ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" березня 2011 р. Справа № 2a-83/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
судді Біньковської Н.В.
при секретарі судового зас ідання Прут Ю.А.
за участю:
представника позивача - С тасів О.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Калуського міс ькрайонного центру зайнятос ті-робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття до ОСО БА_2 про стягнення коштів в сумі 752,71 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Калуський міськра йонний центр зайнятості- ро бочий орган виконавчої дирек ції Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття звернувся в суд з адміністративним позо вом до ОСОБА_2 про стягне ння коштів. Позовні вимоги мо тивував тим, що за відповідач ем залишається невідшкодова ною незаконно отримана допом ога по безробіттю в сумі 752,71 гр н.
Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримала, суду поя снила, що ОСОБА_2 перебува ла на обліку в Івано-Франківс ькому міському центрі зайнят ості як безробітна з 05.09.2006 року по 19.02.2007 року, 02.03.2007 року по 18.07.2007 року та одночасно, а саме, в період з 30.01.2001 року була зареєстрована як фізична особа - суб' єкт підприємницької діяльності . Про факт зайняття підприємн ицькою діяльністю Калуський міськрайонний центр зайнято сті відповідно до вимог абза цу 1 ч.2 ст.36 Закону України “Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття” позивач а не повідомила, за час перебу вання на обліку за період з 05.09. 2006 року по 19.02.2007 року та 02.03.2007 року п о 18.07.2007 року отримала допомогу п о безробіттю в сумі 752,71 грн. У зв ' язку з наведеним, на підста ві акту розслідування про по дання особою недостовірних в ідомостей про зайнятість в п еріод перебування на обліку в центрі зайнятості та обґру нтованості виплат матеріаль ного забезпечення за №799 від 07.0 9.2010 року, директором Калуськог о міськрайонного центру зайн ятості прийнято рішення про повернення ОСОБА_2 коштів в сумі 752,71 грн. незаконно випла ченої їй допомоги по безробі ттю за вказаний період. 10.09.2010 ро ку відповідачу було направле не повідомлення про необхідн ість сплати 752,71 грн., однак в доб ровільному порядку відповід ач кошти не сплатила.
Відповідач в судове з асідання повторно не з' явил ася хоча, із врахуванням вимо г ч.11 ст.35 Кодексу адміністрати вного судочинства України, п ро час, дату та місце судового розгляду повідомлялася завч асно та належним чином. Судом продовжено розгляд справи з а відсутності відповідача на підставі ч.4 ст.128 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.
Розглянувши матеріал и справи, заслухавши предста вника позивача, дослідивши п одані докази, суд прийшов до в исновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних п ідстав.
Судом встановлено, щ о 29.08.2006 року та 02.03.2007 року ОСОБА_2 звернулася до Калуського ц ентру зайнятості, як така, що ш укає роботу, та якій 05.09.2006 року т а 02.03.2007 року надано статус безро бітньої. При зверненні до Кал уського міськрайонного цент ру зайнятості відповідач пов ідомила, що на час звернення д о центру зайнятості вона як с уб' єкт підприємницької дія льності не зареєстрована.
У вересні 2010 року пози вачем проведено розслідуван ня страхових випадків та обґ рунтованості виплат матеріа льного забезпечення відпові дно до Закону України "Про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття", яким встан овлено, що згідно даних обмін у з виконавчим комітетом Кал уської міської ради Івано-Фр анківської області відповід ач з 30.01.2001 року була зареєстрова на як суб' єкт підприємницьк ої діяльності - фізична особ а. Одночасно з 05.09.2006 року по 19.02.2007 р оку та з 02.03.2007 року по 18.07.2007 року, пр иховуючи факт реєстрації, пе ребувала на обліку в Калуськ ому міськрайонному центрі за йнятості як безробітна особа та отримувала допомогу по бе зробіттю. За період з 05.09.2006 року по 22.12.2006 року та з 17.03.2007 року по 23.05.2007 року відповідач протиправно одержувала допомогу по безр обіттю в розмірі 442,55 грн. та 310 гр н.
Відповідно частини 1 статт і 2 Закону України "Про зайняті сть населення" безробітними визнаються працездатні гром адяни працездатного віку, як і через відсутність роботи н е мають заробітку або інших п ередбачених законодавством доходів і зареєстровані у де ржавній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готов і та здатні приступити до під ходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, я кі не досягли пенсійного вік у, не працюють та зареєстрова ні як такі, що шукають роботу.
Згідно частини 4 статт і 2 Закону України "Про зайняті сть населення" у разі відсутн ості підходящої роботи рішен ня про надання громадянам ст атусу безробітних приймаєть ся державною службою зайнято сті за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстра ції у центрі зайнятості за мі сцем проживання як таких, що ш укають роботу. Реєстрація гр омадян провадиться при пред' явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - вій ськового квитка, документа п ро освіту або документів, які їх замінюють.
У відповідності до підпун кту "б" пункту 3 статті 1 Закону У країни "Про зайнятість насел ення" до зайнятого населення належать громадяни, які забе зпечують себе роботою самост ійно, влючаючи підприємців.
Частиною 2 статті 50 Цивільно го кодексу України визначено , що фізична особа здійснює св оє право на підприємницьку д іяльність за умови її держав ної реєстрації в порядку вст ановленому законом.
Відповідно до абзацу 2 части ни 2 статті 43 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців" дата внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про проведення державної реєстрації фізичної особи-п ідприємця є датою державної реєстрації фізичної особи-пі дприємця.
Згідно частини 2 статті 36 Зак ону України "Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття" застраховані особи, за реєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов 'язані своєчасно подавати ві домості про обставини, що впл ивають на умови виплати їм за безпечення та надання соціал ьних послуг.
Таким чином, суд прихо дить до висновку, що на відпов ідача покладено обов' язок, повідомити позивача про його реєстрацію як фізичної особ и - підприємця, оскільки вка зана обставина є такою, що впл иває на умови виплати забезп ечення та надання соціальних послуг, а її наявність у відпо відності до ч.1 ст.2 Закону Укра їни "Про зайнятість населенн я" є перешкодою у наданні відп овідачу статусу безробітног о.
Крім того, суд зазнача є, що у заяві від 02.03.2007 року ОСО БА_2 повідомила позивача, що як суб' єкт підприємницької діяльності вона не зареєстр ована. В той час, як відповідно до даних державного реєстра тора Відділу державної реєст рації виконавчого комітету К алуської міської ради, які мі стяться в матеріалах справи, відповідач з 30.01.2001 року була за реєстрована як суб' єкт підп риємницької діяльності.
Судом встановлено, що за пер іод з 05.09.2006 року по 22.12.2006 року та з 17. 03.2007 року по 23.05.2007 року відповідач у, як безробітній виплачено 752 ,71 грн. допомоги по безробіттю .
Відповідно п.1 Порядку розсл ідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, Державної податкової адмі ністрації України від 13.02.2009 рок у за № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України ві д 13.02.2009 року за № 7-1, зареєстрован ою в Міністерстві юстиції Ук раїни 12.03.2009 року за № 232/16248 (далі - Порядок) цей Порядок визнача є механізм проведення розслі дування страхових випадків т а обґрунтованості виплат мат еріального забезпечення від повідно до п.5 ч.2 ст.12 Закону Укр аїни "Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття" , п.16 ч.1 ст.11 Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні" та ч.3 ст.22 Закону Україн и "Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня".
Згідно п.2 Порядку, розсліду вання згідно з цим Порядком з дійснюється шляхом проведен ня перевірки достовірності д аних, які є підставою для нада ння особі статусу безробітно ї та виплати їй матеріальног о забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнято сті під час її реєстрації та п ротягом періоду її перебуван ня на обліку як безробітної.
Пунктом 6 Порядку визначено , що у разі встановлення центр ом зайнятості відповідно до цього Порядку належності без робітної особи до категорії зайнятих така особа знімаєть ся з обліку як безробітна в ус тановленому законодавством порядку та повертає суму нез аконно отриманого матеріаль ного забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин , що впливають на умови виплат и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг.
Пунктом 7 Порядку передбаче но, що рішення про повернення коштів особою чи роботодавц ем оформлюється наказом.
Протягом двох робочих днів після прийняття рішення цен тр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендован им листом повідомлення про н еобхідність протягом 15 кален дарних днів з дня отримання п овідомлення повернути незак онно виплачені кошти.
Як встановлено судо м, позивачем на підставі акту розслідування за №799 від 07.09.2010 ро ку Калуського міськрайонног о центру зайнятості про пода ння особою недостовірних від омостей про зайнятість в пер іод перебування на обліку в ц ентрі зайнятості та обґрунто ваності виплат матеріальног о забезпечення відповідно до Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття", оформлено наказ за № 212 від 08.09.2010 року, щодо повернен ня відповідачем виплачену до помогу по безробіттю за пері од з 05.09.2006 року по 22.12.2006 року та з 17.03.2 007 року по 23.05.2007 року в сумі 442,55 грн. та 310,16 грн. 13.09.2010 року відповідачу надіслано повідомлення про необхідність повернути кошт и, однак відповідач, в порушен ня Закону України "Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття", не повернув пози вачу незаконно отриману допо могу по безробіттю в розмірі 752,71 грн.
Частиною третьою статті 36 Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття" передбачено, що сум а виплаченого забезпечення т а вартості наданих соціальни х послуг застрахованій особі внаслідок умисного невикона ння нею своїх обов'язків та зл овживання ними стягується з цієї особи відповідно до зак онодавства України з моменту виникнення обставин, що впли вають на умови виплати їй заб езпечення та надання соціаль них послуг.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач в по рушенні статті 36 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття” п ротиправно отримала допомог у по безробіттю в розмірі 752,71 г ривень за період з 05.09.2006 року по 19.02.2007 року та 02.03.2007 року по 18.07.2007 року , яка підлягає поверненню Кал уському міськрайонному цент ру зайнятості.
Відповідно до статті 39 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття" спори, що виникають із пр авовідносин за цим Законом, в ирішуються в судовому порядк у.
Враховуючи вищевикла дене, суд вважає вимоги позив ача обґрунтованими, а позов т аким, що підлягає до задоволе ння.
На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольн ити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер Н ОМЕР_1) на користь Калуськог о міськрайонного центру зайн ятості-робочий орган виконав чої дирекції Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття кошти в сумі 752 (сімсот п'ятдесять два ) гривні 71 копійку.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України, апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає з аконної сили в порядку та стр оки встановлені статтею 254 Код ексу адміністративного судо чинства України.
Суддя /підпи с/ Біньк овська Н.В.
Постанова складена в пов ному обсязі 30.03.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2011 |
Оприлюднено | 20.04.2011 |
Номер документу | 14930019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні