ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 лютого 2011 року 08:51 № 2а-18578/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Шейко Т.І. п ри секретарі судового засіда ння Деруга Н.О. розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Київський міський центр з айнятості
до ОСОБА_1
про стягнення коштів в сумі 407,23г рн.
за участю представників с торін:
від позивача - Захарченк о А.С.;
від відповідача - ОСОБА _1
встановив:
Позивач, Київський міський центр зайнятості, зв ернувся до Окружного адмініс тративного суду міста Києва з позовом до Відповідача, О СОБА_1 про стягнення незако нно отриманих коштів, виплач ених як допомога по безробіт тю ОСОБА_1 в розмірі 407,23 грн.
Позовні вимоги вмотивова ні тим, що Відповідача відпов ідно до наказу Святошинськог о районного центру зайнятост і м. Києва від 02.03.2010 року № 8 було з обов' язано повернути незак онно отримані кошти, виплаче ні як допомога по безробіттю в сумі 407,23 грн., протягом 15 днів з моменту отримання повідомле ння, яке Відповідачем було от римане 19.03.2010 року, проте доброві льно вказаний борг в повному обсязі не повернуто.
Позивач в судовому засідан ні виклав зміст позовних та с просив суд стягнути з ОСОБА _1 незаконно отриманні кошт и.
Відповідачка в судовому за сіданні позовні вимоги не ви знала, в обґрунтування своїх заперечень зазначила, що вон а дійсно працювала в коопера ції, проте, не отримувала заро бітної платні у зв' язку з чи м звернулась в центр зайнято сті.
Суд, дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення сторін, вважає, що позов підля гає задоволенню з огляду на н аступне.
Закон України «Про зайняті сть населення»визначає прав ові, економічні та організац ійні основи зайнятості насел ення України і його захисту в ід безробіття, а також соціал ьної гарантії з боку держави в реалізації громадянами пр ава на працю.
Статтею 18 Закону України «П ро зайнятість населення»вст ановлено, що для реалізації д ержавної політики зайнятост і населення, професійної орі єнтації, підготовки і перепі дготовки, працевлаштування т а соціальної підтримки тимча сово не працюючих громадян у порядку, що визначається Каб інетом Міністрів України, ст ворюється державна служба за йнятості, діяльність якої зд ійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціа льної політики України, місц евих державних адміністраці й та органів місцевого самов рядування.
Діяльність державної служ би зайнятості фінансується з а рахунок коштів Фонду загал ьнообов'язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття, п ередбачених на ці цілі.
Відповідно до статті 12 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове соціальне страхува ння України на випадок безро біття»- функції робочих орга нів виконавчої дирекції Фонд у загальнообов' язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття покладаються на місь кі, районні центри зайнятост і, в обов' язки яких входить к онтроль за правильністю нара хування, своєчасності сплати нарахування та витрат за стр ахуванням на випадок безробі ття.
В судовому засіданні судом встановлено, що ОСОБА_1 за реєструвалась в Святошинськ ому районному центрі зайнято сті Київського міського цент ру зайнятості як така, що шука є роботу.
Наказом Солом' янського р айонного центру зайнятості № 9133-121 від 30.06.2009 року Відповідачу б ув наданий статус безробітно го та призначена виплата доп омоги по безробіттю з 29.06.2009 року .
На підставі інформації Дер жавної податкової інспекції у Святошинському районі м. Ки єва, яка надійшла до Святошин ського районного центру зайн ятості та на виконання Наказ у директора Святошинського р айонного центру зайнятості в ід 22.12.2009 року № 85, проведено перев ірку достовірності інформац ії, яка надійшла за 2 квартал 2009 року (в електронному вигляді ) державної податкової інспе кції.
В процесі звірки отриманих даних з електронного файлу Д ержавної податкової інспекц ії за ІІ квартал 2009 року виявле но, що під час перебування на о бліку та отримання допомоги по безробіттю в Святошинсько му районному центрі зайнятос ті, ОСОБА_1 виконувала фун кціональні обов' язки керів ника підприємства Кооперати ву «Шполапромпостач», код ЄД РПОУ 31214677.
Підтвердженням вищевиклад еного, є лист Черкаського обл асного центру зайнятості від 10.02.2010 року № 705/10 про результати зв ірки даних щодо отримання у 2 к варталі 2009 року доходу ОСОБА _1 в Кооперативі «Шполапром постач», Акт від 08.02.2010 року № 2366/2249 перевірки достовірності даних безробітних, які є підс тавою для надання особам ста тусу безробітного та признач ення їм матеріального забезп ечення на випадок безробіття відповідно до Закону Україн и «Про загальнообов' язкове соціальне страхування Украї ни на випадок безробіття», ко пія розрахункової відомості про нарахування і перерахув ання страхових внесків до фо нду загальнообов' язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття за 2009 рік, копія пода ткового розрахунку сум доход у нарахованого (сплаченого) н а користь платників податків , і сум отриманого з них податк у.
Таким чином ОСОБА_1 під ч ас отримання статусу безробі тного та призначення допомог и по безробіттю надавала пла тні послуги і отримувала від повідно дохід.
Законом України «Про зайня тість населення»зазначено, щ о зайнятість - це діяльність г ромадян, пов'язана із задовол енням особистих та суспільни х потреб і така, що, як правило , приносить їм доход у грошові й або іншій формі. В Україні до зайнятого населення належат ь громадяни, що проживають на території держави на законн их підставах і які самостійн о забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб , зайнятих індивідуальною тр удовою діяльністю, творчою д іяльністю.
Пунктом 2 Порядку реєстраці ї, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу та безробітні, знімаю ться з обліку з дня працевлаш тування, в тому числі на сезон ні або загальнодержавні опла чувані громадські роботи, де ржавної реєстрації фізичної особи - підприємця, укладен ня цивільно-правового догово ру, предметом якого є діяльні сть, спрямована на виконання власними силами робіт, надан ня послуг.
Статтею 25 Закону України «П ро зайнятість населення»пер едбачено, що лише незайняті г ромадяни мають право на випл ату у встановленому порядку допомоги по безробіттю.
Згідно ч. 2-3 ст. 36 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття»за страховані особи, зареєстров ані в установленому порядку як безробітні, зобов' язані своєчасно подавати відомост і про обставини, що впливають на умови виплат їм забезпече ння та надання соціальних по слуг. Сума виплаченого забез печення та вартості наданих соціальних послуг застрахов аній особі внаслідок умисног о невиконання нею своїх обов 'язків та зловживання ними ст ягується з цієї особи відпов ідно до законодавства Україн и з моменту виникнення обста вин, що впливають на умови вип лати їй забезпечення та нада ння соціальних послуг.
Таким чином, всупереч чинно му законодавству та з поруше нням вищезазначених вимог ОСОБА_1 на момент звернення до центру зайнятості з заяво ю про надання статусу безроб ітного, вказала, що не є підпри ємцем, трудовою діяльністю н е займається і пенсію не отри мує.
В обґрунтування своїх дій в судовому засіданні Відповід ачка зазначила, що на момент з аповнення заяви про надання статусу безробітного не вказ ала про те, що виконувала функ ціональні обов' язки керівн ика підприємства, так як не зв ернула на це увагу.
Згідно Наказу Солом' янсь кого районного центру зайнят ості м. Києва від 03.03.2010 року було прийняте рішення про поверн ення ОСОБА_1 до Київського міського центру зайнятості незаконно отриманих коштів, як допомоги по безробіттю у р озмірі 407,23 грн.
На підставі вищезазначено го Наказу від 03.03.2010 року Позивач ем направлено Відповідачу по відомлення вих. № 06-31/1077 від 03.03.2010 ро ку про повернення незаконно отриманих коштів у розмірі 407, 23 грн., яке отримане останнім 19. 03.2010 року.
Рішення про повернення не з аконно отриманих коштів Відп овідач не оскаржував, а сума я ка підлягає поверненню не бу ла сплачена Відповідачем і н а момент розгляду справи в су ді сума, яка підлягає поверне нню становить 407,23 грн.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких Позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а Відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позиваче м, з Відповідача не стягуютьс я.
Враховуючи наведене та кер уючись ст. 124 Конституції Укра їни, ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -
постановив:
Позов Київського міськог о центру зайнятості задоволи ти.
Стягнути з ОСОБА_1 ідент ифікаційний № НОМЕР_1, на к ористь Київського міського ц ентру зайнятості кошти у роз мірі 407 (чотириста сім грн.) 23 коп .
Постанова набирає законн ої сили у відповідності з нор мами ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України .
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними ст.ст. 185-187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.
Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2011 |
Оприлюднено | 20.04.2011 |
Номер документу | 14930775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні