КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
(в порядку скороченого пров адження)
08 квітня 2011 року Справа № 1170/2а-1196/11
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого судді Могил ан С.В., розглянувши о 09-15 год. у п орядку скороченого провадже ння адміністративну справу
за позовом: Кіровоградс ького міськрайонного центру зайнятості
до відповідача: Відкрит ого акціонерного товариства інвестиційної компанії «АЙК О»
про стягнення економічних санкцій
Кіровоградський міськрай онний центр зайнятості зверн увся з позовом до Відкритого акціонерного товариства інв естиційної компанії «АЙКО» п ро стягнення економічних сан кцій у сумі 850,00 грн., нараховани х рішенням про застосування економічних санкцій за поруш ення законодавства про зайня тість №1106-03/13751877 від 17.01.2011 р.
05.04.2011 р. відповідачем до суду п одано заперечення на адмініс тративний позов, у відповідн ості до якого позовні вимоги позивачем не визнаються у по вному обсязі, оскільки відпо відач вважає, що чинне законо давство не дозволяє центру з айнятості проводити перевір ки за період одинадцятирічно ї давності. Також відповідач зазначає, що відповідно до зм істу Закону України «Про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття»(в редакції чинній до 08.07.2010 р.), застосовуєть ся строк давності до позовни х вимог про стягнення штрафн их санкцій, передбачених Зак оном України «Про зайнятість населення».
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття»від 02.03.2000 р. №1533-ІІІ, виконавч а дирекція Фонду є виконавчи м органом правління Фонду, як ий забезпечує виконання ріше нь правління. Функції викона вчої дирекції Фонду покладаю ться на органи державної слу жби зайнятості.
Згідно ст. 34 Закону України « Про зайнятість населення»ко нтроль за додержанням законо давства України про зайнятіс ть населення здійснюється мі сцевими державними адмініст раціями, виконавчими органам и відповідних рад, відповідн ими державними органами, інс пекціями служби зайнятості т а профспілковими об' єднанн ями.
Діяльність Інспекції по ко нтролю за додержанням законо давства про зайнятість визна чається Положенням про Інспе кцію по контролю за додержан ням законодавства про зайнят ість, затвердженим постаново ю Кабінету Міністрів України N47 від 24.06.1991.
Відповідно до пп.«б», п.6 вище названого Положення, Інспекц ія здійснює контроль за доде ржанням законодавства про за йнятість населення підприєм ствами, установами та органі заціями усіх форм власності, а саме: забезпечує правильні сть і своєчасність застосува ння економічних санкцій за п орушення законодавства про з айнятість населення підприє мствами, установами і органі заціями; здійснює заходи, спр ямовані на недопущення нелег ального використання праці і ноземців або осіб без громад янства без дозволу державної служби зайнятості.
Таким чином, відповідно до ч инного законодавства, Кірово градський міськрайонний цен тр зайнятості наділений повн оваженнями щодо здійснення к онтрольних заходів щодо дотр имання законодавства про зай нятість населення, при чому з аконодавство не обмежує його періодами, за які можуть бути проведені перевірки, а тому з аперечення відповідача в цій частині є необґрунтованими.
У відповідності до п.1 Поло ження про державну службу за йнятості, затвердженого пост ановою Кабінету Міністрів УР СР від 24.06.1991 р. №47 державна служба зайнятості складається з Де ржавного центру зайнятості М інпраці, центру зайнятості А втономної Республіки Крим, о бласних, Київського та Севас топольського міських, районн их, міськрайонних, міських і р айонних у містах центрів зай нятості, центрів організації професійного навчання незай нятого населення, центрів пр офесійної орієнтації населе ння, інспекцій по контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення.
Згідно п. 1 Положення про інс пекцію по контролю за додерж анням законодавства про зайн ятість населення, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів УРСР від 24.06.1991 р. №47 інспекц ія по контролю за додержання м законодавства про зайнятіс ть населення (далі - інспекц ія) входить до складу державн ої служби зайнятості. Інспек ція здійснює контроль за вик онанням законодавства про за йнятість населення підприєм ствами, установами та органі заціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботод авцями.
14.01.2011 р. Інспекцією по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості проведено планову перевірку додержанн я законодавства про зайнятіс ть населення у Відкритому ак ціонерному товаристві інвес тиційній компанії «АЙКО», за наслідками якої складено ак т контрольного заходу від 14.01.20 11 р. №5 (а.с.6-7).
Перевіркою встановлено, що у трудових відносинах з ВАТ і нвестиційна компанія «АЙКО» перебував ОСОБА_1, який на підставі наказу №9 від 23.03.2000 р. пр ийнятий на посаду водія (а.с.12).
У відповідності до паспорт а (а.с.11) ОСОБА_1 є громадянин ом Російської Федерації і відповідно до посвідки сер ії НОМЕР_1 від 06.09.2006 р. має доз віл на постійне проживання в Україні (а.с.10).
На підставі акту контрольн ого заходу винесено рішення про застосування економічни х санкцій за порушення закон одавства про зайнятість насе лення №1106-03/13751877 від 17.01.2011 р. (а.с.8), яким відносно Відкритого акціоне рного товариства інвестицій ної компанії «АЙКО»застосов ано економічні санкції в роз мірі 850,00 грн.
У відповідності до вимог ст . 8 Закону України «Про правови й статус іноземців та осіб бе з громадянства»від 04.02.1994 р. №3929-Х ІІ іноземці та особи без гром адянства мають рівні з грома дянами України права та обов ' язки в трудових відносинах , якщо інше не передбачено зак онодавством України та міжна родними договорами України. Іноземці та особи без громад янства, які постійно прожива ють в Україні, а також яким над ано статус біженця в Україні , мають право працювати на під приємствах, в установах і орг анізаціях або займатися іншо ю трудовою діяльністю на під ставах і в порядку, встановле них для громадян України. Іно земці та особи без громадянс тва, які прибули в Україну для працевлаштування на визначе ний термін, можуть займатися трудовою діяльністю відпові дно до одержаного у встановл еному порядку дозволу на пра цевлаштування.
Відповідно до положень ч.2 с т. 8 Закону України «Про зайнят ість населення»від 01.03.1991 р. №803-Х ІІ (в редакції, чинній на момен т виникнення спірних відноси н) Іноземці та особи без грома дянства, які прибули в Україн у на визначений термін, одерж ують право на трудову діяльн ість лише за наявності в них д озволу на працевлаштування, виданого державною службою з айнятості України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
На час працевлаштування ОСОБА_1, оформлення іноземц ям та особам без громадянств а дозволу на працевлаштуванн я в Україні здійснювалося ві дповідно до Порядку оформлен ня іноземцям та особам без гр омадянства дозволу на працев лаштування в Україні, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2000 р. № 1533-ІІІ (далі - Порядок).
У відповідності до п. 1 Поря дку дозвіл на працевлаштуван ня оформляється іноземцю або особі без громадянства (далі - іноземець), який має намір за йматися в Україні трудовою д іяльністю, за умови, якщо в кра їні (регіоні) відсутні праців ники, які спроможні виконува ти цей вид роботи, або є достат ні обґрунтування доцільност і використання праці іноземн их фахівців, якщо інше не пере дбачене міжнародними догово рами України.
Згідно п. 4 Порядку дозвіл н а працевлаштування оформляє ться і видається Державним ц ентром зайнятості Мінпраці ( далі - Державний центр зайнят ості) або за його дорученням в ідповідними центрами зайнят ості Автономної Республіки К рим, областей, міст Києва та Се вастополя для роботи на підп риємстві, в установі, організ ації, які запросили іноземця на певну посаду (за фахом).
Таким чином, відповідачем п ри прийомі на роботу громадя нина Російської Федерац ії ОСОБА_1 не дотримано ви мог Порядку оформлення інозе мцям та особам без громадянс тва дозволу на працевлаштува ння в Україні.
В судовому засіданні встан овлено, що доказів скасуванн я рішення про застосування е кономічних санкцій за поруше ння законодавства про зайнят ість населення №1106-03/13751877 від 17.01.2011 р . або органом, який його прийн яв, або в судовому порядку від повідачем не надано.
У відповідності до п. п. «г»п .8 Положення про інспекцію по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення, інспекції надається п раво застосовувати економіч ні санкції до підприємств, ус танов і організацій, незалеж но від форм власності й госпо дарювання, за порушення зако нодавства про зайнятість нас елення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайня тість населення»і за недодер жання вимог статей 8 і 18 зазнач еного Закон.
Згідно ч. 3 ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»( в редакції діючій на час вчин ення відповідачем порушення законодавства про зайнятіст ь населення) у разі використа ння праці іноземців або осіб без громадянства без дозвол у державної служби зайнятост і України з підприємств, уста нов і організацій, незалежно від форм власності, державна служба зайнятості стягує шт раф за кожну таку особу у п' я тдесятикратному розмірі нео податковуваного мінімуму до ходів громадян.
Таким чином, Інспекцією по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення Кіровоградського обла сного центру зайнятості вірн о визначено відповідачу екон омічні санкції в розмірі по 850 ,00 грн.
Суд вважає заперечення від повідача безпідставними, оск ільки позивач звернувся до с уду з позовними вимогами про стягнення економічних санкц ій, застосованих рішенням ві д 17.01.2011 р. в строки встановлені с т. 99 КАС України.
Відповідно до абз.2 ч.4 ст.8 Зак ону України «Про зайнятість населення»у разі несплати (а бо відмови від сплати) протяг ом місяця у добровільному по рядку зазначеного штрафу йог о стягнення провадиться в ус тановленому законом порядку . Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позовні вимоги Кіровоградського міськрайо нного центру зайнятості про стягнення з відповідача екон омічних санкцій в розмірі 850,00 г рн., застосованих рішенням №110 6-03/13751877 від 17.01.2011 р. підлягають задо воленню в повному обсязі.
Керуючись ст. 8 Закону Украї ни «Про зайнятість населення », ст.ст. 86, 94, 159 - 163, 167, 183?, 256 КАС Україн и, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Відкритого ак ціонерного товариства інвес тиційної компанії «АЙКО», ко д ЄДРПОУ 13751877 (25006, м. Кіровоград, ву л. Карла Маркса, 31/36) на користь Д ержавного бюджету України в особі Кіровоградського місь крайонного центру зайнятост і заборгованість в сумі 850,00 грн . (вісімсот п' ятдесят грн. 00 ко п.), яка виникла на підставі рі шення №1106-03/13751877 від 17.01.2011 р.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не бу ло подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в 10-денни й строк з моменту отримання к опії постанови.
Суддя Кіровоградсько го окружного
адміністративного суду С.В. Могилан
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2011 |
Оприлюднено | 19.04.2011 |
Номер документу | 14888004 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Могилан
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні