Ухвала
від 16.03.2011 по справі 10/160-на
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"16" березня 2011 р. м. Київ К-21257/07

Вищий адміністративний с уд України в складі колегії с уддів:

головуючого Л анченко Л.В.

суддів Б ившевої Л.І.

Неч итайла О.М.

Пил ипчук Н.Г.

Фед орова М.О.

За участю секретаря Ан дрюхіної І.М.

представників сторін:

позивача: Кульбачного Б.М .

відповідача: Бартюка А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційн у скаргу

Державної податкової інсп екції у м.Хмельницькому

на постанову Господарс ького суду Хмельницької обла сті від 18.04.2007 та ухвалу Львівськ ого апеляційного адмі ністративного суду від 11.10.2007

у справі № 10/160нА

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КТК «Транс»

до Державної податково ї інспекції у м.Хмельницьком у

про скасування податко вого повідомлення-рішення , -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарськ ого суду Хмельницької област і від 18.04.2007, залишеною без змін у хвалою Львівського апеляці йного адміністративного суд у від 11.10.2007, позовні вимоги ТОВ К ТК «Транс»задоволено. Скасов ано податкові повідомлення-р ішення ДПІ у м.Хмельницькому №0003002301/0/2280 від 12.07.2006, №0003002301/1/4073 від 20.09.2006, №0 003002301/2/4951 від 14.11.2006, №0003002301/3/504 від 24.01.2007 про визначення позивачу 43059 грн. п одаткових зобов' язань, №000301230 1/0/2279 від 12.07.2006, №0003012301/1/4074 від 20.09.2006, №0003012301/2/49 50 від 14.11.2006, №0003012301/3/503 від 24.01.2007 про змен шення позивачу суми бюджетно го відшкодування на загальну суму 20615 грн. та нарахування 10307,50 грн. штрафних санкцій.

У справі відкрито касацій не провадження за касаційно ю скаргою відповідача, у якій ставиться питання про скасу вання рішення суду першої та апеляційної інстанції та пр ийняття нового про відмову в позові, з підстав порушення норм матеріального права, зо крема, п.4.1 ст.4, пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закон у України «Про податок на дод ану вартість», пп.1.20.2 п.1.20 ст.1 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств».

Перевіривши повнот у встановлення обставин спра ви та правильність їх юридич ної оцінки в судових рішення х, колегія суддів дійшла висн овку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходя чи з такого.

Відповідачем проведено п озапланову виїзну перевірку з питань дотримання позивач ем вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства за період з 01.04.2005 по 31.03.2006, за резул ьтатами якої складено акт №3120 /23-4/32813303 від 04.07.2006.

За висновками акта перевір ки позивачем порушено п.1.18 ст.1, п.4.1 ст.4, пп.6.1.1 п.6.1, пп.6.2.4 п.6.2 ст.6, пп.7.7.1 п .7.7 ст.7 Закону України «Про пода ток на додану вартість», що п ризвело до заниження суми по датку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до спл ати в бюджет в сумі 28706 грн., та за вищення суми бюджетного відш кодування у рахунок зменшенн я податкових зобов' язань з податку на додану вартість н аступних податкових періоді в у сумі 16914 грн.

На підставі акта перевірки прийнято податкові повідомл ення-рішення №0003002301/0/2280 від 12.07.2006, як им визначено податкові зобо в' язання з податку на додан у вартість в сумі 43059 грн., у т.ч. о сновний платіж 28706 грн. та 14353 грн . штрафних санкцій, та №0003012301/0/2279 в ід 12.07.2006, яким зменшено бюджетне відшкодування на загальну с уму 20615 грн. та нараховано штраф ні санкції в розмірі 10307,50 грн.

За наслідками адміністрат ивного оскарження скарги поз ивача залишені без задоволе ння, прийняті податкові пові домлення-рішення, якими дове дено нові граничні строки сп лати податкових зобов' язан ь.

Судами попередніх інстанц ій встановлено, що позивачем у періоді, що перевірявся над авались замовникам транспор тні послуги з перевезення ва нтажів на митній території У країни та за межами митного к ордону України, відповідно д о укладених договорів, умова ми яких передбачалось, що цін а є договірною, при цьому варт ість послуг визначалась та у згоджувалась сторонами дого вору в заявці на перевезення в кожному конкретному випад ку, про що зазначалось в актах приймання-передачі виконани х робіт, додатками до договор ів визначалась вартість пер евезення із розрахунку за 1 км ., на кожну поїздку виписувала сь податкова накладна.

Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону України «Про податок на дода ну вартість»(в редакції на ча с виникнення спірних правові дносин) об'єкти оподаткуванн я, визначені статтею 3 цього За кону, за винятком операцій, зв ільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосов ується нульова ставка згідно з цим Законом, оподатковують ся за ставкою 20 відсотків.

Податок становить, згідно п п. 6.1.1 цієї статті, 20 відсотків ба зи оподаткування, визначеної статтею 4 цього Закону, та дод ається до ціни товарів (робіт , послуг).

Згідно пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»при експорті товарі в та супутніх такому експорт у послуг ставка податку стан овить «0»відсотків до бази оп одаткування поставки трансп ортних послуг залізничним, а втомобільним, морським та рі чковим транспортом по переве зенню пасажирів, багажу та ва нтажобагажу (товаробагажу) з а межами державного кордону України, а саме: від пункту за межами державного кордону Ук раїни до пункту знаходження зовнішнього митного контрол ю України; від пункту знаходж ення зовнішнього митного кон тролю України до пункту за ме жами державного кордону Укра їни; між пунктами за межами де ржавного кордону України, а т акож авіаційним транспортом : від пункту за межами державн ого кордону України до пункт у проведення митних процедур з пропуску пасажирів, багажу та вантажобагажу (товаробаг ажу) через митний кордон на ми тну територію України (включ аючи внутрішні митниці); від п ункту проведення митних проц едур з пропуску пасажирів, ба гажу та вантажобагажу (товар обагажу) через митний кордон за межі митного кордону Укра їни (включаючи внутрішні мит ниці) до пункту за межами держ авного кордону України; між п унктами за межами митного ко рдону України.

База оподаткування операц ій з поставки товарів (послуг ), відповідно до п. 4.1 ст.4 цього За кону, визначається виходячи з їх договірної (контрактної ) вартості, визначеної за віль ними цінами, але не нижче за зв ичайні ціни, з урахуванням ак цизного збору, ввізного мита , інших загальнодержавних по датків та зборів (обов'язкови х платежів), за винятком подат ку на додану вартість, що вклю чається до ціни товарів (посл уг), згідно із законами Україн и з питань оподаткування. До с кладу договірної (контрактно ї) вартості включаються будь -які суми коштів, вартість мат еріальних і нематеріальних а ктивів, що передаються платн ику податку безпосередньо по купцем або через будь-яку тре тю особу в зв'язку з компенсац ією вартості товарів (послуг ).

Відповідно до абзаців перш ого та другого підпункту 1.20.1 пу нкту 1.20 статті 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»якщо цим пункто м не встановлено інше, звичай ною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена стор онами договору. Якщо не довед ене зворотне, вважається, що т ака звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін; справедлива ринкова цін а - це ціна, за якою товари (робо ти, послуги) передаються іншо му власнику за умови, що прода вець бажає передати такі тов ари (роботи, послуги), а покупе ць бажає їх отримати за відсу тності будь-якого примусу, об идві сторони є взаємно незал ежними юридично та фактично, володіють достатньою інформ ацією про такі товари (роботи , послуги), а також ціни, які скл алися на ринку ідентичних (а з а їх відсутності - однорідних ) товарів (робіт, послуг).

Пункт 1.20.8 вказаного Закону о бов' язок доведення того, що ціна договору не відповідає рівню звичайної ціни у випад ках, визначених цим Законом, п окладає на податковий орган у порядку, встановленому зак оном.

Порядок визначення звичай ної ціни товару (робіт, послуг ) регламентований п. 1.20.2 Закону України, в межах якого податк овий орган зобов' язаний дія ти при визначенні рівня звич айних цін.

З огляду на те, що податкови м органом на надано належних доказів на підтвердження ви значених ним цін на транспор тні послуги, які б відповідал и рівню звичайних цін у відпо відності з вимогами чинного законодавства, судова колегі я погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що позивачем були надані тра нспортні послуги по звичайни х цінах які відповідають рів ню справедливих ринкових цін , у зв' язку з чим у відповідач а відсутні правові підстави для прийняття оспорюваних по даткових повідомлень-рішень .

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

З огляду на викладене, судо ва колегія вважає, що суди пер шої та апеляційної інстанці ї, виконавши всі вимоги проце суального законодавства, все бічно перевіривши обставини справи, вирішили справу у від повідності з нормами матеріа льного права та постановили обґрунтоване рішення, що пов но відображає обставини, які мають значення для справи. Ви сновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають д ійсності і підтверджуються д оказами, дослідженими у судо вому засіданні, а тому підста в для їх скасування, з мотиві в викладених в касаційній ск арзі, не вбачається.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 224, 230 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скарг у Державної податкової інспе кції у м.Хмельницькому залиш ити без задоволення, а постан ову Господарського суд у Хмельницької області від 18.0 4.2007 та ухвалу Львівського апе ляційного адміністрат ивного суду від 11.10.2007 - без змін.

Ухвала вступає в законну с илу з моменту проголошення. З аява про перегляд судового р ішення в адміністративній сп раві Верховним Судом Україн и може бути подана з підстав, в порядку та у строки встанов лені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий Л.В.Ланченко

Судді Л.І.Бившева

О.М.Нечитайло

Н.Г.Пилипчук

М.О.Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14892840
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10/160-на

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Постанова від 18.04.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Постанова від 18.04.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 16.11.2006

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Веденяпін О.А.

Постанова від 11.07.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 08.06.2006

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Веденяпін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні