Рішення
від 05.04.2011 по справі 5016/61/2011(8/7)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5016/61/2011(8/7)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "05" квітня 2011 р.                                                 Справа №  5016/61/2011(8/7)

Господарський суд Миколаївської області,

у складі судді Коваль С.М.,

при секретарі Ковиньової О.Ю.,

за участю представників

від позивача, Арутюнян А.О., довіреність № 02/188  від 25.01.11р.;

від відповідача, Фіщіна В.Д., довіреність № 510/02-17 від 04.04.2011р.;

в судовому засіданні присутній прокурор- Дзюбан О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи 5016/61/2011 (8/7)

за позовом  Прокурора Казанківського району Миколаївської області в  інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Миколаївській області,54055, м. Миколаїв, вул. Дзержинського, 134,

до                    Миколаївської сільської ради,56009, Миколаївська область,  

                       Казанківський район, с. Миколаївка, вул. Ленінський шлях, 37,

про стягнення 20219 грн. 40 коп, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Казанківського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Миколаївській області, (далі - позивач) звернувся до господарського суду з позовною заявою до Миколаївської сільської ради (далі - відповідач) про стягнення коштів у сумі 20219 грн. 40 коп.

У судовому засіданні представник позивача  та прокурор позовні вимоги підтримують в повному обсязі.

Відповідач  позовні вимоги в частині стягнення грошових коштів за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської діяльності та іншої діяльності в сумі 20219,40 грн. визнає, але просить суд зменшити розмір нарахованих позивачем штрафних санкцій у зв‘язку з тяжким фінансовим станом. Крім того, відповідач в судовому засіданні надав клопотання,в якому просить відстрочити виконання рішення до 01.09.2011р., обґрунтовуючи це тим, що рішенням 3 - сесії 6 скликання від 11.01.2011 року було прийнято сільський бюджет Миколаївської сільської ради на 2011 рік. Було затверджено загальний обсяг видатків сільського бюджету на 2011 рік у сумі 419284 гривень, у тому числі обсяг видатків загального фонду бюджету у сумі 395104 гривень та видатків спеціального фонду бюджету у сумі 24180 гривень. У кошторисі Миколаївської сільської ради із-за недостатності коштів не в повній мірі заплановано видатки на утримання «Дошкільні заклади освіти», а саме, на грудень місяць 2011 року не заплановані асигнування на заробітну плату 8963 грн., відрахування на зарплату 3254 грн., на оплату комунальних послуг асигнування передбачені не в повному обсязі. Видатки на газове опалення передбачені на 2011 рік 6153 куб на суму 19250 грн., що становить 54,93 відсотки від фактичної потреби. Фактична потреба становить 11200 куб. на суму 35044 грн. Видатки на електроенергію передбачені на 2011 рік 4488 кВт на суму 3680 грн., що становить 44,88 відсотки від фактичної потреби. Фактична потреба становить 10000 кВт на суму 8200 грн.

Також не заплановані асигнування на газове опалення та електроенергію по КФК 010101 «Органи місцевого самоврядування»на жовтень, листопад, грудень. Видатки на газове опалення передбачені на 2011 рік 895 куб на суму 2800 грн., що становить 41,62 відсотки від фактичної потреби. Фактична потреба становить 2150 куб. на суму 6725 грн. Видатки на електроенергію передбачені на 2011 рік 1244 кВт на суму 1020 грн., що становить 63,79 відсотки від фактичної потреби. Фактична потреба становить 1950 кВт на суму 1599 грн.

На сесії Миколаївської сільської ради вирішено, що внесення змін до бюджетних призначень та перерозподіл між ними здійснювати відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України.  Тому на черговій сесії Миколаївської сільської ради, яка відбудеться у квітні місяці 2011 року, на розгляд буде винесено питання про виділення коштів на сплату штрафних санкцій, за порушення законодавства по охороні навколишнього природного середовища. При позитивному вирішенні даного питання за наявності коштів на розподільчому рахунку сільської ради штрафні санкції будуть переховані у зазначені  строки.

Представник позивача та прокурор проти відстрочення виконання рішення до 01.09.2011р. не заперечують.   

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд дійшов висновку про задоволення позову, при цьому суд виходив з такого:

Прокуратурою Казанківського району із залученням фахівців державної екологічної інспекції в Миколаївській області проведено перевірку додержання вимог природоохоронного законодавства посадовими особами Миколаївської сільської ради Казанківського району Миколаївської обасті.

За результатами проведеної перевірки виявлено порушення вимог ст. 43 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст. ст. 48, 49 Водного кодексу України, згідно з якими до спеціального водокористування відноситься забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.

Миколаївська сільська рада є спеціальним водокористувачем та здійснює забір води з підземних джерел, проте, всупереч зазначеним вимогам, посадовими особами Миколаївської сільської ради не отримано дозволу на спеціальне водокористування, порушені правила ведення первинного обліку кількості води.

За період з 09.08.2010 по 14.12.2010 в результаті самовільного водокористування з підземних джерел водопостачання, які знаходяться на балансі Миколаївської сільської ради забрано 1410 м води.

Згідно з розрахунком розміру збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного водокористування з підземних джерел Миколаївською сільською радою Казанківського району, проведеним на підставі «Методики розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та використання водних ресурсів», затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 389 від 20.07.2009 та зареєстрованою Мінюстом України 14.08.2009 за № 767/16783 загальна сума збитків складає 20219 грн. 40 коп.

Відповідно до ст. 6 Водного кодексу України води (водні об'єкти) є виключно власністю народу України і надаються тільки у користування.

Згідно до ст. 109 Водного кодексу України спори з питань використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів розглядаються державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства, геології, місцевими радами, судом або третейським судом у порядку, встановленому законодавством.

Згідно зі ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно - правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідно до ст. 111 Водного кодексу України, підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов‘язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушень водного законодавства, не звільняє винних від збору за спеціальне водокористування, а також від необхідності здійснення заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків.

У зв'язку з тим, що відповідачем нанесені збитки державі, виникла необхідність захисту інтересів держави в особі зазначеного органу з боку прокурора.

          На підставі наведених норм, позивачем було правомірно нараховані відповідачу грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок  господарської та іншої діяльності в сумі 20219,40 грн.   

В ході розгляду справи відповідачем було надано клопотання про відстрочення виконання рішення суду до 01.09.2011р. в частині стягнення 20219,20 грн. шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок  господарської та іншої діяльності, яке позивачем та прокурором не заперечено.

Дослідивши надане відповідачем клопотання про відстрочення виконання рішення, суд дійшов висновку,що дане клопотання підлягає задоволенню.

Таким чином, суд вважає, що вимоги позивача ґрунтуються на чинному законодавстві, матеріалами справи підтверджені отже,  підлягають задоволенню повністю.

              Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Стягнути з Миколаївської сільської ради (56009, Миколаївська область, Казанківський район, с. Миколаївка, вул. Ленінський шлях, 37,код ЄДРПОУ 04375369)  на користь держави в особі Державної екологічної інспекції в Миколаївської області (54055, м. Миколаїв, вул. Дзержинського,134; р/р 33118331700207, код платежу 24062100, ЄДРПОУ 23627247, МФО 826013 банк ГУДКУ у Миколаївської області) 20219,20 грн. (двадцять тисяч двісті дев‘ятнадцять грн. 20 коп. ) - грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок  господарської та іншої діяльності.

3.Стягнути з Миколаївської сільської ради (56009, Миколаївська область, Казанківський район, с. Миколаївка, вул. Ленінський шлях, 37,код ЄДРПОУ 04375369) на користь державного бюджету (банк одержувача: ГУДК у Миколаївської області, МФО банку: 826013, одержувач: УДК у м. Миколаєві, ЄДРПОУ 23626096, р/р 31118095700006) 202,19 грн. (двісті дві грн. 19 коп.) держмита.

4.Стягнути з Миколаївської сільської ради (56009, Миколаївська область, Казанківський район, с. Миколаївка, вул. Ленінський шлях, 37,код ЄДРПОУ 04375369) в доход держбюджету (Одержувач: Держбюджет Центрального р-ну м. Миколаєва; ЄДРПОУ: 23626096, Банк отримувача: ГУДКУ у Миколаївській області; МФО 826013, Рахунок: 31217264700006) 236,00 грн. (двісті тридцять шість грн. 00 коп.) витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.

5. Відстрочити виконання  рішення суду до 01.09.2011р. в частині стягнення з Миколаївської сільської ради (56009, Миколаївська область, Казанківський район, с. Миколаївка, вул. Ленінський шлях, 37,код ЄДРПОУ 04375369)  на користь держави в особі Державної екологічної інспекції в Миколаївської області (54055, м. Миколаїв, вул. Дзержинського,134; ЄДРПОУ 23627247) 20219,20 грн. - шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок  господарської та іншої діяльності.

6.  Накази видати після набрання рішенням законної сили.

          Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення  строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає  законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

   Суддя                                                        С.М.Коваль

                           

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення05.04.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14882728
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5016/61/2011(8/7)

Рішення від 05.04.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль С.М.

Ухвала від 11.03.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль С.М.

Ухвала від 17.01.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Гриньова-Новицька Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні