні (фіна нсові) санкції, 447,09 грн. - пеня.
В обґрунтування позо вних вимог позивач зазначив таке.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Лугойл» знах одиться на обліку в Стаханов ській об' єднаній державній податковій інспекції Луганс ької області як платник пода тків.
Враховуючи, що товариством з обмеженою відповідальніст ю «Лугойл» самостійно не спл ачена до бюджету узгоджена с ума податкового боргу з пода тку на прибуток підприємства у розмірі 41273,79 грн., з яких 30193,70 грн . - основний платіж, 10633,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції, 4 47,09 грн. - пеня, позивач просит ь стягнути кошти за податков им боргом у судовому порядку , оскільки відповідно до пунк ту 95.3 статті 95 Податкового коде ксу України стягнення коштів з рахунків платника податкі в у банках, обслуговуючих так ого платника податків, здійс нюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податково ї служби, у розмірі суми подат кового боргу або його частин и.
Ухвалою від 07 квітня 2011 року с удом прийнято та приєднано д о справи заяву Стахановської об' єднаної державної подат кової інспекції Луганської о бласті про уточнення позовни х вимог від 06 квітня 2011 року № 4251/1 0 (арк. справи 72, 77).
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові, з ура хуванням вимог заяви про уто чнення позовних вимог від 06 кв ітня 2011 року № 4251/10, відповідно до якої просить стягнути з відп овідача податковий борг з по датку на прибуток підприємст ва у розмірі 26993,58 грн., з яких 15193,7 0 грн. - основний платіж, 10633,00 грн. - штрафні (фінансові) санкці ї, 447,09 грн. - пеня.
Відповідач у судовому засі данні позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Відповідно до частин и 6 статті 71 КАС України суд вир ішує справу на основі наявни х в матеріалах справи доказі в.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню повністю з таких підстав.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Лугойл» як пл атник податків знаходиться н а обліку в Стахановській об' єднаній державній податкові й інспекції Луганської облас ті.
Відповідно до вимог підпун кту 2.1.1 пункту 2.1 статті 2 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334 /94-ВР «Про оподаткування прибу тку підприємств» (який був чи нним на момент виникнення сп ірних правовідносин) товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Лугойл» є платником по датку на прибуток підприємст ва.
Пунктами 1, 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 19 91 року № 1251-XII «Про систему опода ткування» (який був чинним на момент виникнення спірних п равовідносин) передбачені об ов' язки платників податків і зборів (обов' язкових плат ежів), а саме: вести бухгалтерс ький облік, складати звітніс ть про фінансово-господарськ у діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, вста новлені законами, подавати д о державних податкових орган ів та інших державних органі в відповідно до законів декл арації, бухгалтерську звітні сть та інші документи і відом ості, пов' язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов' язкових платежів); сп лачувати належні суми податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) у встановлені закона ми терміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и:
- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);
пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податко вого кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку обл ік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обч ислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 с татті 16); подавати до контролю ючих органів у порядку, встан овленому податковим та митни м законодавством, декларації , звітність та інші документи , пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів (підп ункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпун кт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право визначати у ви значених цим Кодексом випадк ах суми податкових та грошов их зобов'язань платників под атків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та /або податкового боргу у випа дках, порядку та розмірі, вста новлених цим Кодексом, стягу вати суми простроченої забор гованості суб'єкта господарю вання перед державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залучен им державою (Автономною Респ ублікою Крим чи територіальн ою громадою міста) або під дер жавну (місцеву) гарантію, а так ож за кредитом з бюджету в пор ядку, визначеному цим Кодекс ом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); зверт атися до суду щодо стягнення коштів платника податків, як ий має податковий борг, з раху нків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму пода ткового боргу або його части ни (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодек су України податкові деклара ції, крім випадків, передбаче них цим Кодексом, подаються з а базовий звітний (податкови й) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у том у числі в разі сплати місячни х авансових внесків) - протяго м 20 календарних днів, що наста ють за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім ви падків, передбачених підпунк тами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - про тягом 60 календарних днів, що н астають за останнім календар ним днем звітного (податково го) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 травня року, що н астає за звітним (підпункт 49.18.4 );
- календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - підприємців - протя гом 40 календарних днів, що нас тають за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року (підпункт 49.18.5).
Платник податків відповід но до пункту 57.1 статті 57 Податк ового кодексу України зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого цим Кодексом для по дання податкової декларації , крім випадків, встановлених цим Кодексом.
До набрання чинності Подат ковим кодексом України спеці альним законом з питань опод аткування, який установлював порядок погашення зобов' яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов' язков их платежів), включаючи збір н а обов' язкове державне пенс ійне страхування та внески н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосо вуються до платників податкі в контролюючими органами, у т ому числі за порушення у сфер і зовнішньоекономічної діял ьності, та визначав процедур у оскарження дій органів стя гнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами».
Відповідно до вимог Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» (який був чинним на момент виникне ння спірних правовідносин) т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Лугойл» подало д о Стахановської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області:
- податкову декларацію з под атку на прибуток підприємств а за ІІІ квартали 2010 року від 08 л истопада 2010 року № 9004872102, в які й визначило податкове зобов' язання зі сплати податку на п рибуток підприємства у розмі рі 156,00 грн. (арк. справи 11);
- податкову декларацію з под атку на прибуток підприємств а за 2010 рік від 09 лютого 2011 року № 9006906235, в якій визначило пода ткове зобов' язання зі сплат и податку на прибуток підпри ємства у розмірі 245,00 грн. (арк. сп рави 12);
Відповідно до пункту 5.1 стат ті 5 Закону України від 21 грудн я 2000 року № 2181-III «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» податкове зобов' язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації.
Згідно із підпунктом 5.3.1 пунк ту 5.3 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» платник под атків зобов' язаний самості йно сплатити суму податковог о зобов' язання, зазначену у поданій ним податковій декл арації, протягом десяти кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем відповідного гра ничного строку, передбаченог о підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 цього Закону для подання по даткової декларації.
Згідно із підпунктом 5.4.1 пунк ту 5.4 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» узгоджена с ума податкового зобов' язан ня, не сплачена платником под атків у строки, визначені ціє ю статтею, визнається сумою п одаткового боргу платника по датків.
У відповідності із підпунк том «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 Закону України від 21 гр удня 2000 року № 2181-III «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» контролюючий орган зо бов' язаний самостійно визн ачити суму податкового зобов ' язання платника податків у разі якщо дані документальн их перевірок результатів дія льності платника податків св ідчать про заниження або зав ищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у по даткових деклараціях.
Згідно із пунктом 17.1 статті 1 7 Закону України від 21 грудня 200 0 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » штрафні санкції за порушен ня податкового законодавств а накладаються на платника п одатків у розмірах, визначен их цією статтею, крім штрафни х санкцій за порушення валют ного законодавства, що встан овлюються окремим законодав ством. Штрафні санкції накла даються контролюючими орган ами, а у випадку, передбаченом у пунктом 17.2 цієї статті, самос тійно нараховуються та сплач уються платником податків.
Згідно із підпунктом 17.1.3 пун кту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» у разі коли кон тролюючий орган самостійно д онараховує суму податкового зобов' язання платника пода тків за підставами, викладен ими у підпункті «б» підпункт у 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Зак ону, такий платник податків з обов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків в ід суми недоплати (заниження суми податкового зобов' яза ння) за кожний з податкових пе ріодів, установлених для так ого податку, збору (обов' язк ового платежу), починаючи з по даткового періоду, на який пр ипадає така недоплата, та зак інчуючи податковим періодом , на який припадає отримання т аким платником податків пода ткового повідомлення від кон тролюючого органу, але не біл ьше п' ятдесяти відсотків та кої суми та не менше десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян сукупно за в есь строк недоплати, незалеж но від кількості податкових періодів, що минули.
Згідно з підпунктом «б» під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 та п ідпунктом 17.1.3 пункту 17.1 статті 1 7 Закону України від 21 грудня 200 0 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » на підставі акта планової в иїзної перевірки від 29 квітня 2010 року № 385/23-31534086 з питань дотрима ння вимог податкового законо давства за період з 01 липня 2007 р оку по 31 грудня 2009 року, валютно го та іншого законодавства з а період з 01 липня 2007 року по 31 гр удня 2009 року, яким встановлено заниження податкового зобов ' язання з податку на прибут ок підприємства в періоді, що перевірявся, на загальну сум у 53167,00 грн., відповідачу податко вим повідомленням - рішення м від 14 травня 2010 року № 0000222301/0 визн ачено суму податкового зобов ' язання за платежем «подато к на прибуток підприємства» у загальному розмірі 63800,00 грн., у тому числі 53167,00 грн. - за основни м платежем, 10633,00 грн. - за штраф ними (фінансовими) санкціями (арк. справи 13, 35-57).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було от римано головним бухгалтером товариства з обмеженою відп овідальністю «Лугойл» 14 трав ня 2010 року, що підтверджується її особистим підписом на кор інці податкового повідомлен ня-рішення (арк. справи 13).
Відповідно до підпункту 5.2.1 п ункту 5.2 статті 5 Закону Україн и від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» податкове зоб ов'язання платника податків, нараховане контролюючим орг аном відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вваж ається узгодженим у день отр имання платником податків по даткового повідомлення, за в инятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Згідно із підпунктом 5.2.2 пунк ту 5.2 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» у разі коли платни к податків вважає, що контрол юючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язан ня або прийняв будь-яке інше р ішення, що суперечить законо давству з питань оподаткуван ня або виходить за межі його к омпетенції, встановленої зак оном, такий платник податків має право звернутися до конт ролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, я ка подається у письмовій фор мі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податк ів вважає за потрібне надати .
Абзацом 6 підпункту 5.2.4 пункт у 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» регламентовано , що день закінчення процедур и адміністративного оскарже ння вважається днем узгоджен ня податкового зобов'язання платника податків. При зверн енні платника податків до су ду з позовом щодо визнання не дійсним рішення контролюючо го органу податкове зобов'яз ання вважається неузгоджени м до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідн ого рішення.
Податкове повідомлення-рі шення Стахановської об' єдн аної державної податкової ін спекції Луганської області в ід 14 травня 2010 року № 0000222301/0 було ос каржено відповідачем у судов ому порядку.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 21 липня 2010 року у справі № 2а-4234/10/1270, яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляцій ного адміністративного суду від 02 вересня 2010 року, у задовол енні адміністративного позо ву товариства з обмеженою ві дповідальністю «Лугойл» до С тахановської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Луганської області про виз нання протиправними дій та с касування податкового повід омлення-рішення від 14 травня 2 010 року № 0000222301/0 відмовлено повні стю (арк. справи 15-16 17-18).
Частиною 3 статті 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що у разі подання апеляційної ск арги судове рішення, якщо йог о не скасовано, набирає закон ної сили після повернення ап еляційної скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішення за наслідками а пеляційного провадження.
Відповідно до частини 5 ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України пост анова або ухвала суду апеляц ійної чи касаційної інстанці ї за наслідками перегляду, по станова Верховного Суду Укра їни набирають законної сили з моменту проголошення.
Статтею 255 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що постанова або ухвала суду, яка набрала з аконної сили, є обов' язково ю для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонасту пників, а також для всіх орган ів, підприємств, установ та ор ганізацій, посадових чи служ бових осіб, інших фізичних ос іб і підлягає виконанню на вс ій території України. Обстав ини, які були встановлені пос тановою, що набрала законної сили, в одній адміністративн ій справі не можуть оспорюва тися в іншій судовій справі з а участю тих самих сторін.
Згідно із частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обстави ни, встановлені судовим ріше нням в адміністративній, цив ільній або господарській спр аві, що набрало законної сили , не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть уча сть ті самі особи або особа, що до якої встановлено ці обста вини.
Таким чином, обставини щодо правомірності визначення Ст ахановською об' єднаною дер жавною податковою інспекціє ю Луганської області товарис тву з обмеженою відповідальн істю «Лугойл» суми податково го зобов' язання (з урахуван ням штрафних (фінансових) сан кцій) за платежем «податок на прибуток підприємства» у за гальному розмірі 63800,00 грн. пода тковим повідомленням-рішенн ям від 14 травня 2010 року № 0000222301/0 у ві дповідності із частиною 1 ста тті 72 та частиною 2 статті 255 Код ексу адміністративного судо чинства України при розгляді даної справи не доказуються .
В порушення вимог підпункт у 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Ук раїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» сума подат кових зобов' язань та штрафн их (фінансових) санкцій протя гом десяти календарних днів від дня отримання відповідно го податкового повідомлення -рішення відповідачем не спл ачена.
Відповідно до підпунктів 16. 1.1 та 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 Відповідно до п ідпункту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 З акону України від 21 грудня 2000 р оку № 2181-III «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» після закінчення встановлен их строків погашення узгодже ного податкового зобов' яза ння на суму податкового борг у нараховується пеня.
Нарахування пені згідно із підпунктом 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2 000 року № 2181-III «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» розпочинається:
- при самостійному нарахува нні суми податкового зобов'я зання платником податків - ві д першого робочого дня, насту пного за останнім днем грани чного строку сплати податков ого зобов'язання, визначеног о цим Законом;
- при нарахуванні суми подат кового зобов'язання контролю ючими органами - від першого р обочого дня, наступного за ос таннім днем граничного строк у сплати податкового зобов'я зання, визначеного у податко вому повідомленні згідно з н ормами цього Закону.
Пеня відповідно до підпунк ту 16.4.1 пункту 16.4 статті 16 Закону У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» нарахо вується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафн их санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, діючої на день виникнення такого пода ткового боргу або на день йог о (його частини) погашення, зал ежно від того, яка з величин та ких ставок є більшою, за кожни й календарний день простроче ння у його сплаті.
У відповідності із статтею 129 Податкового кодексу Україн и пеня нараховуюється:
- після закінчення встановл ених цим Кодексом строків по гашення узгодженого грошово го зобов'язання на суму подат кового боргу нараховується п еня. Нарахування пені розпоч инається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником подат ків - від першого робочого дня , наступного за останнім днем граничного строку сплати гр ошового зобов'язання, визнач еного цим Кодексом; б) при нара хуванні суми грошового зобов 'язання контролюючими органа ми - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати гро шового зобов'язання, визначе ного у податковому повідомле нні - рішенні згідно із цим Код ексом (підпункт 129.1.1 пункту 129.1);
- у день настання строку пог ашення податкового зобов'яза ння, нарахованого контролююч им органом або платником под атків у разі виявлення його з аниження на суму такого зани ження та за весь період заниж ення (в тому числі за період ад міністративного та/або судов ого оскарження) (підпункт 129.1.2 п ункту 129.1);
- пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нарах овується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафн их санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із р озрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України, діючої на д ень виникнення такого податк ового боргу або на день його (й ого частини) погашення, залеж но від того, яка з величин таки х ставок є більшою, за кожний к алендарний день простроченн я у його сплаті. Пеня, визначен а підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із роз рахунку 120 відсотків річних об лікової ставки Національног о банку України, діючої на ден ь заниження (пункт 129.4).
Згідно із пунктом 131.1 статті 131 Податкового кодексу Україн и нараховані контролюючим ор ганом суми пені самостійно с плачуються платником податк ів.
При погашенні суми податко вого боргу (його частини) кошт и, що сплачує такий платник по датків, у першу чергу зарахов уються в рахунок податкового зобов'язання. У разі повного п огашення суми податкового бо ргу кошти, що сплачує такий пл атник податків, в наступну че ргу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахун ок пені. Якщо платник податкі в не виконує встановленої ци м пунктом черговості платежі в або не визначає її у платіжн ому документі (чи визначає з п орушенням зазначеного поряд ку), орган державної податков ої служби самостійно здійсню є такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пун ктом (пункт 131.2 статті 131 Податко вого кодексу України).
Як вбачається з облікової к артки відповідача, за несвоє часне погашення податкового зобов'язання з податку на при буток підприємства у відпові дності до вимог підпункту 16.1.1 п ункту 16.1 статті 16 Закону Україн и від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» та статтями 129, 130 Податкового кодексу Україн и відповідачу станом на 18 люто го 2011 року нарахована пеня в су мі 447,09 грн., яка на дату судового розгляду та вирішення адмін істративної справи не сплаче на (арк. справи 28, 74).
Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов' язання в устано влені строки, податковий орг ан надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.
Податкові вимоги надсилаю ться:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-III « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» Стахановс ькою об' єднаною державною п одатковою інспекцією Луганс ької області товариству з об меженою відповідальністю «Л угойл» було надіслано першу податкову вимогу від 17 вересн я 2010 року № 1/146 та другу податков у вимогу від 25 жовтня 2010 року № 2/ 158 (арк. справи 4, 5).
У державному реєстрі обтяж ень рухомого майна 18 листопад а 2010 року за реєстраційним ном ером 10504122 внесено запис про реє страцію поточної податкової застави (публічне обтяження ) на підставі акта опису актив ів від 18 листопада 2010 року № 14468/24 (а рк. справи 14).
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).
Оскільки перша податкова в имога від 17 вересня 2010 року № 1/146 т а друга податкова вимога від 25 жовтня 2010 року № 2/158 є чинними (д оказів про відкликання подат кових вимог суду не надано), су д прийшов до висновку, що орга ном державної податкової слу жби при зверненні до адмініс тративного суду з позовом пр о стягнення коштів за податк овим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Внаслідок того, що товарист во з обмеженою відповідальні стю «Лугойл» станом на дату р озгляду та вирішення справи у добровільному порядку пода тковий борг з податку на приб уток підприємства у розмірі 26273,79 грн. не сплатило, що підтвер джується зворотнім боком обл ікової картки платника (арк. с прави 28-34, 74), вимоги податкового органу про стягнення коштів в сумі 26273,79 грн. за податковим б оргом з податку на прибуток п ідприємства з рахунків платн ика податків у банках, обслуг овуючих такого платника пода тків, визнаються судом обґру нтованими, доведеними і таки ми, що підлягають задоволенн ю.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 07 квітня 2011 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 12 квітня 2011 року, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 16, 20, 87, 95, 102 П одаткового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167, 255 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ст ахановської об' єднаної дер жавної податкової інспекції Луганської області до товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Лугойл» про стягненн я коштів за податковим борго м в сумі 26273,79 грн. задовольнити п овністю.
Стягнути кошти товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Лугойл» (ідентифікац ійний код 31534086, місцезнаходжен ня: 94013, Луганська область, м. Ста ханов, вул. Лобачевського, буд . 33) в сумі 26273,79 грн. (двадцять шіст ь тисяч двісті сімдесят три г ривні сімдесят дев' ять копі йок) за податковим боргом з по датку на прибуток підприємст ва з рахунків у банках, обслуг овуючих такого платника пода тків, в доход Державного бюдж ету України на р/р 31114009700085 в ГУДКУ у Луганській області, МФО 804013, о держувач - УДК у м. Стаханові ГУДКУ у Луганській області, к од одержувача 24046662, код бюджетн ої класифікації платежу 11021000.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 12 квітня 2011 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2011 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14876420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні