Постанова
від 22.03.2011 по справі 2а/1570/5/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/5/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2011 року м.ОдесаО деський окружний адміністра тивний суд в складі:

головуючого судді Колесниченко О.В.,

при секретарі Болотовій К.С.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Одесі а дміністративну справу за по зовом Татарбунарського райо нного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення кошти у розмірі 651,39 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Татарбунарський ра йонний центр зайнятості звер нувся до Одеського окружного адміністративного суду з по зовними вимогами до ОСОБА_1 про стягнення з ОСОБА_1 б езпідставно отриманої допом оги по безробіттю у сумі 651,39 гр н. Свої вимоги позивач обґрун товує порушенням відповідач ем п.п. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття»шлях ом надання до Татарбунарс ького районного центру зайня тості недостовірної інформа ції щодо своєї діяльності , що впливають на умови виплат и йому забезпечення та надан ня соціальних послуг, у зв' я зку з чим отримана ним допомо га по безробіттю має бути пов ернутою відповідачем.

В ході розгляду спра ви представник позивача, пос илаючись на обставини виклад ені у позовній заяві, підтрим ав позовні вимоги у повному о бсязі, просив їх задовольнит и та підтвердив, що станом на ч ас розгляду справи сума забо ргованості відповідачем не с плачена.

Відповідач був належ ним чином повідомлений про ч ас та місце судового розгляд у, однак на неодноразові вимо ги суду в судове засідання не з'явився, письмових доводів т а заперечень проти позову по суті заявлених вимог не нада в, у зв' язку з чим справа розг лядається за наявними матері алами в порядку, передбачено му ст. 128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивч ивши документи, суд вважає по зов обґрунтованим, та таким щ о підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

Як було встановлено в п роцесі розгляду справи, відп овідач, відповідно до Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття», був взятий на облік до Татарбунарського районного центру зайнятості, куди ві н звернувся за сприянням в пр ацевлаштуванні і 07.02.2008 року він отримав статус безробітного . Це підтверджується персона льною карточкою №152400108013100001 на ім'я ОСОБА_1. Як указано в розділі 5 персональної карто чки, він віднесений до катего рії безробітних застрахован их осіб, які мають право на мат еріальні виплати без урахува ння страхового стажу.

У відповідності до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про зайн ятість населення» Державна служба зайнятості, зокрема, р еєструє безробітних і подає їм у межах своєї компетенції допомогу, в т. ч. і грошову.

Відповідно п.п. 5 п .2 ст.12 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття»та наказу Міністерства праці та соціа льної політики України в ід 13.02.2009року №60/62 про "Порядок роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним", центри зайнято сті проводять розслідування страхових випадків та обґру нтованості виплати матеріал ьного забезпечення в порядку , встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної по літики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з п равлінням Фонду.

Як було встановлено судом , 18-19 серпня 2010 року спеціалістам и Татарбунарського районног о центру зайнятості було зді йснено розслідування страхо вих випадків щодо обґрунтова ності виплати матеріальної д опомоги та надання соціальни х послуг ОСОБА_1.

У результаті виявлено, що ОСОБА_1 надав до центру за йнятості недостовірну інф ормацію щодо своєї зайнятост і.

Відповідно довідки з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців, ОСОБА_1 зареєстр ований як фізична особа підп риємець з 28.04.2007р. і по теперішні й час.

Під час реєстрації та відві дувань центру зайнятості О СОБА_1 не повідомляв спеціа лістів про те, що він зареєстр ований як підприємець, в за яві про призначення статусу безробітного ОСОБА_1 за значив, що підприємцем не явл яється.

Відповідно до ст.1 Закону У країни "Про зайнятість насе лення" до зайнятого населенн я належать громадяни, які сам остійно забезпечують себе ро ботою, включаючи підприємців .

У відповідності до п. 2 с т. 36 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття»застраховані особи, зареєстровані як безр обітні, зобов' язані своєчас но подавати відомості про об ставини, що впливають на умов и виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг, т обто ОСОБА_1 зобов' я заний був повідомити районни й центр зайнятості населення , що він зареєстрований, як суб ' єкт підприємницької діяль ності.

Отже, ОСОБА_1 порушуючи законодавство, одночасно бу в підприємцем ( самозайнятою особою) та перебував на облік у як безробітний, в результат і обманним шляхом отримав ві д держави допомогу по безроб іттю в сумі 651,39 грн.

З метою досудового в ирішення спору, для вирішенн я питання добровільного пове рнення коштів ОСОБА_1 Тата рбунарським районним центро м зайнятості надісланий лист № 369/03/10 від 20.08.2010р. про необхідніст ь повернути кошти виплачених як допомога по безробіттю в с умі 651,39 грн.

Проте, ОСОБА_1 кошти виплачені як допомог а по безробіттю в сумі 651,39 грн . повернуті не були.

Відповідно до ст. 20 абз. 1 п.п. 13 розділу «Зн яття з обліку громадян, зареє строваних як такі, і шукати, ро боту, і безробітні» Порядку р еєстрації, перереєстрації та ведення обліку громад які шу кають роботу, і безробітн их, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №219 від 14.02.2007 року, громадяни, зар еєстровані як такі, що шукают ь роботу, та безробітні зніма ються з обліку з дня виявленн я факту подання недостовірни х даних, що мав місце під час перебування на обліку як б езробітний, або неповідомлен ня державної служби зайнятос ті про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи п ровадження іншої діяльності спрямованої на отримання пр ибутку.

Тому, суд вважає , що позивач на законних підст авах зняв з обліку відповіда ча як безробітного, який не на дав позивачу свідчення про с вою діяльність, спрямовану н а отримання прибутку.

На підставі п.п. 1 п.5.5 «По рядку надання допомоги по бе зробіттю, у тому числі однора зової її виплати для організ ації безробітними підприємн ицької діяльності», затвердж еного Наказом Міністерства п раці та соціальної політики України №307 від 20.11.2000р., виплата д опомоги по безробіттю припин яється у разі працевлаштуван ня безробітного, зайняття пі дприємницькою діяльністю аб о іншою діяльністю, пов' яза ною з одержанням доходу безп осередньо від цієї діяльност і, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами ( з дня працевлаштування, держ авної реєстрації як суб' єкт а підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт за цивільно-правовими угодам и).

Як указано в п. 3 ст. 36 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття», сума виплаченого за безпечення та вартості надан их соціальних послуг застра хованій особі внаслідок умис ного невиконання нею своїх о бов'язків та зловживання ним и стягується з цієї особи від повідно до законодавства Укр аїни з моменту виникнення об ставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та н адання соціальних послуг.

Відповідно до п. 6.14 Порядк у надання допомоги по безроб іттю, у тому числі одноразово ї виплати для організації бе зробітними підприємницької діяльності, затвердженої на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307, зареєстрован ої в Міністерстві юстиції Ук раїни 14.12.2000 року за № 915\51З6, якщо пі д час одержання допомоги по б езробіттю, безробітний своєч асно не подав відомості про о бставини, що впливають на у мови їх виплати, з безро бітного стягується сума випл аченої допомоги по безробітт ю з моменту виникнення цих об ставин. Якщо безробітний від мовився добровільно поверну ти кошти, то питання щодо їх по вернення вирішується в судов ому порядку.

Таким чином, суд доходи ть висновку щодо обґрунтован ості позовних вимог про стяг нення з відповідача суми нар ахованої та виплаченої йому допомоги, які підлягають стя гненню з нього на користь поз ивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу “Підстави для зві льнення від доказування”.

На думку суду, наявність т а розмір заборгованості ОС ОБА_1 перед Татарбунарським районним центром зайнятості підтверджується обґрунтова ним розрахунком суми заборго ваності, доданим до позовної заяви. Доказів виконання зоб ов' язань перед позивачем ОСОБА_1, з дотриманням приве дених вище вимог ст.ст. 69 - 71 КАС У країни, під час розгляду дано ї справи до суду представлен о не було.

Враховуючи вищенаведене, с уд доходить висновку щодо пр авомірності, обґрунтованост і заявленого Татарбунарськи м районним центром зайнятост і позову та наявності підста в для його задоволення.

У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 1 62 КАС України у разі задоволен ня адміністративного позову суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів, у зв' язку з чим з ОС ОБА_1 слід стягнути безпідс тавно отриману допомогу по б езробіттю у сумі 651,39 грн.

Керуючись ст. 36 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття», ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164, 167, 254 КАС Ук раїни, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Та тарбунарського районного це нтру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення кошти у розмір і 651,39 грн. - задовольнити у пов ному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 /68355, А ДРЕСА_1 ДП/ на користь Татарб унарського районного центру зайнятості / р/р 37179304900475, одержува ч Татарбунарський районний ц ентр зайнятості, код 20949410, ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011/ без підставно отриману допомогу по безробіттю у сумі 651,39 грн. / ш істсот п' ятдесят одну грн. 39 коп./.

Постанову може бути оскарж ено до Одеського апеляційног о адміністративного суду шля хом подачі апеляційної скарг и через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення. У разі застосування су дом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови виг отовлено та підписано суддею 22.03.2011 року.

Суддя О.В. Колесниченко

22 березня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено18.04.2011
Номер документу14876835
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/5/2011

Ухвала від 14.02.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

Постанова від 22.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні