Рішення
від 14.04.2011 по справі 3/16/5022-205/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/16/5022-205/2011

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"14" квітня 2011 р.Справа № 3/16/5022-205/2011

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Турецького І.М.             

Розглянув справу

за позовом  Тернопільського міжрайонного природоохоронного прокурора Тернопільської області , вул. Білецька, 51, м. Тернопіль в інтересах держави ,   в особі Державної екологічної інспекції у Тернопільській області , вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль  (код ЄДРПОУ 34905631)  

до відповідача   Обласного закладу освіти "Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр",  вул. С. Бандери, 68, м. Заліщики,  Тернопільської області,  (код ЄДРПОУ 04590932)                         

про  стягнення  збитків на суму 10 785  грн. 54 коп. , заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

за участю представників сторін:   

від позивача:           Мазур Т.В. –головний  спеціаліст –юрисконсульт  юридичного  сектору , представник за довіреністю №1-1/3228  від 22.12.2009р.

від відповідача:             Миронюк Б.С. - директор закладу  освіти

                              Вітер В.О. –головний  спеціаліст  - юрисконсульт , представник  за довіреністю  №б/н від 17.03.2011р.

прокурор   не  з'явився  

Суть справи: До господарського суду Тернопільської області надійшла позовна заява за позовом  Тернопільського міжрайонного природоохоронного прокурора Тернопільської області , вул. Білецька, 51, м.Тернопіль в інтересах держави ,   в особі Державної екологічної інспекції у Тернопільській області , вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль  до  відповідача   Обласного закладу освіти "Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр",  вул. С. Бандери, 68, м.Заліщики,  Тернопільської області про стягнення  збитків на суму 10 785  грн. 54 коп. , заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Судові витрати покласти на  відповідача.

Відповідач своїм конституційним правом на захист  скористався, явку свого представника в судове засідання  забезпечив, проти  позову заперечує ,  з підстав   викладених  у письмових  заперечень   за  вх. №10196  від 14.03.2011р.  та  в довідці -  поясненнях за  №66 від 28.03.2011р.  (вх.. №10858 від 31.03.2011р.) , просить суд  відмовити  у задоволенні  позовних вимог.

Ухвалами  суду від 03.03.2011р. , від 17.03.2011р. ,  від 31.03.2011р.  розгляд справи №3/16/5022-205/2011 , в порядку  ст. 77 ГПК України  , відкладався  відповідно  на 17.03.2011р. на 11 год. 00 хв. , на  31.03.2011р. на 11 год. 00 хв. та  на 14.04.2011р.   на  11  год. 30 хв.

В розпочатому судовому засіданні представникам сторін  та прокурору, роз'яснено їх  процесуальні  права  та обов'язки,  передбачені ст.ст.20, 22, 29, 81-1 ГПК України.

Технічна фіксація (звукозапис) судового процесу, в порядку ст.. 81-1 ГПК України не здійснюється із-за відсутності відповідного клопотання сторін.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши обставини справи, вислухавши представника позивача  та думку прокурора,  суд встановив наступне:

Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України "Про прокуратуру", ст. 29 Господарського процесуального кодексу України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст. 20, 36-1 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

26 травня  2010 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Державної екологічної інспекції у Тернопільській області було здійснено перевірку Обласного закладу освіти "Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр" на предмет дотримання останнім природоохоронного законодавства, за результатами якої складено акт перевірки у якому, зафіксований факт здійснення установи  викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від спалювання природного газу  за відсутності відповідного дозволу уповноважених органів, що є порушенням ст. ст. 11, 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Вказаний  акт підписаний без зауважень та заперечень.

Даний факт порушення підтверджується також   протоколом    про  адміністративне   правопорушення   №005561   від 26.05.2010р.,   постановою   про  накладення   адміністративного  стягнення   №24  від 26.05.2010р.

Відповідно  до  довідки  №107  від 26.05.2010р.  Обласного   закладу   освіти "Заліщицький    обласний   багатопрофільний навчально-реабілітаційний  центр" , відповідачем  за  період   з 01.07.2008р.  по 25.05.2010р.   використано газу  133 002,81  куб. м.

Згідно поданого  позивачем Розрахунку розмірів відшкодування збитків , заподіяних державі в результаті   наднормативних  викидів   забруднюючих   речовин   в атмосферне  повітря  ,  сума збитків  складає  10785,54  грн. ,  яка  на  день  розгляду  справи  не  відшкодована.

Згідно ст. 13 Конституції України, природні ресурси, що знаходяться у межах території України, є об'єктами права власності Українського народу й повинні використовуватися відповідно до закону.

Статтею 66 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.

Відповідно до положень ст. 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища",  державний контроль за  використанням  і  охороною  земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, дотриманням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі, а також за додержанням норм екологічної безпеки (в даному випадку - Державна екологічна інспекція у Тернопільській області).

Стаття  40 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", передбачає  використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями повинно здійснюватись із додержанням обов'язкових екологічних норм.

Стаття 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачає, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду,  заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та poзмipax, встановлених законодавством України. З даною статтею кореспондуються вимоги ст.34 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

У відповідності до   статті 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища",  шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, в повному обсязі.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про охорону атмосферного повітря"  ,  відносини в галузі охорони атмосферного повітря регулюються цим Законом, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" та іншими нормативно-правовими актами.

У відповідності до ст.11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря",  викиди забруднюючих    речовин    в    атмосферне     повітря стаціонарними   джерелами  можуть  здійснюватися  після  отримання дозволу,  який   видається   територіальним   органом   спеціально уповноваженого  центрального  органу  виконавчої  влади  з  питань екології та природних ресурсів за  погодженням  із  територіальним органом  спеціально  уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я.

Згідно із п. 4 ст. 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" особи, винні у викидах забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону несуть відповідальність, згідно із законом.

Розрахунок розміру шкоди, заподіяної відповідачем навколишньому природному середовищу, в результаті його неправомірних дій, а саме внаслідок здійснення   викидів   забруднюючих  речовин  в атмосферне  повітря  від  спалювання  природного  газу  в  опалювальних котлах  за відсутності на те відповідного дозволу, здійснено  відповідно до «Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря , що затверджена наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України  від 10 грудня 2008р. № 639,  зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 21 січня 2009 року за №65/2009 .

З метою  досудового  врегулювання  спору  ,   Державною  екологічною  інспекцією   у Тернопільській  області  14.06.2010р.  пред‘явлено  претензію   за №1-1/1878  про  відшкодування  Обласним   закладом   освіти "Заліщицький    обласний   багатопрофільний навчально-реабілітаційний  центр",  у добровільному  порядку    шкоди  у розмірі 10 785 грн. 54 коп.

Проте,   відповідач  залишив  претензію   без задоволення.

Згідно вимог ст. ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Оцінивши представлені документальні докази, господарський суд Тернопільської  області  прийшов до переконання, що позовні вимоги позивача щодо відшкодування збитків  в сумі  10 785 грн. 54 коп.,   документально обґрунтовані і підлягають до задоволення.

Відповідно до п.35 ст. 4 Закону України  "Про Державний бюджет за 2011 рік" установлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності. Пунктом 1 ст.20 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановлено, що джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2011 році є надходження до спеціального фонду місцевих бюджетів, що визначені частиною другою статті 69 Бюджетного кодексу України. А відповідно до п.7 ч.2 ст. 69 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів –50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим –20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя –70 відсотків.

Судові  витрати  , в порядку  ст. 49 ГПК України,   покласти на  відповідача.

Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 49,  82-85 ГПК України,  Законом України «Про  охорону   навколишнього  природного  середовища»,   Законом  України  «Про  охорону  атмосферного повітря», суд

ВИРІШИВ:

1. Позов  задовольнити.

2. Стягнути з Обласного закладу освіти "Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр",  вул. С. Бандери, 68, м.Заліщики,  Тернопільської області,  (код ЄДРПОУ 04590932):

-          на р/р 33112331700161 в ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012,  ідентифікаційний код одержувача 23588792, код бюджету 24062100 –10 785 грн. 54 коп. збитків,

-          в дохід Державного бюджету України - 107 грн. 85 коп.  державного мита,

-          в дохід Державного бюджету України –236 грн.  00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

3.          Накази видати стягувачеві після набрання судовим рішенням законної сили.

4.          На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення  «18»квітня  2011 року  , через місцевий господарський суд.

5.          Рішення направити сторонам у справі та прокурору.

 

Суддя                                                                                          І.М. Турецький

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення14.04.2011
Оприлюднено20.04.2011
Номер документу14928164
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/16/5022-205/2011

Ухвала від 19.04.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Судовий наказ від 29.04.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Судовий наказ від 29.04.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 31.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 15.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Рішення від 14.04.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні