Постанова
від 31.03.2011 по справі 2а/0570/3957/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 березня 2011 р. справа № 2а/0570/3957/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Кірієнк а В.О.

при секретарі Ломино г А.М.

за участю

представника позивача Шестакова М.А.

представника відповідача не з' явивс я

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Державної податкової інспе кції у м. Краматорську до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Оліс» про стягнення заборгованості перед бюджет ом у розмірі 1347,01 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Оліс» про стягнення заборгованості перед бюджет ом у розмірі 1347,01 грн.

В обґрунтування позову пос илається на наступне. За відп овідачем лічиться заборгова ність перед бюджетом по орен дній платі з юридичних осіб, я ка складає 1347,01 грн. та була нара хована у період до набрання ч инності Податкового кодексу України. Зазначений борг вин ик на підставі самостійно по даних платником податків под аткових декларацій за листоп ад - грудень 2009 року.

Позивач зазначив, що у резул ьтаті несплати відповідачем суми узгодженого податковог о зобов' язання, відповідач не виконує свої зобов' язанн я перед бюджетом, порушує тер міни сплати обов' язкових пл атежів, унаслідок чого з' яв илася бюджетна заборгованіс ть, що заподіює шкоду інтерес ам держави.

Позивач просив стягнути з Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Оліс» податкови й борг у розмірі 1347,01 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я аналогічні обставинам, вик ладеним в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час і місце судового ро згляду повідомлявся належни м чином.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и письмові докази, суд встано вив наступне.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об`єднані державні п одаткові інспекції виконуют ь функції, зокрема, подають до судів позови до підприємств , установ, організацій та гром адян про визнання угод недій сними і стягнення в доход дер жави коштів, одержаних ними з а такими угодами, а в інших вип адках - коштів, одержаних без у становлених законом підстав , а також про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Оліс» є юриди чною особою, зареєстроване В иконавчим комітетом Крамато рської міської ради Донецько ї області 07.03.2003 року за реєстрац ійним номером 10003188181.

Оскільки спірні правовідн осини виникли у період до 2010 ро ку, враховуючи, що з 01.01.2011 року на брав чинності Податковий код екс України, суд відповідно д о статті 58 Конституції Україн и застосовує нормативно - п равові акти України, які діял и в той період.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про плату за землю», по даток - обов' язковий платі ж, що справляється з юридични х і фізичних осіб за користув ання земельними ділянками.

Платниками земельного под атку згідно ст. 2 цього Закону є власники земельних ділянок , земельних часток (паїв) та зе млекористувачі, крім орендар ів та інвесторів - учасникі в угоди про розподіл продукц ії.

Статтею 14 цього Закону пере дбачено, що платники земельн ого податку, а також орендної плати за земельні ділянки де ржавної або комунальної влас ності (крім громадян) самості йно обчислюють суму земельно го податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і д о 1 лютого поточного року пода ють відповідному органу держ авної податкової служби за м ісцезнаходженням земельної ділянки податкову деклараці ю на поточний рік за формою, вс тановленою центральним пода тковим органом, з розбивкою р ічної суми рівними частками за місяцями. Подання такої де кларації звільняє від обов' язку подання щомісячних декл арацій.

У відповідності до п. 8 ч. 1 ст. 1 4 Закону України «Про систему оподаткування», податок на з емлю є загальнодержавним под атком.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України зобов'язаний спл ачувати податки і збори в пор ядку і розмірах, встановлени х законом.

Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування», платники податків зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування», п латники податків у строки, ви значені законом, повинні под авати до податкового органу декларації, бухгалтерську зв ітність та інші документи, по в' язані з обчисленням і спл атою податків та зборів.

Податкове зобов' язання з орендної плати з юридичних о сіб виникло на підставі пода ткової декларації орендної п лати за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті № 3837 від 02.02.2009 року, а саме 30.12.2009 ро ку - 713,72 грн. за листопад 2009 року , 01.02.2010 року - 713,71 грн. за грудень 20 09 року.

Податковим органом усього нараховано 1427,43 грн., але у зв' я зку з переплатою у сумі 80,42 грн. податковий борг складає 1347,01 г рн.

Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов'язкових платежів), включаю чи збір на обов'язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, нарахування і сплати пен і та штрафних санкцій, що заст осовуються до платників пода тків контролюючими органами , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, та визначає проце дуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно п.5.1 ст.5 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" податков е зобов'язання, самостійно ви значене платником податків у податковій декларації, вваж ається узгодженим з дня пода ння такої податкової деклара ції.

Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и", платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого підпунктом 4.1.4 пу нкту 4.1 статті 4 цього Закону дл я подання податкової деклара ції.

Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 ст. 5 за значеного Закону передбачен о, що узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.

Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст.6 За кону України № 2181 у разі коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання зазначеної но рми, податковим органом на ад ресу відповідача надсилалис я перша від 13.01.2010 року № 1/12 та друг а податкова вимога від 03.03.2010 рок у № 2/94.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисд икція судів поширюється на всі правовідносини, що вин икають у державі, водночас ч астиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади (до яких нале жать органи державної податк ової служби) та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Таким чином, заходи, прийнят і податковим органом щодо ст ягнення податкового боргу, н е призвели до їх погашення, ст роки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до пі дпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами», про що свідчать матеріл и справи.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги податкового органу підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юри дична особа, судові витрати, з дійснені позивачем, з відпов ідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податково ї інспекції у м. Краматорську до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Оліс» про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом у розмірі 1347,01 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ол іс» (84313, Донецька область, м. Кра маторськ, вул. Леніна, б. 57, код Є ДРПОУ 32411665) заборгованість пер ед бюджетом по орендній плат і з юридичних осіб у сумі 1347 (од на тисяча триста сорок сім) гр н.. 01 коп. у рахунок місцевого бю джету м. Краматорська на розр ахунковий рахунок № 33219812700059, код платежу 5013050200, банк одержув ача ГУДКУ у Донецькій област і, МФО 834016.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та прогол ошено її вступну та резолюти вну частину 31 березня 2011 року.

Постанову у повному обсязі складено 05 квітня 2011 року.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оків подання апеляційної ска рги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через Донецькій окружний адмініст ративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголош ення постанови апеляційної с карги.

В разі складення постанов и у повному обсязі відповідн о до статті 160 цього Кодексу ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови, з пода чею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2011
Оприлюднено21.04.2011
Номер документу14970233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/3957/2011

Постанова від 31.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні