Постанова
від 04.04.2011 по справі 2а-1855/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 квітня 2011 року Справа № 2а-1855/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Судді: Пля шкової К.О.,

при секретарі: Б урихіні О.С.,

за участю представників

позивача: Буркової О.М. (довіреність № 02/10 від 04.01.2011),

відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську до товариства з обмеженою відп овідальністю «Луганська мех анізована компанія» про нада ння дозволу на погашення усі єї суми податкового боргу за рахунок майна платника пода тків, що перебуває у податков ій заставі, -

ВСТАНОВИВ:

02.03.2011 до Луганського окр ужного адміністративного су ду надійшов позов Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Луганська механізована компанія», у як ому позивач просив надати до звіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахуно к майна платника податків, що перебуває у податковій заст аві.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено та ке.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Луганська ме ханізована компанія» (далі - ТОВ «ЛМК») є платником податк ів та зборів, перебуває на под атковому обліку в Ленінській міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у (далі - Ленінська МДПІ у м. Л уганську).

Станом на 16.02.2011 відповідач ма є заборгованість перед бюдже том у розмірі 43494,90 грн., за таким и платежами: податок на додан у вартість - 35909,67 грн.; податок на прибуток - 5188,73 грн.; транспо ртний податок - 2145,65 грн.; комун альний податок - 145,60 грн.

Позивачем до відповідача б ули направлені перша податко ва вимога від 07.10.2009 № 1/2639 та друга податкова вимога від 06.11.2009 № 2/2789.

Відповідно до п.8.1 ст.8 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » передбачено, що з метою захи сту інтересів бюджетних спож ивачів, активи платника пода тків, що має податковий борг, п ередаються у податкову заста ву.

Право податкової застави в иникає згідно із законом та н е потребує письмового оформл ення.

Згідно п.п.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» пр аво податкової застави пошир юється на будь-які види актив ів платника податків, які пер ебували у його власності (пов ному господарському віданні ) у день виникнення такого пра ва, а також на будь-які інші ак тиви, на які платник податків набуде прав власності у майб утньому, до моменту погашенн я його податкових зобов' яза нь або податкового боргу.

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено опис активів, на які поширюється право подат кової застави та складено ак т опису активів, на які поширю ється право податкової заста ви від 30.08.2010 № 1236/39/40286/24-505.

Податкову заставу зареєст ровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (вит яг № 28305331 від 30.08.2010).

Згідно із п.95.3 ст.95 Податковог о кодексу України, орган держ авної податкової служби звер тається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї с уми податкового боргу за рах унок майна платника податків , що перебуває у податковій за ставі.

На підставі викладеного по зивач просив задовольнити по зовні вимоги.

У судовому засіданні предс тавником позивача надано зая ву про уточнення позовних ви мог, у якій зазначено, що позив ач просить суд надати дозвіл на погашення усієї суми пода ткового боргу на суму 43389,68 грн. з а рахунок майна товариства з обмеженою відповідальністю «Луганська механізована ком панія», код ЄДРПОУ 32419347, що переб уває у податковій заставі.

Представник позивача уточ нені позовні вимоги підтрима в у повному обсязі, надав пояс нення аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача у судове засідання повторно н е з' явився, про дату, час та м ісце розгляду справи повідом лявся належним чином, причин и неявки суду не повідомив, пр авом надати заперечення на а дміністративний позов не ско ристався.

З огляду на положення ст.128 КА С України суд вважає за можли ве розглянути адміністратив ну справу за відсутності пре дставника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, пере віривши матеріали справи, ро зглянувши справу в межах зая влених позовних вимог і нада них сторонами доказів, оціни вши докази відповідно до вим ог ст.ст.69-72 КАС України, суд при йшов до такого.

У судовому засіданні встан овлено, підтверджено матеріа лами справи, що товариство з о бмеженою відповідальністю « Луганська механізована комп анія» зареєстровано як юриди чна особа управлінням держав ної реєстрації та міського р еєстру Луганської міської ра ди 26.03.2033 за № 25370169Ю0043210, є платником п одатків та зборів, перебуває на податковому обліку в Лені нській міжрайонної державно ї податкової інспекції у м. Лу ганську (а.с.5-7).

Станом на 16.02.2011 відповідач ма є заборгованість перед бюдже том у розмірі 43494,90 грн., за таким и платежами: податок на додан у вартість - 35909,67 грн. (основний борг - 25082,74 грн., штрафна санкц ія - 10488,61 грн., пеня - 338,32 грн.); под аток на прибуток - 5188,73 грн. (осн овний борг - 5045,60 грн., штрафна с анкція - 111,25 грн., пеня - 30,98 грн .); транспортний податок - 2145,65 г рн. (основний борг - 1974,50 грн., шт рафна санкція - 133,65 грн., пеня - 37,53 грн.); комунальний податок - 145,60 грн. (основний борг - 28,90 грн ., штрафна санкція - 116,70 грн.).

Так податковий борг з подат ку на прибуток у розмірі 5188,73 гр н. утворився за відповідачем через несплату самостійно у згоджених податкових зобов' язань, визначених платником у деклараціях № 98813 від 28.10.2009, № 131599 в ід 03.02.2010, № 34261 від 22.04.2010, № 114749 від 26.10.2010 (а.с .45, 52-54), а також через несплату шт рафних санкцій нарахованих з а несвоєчасну сплату узгодже ної суми податкового зобов' язання нарахованих контролю ючим органом податковим пові домленням-рішенням № 0017351510 від 26.10.2010 (а.с.50).

Оглядом корінця податково го повідомлення-рішення № 0 017351510 від 26.10.2010 встановлено, що й ого вручено директору ТОВ «Л МК» 26.10.2010, про що свідчить його п ідпис.

За несвоєчасну сплату узго джених податкових зобов' яз ань у визначений законом стр ок, на суму податкового боргу нарахована пеня у розмірі 30,98 г рн., яку підтверджено розраху нком податкового боргу (а.с.21).

Податковий борг з податку н а додану вартість у розмірі 359 09,67 грн. утворився за відповіда чем через несплату самостійн о узгоджених податкових зобо в' язань, визначених платник ом у деклараціях № 91112 від 13.10.2009, № 107949 від 13.11.2009, № 111493 від 08.12.2009, № 118645 від 12.01. 2010, № 25649 від 13.04.2010, № 63153 від 09.07.2010 (а.с.22-23, 27-28 , 34-35, 38); в уточнюючих розрахунка х податкових зобов' язань з податку на додану вартість № 4644 від 04.02.2010, № 4647 від 04.02.2010, № 4648 від 04.02.2010, № 4650 від 04.02.2010, № 4652 від 04.02.2010 (а.с.29-33); а та кож через несплату штрафних санкцій нарахованих контрол юючим органом податковими по відомленнями-рішеннями № 00 13561900 від 04.12.2009, № 00135719000 від 04.12.2009, № 00339 61600 від 14.10.2010 (а.с.24, 37), штрафних сан кцій нарахованих платником в уточнюючому розрахунку пода ткових зобов' язань з ПДВ № 464 4 від 04.02.2010, № 4647 від 04.02.2010, № 4648 від 04.02.2010, № 4650 від 04.02.2010, № 4652 від 04.02.2010 (а.с.29-33).

Оглядом корінців податков их повідомлень-рішень встано влено, що їх отримано відпові дачем 09.12.2009 та 14.10.2010, про що свідчит ь підпис на корінці поштовог о відправлення та корінці по даткового повідомлення-ріше ння.

За несвоєчасну сплату узго джених податкових зобов' яз ань у визначений законом стр ок, на суму податкового боргу нарахована пеня у розмірі 338,32 грн., яку підтверджено розрах унком податкового боргу (а.с.39 ).

Податковий борг з транспор тного податку у розмірі 2145,65 гр н. утворився за відповідачем через несплату самостійно у згоджених податкових зобов' язань, визначених платником у розрахунках № 11085 від 27.02.2009, № 10992 в ід 25.02.2010 (а.с.45-46), а також через несп лату штрафних санкцій нарахо ваних за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов' язання нарахованих к онтролюючим органом податко вим повідомленням-рішенням № 0006571720 від 04.08.2010 (а.с.47).

За несвоєчасну сплату узго джених податкових зобов' яз ань у визначений законом стр ок, на суму податкового боргу нарахована пеня у розмірі 37,53 г рн., яку підтверджено розраху нком податкового боргу (а.с.21).

Податковий борг з комуналь ного податку у розмірі 145,60 грн. виник за відповідачем через несплату самостійно узгодже них податкових зобов' язань , визначених платником у розр ахунках № 88398 від 07.10.2009, № 23667 від 08.04.2010, № 60430 від 06.07.2010, № 102015 від 06.10.2010 (а.с.40-41), а т акож через несплату штрафних санкцій нарахованих за несв оєчасну сплату узгодженої су ми податкового зобов' язанн я нарахованих контролюючим о рганом податковими повідомл еннями-рішеннями № 0006321520 ві д 18.10.2010, № 0006331520 від 18.10.2010 (а.с.42).

Судом встановлено, що всі ви щевказані податкові повідом лення-рішення відповідачем о тримано та у встановленому з аконодавством порядку не оск аржено, а отже суми визначені цими повідомленнями-рішення ми є також узгодженими.

При розгляді адміністрати вної справи суд вважає за пот рібне застосовувати положен ня Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», який був чинним на ч ас виникнення правовідносин між позивачем та відповідач ем, оскільки саме цей Закон бу в спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бовязань юридичних та фізичн их осіб-підприємців перед бю джетами та державними цільов ими фондами з податків і збор ів (обов'язкових платежів), нар ахування і сплати пені та штр афних санкцій, що застосовую ться до платників податків к онтролюючими орагнами.

Згідно з п.1.3. ст.1 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» пода тковий борг (недоїмка) - пода ткове зобов' язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), самостійно узго джене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

Згідно з п.п.5.1. ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» под аткове зобов' язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації. Зазначене податко ве зобов' язання не може бут и оскаржене платником податк ів в адміністративному або с удовому порядку.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України № 2181 податкове зо бов' язання платника податк ів, нараховане контролюючим органом відповідно до п.п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкового повід омлення, за винятком випадкі в, визначених п.п.5.2.2 цього пунк ту.

Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4. ст.5 Закону У країни № 2181 узгоджена сума под аткового зобов'язання, не спл ачена платником податків у в становлений термін, визнаєть ся сумою податкового боргу.

Статтею 16 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» визначено , що після закінчення встанов лених строків погашення узго дженого податкового зобов' язання на суму податкового б оргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочин ається:

а) при самостійному нарахув анні суми податкового зобов' язання платником податків - від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов' язання, визначе ного цим Законом;

б) при нарахуванні суми пода ткового зобов' язання контр олюючими органами - від пер шого робочого дня, наступног о за останнім днем граничног о строку сплати податкового зобов' язання, визначеного у податковому повідомленні зг ідно з нормами цього Закону.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаюч и суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, діючої на день виникненн я такого податкового боргу а бо на день його (його частини) погашення, залежно від того, я ка з величин таких ставок є бі льшою, за кожний календарний день прострочення у його спл аті.

Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» шт рафні санкції за порушення п одаткового законодавства на кладаються на платника подат ків у розмірах, визначених ці єю статтею, крім штрафних сан кцій за порушення валютного законодавства, що встановлюю ться окремим законодавством .

Так, у разі коли платник под атків не сплачує узгоджену с уму податкового зобов' язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов' яз аний сплатити штраф у таких р озмірах:

при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов' язання, - у розмі рі десяти відсотків погашено ї суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння, - у розмірі двадцяти від сотків погашеної суми податк ового боргу;

при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання, - у розмірі п' ятдесяти від сотків погашеної суми податк ового боргу.

Врахувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем існує подат ковий борг, який ним у доброві льному порядку не погашений, за несвоєчасну сплату якого нараховані штрафні санкції та пеня.

Також у судовому засіданні встановлено, що позивачем вж ито заходів для погашення по даткового боргу. Так позивач ем до відповідача направлено першу податкову вимогу № 1/2639 в ід 07.10.2009 (отримано економістом п ідприємства 07.10.2009, про що свідчи ть підпис на корінці податко вої вимоги) та другу податков у вимогу № 2/2789 від 06.11.2009 (отримано директором підприємства 14.01.2010 , про що свідчить підпис на кор інці податкової вимоги) (а.с.8).

Відповідно до п.8.1 ст.8 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » передбачено, що з метою захи сту інтересів бюджетних спож ивачів, активи платника пода тків, що має податковий борг, п ередаються у податкову заста ву.

Право податкової застави в иникає згідно із законом та н е потребує письмового оформл ення.

Згідно п.п.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» пр аво податкової застави пошир юється на будь-які види актив ів платника податків, які пер ебували у його власності (пов ному господарському віданні ) у день виникнення такого пра ва, а також на будь-які інші ак тиви, на які платник податків набуде прав власності у майб утньому, до моменту погашенн я його податкових зобов' яза нь або податкового боргу.

Ленінською МДПІ у м. Лугансь ку проведено опис активів, на які поширюється право подат кової застави та складено ак т опису активів, на які поширю ється право податкової заста ви від 30.08.2010 № 1236/39/40286/24-505 (а.с.9).

Податкову заставу зареєст ровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (вит яг № 28305331 від 30.08.2010) (а.с.10).

Незважаючи на те, що за відп овідачем існує податковий бо рг, а також наявне майно, що пе ребуває у податковій заставі , суд приходить до висновку, що позовна вимога про надання д озволу на погашення усієї су ми податкового боргу на суму 43389,68 грн. за рахунок майна товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Луганська механізов ана компанія», код ЄДРПОУ 32419347, щ о перебуває у податковій зас таві, задоволенню не підляга є, з огляду на таке.

З 01.01.2011 набрав чинності Подат ковий кодекс України, яким вр егульовано відносини, що вин икають у сфері справляння по датків і зборів, зокрема, визн ачення вичерпного переліку п одатків та зборів, що справля ються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права т а обов'язки, компетенцію конт ролюючих органів, повноважен ня і обов'язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства.

Пунктом 95.1 статті 95 ПК Україн и регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків про вадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня наді слання такому платнику подат кової вимоги (пункт 95.2 ст.95 ПК Ук раїни).

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК Укра їни орган державної податков ої служби звертається до суд у щодо надання дозволу на пог ашення усієї суми податковог о боргу за рахунок майна плат ника податків, що перебуває у податковій заставі.

Ухвалою суду від 03.03.2011 про від криття провадження в адмініс тративній справі було зобов' язано позивача у судове засі дання надати відомості щодо відсутності у відповідача ко штів на рахунках у банку, обсл уговуючого такого платника п одатків, а також готівки, що на лежить такому платнику подат ків.

Представником позивача у с удове засідання не надано ві домостей витребуваних ухвал ю суду про відкриття провадж ення в адміністративній спра ві.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст.72 цього Кодексу.

Згідно ч.4 ст.71 КАС України су б' єкт владних повноважень п овинен надати суду всі наявн і у нього документи та матері али, які можуть бути використ ані як докази у справі. У разі невиконання цього обов' язк у суд витребовує названі док ументи та матеріали.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропози цію суду для підтвердження о бставин, на які вона посилаєт ься, суд вирішує справу на осн ові наявних доказів.

З урахуванням вищевикладе ного, а також того, що позиваче м до суду не надано відомосте й щодо відсутності у відпові дача коштів на рахунках у бан ку, обслуговуючого такого пл атника податків, а також готі вки, що належить такому платн ику податків, а надання дозво лу на погашення усієї суми по даткового боргу за рахунок м айна платника податків, що пе ребуває у податковій заставі , можливо тільки за умови недо статності коштів, які перебу вають у власності такого пла тника податків, суд приходит ь до висновку, що у задоволенн і позовних вимог Ленінської МДПІ слід відмовити.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач звільнений від сп лати судового збору відповід но до ст.4 Декрету Кабінета Мін істрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року та при пода нні заяви не сплачував судов ий збір.

Згідно ст.160 КАС України у суд овому засіданні, в якому закі нчився розгляд справи, оголо шено вступну та резолютивну частини постанови та повідом лено представників сторін пр о те, що постанову у повному об сязі буде виготовлено протяг ом 5-денного строку.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміні стративного позову Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у м. Луганс ьку до товариства з обмежено ю відповідальністю «Лугансь ка механізована компанія» пр о надання дозволу на погашен ня усієї суми податкового бо ргу за рахунок майна платник а податків, що перебуває у под атковій заставі, - відмовити п овністю.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Повний текст постанови скл адено та підписано 11 квітня 2011 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2011
Оприлюднено18.04.2011
Номер документу14876516
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1855/11/1270

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 04.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні