Справа № 7300/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 березня 2011 року м.Одеса
Одеський окружний адміні стративний суд в складі:
Головуючого судді: Білостоць кого О.В.
При секретарі: Таратунській О.В .
За участю сторін:
Прокурора: Кучука В.М.
Представника позивача: Недбала А.В.
Представника відповідача: не з' явився
розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом першого заступника прокурор а Малиновського району м. Оде са в інтересах держави в особ і Головної державної інспекц ії на автомобільному транспо рті в особі Територіального управління Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті в Одеській обл асті до товариства з обмежен ою відповідальністю «Берег» про стягнення фінансових са нкцій в сумі 1700,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник проку рора Малиновського району м. Одеса в інтересах держави в о собі Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті в особі територіально го управління Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті в Одеській о бласті звернувся до Одеськог о окружного адміністративно го суду з позовною заявою до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Берег»про стягн ення фінансових санкцій в су мі 1700,00 грн., зазначивши в позові , що 27.04.2009 року було встановлено факт порушення відповідачем вимог законодавства про авт омобільний транспорт в Одесь кій області на ділянці а/д О деса - Роксолани, а саме на дання послуг з вантажних пер евезень без оформлення дорож нього листа, що є порушенням З акону України «Про автомобіл ьний транспорт», про що склад ено акт № 112035 від 27.04.2009 року. За над ання послуг з вантажних пере везень без оформлення докуме нтів, перелік яких визначени й ст. 48 Закону України „Про авт омобільний транспорт” встан овлено штраф у розмірі ста не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян. На підставі цього постановою територіал ьного управління Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті в Одеські й області № 084667 від 20.05.2009 року до Т ОВ «Берег» застосовано фіна нсові санкції у розмірі 1700,00 гр н. Однак, в добровільному поря дку штраф відповідачем не сп лачено.
Прокурор та представник по зивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги, в икладені в позовній заяві та просили задовольнити їх в по вному обсязі.
Відповідач до судового зас ідання не з' явився, про час т а місце судових засідань пов ідомлявся належним чином та своєчасно за адресою, яка заз начена у в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців. Су д вважає, що вжив всі залежні в ід нього заходи для належног о повідомлення відповідача п ро дату, час та місце судового розгляду справи і надання ві дповідачу можливості захист у своїх прав та інтересів, а то му, на підставі положень ст.ст . 33, 35, 128 КАС України справа розгл ядалась за його відсутності за наявними в справі доказам и.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача та досліди вши наявні в справі письмові докази, суд доходить висновк у про необхідність задоволен ня позовних вимог з наступни х підстав.
Згідно з п. 1 ст. 60 КАС України у випадках, встановлених зако ном, прокурор може звертатис я до адміністративного суду із адміністративними позова ми про захист прав, свобод та і нтересів інших осіб і брати у часть у цих справах.
Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни “Про прокуратуру ” пі дставою представництва у суд і інтересів держави є наявні сть порушень або загрози пор ушень економічних, політични х та інших державних інтерес ів внаслідок протиправних ді й (бездіяльності) фізичних аб о юридичних осіб, що вчиняють ся у відносинах між ними або з державою. Формами представн ицтва є, в тому числі зверненн я до суду з позовами або заява ми про захист прав і свобод ін шої особи, невизначеного кол а осіб, прав юридичних осіб, ко ли порушуються інтереси держ ави, або визнання незаконним и правових актів, дій чи рішен ь органів і посадових осіб, уч асть у розгляді судами справ .
Враховуючи, що існування за боргованості зі сплати штраф у тягне за собою ненадходжен ня коштів до Державного бюдж ету України та відповідно, по рушує інтереси держави, суд в важає, що органи прокуратури мають право звертатися з поз овами в інтересах держави в о собі Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті та в особі Територіал ьного управління Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті в Одеські й області про стягнення штра фу.
Постановою Кабінету Мініс трів України за № 1190 від 08 верес ня 2004 року утворено Головну де ржавну інспекцію на автомобі льному транспорті як урядови й орган державного управлінн я у складі Міністерства тран спорту та зв'язку та затвердж ено положення про Головну де ржавну інспекцію на автомобі льному транспорті.
У відповідності з вказаним Положенням, Головна державн а інспекція на автомобільном у транспорті є урядовим орга ном державного управління з питань контролю на автомобіл ьному транспорті, що діє у скл аді Мінтрансзв'язку і йому пі дпорядковується. Основними з авданнями Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті є участь у форму ванні та реалізації державно ї політики у сфері надання по слуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним т ранспортом, а також здійснен ня відповідно до законодавст ва ліцензування та контролю у сфері надання послуг з пере везення пасажирів чи вантажі в автомобільним транспортом . Головна державна інспекція на автомобільному транспорт і для виконання покладених н а неї завдань може за погодже нням з міністром транспорту та зв'язку утворювати терито ріальні органи.
Наказом Міністерства тран спорту та зв'язку за № 888 від 14 гр удня 2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції Україн и за № 1573/11853 28 грудня 2005 року, затве рджено положення про територ іальні органи Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті.
З Положення вбачається, що о сновними завданнями територ іальних управлінь у відповід ному регіоні є: здійснення ві дповідно до законодавства де ржавного нагляду за дотриман ням правил безпечного функці онування автомобільного тра нспорту загального користув ання; здійснення державного контролю за дотриманням суб' єктами господарювання усіх ф орм власності нормативно-пра вових актів, стандартів і нор м перевезення вантажів і пас ажирів автомобільним трансп ортом загального користуван ня; забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в автомобільно му транспорті загального кор истування.
Відповідно до покладених н а них завдань у відповідному регіоні територіальні управ ління, крім іншого, здійснюют ь державний контроль за вико нанням суб'єктами господарю вання, які провадять діяльні сть у сфері автомобільного т ранспорту загального корист ування, правил перевезень па сажирів і вантажів; дотриман ня вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що р егулюють перевезення пасажи рів і вантажів автомобільним транспортом; здійснюють дер жавний нагляд за забезпеченн ям безпеки перевезень суб'єк тами господарювання, які про вадять діяльність у сфері ав томобільного транспорту заг ального користування.
Таким чином, територіальне управління Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті в Одеській обл асті є територіальною одиниц ею центрального органу викон авчої влади з питань автомоб ільного транспорту, яке забе зпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті згідно Закону Укр аїни «Про автомобільний тран спорт».
Відповідно до ст. 6 Закон у України “Про автомобільний транспорт” державний контро ль автомобільних перевізник ів здійснюється шляхом прове дення планових, позапланових і рейдових перевірок. Також П остановою Кабінету Міністрі в України № 1567 від 08.11.2006 затвердж ено Порядок здійснення держа вного контролю на автомобіль ному транспорті (далі Порядо к), згідно якого державний кон троль на автомобільному тран спорті здійснюється шляхом п роведення планових, позаплан ових і рейдових перевірок.
Судом встановлено, що 27.04.2009 ро ку державними інспекторами т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і в Одеській області Сарага н О.С., Бурдейним А.В. та Зіміним Ю.О. на ділянці а/д Одеса - Роксолани, с. Н.Доли на проведено перевірку додер жання вимог законодавства пр о автомобільний транспорт пі д час виконання перевезень п асажирів і вантажів автомобі льним транспортом, а саме - тра нспортного засобу марки МАN 19. 364 FLT/TRAILOR S 323 E, номерний знак НОМЕР _1 під керуванням водія ОС ОБА_5
За результатами вказаної п еревірки 27.04.2009 року складено ак т № 112035 проведення перевірки до держання вимог законодавств а про автомобільний транспор т під час виконання перевезе нь пасажирів і вантажів авто мобільним транспортом (а.с. 7), я ким зафіксовано факт надання послуг з перевезення вантаж у без оформлення необхідних документів, перелік яких пер едбачений ст. 48 Закону Україн и “Про автомобільний транспо рт”, а саме: неоформлений доро жній лист (відсутня відмітка медпрацівника встановленог о зразку про проходження пер ед рейсового медичного огляд у). Водій транспортного засоб у був ознайомлений із вказан им актом, від пояснень відмов ився.
Згідно ст. 48 Закону України « По автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, во дії повинні мати і пред'являт и особам, які уповноважені зд ійснювати контроль на автомо більному транспорті та у сфе рі безпеки дорожнього руху, д окументи, на підставі яких ви конують вантажні перевезенн я. Документами для фізичної о соби, що здійснює вантажні пе ревезення на договірних умов ах, є:
для автомобільного переві зника - ліцензія та документ, щ о засвідчує використання тра нспортного засобу на законни х підставах, інші документи, п ередбачені законодавством У країни;
для водія - посвідчення воді я відповідної категорії, реє страційні документи на транс портний засіб, ліцензійна ка ртка, товарно-транспортна на кладна або інший визначений законодавством документ на в антаж, інші документи, передб ачені законодавством Україн и.
Статтею 2 Закону України "Пр о автомобільний транспорт" в изначено, що законодавство п ро автомобільний транспорт с кладається із цього Закону, з аконів України "Про транспор т", "Про дорожній рух", чинних мі жнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевез ень.
Таким чином, дорожній лист у водіїв, які надають послуги з перевезення вантажів, є інши м документом, передбаченим з аконодавством, а саме: статте ю 16 Закону України "Про дорожн ій рух", відповідно до якої вод ій зобов'язаний мати при собі та передавати для перевірки дорожні (маршрутні) листи і до кументи на вантаж, що перевоз иться (крім власників трансп ортних засобів, які використ овують їх в індивідуальних н екомерційних цілях).
Відповідно ст. 60 Закону Укра їни "Про автомобільний транс порт" за порушення законодав ства про автомобільний транс порт до автомобільних переві зників застосовуються санкц ії, зокрема, за надання послуг з перевезень вантажів без оф ормлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього За кону - штраф у розмірі ста неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян.
12.05.2009 року на адресу відпові дача було направлено запроше ння № 2283/02 (а.с. 8) про необхідність прибути для розгляду справи про застосування фінансових санкцій за порушення законо давства про автомобільний тр анспорт, яке направлялось йо му рекомендованим листом згі дно реєстру з відміткою пошт и від 13.05.2009 року (а.с. 12).
На підставі зазначеного в ище акту перевірки, 20 травня 2010 року начальником Територіал ьного управління Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті в Одеські й області винесено постанову № 084667 про застосування фінансо вих санкцій до відповідача з а допущення порушення законо давства про автомобільний тр анспорті в розмірі 1700,00 грн. (а.с. 9).
Вказана постанова була над іслана відповідачу із вимого ю сплатити санкції, що підтве рджується копією супровідно го листа № 2444/02 від 20.05.2009 року (а.с. 10 ) та реєстром рекомендованих листів з відміткою пошти від 21.05.2009 року (а.с. 11).
Відповідно ст. 60 Закону Укра їни "Про автомобільний транс порт" за порушення законодав ства про автомобільний транс порт до автомобільних переві зників застосовуються санкц ії, зокрема, за надання послуг з перевезень вантажів без оф ормлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього За кону - штраф у розмірі ста неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян.
У встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. № 1567 п' ятнадцятиденн ий строк сума фінансової сан кції відповідачем не сплачен а. Доказів проведення оплати на час розгляду справи суду т акож надано не було.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.
Згідно ст. 86 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні.
Враховуючи викладене, а так ож те, що позивачем доведено, що товариство з обмеженою ві дповідальністю «Берег»має з аборгованість по штрафним са нкціям за допущення порушенн я законодавства на автомобі льному транспорті у розмірі 1700,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги є законними і обґрунт ованими, заснованими на діюч ому законодавстві, підтвердж уються доданими до позову до кументами, та підлягають за доволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69, 71, 86, 122, 15 8-163, 167, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративни й позов першого заступника п рокурора Малиновського райо ну м. Одеса в інтересах держав и в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територі ального управління Головної державної інспекції на авто мобільному транспорті в Одес ькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Берег» про стягнення фінан сових санкцій в сумі 1700,00 грн. - з адовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Бе рег» (код ЄДРПОУ 31094942) фінансов і санкції в сумі 1700,00 (одна тисяч а сімсот гривень) грн. на корис ть держави, які спрямувати на розрахунковий рахунок 31117106700002, б анк отримувача: ГУДКУ в Одесь кій області, МФО 828011, отримувач : ГУДКУ в Одеській області, код 23213460, код платежу: 21081100.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі в Одеський окру жний адміністративний суд ап еляційної скарги на постанов у суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини т ретьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постано ви. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністратив ного суду.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги на постанову, встановлено го статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний судд ею 04 квітня 2011 року.
Суддядпис / Білостоцький О.В .
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2011 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14877166 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні