15/25/2011/5003
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел.66-03-00, 66-11-31, http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2011 р. Справа № 15/25/2011/5003
за заявою : Могилів-Подільської об"єднаної державної податкової інспекції, м. Могилів-Подільський Вінницької області
до: Приватного підприємства "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області
про визнання банкрутом
Головуючий суддя Лабунська Т.І.
При секретарі судового засідання Гренишеній О.В.
За участю представників :
Могилів-Подільської ОДПІ - Грабар С.А., довіреність № 11466/10-017 від 20.09.10 року
В С Т А Н О В И В :
30 березня 2011 року господарським судом Вінницької області порушено провадження у справі № 15/25/2011/5003 про банкрутство Приватного підприємства "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області за заявою Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Могилів-Подільський Вінницької області в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
В поданій до суду заяві повідомлено, що Приватне підприємство "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області зареєстроване Могилів-Подільською районною державною адміністрацією 16 березня 2009 року за № 11581020000000407, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи № 829230. Код в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України - 36188034. Підприємство взято на облік в Могилів-Подільській ОДПІ 16 березня 2009 року за № 930, про що свідчить Довідка Форми № 4-ОПП від 19 лютого 2010 року № 85/1589-29.
Приватне підприємство "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування" і на даний час є боржником перед бюджетом.
Станом на 22 березня 2011 року заборгованість підприємства перед бюджетом складає 133 041,70 грн., з яких податок на прибуток приватних підприємств - 132 531,66 грн., податок на додану вартість - 510,00 грн.
Податкові зобов'язання за платежами складають: 94 847,96 грн. основного платежу та 37 683,70 грн. штрафних санкцій по податку на прибуток приватних підприємств та 510,00 грн. штрафних санкцій по податку на додану вартість та підтверджуються податковими повідомленнями - рішеннями від 19 липня 2010 року № 0000242301/0 та від 29 жовтня 2010 року № 0000681600/0.
Могилів-Подільською ОДПІ вживались заходи до отримання заборгованості по обов'язкових платежах, передбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме : виставлені перша га друга податкові вимоги.
Усі вище перелічені заходи, направлені на погашення заборгованості Приватного підприємства "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області не привели до задовільного результату, сума заборгованості не погашається, що підтверджує зворотний бік облікової картки станом на 23 березня 2011 року.
Також, в заяві про порушення справи про банкрутство заявником зазначено, що Приватне підприємство "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області за юридичною адресою, вказаною в реєстраційних документах, не знаходиться згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 21 жовтня 2010 року.
Ухвалою від 30 березня 2011 року про порушення справи про банкрутство розгляд справи призначено на 11 квітня 2011 року.
Представник кредитора в судовому засіданні 11 квітня 2011 року вимоги, викладені в заяві, підтримав.
Представник боржника в судове засідання не з'явився. Документів, які вимагались ухвалою суду від 30 березня 2011 року про порушення провадження у справі про банкрутство не надав.
При цьому суд звертає увагу на п. 4 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 02 червня 2006 року № 01-8/1228 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2005 році", п. 11 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15 березня 2007 року № 01-8/123 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2006 році", в яких наголошується, що відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи.
Також суд зазначає, що відповідно до пункту 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10 грудня 2002 року № 75 (з подальшими змінами), перший, належним чином підписаний, примірник процесуального документа (ухвали, рішення, постанови) залишається у справі; на звороті у лівому нижньому куті цього примірника проставляється відповідний штамп суду з відміткою про відправку документа, що містить: вихідний реєстраційний номер, загальну кількість відправлених примірників документа, дату відправки, підпис працівника, яким вона здійснена.
Як наголошується в п. 19 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 13 серпня 2008 року № 01-8/482 "Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у першому півріччі 2008 року" дана відмітка, за умови, що її оформлено відповідно до наведених вимог названої Інструкції, є підтвердженням належного надсилання копії процесуального документа сторонам та іншим учасникам судового процесу.
На першому примірнику ухвали від 30 березня 2011 року про порушення провадження у справі про банкрутство є штамп суду з відміткою про відправку документа. Дана відмітка оформлена відповідно до вимог Інструкції з діловодства в господарських судах України, наведених вище, а тому суд дійшов висновку, що вона є підтвердженням належного надсилання копії процесуального документа сторонам.
Також суд зазначає, що копія даної ухвали, надісланої на адресу відповідача, до канцелярії суду не поверталась.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення боржника належним чином про час і місце розгляду судової справи і забезпечення явки останнього в судове засідання для реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.
Проте, боржник своїм правом на участь у засіданні суду та наданні письмових або усних пояснень не скористався.
Заслухавши представника ініціюючого кредитора, розглянувши матеріали справи, проаналізувавши законодавчі акти, суд приходить до висновку про банкрутство боржника на підставі наступного.
Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно із п. 2 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України справи про банкрутство підвідомчі господарським судам.
На підставі положень п. 3 ст. 209 Господарського кодексу України та ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суб'єктом банкрутства може бути лише суб'єкт підприємницької діяльності.
Стаття 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зазначає, що кредитором може бути юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Стаття 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає спеціальні норми, які регулюють банкрутство за спрощеною процедурою.
Законодавець, порівняно із загальними процедурами провадження у справах про банкрутство встановив у ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" особливості застосування процедур банкрутства щодо відсутнього боржника.
Суб'єктом права, що ліквідується в порядку, визначеному ст. 52 Закону про банкрутство є будь-який підприємець, який відповідно до законодавства України є суб'єктом банкрутства.
У відповідності до ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника-юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
За змістом даної норми встановлено, що суб'єктом, до якого застосовуються особливості, передбачені цією статтею є дві категорії боржників: громадянин-підприємець - боржник та боржник - юридична особа.
Заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань. Отже кредитор, набуває процесуального права та може здійснити дії, які зазначені вище лише при наявності хоча б однієї з умов: громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника-юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням; ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності; за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника.
Аналогічна позиція щодо підстав порушення провадження у справі за ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" викладена в Постанові Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18 грудня 2009 року (п. 104).
За змістом ч. 3 ст. 6 та ч. 1, 8 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справа про банкрутство порушується господарським судом лише у разі підтвердження кредитором своєї вимоги до боржника документами, що свідчать про їх безспірність.
За приписами Закону про банкрутство для порушення справи про банкрутство як за загальною, так і за спрощеною процедурою (зокрема, процедурою банкрутства відсутнього боржника) грошові вимоги ініціюючого кредитора повинні мати безспірний характер.
У відповідності до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" безспірними являються вимоги кредиторів, визнані боржником, інші вимоги кредиторів, підтверджені виконавчими документами чи розрахунковими документами, за якими відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника.
Позиція Верховного Суду України щодо безспірності вимог кредитора викладена в Постанові Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18 грудня 2009 року (п.п. 27-29), в якій зазначено, що у разі подання органами державної податкової служби заяв про порушення справи про банкрутство безспірними слід вважати лише вимоги про стягнення податкового боргу, визначення якого наведено в пункті 1.3 статті 1 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами": (Податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму податкового зобов'язання). Безспірність вимог щодо стягнення недоїмок зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) має підтверджуватися документами про узгодження суми податкового зобов'язання.
Пункт 6.1 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зазначає, що у разі, коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 4 вказаного Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору, належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення.
Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Якщо платник податків вважає, що контролюючий органи неправильно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв рішення з порушенням законодавства, податкове зобов'язання вважається узгодженим з дня прийняття рішення в адміністративному чи судовому порядку (п. 5.2.2 ст. 5 та п. 16.2 ст. 16).
Відповідно до п. 6.2.4. Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу в приміщення податкового органу, при цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Податкові зобов'язання боржника за платежами складають 94 847,96 грн. основного платежу та 37 683,70 грн. штрафних санкцій по податку на прибуток приватних підприємств та 510,00 грн. штрафних санкцій по податку на додану вартість, що підтверджується корінцями податкових повідомлень-рішень № 0000681600/0 від 29 жовтня 2010 року та № 0000242301/0 від 19 липня 2010 року.
Так, податкове повідомлення-рішення № 0000242301/0 від 19 липня 2010 року узгоджене боржником 19 липня 2010 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи боржника на корінці податкового повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення № 0000681600/0 від 29 жовтня 2010 року 29 жовтня 2010 року розміщене на дошці податкових оголошень, що вважається днем його вручення.
Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені ст. 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", визнається сумою податкового боргу платника податків.
Судом встановлено, що боржником сума податкового зобов'язання не сплачена у строки, визначені ст. 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Одночасно суд зазначає, що встановити безспірність вимог Могилів-Подільської ОДПІ до ПП "Тірас-сім" в судовому порядку не вбачається можливим, оскільки боржник відсутній за місцезнаходженням, про що свідчить відповідний запис в Витягу (довідці) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 21 жовтня 2010 року.
Таким чином, заборгованість ПП "Тірас-сім", с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області перед Могилів-Подільською ОДПІ, м. Могилів-Подільський Вінницької області вважається узгодженою і безспірною з огляду на викладене.
Одночасно суд зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до складу грошових зобов'язань боржника не зараховуються недоїмка (пеня та штраф), визначена на дату подання заяви до господарського суду, тому в даному судовому засіданні суд визнає безспірні вимоги Могилів-подільської ОДПІ, м. Могилів-Подільський Вінницької області в сумі 94 847,96 грн., без урахування штрафних санкцій.
Суд вправі стверджувати, що боржник відсутній за місцезнаходженням, оскільки відповідно до п. 105 Постанови Пленуму Верховного суду України № 15 від 18 грудня 2009 року "Про судову практику в справах про банкрутство" одним із встановлених законом засобів доказування, єдиним належним та допустимим доказом, факту відсутності боржника за місцем знаходження є Витяг (довідка) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст. 32-43 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі, що розглядається господарським судом, є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги.
За положеннями ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до матеріалів справи боржник заборгованість по податкам не сплачує, за місцем знаходження відсутній. Вказані ознаки вказують на припинення боржником підприємницької діяльності, що є підставою для визнання боржника банкрутом відповідно до положень ст. 52 Закону про банкрутство.
Відповідно до п. 2 ст. 52 Закону про банкрутство господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.
Ініціюючим кредитором в судовому засіданні надано згоду на призначення ліквідатором у справі Могилів-Подільської ОДПІ, м. Могилів-Подільський Вінницької області.
Відповідно до п. 5 ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору та до суду заяви з вимогами до банкрута.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 1, 3-1, 22-25, 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ч. 3 ст. 209 ГК України, ст. 4-1, 4-5, ст.ст. 32-43, 115 ГПК України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Визнати безспірні грошові вимоги Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Могилів-Подільський Вінницької області в сумі 94 847,96 грн.
Визнати боржника - Приватне підприємство "Тірас-сім" (с. Серебрія Могилів-Подільського району Вінницької області, вул. Партизанська, 82, ідентифікаційний код 36188034) банкрутом.
Відкрити ліквідаційну процедуру.
Призначити ліквідатором Могилів-Подільську об'єднану державну податкову інспекцію (м. Могилів-Подільський Вінницької області, вул. У.Кармелюка, 7/54).
Ліквідатору до завершення строку ліквідаційної процедури:
- Забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
- Письмово повідомити усіх кредиторів про введення ліквідаційної процедури, прийняти від органів Державної виконавчої служби виконавчі документи.
Постанову направити згідно переліку.
Суддя Лабунська Т.І.
віддрук. 6 прим.:
1 - до справи
2 - Могилів-Подільська ОДПІ - 24000, м. Могилів-Подільський, вул. У.Кармелюка, 7/54
3 - ПП "Тірас-сім" - с. Серебрія, м. Могилів-Подільський, вул. Партизанська, 82
4 - Державний реєстратор Могилів-Подільського міськвиконкому
5 - Відділ ДВС Могилів-Подільського РУЮ
6 - Сектор з питань банкрутства у Вінницькій області
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2011 |
Оприлюднено | 19.04.2011 |
Номер документу | 14885047 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Лабунська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні