ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
07 лютого 2011 року 09:00 № 2а-15/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м.Києва
до
Закритого акціонерного товариства "Гогольінтертранс"
про
стягнення заборгованості у розмірі 148 159,62грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, податковий борг перед Державним бюджетом України виник у зв’язку з порушенням відповідачем норм податкового законодавства України по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності.
У відповідності до п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу України” податкові органи подають позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках, коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідач у визначений судом строк заперечень проти позову чи заяву про визнання позову суду не надав.
За результатами розгляду поданих позивачем документів і матеріалів, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:
У зв’язку з тим, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Податковим кодексом України (до 01.01.2011 р.), розгляд та вирішення адміністративної справи здійснюється з урахуванням норм податкового законодавства, яке діяло до 31.12.2010 р.
Закон України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних осіб або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення (далі - Закон).
Закрите акціонерне товариство "Гогольінтертранс" зареєстроване Солом’янською районною в місті Києві державною адміністрацією 23.01.1995 р. (код ЄДРПОУ 22946462) та є платником податків.
Державною податковою інспекцією у Солом’янському районі міста Києва, відповідно до Закону України “Про державну податкову службу України”, було проведено перевірку відповідача щодо дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкових декларацій, розрахунків за 2008 рік, в результаті якої виявлені порушення строків подання податкових декларацій, розрахунків по орендній платі за землю, передбачених ст.14 Закону України "Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про плату за землю" від 19.09.1996 р. № 378/96-ВР, про що складено відповідний акт від 20.02.2009 р. № 1724/15-3-22946462.
Відповідно до абз. 1 пп. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Таким чином, на підставі акту перевірки від 20.02.2009 р. № 1724/15-3-22946462, відповідно до зазначених норм податкового законодавства, позивачем було винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 20.02.2009 р. № 0001731502/0, яким визначено до сплати суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 170,00 грн. Зазначена сума оскаржена чи оплачена відповідачем не була.
Крім цього, відповідачем не було реалізоване надане йому пп. 5.3.1 п.5.3. ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" право адміністративного оскарження оспорюваного рішення податкового органу.
Відповідно до положень п.5.1.ст.5 Закону, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання - зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів, яку зазначає у податковій декларації. Таке податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої декларації, не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку, та повинно бути сплачене ним протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (пп.5.3.1 п. 5.3. ст. 5 Закону). Узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у визначені строки, визнається сумою податкового боргу платника податків (п.5.1 ст. 5 Закону).
Згідно поданих Закритим акціонерним товариством "Гогольінтертранс" до Державної податкової інспекції у Солом’янському районі міста Києва податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009 рік від 30.01.2009 р. № 2798 та за 2010 рік від 26.01.2010 р. № 2537, ним було визначено до сплати наступні суми податкових зобов’язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009-2010 роки: за січень 2009 року –12 616,36 грн., за лютий 2009 року –12 616,36 грн., за березень 2009 року –12 616,36 грн., за квітень 2009 року – 12 616,36 грн., за травень 2009 року –12 616,36 грн., за червень 2009 року –12 616,36 грн., за липень 2009 року –12 616,36 грн., за серпень 2009 року –12 616,36 грн., за вересень 2009 року –12 616,36 грн., за жовтень 2009 року –12 616,36 грн., за листопад 2009 року – 12 616,36 грн., за грудень 2009 року –12 616,36 грн., на загальну суму 151 396,29 грн.; за січень 2010 року –13 360,72 грн., за лютий 2010 року –13 360,72 грн., за березень 2010 року –13 360,72 грн., за квітень 2010 року –13 360,72 грн., за травень 2010 року –13 360,72 грн., за червень 2010 року –13 360,72 грн., за липень 2010 року –13 360,72 грн., за серпень 2010 року –13 360,72 грн., за вересень 2010 року –13 360,72 грн., за жовтень 2010 року – 13 360,72 грн., за листопад 2010 року –13 360,72 грн., за грудень 2010 року –13 360,75 грн., на загальну суму 160 328,67 грн. Загальна сума податкової заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009-2010 роки становить 311 724,96 грн. Зазначена сума, за рахунок переплати в розмірі 307,11 грн. та часткової сплати відповідачем була погашена, залишок непогашеної суми податкового зобов’язання становить 146 477,81 грн.
У зв’язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов’язання, відповідно до ст. 16 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, відповідачу було донараховано пеню в розмірі 1 511,81 грн.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги: перша надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання; друга - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки.
У разі коли податковий орган чи пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, податковий орган розміщує податкові вимоги на дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Судом встановлено, що на виконання зазначених вимог податкового законодавства Державною податковою інспекцією у Солом’янському районі м. Києва, були винесені дві податкові вимоги: перша на суму 12 479,24 грн. від 10.03.2009 р. № 1/291, друга - на суму 25 095,61 грн. від 24.04.2009 р. № 2/498, які не були отримані відповідачем у зв’язку з незнаходженням його за адресою реєстрації. Так, податковим органом зазначені податкові вимоги були розміщенні на дошці податкових оголошень, про що складені відповідні акти від 23.03.2009 р. № 1032/24-30, від 18.05.2009 р. № 2117/24-30 та прийняте рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу від 17.06.2009 р. № 228.
Отже, загальна сума податкової заборгованості платника податків перед Державним бюджетом України становить 148 159,62 грн. Доказів сплати зазначеної суми податкової заборгованості відповідачем суду не надано.
В той же час, позивач просить стягнути з відповідача податкову заборгованість по орендній платі, що є помилковим, оскільки відповідно до пп. 3.1.1. п. 3.1. ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” здійснюється звернення стягнення на активи підприємства в рахунок погашення податкового зобов’язання. Активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.
У зв’язку з цим згідно зі ст. 8 Закону, з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення. Податковий орган зобов’язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі застав за умови строку дії такої податкової застави більш як десять календарних днів.
Відповідно до ст.9 Закону, адміністративний арешт активів платника податків (далі - арешт активів) є виключним способом забезпечення можливості погашення його податкового боргу.
Суд звертає увагу на те, що згідно п.п. 10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Так, стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.
Позивачем з огляду на приписи п.1.7 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не вказано на які саме активи відповідача має бути звернуто стягнення, крім того, викладено позовну вимогу без дотримання правил, викладених у п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу" та п.3.1.1 ст.3 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Таким чином, судом встановлено, що позивач не виконав вимог вищезазначених статей, спрямованих на погашення податкового боргу відповідача, разом з тим, матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача непогашеного податкового боргу.
Суд вважає, що позивачем невірно обраний спосіб реалізації наданої йому компетенції, однак це не звільняє платника податків (зборів) від обов’язку своєчасно вносити їх до відповідного бюджету.
За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає позовні вимоги частково обґрунтованими, а позовну заяву такою, що підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Солом’янському районі міста Києва задовольнити частково.
Звернути стягнення на активи Закритого акціонерного товариства "Гогольінтертранс" (код ЄДРПОУ 22946462) з метою погашення податкового боргу по орендній платі в розмірі 148 159,62 грн. (на р/р 33217812700010, одержувач ВДК у Солом’янському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077951, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 13050100).
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2011 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14878161 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні