Постанова
від 02.12.2010 по справі 2а-15715/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 грудня 2010 року 16:32 № 2а-15715/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Шейко Т.І. п ри секретарі судового засіда ння Деруга Н.О. розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фо нду України в Солом'янському районі м. Києва

до Приватне підприємство "Фо рест-А"

про стягнення заборгованості в сумі 10 671,01грн.

за участю представників с торін:

від позивача Д анкович О.А.;

від відповідача не пр ибув.

встановив:

Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовом до В ідповідача про стягнення з П риватного підприємства «Фор ест-А», заборгованості по пер ерахуванню сум страхових вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння 10 671,01 грн.

Позовні вимоги вмотивован і тим, що Відповідач у строк, в изначений ч. 6 ст. 20 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння»самостійно не сплатив су му страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування в повном у обсязі, внаслідок чого вини кла заборгованість у розмірі 10 671,01 грн.

Позивач, в судовому засідан ні виклав зміст позовних вим ог та просив суд стягнути з Ві дповідача заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, хоча попереджа вся про дату, час та місце судо вого засідання належним чино м.

Суд, дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення Позивача, вважає, що позов під лягає задоволенню з огляду н а наступне.

Відповідач, Приватне підпр иємство «Форест-А»зареєстро ване Солом' янською районно ю у м. Києві державною адмініс трацією.

Відповідно до Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхув ання»від 09.07.2003 року № 1058-IV, Відпові дач являється платником стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Зако ну України «Про збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування»платниками збору на обов'язкове державне пенсій не страхування є суб'єкти під приємницької діяльності нез алежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадс ькі та інші установи та орган ізації, об'єднання громадян т а інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підпр иємницької діяльності, які в икористовують працю наймани х працівників.

Абзацом 1 статті 14 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння»від 9 липня 2003 року N 1058-IV (далі - Закон N 1058-IV) встановлено, що стр ахувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: п ідприємства, установи і орга нізації, створені відповідно до законодавства України, не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання, об'єднання громадян, п рофспілки, політичні партії (у тому числі філії, представн ицтва, відділення та інші від окремлені підрозділи зазнач ених підприємств, установ, ор ганізацій, об'єднань громадя н, профспілок, політичних пар тій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розраху нки із застрахованими особам и), фізичні особи - суб'єкти під приємницької діяльності та і нші особи (включаючи юридичн их та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності , які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований п одаток, єдиний податок, фіксо ваний сільськогосподарськи й податок, придбали спеціаль ний торговий патент), які вико ристовують працю фізичних ос іб на умовах трудового догов ору (контракту) або на інших ум овах, передбачених законодав ством, або за договорами циві льно-правового характеру, - дл я осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону «Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування»передбачен о, що страхувальники - це робот одавці та інші особи, які відп овідно до цього Закону сплач ують страхові внески на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування.

Відповідно до вказаної ста тті страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне ст рахування та збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання, сплачені згідно із зак онодавством, що діяло раніше ; кошти, сплачені на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до ц ього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування»п латниками страхових внесків до солідарної системи є стра хувальники, зазначені в стат ті 14 цього Закону, і застрахов ані особи, зазначені в частин і першій статті 12 цього Закону .

Частинами 3 та 4 цієї статті в становлено, що страхувальник и набувають статусу платникі в страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальном у органі Пенсійного фонду, а о соби, визначені частиною пер шою статті 12 цього Закону, - з дн я набрання чинності договоро м про їх добровільну участь; п латникам страхових внесків у десятиденний термін після ї х реєстрації видається повід омлення про реєстрацію платн ика страхових внесків за фор мою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.

Як вбачається з наведених н орм та підтверджується матер іалами справи, Відповідач є п латником страхових внесків д о солідарної системи Пенсійн ого фонду України.

Позивачем встановлено, що б удучи платником страхових вн есків, в порушення зазначени х вимог Законів України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування»та «П ро збір на обов' язкове пенс ійне страхування»за Приватн им підприємства «Форест-А»об ліковується заборгованість по страхових внесках до Пенс ійного фонду України.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Інстру кції розміри страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування встановлюються відповідно д о Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування»за ставкою 32 в ідсотки суми фактичних витра т на оплату праці (грошового з абезпечення) працівників, що включають витрати на виплат у основної і додаткової заро бітної плати та інших заохоч увальних та компенсаційних в иплат, у тому числі в натураль ній формі, які визначаються з гідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповід но до Закону України «Про опл ату праці».

Частиною 6 статті 19 Закону «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування»пе редбачено, що страхові внеск и нараховуються незалежно ві д джерел їх фінансування, фор ми, порядку, місця виплати та в икористання, а також незалеж но від того, чи були зазначені суми фактично виплачені піс ля їх нарахування до сплати.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування »страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду.

Відповідно до пп. 5.1.4 Інструк ції нараховані за відповідни й базовий звітний період стр ахові внески сплачуються пла тниками шляхом перерахуванн я безготівкових сум з їх банк івських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних днів і з дня закінчення цього періо ду незалежно від виплати зар обітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.

У відповідності до вищенав едених норм розрахована сума страхових внесків, що не спла чена Відповідачем складає 10 6 71,01 грн.

Наведенні розрахунки відп овідають положенням законод авства, фактичним обставинам справи та Відповідачем не сп ростовані.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 З акону «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлено, що страхув альник зобов'язаний нарахову вати, обчислювати і сплачува ти в установлені строки та в п овному обсязі страхові внеск и.

Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування »якщо страхувальники несвоє часно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, д о них застосовуються фінансо ві санкції, передбачені цим З аконом, а посадові особи, винн і в порушенні законодавства про сплату страхових внесків , несуть дисциплінарну, адмін істративну, цивільно-правову або кримінальну відповідаль ність згідно із законом.

Згідно зі статтею 23 Закону « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування»с пори, що виникають із правові дносин за цим Законом, вирішу ються органами Пенсійного фо нду та в судовому порядку.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 та 3 Закон у «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових в несків страхувальники зобов 'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нара хуванням пені в порядку і роз мірах, визначених цією статт ею.

Суми страхових внесків сво єчасно не нараховані та/або н е сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обч ислені територіальними орга нами Пенсійного фонду у випа дках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону , вважаються простроченою за боргованістю із сплати страх ових внесків і стягуються з н арахуванням пені та застосув анням фінансових санкцій.

Частиною 3 статті 106 Закону «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування» вс тановлено, що у разі якщо стра хувальник, який одержав вимо гу територіального органу Пе нсійного фонду про сплату не доїмки і протягом десяти роб очих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимоз і суму недоїмки разом з засто сованою до нього фінансовою санкцією, включеною до вимог и, або не узгодив вимогу з відп овідним органом Пенсійного ф онду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у ра зі якщо страхувальник узгоди в вимогу, але не сплатив узгод жену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після от римання узгодженої вимоги, в ідповідний орган Пенсійного фонду звертається в установ леному законом порядку і под ає вимогу про сплату недоїмк и до відповідного підрозділу державної виконавчої служби . У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має п раво звернутися до суду з поз овом про стягнення недоїмки.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Що стосується письмових за перечень проти позовних вимо г Управляння Пенсійного фонд у України в Солом' янському районі м. Києва, суд вважає їх помилковими необґрунтовани м та такими що не відповідают ь фактичним обставинам справ и, оскільки Відповідач проси ть відмовити в задоволені по зовних вимог, а позовну заяву залишити без розгляду, так, як на його думку, Позивачем при о скаржуванні Рішення № 284 від 21.0 1.2008 року та Рішення № 1740 від 20.05.2008 р оку пропущений строк звернен ня до адміністративного суду передбачений ст. 99 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Про те, як відомо та вбачаєт ься з позовних матеріалів пр едметом позовних вимог в дан ому випадку є саме стягнення з Відповідача заборгованост і по перерахуванню сум страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування, а не оскарження п евних рішень, як це зазначає в своїх письмових заперечення х Відповідач.

Беручи до уваги те, що суму с трахових внесків до Пенсійно го фонду України у розмірі 10 671 ,01 грн. Відповідач у встановле ні законодавством строки не сплатив; наявність у нього вк азаної заборгованості підтв ерджується наявними у матері алах справи корінцями вимог, картками особового рахунку страхувальника, розрахункам суми страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування, дока зів погашення Відповідачем з азначеної заборгованості ст аном на день розгляду цього с пору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтован ість позовних вимог та вважа є їх такими, що підлягають зад оволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Згідно з ч.4 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а Відповідачем - фі зична чи юридична особа, судо ві витрати, здійснені Позива чем з Відповідача не стягуют ься.

Враховуючи наведене та кер уючись ст. 124 Конституції Укра їни, ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -

постановив:

Позов Управління Пенсій ного фонду України в Солом' янському районі м. Києва задо волити.

Стягнути з Приватного підп риємства «Форест-А»ідентифі каційний код ЄДРПОУ 32846281, на кор исть Управління Пенсійного ф онду України в Солом' янсько му районі міста Києва (03151, м. Киї в, вул. Керченська, 5-а, р/р 256023122613 в Г У Ощадбанку по м. Києву та Київ ській області ВАТ «Державний Ощадбанк України», МФО 322669, ЄДР ПОУ 26063727) 10 671 (десять тисяч шістсо т сімдесят одна грн.) 01 коп.

Постанова набирає законно ї сили у відповідності з норм ами ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними ст.ст. 185-187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Суддя Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.12.2010
Оприлюднено20.04.2011
Номер документу14930688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15715/10/2670

Постанова від 02.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні